Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ιαπωνίας: Προεπισκόπηση

Ελλάδα 7:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Ιαπωνίας: Προεπισκόπηση

FORMULA 1

F1 GP Ιαπωνίας: Προεπισκόπηση

FORMULA 1

Έπειτα από την μεγάλη νίκη της Ferrari στην Σιγκαπούρη, η F1 επισκέπτεται την έδρα της Honda στην Ιαπωνία. Η εμβληματική Suzuka θα φιλοξενήσει τον 16ο αγώνα της χρονιάς.

Advertisement
Advertisement

Το Grand Prix θα διεξαχθεί υπό την σκιά των εύκαμπτων πτερυγίων και της σχετικής ντιρεκτίβας νο 18 που εξέδωσε η FIA και η οποία βρίσκεται σε ισχύ από τον αγώνα της Σιγκαπούρης.

Πολλοί θεωρούν ότι η άσχημη εικόνα των RB19 εκεί ήταν σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα της ντιρεκτίβας αυτής. Εντούτοις ο Άντριαν Νιούι χαρακτήρισε αυτές τις εικασίες ως αστείες. Η Suzuka είναι ένα πιο κλασσικό σιρκουί σε σχέση με εκείνο της Marina Bay. Κατά συνέπεια και οι όποιες επιπτώσεις είχε η προαναφερθείσα ντιρεκτίβα στα μονοθέσια των ομάδων θα είναι δύσκολο να κρυφτούν.

Advertisement
Advertisement

Παρά ταύτα εμείς θα τολμήσουμε να προβλέψουμε ότι η RB19 θα είναι και πάλι σε δική της κλάση στην Ιαπωνία. Στην Suzuka μπορεί η PU να έχει τον πρώτο ρόλο. Εντούτοις και η αεροδυναμική απόδοση του μονοθέσιου είναι κρίσιμη. Ιδίως στα Esses του πρώτου τομέα και στην Spoon.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε, επίσης, το κατά πόσον η Ferrari θα είναι και πάλι κοντά στην Red Bull. Λογικά η SF-23 δεν θα είναι στο στοιχείο της εκεί. Κατά συνέπεια οι Mercedes και McLaren είναι πολύ πιθανό να την προβληματίσουν.

Advertisement

Επιπλέον στην Suzuka αναμένουμε και την ανακοίνωση της παραμονής Τσουνόντα στην AlphaTauri για το 2024. Τέλος θα έχουμε και μία γκεστ εμφάνιση του Σεμπ Φέτελ, ο οποίος στην στροφή 2 εγκαινίασε ένα… ξενοδοχείο για μέλισσες. Το κερμπ της στροφής έχει βαφτεί κιτρινόμαυρο για τον λόγο αυτόν.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Σχεδιασμένη από τον Ολλανδό Johannes Hugenholtz, η Suzuka-που άνοιξε της πύλες της το 1962- προοριζόταν από την Honda ως πίστα δοκιμών αλλά και ως εν δυνάμει τοποθεσία διεξαγωγής αγώνων. Η ανισόπεδη 5,807 χιλιομέτρων διαδρομή της έχει το σχήμα του «οκτώ» και περιέχει μερικά από τα πιο όμορφα και δύσκολα σημεία του καλεντάρι.

Advertisement

Αρχίζουμε με το πέρασμα από την ταχύτατη στροφή 1, μέσα από τα εξαιρετικά τεχνικά Esses. Συνεχίζουμε στις δύο Degner περνώντας κάτω από τη γέφυρα. Για το συγκεκριμένο αυτό τμήμα αλλά και συνολικά για έναν γύρο της πίστας αξίζει να δείτε τις pole position του Michael Schumacher από το 2000 ως το 2002. Κάθε μία από αυτές κατέχει ξεχωριστή θέση στα αριστουργήματα του μεγάλου Γερμανού.

Ακολουθούν το hairpin και η Spoon curve (95 μέτρα, περίπου, ψηλότερα από την πρώτη στροφή) για να φτάσουμε στην πίσω μεγάλη ευθεία. Η ευθεία περνάει επάνω από τις Degner και περιέχει την flat-out, επικίνδυνη 130R.  Ο γύρος τελειώνει με το τεχνικό σικέιν Triangle, θέατρο της πρώτης σύγκρουσης των Prost-Senna το 1989.

Advertisement

Όπως και στο Μονακό, υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS, στην κεντρική ευθεία. Aρκετοί οδηγοί έχουν δηλώσει ότι επιθυμούν και δεύτερη ζώνη στην πίσω ευθεία. Η καρό σημαία πέφτει έπειτα από 53 γύρους.

Ελαστικά

Τα πλευρικά φορτία που αναπτύσσονται κατά τις «κολασμένες» αλλαγές διεύθυνσης στη διάρκεια του γύρου καταπονούν τα μηχανικά μέρη αλλά και τα ελαστικά. Για τον λόγο αυτό η Pirelli φέρνει τις C1, C2 και C3 γόμες ως τις soft, medium και hard αντίστοιχα. 

Η C0 γόμα -η σκληρότερη του φάσματος- δεν έχει χρησιμοποιηθεί ακόμη σε αγώνα. Καθώς η επιλογή ελαστικών για τον επόμενο αγώνα στο Κατάρ είναι παρόμοια με αυτήν της Suzuka, η λογική υπαγορεύει ότι δεν θα την δούμε φέτος μέχρι και το τέλος.

Στην Suzuka οι οδηγοί θα δοκιμάσουν σε FP1 και FP2 τις νέες γόμες της Pirelli για το 2024. Λόγω της φύσης της διαδρομής, η Pirelli θα αντλήσει δεδομένα για τις πιο σκληρές της γόμες. Στο Μεξικό θα δοκιμάσει την μαλακή C4 του 2024.

Η τραχιά άσφαλτος συμβάλει και εκείνη στην αυξημένη φθορά των ελαστικών. Έτσι, ως πιο πιθανή στρατηγική προβάλλει εκείνη των δύο στάσεων.

Τηλεοπτική κάλυψη

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από τον ANT1 (ο αγώνας) και τον ΑΝΤ1+ (όλο το τριήμερο). Είστε έτοιμοι για πρωινό ξύπνημα; Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

  • Παρασκευή 22/09
    05:30: FP1
    09:00: FP2
  • Σάββατο 23/09
    05:30: FP3
    09:00: Κατατακτήριες δοκιμές
  • Κυριακή 24/09
    08:00: Αγώνας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Σιγκαπούρης: Το αριστούργημα Σάινθ (+video)
F1 2024: Για ποιους οδηγούς κλείνει η πόρτα;
Πιάστρι: Στην McLaren μέχρι και το 2026 (+video)