Menu
Live η κίνηση | Τιμές Καυσίμων Podcasts | Car Of The Year 2024
        array(1) {
  [547504]=>
  object(WP_Post)#7115 (24) {
    ["ID"]=>
    int(547504)
    ["post_author"]=>
    string(2) "47"
    ["post_date"]=>
    string(19) "2023-04-03 11:24:08"
    ["post_date_gmt"]=>
    string(19) "2023-04-03 08:24:08"
    ["post_content"]=>
    string(0) ""
    ["post_title"]=>
    string(37) "230403112408_221202140151_Audi-campus"
    ["post_excerpt"]=>
    string(0) ""
    ["post_status"]=>
    string(7) "inherit"
    ["comment_status"]=>
    string(6) "closed"
    ["ping_status"]=>
    string(6) "closed"
    ["post_password"]=>
    string(0) ""
    ["post_name"]=>
    string(37) "230403112408_221202140151_audi-campus"
    ["to_ping"]=>
    string(0) ""
    ["pinged"]=>
    string(0) ""
    ["post_modified"]=>
    string(19) "2023-04-03 11:24:08"
    ["post_modified_gmt"]=>
    string(19) "2023-04-03 08:24:08"
    ["post_content_filtered"]=>
    string(0) ""
    ["post_parent"]=>
    int(547477)
    ["guid"]=>
    string(92) "https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2023/04/230403112408_221202140151_Audi-campus.jpg"
    ["menu_order"]=>
    int(0)
    ["post_type"]=>
    string(10) "attachment"
    ["post_mime_type"]=>
    string(10) "image/jpeg"
    ["comment_count"]=>
    string(1) "0"
    ["filter"]=>
    string(3) "raw"
  }
}
    

FORMULA 1

F1: Γιατί η Audi πέτυχε και η Porsche όχι;

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Πριν από περίπου έναν χρόνο οι Porsche και Audi ξεκινούσαν τις προσπάθειές τους για είσοδο στην F1. Μόνο η δεύτερη, όμως, κατάφερε τελικά να σιγουρέψει την συμμετοχή της από το 2026.

Θα λέγαμε, μάλιστα, ότι η εξέλιξη αυτή συνιστά μία μικρή ανατροπή. Οι περισσότεροι θεωρούσαν ότι η επιτυχία της Porsche και όχι της Audi ήταν σχεδόν σίγουρη.

Ωστόσο, στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης η Audi θα είναι εκείνη η οποία θα παρουσιάζει το project της για την F1. Αντιθέτως, η Porsche ξεχνάει και επίσημα πλέον τις όποιες φιλοδοξίες είχε για συμμετοχή στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο εγγύς μέλλον. Αντί αυτού η εταιρία από την Στουτγάρδη θα επικεντρωθεί σε άλλες σειρές αγώνων. Γιατί, όμως, συνέβη αυτό;

Εάν πιάσουμε το νήμα των εξελίξεων από την αρχή θα δούμε μία κρίσιμη διαφορά ανάμεσα στις αρχικές προσεγγίσεις των δύο εταιριών. Η μεν Audi ήταν αποφασισμένη να κατασκευάζει η ίδια τις PU που θα χρησιμοποιούνταν στην ομάδα της ενώ η Porsche όχι.

Ενώ η Audi είχε ήδη φτιάξει ένα πλάνο επενδύσεων για τις εγκαταστάσεις της στο Ίνγκολσταντ, η Porsche περιοριζόταν σε μία περισσότερο εμπορικού χαρακτήρα σύμπραξη με την Red Bull. Σίγουρα, το όνομα Porsche έχει μεγάλη βαρύτητα στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και του σπορ αυτοκινήτου. Και με μία πρώτη ματιά ένας συνδυασμός Red Bull-Porsche θα ήταν ευχής έργον για όλους του εμπλεκόμενους.

Οι δύο παραβλέψεις της Porsche

Ωστόσο, η εταιρία από την Στουτγάρδη αγνόησε δύο πολύ σημαντικές παραμέτρους. Η πρώτη αφορά στην μεγάλη οικονομική ανάπτυξη των τελευταίων ετών που βιώνει το σπορ. Η άνθιση αυτή έχει ανεβάσει κατακόρυφα τις αξίες των ομάδων. Ιδιαίτερα εκείνων οι οποίες βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης.

Η αύξηση των εσόδων σε συνδυασμό με την θέσπιση του ορίου μπάτζετ, έχουν καταστίσει τις κορυφαίες ομάδες του grid εξαιρετικά κερδοφόρες. Κατά συνέπεια τους έχει δώσει την άνεση να είναι και πιο επιλεκτικές σε ότι αφορά τους μελλοντικούς τους συνεταίρους.

Η δεύτερη παράμετρος που δεν υπολόγισε η Porsche ακούει στο όνομα Red Bull Powertrains. Τα τελευταία χρόνια, η Red Bull έχει κάνει σημαντικές επενδύσεις ενισχύοντας τόσο το έμψυχο όσο και το άψυχο δυναμικό της θυγατρικής της. Η RBPT είναι πλέον σε θέση να παράγει τις δικές της PU. Και αυτό ακριβώς σκοπεύει να κάνει από το 2026 και μετά.

Αγνοώντας την σημασία των δύο παραπάνω λεπτομερειών η Porsche ξεκίνησε τις συζητήσεις της με την Red Bull θεωρώντας ότι διαπραγματεύεται από θέση ισχύος. Ζητούσε, επί της ουσίας, να εξαγοράσει ένα σημαντικό ποσοστό της ομάδας και προσφέροντας ως αντάλλαγμα το όνομά της να συμμετέχει τουλάχιστον ισότιμα στην διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Έκανε, όμως, λάθος. Η Red Bull δεν είχε ανάγκη την Porsche στον βαθμό που πίστευε η δεύτερη. Διέθετε τα απαραίτητα κεφάλαια ενώ παράλληλα είχε αναπτύξει ήδη μόνη της την απαιτούμενη τεχνογνωσία. Ουσιαστικά, μία πιθανή συνεργασία με την Porsche θα ήταν για την Red Bull ένα καλό μπόνους.

Το ρευστό και το ιστορικό όνομα που θα έφεραν οι Γερμανοί στην σύμπραξη μπορεί να ήταν καλοδεχούμενα. Όμως, μέχρις εκεί. Δεν υπήρχε περίπτωση η Red Bull να αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας της υπό αυτές τις συνθήκες. Το είδαμε, άλλωστε, στην επιλογή που έκαναν οι Αυστριακοί για συνεργασία με την Ford από το 2026. Η Red Bull θα έχει τον πρώτο λόγο.

Η μεθοδικότητα ανταμείβεται

Κάπως έτσι η Porsche έμεινα στα… κρύα του λουτρού. Μετά το καλοκαίρι οι Γερμανοί βολιδοσκόπησαν και άλλες ομάδες για πιθανή συνεργασία. Όμως, βρήκαν τις πόρτες κλειστές. Κυρίως επειδή δεν ήταν προετοιμασμένοι να αναπτύξουν την δική τους τεχνογνωσία για την F1 του 2026.

Αντιθέτως, η Audi τα κατάφερε. Όχι μόνο επειδή είχε από την αρχή την σωστή φιλοσοφία για την συμμετοχή της. Αλλά κυρίως επειδή κινήθηκε έξυπνα και χωρίς πολλές φανφάρες. Επέλεξε να προσεγγίσει την Sauber η οποία ιστορικά έχει ήδη δύο φορές αλλάξει όνομα για χάρη κάποιου μεγάλου κατασκευαστή.

Επιπλέον, η Audi κινήθηκε εγκαίρως και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Έτσι, κατάφερε να πετύχει τάχιστα την σύναψη μία πολύ συμφέρουσας για εκείνην συμφωνίας. Και η σωστή προσέγγιση των Γερμανών συνεχίζεται. Η στελέχωση της ομάδας με δικούς τους ανθρώπους έχει ήδη ξεκινήσει.

Επιπλέον, προχωρά και στην επέκταση των εγκαταστάσεών της. Εκεί όπου θα κατασκευάζονται οι δικές της PU. Μπορεί το περιβάλλον της F1 να είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικό, ιδίως για έναν νεοεισερχόμενο κατασκευαστή. Ωστόσο, η Audi έχει κινηθεί από την αρχή πολύ μεθοδικά. Και η μεθοδικότητα συνήθως ανταμείβεται.

 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Alonso: Ίσως ο Hamilton γέρασε!
F1 GP Αυστραλίας: Verstappen μέσα στο απόλυτο χάος (+video)
F1 GP Αυστραλίας: Όταν το θεαματικό καταντάει κωμικό (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ