Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Αυστραλίας: Η Μελβούρνη βάφτηκε κόκκινη!

Ελλάδα 21:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Αυστραλίας: Η Μελβούρνη βάφτηκε κόκκινη!

FORMULA 1

F1 GP Αυστραλίας: Η Μελβούρνη βάφτηκε κόκκινη!

FORMULA 1

Ο Κάρλος Σάινθ κέρδισε τον τρίτο αγώνα της σεζόν εκμεταλλευόμενος το πρόβλημα του Φερστάπεν. Τον θρίαμβο της Ferrari ολοκλήρωσε ο δεύτερος Λεκλέρ ενώ τρίτος τερμάτισε ο Νόρις!

Advertisement
Advertisement

Η Ferrari είχε να κάνει το 1-2 από το Μπαχρέιν του 2022. Όλα έδειχναν ότι οι SF-24 θα είχαν ένα πολύ ανταγωνιστικό τριήμερο στην Αυστραλία φέτος. Ωστόσο, όπως γράφαμε και χθες, θα χρειάζονταν και μεγάλη δόση τύχης για να… βάψουν την Μελβούρνη κόκκινη.

Η συνδρομή της προαναφερθείσας θεάς ήρθε με την μορφή της εγκατάλειψης του Φερστάπεν στους πρώτους γύρους του αγώνα. Το γεγονός αυτό, όμως, δεν αναιρεί φυσικά την καταπληκτική συνολικά επίδοση που είχε ο Σάινθ στην Μελβούρνη. Ο Ισπανός, δύο μόλις εβδομάδες μετά από την εγχείρισή του, κατόρθωσε να κυριαρχήσει απόντος του Φερστάπεν και να κερδίσει με στιλ τον τρίτο αγώνα της καριέρας του.

Η πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε να ξεκινήσει με την μέση γόμα στοχεύοντας σε δύο pit-stops με πέρασμα στην σκληρή. Το αντίστροφο είχαν σχεδιάσει οι Αλόνσο-Χούλκενμπεργκ ενώ οι Χάμιλτον, Ρικιάρντο και Ζου πήραν εκκίνηση με την μαλακή γόμα.

Εκκίνηση

Advertisement
Advertisement

Ο Φερστάπεν ξεκίνησε καλά και έστριψε πρώτος αφήνοντας τον Σάινθ πίσω του. Οι περισσότεροι οδηγοί κράτησαν τις θέσεις τους σε μία καθαρή εκκίνηση. Όχι, όμως, και ο Πέρεζ ο οποίος θα έχανε την 6η θέση από τον Ράσελ στην στροφή 4.

Όλοι ανέμεναν τον Φερστάπεν να ανοίξει την διαφορά του από την Ferrari του Σάινθ. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Στον δεύτερο γύρο, μάλιστα, με το DRS ενεργοποιημένο ο Σάινθ θα προσπερνούσε τον Ολλανδό στην πίσω ευθεία!

Λίγο αργότερα αποκαλύφθηκαν τα αίτια αυτής της αναπάντεχης εξέλιξης. Ο Φερστάπεν είχε κάνει λάθος στην στροφή 6 το οποίο είχε προκληθεί από το προβληματικό πίσω δεξιά δισκόφρενο της RB20. Δυστυχώς για εκείνον η κατάσταση δεν θα βελτιωνόταν καθώς το δισκόφρενο είχε κολλήσει. Κατά συνέπεια ο Ολλανδός εγκατέλειψε στον 4ο γύρο με το δισκόφρενο να εκρήγνυται στο pit-lane. Ήταν η πρώτη εγκατάλειψη για τον Φερστάπεν από το 2022, όταν και ο Ολλανδός είχε μείνει εκτός, επίσης, από το GP της Αυστραλίας!

Ο Σάινθ επικεφαλής

Advertisement

Έπειτα από την εξέλιξη αυτή ο Κάρλος Σάινθ απέκτησε τον απόλυτο έλεγχο του αγώνα. Πίσω του είχε τις δύο McLaren των Νόρις-Πιάστρι με τον Λεκλέρ ανάμεσά τους. Ο Ισπανός κατάφερνε να ανοίγει αργά αλλά σταθερά την διαφορά από τους διώκτες του.

Οι μαλακές γόμες της Pirelli οδήγησαν τους περισσότερους σε pit-stop πριν τον 10ο γύρο. Πρώτος μπήκε στα pits ο Χάμιλτον με τον Ράσελ να ακολουθεί. Οι Λεκλέρ-Πιάστρι θα ακολουθούσαν. Ο Σάινθ είχε εξαιρετικό ρυθμό, όμως, και δεν ανησυχούσε για πιθανό undercut των δύο οδηγών. Αντιθέτως ο Λεκλέρ θα ερχόταν σε πλεονεκτική θέση έναντι του Νόρις ο οποίος επίσης δεν απάντησε στην στάση των δύο οδηγών πίσω του.

Advertisement

Ο Σάινθ θα συνέχιζε στην πρωτοπορία του αγώνα μέχρι και τον 16ο γύρο. Η Ferrari θα τον φώναζε τότε στα pits για την σκληρή γόμα. Έτσι ο Αλόνσο θα περνούσε προσωρινά στην πρώτη θέση.

Ο Ισπανός θα έκανε την δική του στάση έναν γύρο αργότερα (πέρασε από την σκληρή στην μέση γόμα) εκμεταλλευόμενος το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας που προκάλεσε η εγκατάλειψη του Χάμιλτον με πρόβλημα στην PU.

Η Μελβούρνη βάφεται κόκκινη

Έπειτα από τις πρώτες στάσεις οι Ferrari ήταν στις δύο πρώτες θέσεις με τους Πιάστρι και Νόρις να ακολουθούν. Όμως ο ρυθμός των δύο SF-24 ήταν σαφώς ανώτερος των MCL38. Επίσης το ίδιο ίσχυε και για την εσωτερική μονομαχία των Ferrari με τον Σάινθ να κρατάει άνετα την πρώτη θέση από τον teamate του.

Advertisement

Πίσω από τις McLaren ήταν ο Αλόνσο. Ωστόσο ο Πέρεζ του ασκούσε ασφυκτική πίεση. Ο Μεξικανός θα έκανε το προσπέρασμα στην Aston Martin στον 27ο γύρο παρά το ότι έφερε σκληρότερη γόμα.

Δύο γύρους αργότερα ο Νόρις θα προσπερνούσε κι εκείνος τον Πιάστρι για την τρίτη θέση έχοντας πιο φρέσκια γόμα και με την ομάδα να ειδοποιεί τον Αυστραλό να μην καθυστερήσει τον teammate του.

Έτσι καθώς ο αγώνας έφτανε στο μέσον του η σειρά ήταν Σάινθ, Λεκλέρ, Νόρις, Πιάστρι, Πέρεζ, Αλόνσο και Ράσελ. Αλλά ο Λεκλέρ βρισκόταν υπό την απειλή undercut από τις McLaren. Έτσι στον 35ο γύρο η Ferrari θα τον φώναζε για δεύτερο pit-stop.

Οι McLaren θα έκαναν τις δικές τους αλλαγές μετά τον 40ο γύρο. Ωστόσο δεν θα κατάφερναν να προσπεράσουν τον Μονεγάσκο. Η Ferrari θα διατηρούσε το 1-2 μέχρι την καρό σημαία η οποία δόθηκε υπό VSC λόγω του μεγάλου ατυχήματος που είχε ο Ράσελ στον τελευταίο γύρο!

Τρίτος τερμάτισε ο Νόρις χαρίζοντας στην McLaren το πρώτο της φετινό podium. Τέλος, οι Πιάστρι, Πέρεζ, Αλόνσο, Στρολ, Τσουνόντα, Χούλκενμπεργκ και Μάγκνουσεν συμπλήρωσαν την βαθμολογούμενη δεκάδα.

Update: Μετά το τέλος του GP οι αγωνοδίκες επέβαλαν ποινή 20 δευτερολέπτων στον Αλόνσο, θεωρώντας τον υπαίτιο για το ατύχημα του Ράσελ. Έτσι ο Ισπανός έπεσε στην 8η θέση της τελικής κατάταξης, πίσω από τον Τσουνόντα. Επιπλέον ο Ισπανός πήρε και 3 πόντους ποινής στην Superlicense του.