Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτικό: Volkswagen Golf GTI vs Honda Civic Type R

Ελλάδα 12:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Συγκριτικό: Volkswagen Golf GTI vs Honda Civic Type R

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτικό: Volkswagen Golf GTI vs Honda Civic Type R

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η ομάδα πίσω από την εξέλιξη του Golf GTI 8ης γενιάς έχει προσπαθήσει να ξεπεράσει κάθε προηγούμενο σε αποτελεσματικότητα και χαρακτήρα. Το πρόβλημα για την Volkswagen είναι ότι η Honda δεν σταματά να ακονίζει το παντοδύναμο Civic Type R.

Advertisement
Advertisement

Επιτέλους! Μετά από πολύ ψάξιμο, κάποιες στιγμές απόγνωσης με τον εκνευρισμό στο κόκκινο και μερικά απέλπιδα SMS προς αναζήτηση βοήθειας καταφέρνω να βρω το μενού με τη ρύθμιση τριών σταδίων του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης του νέου Golf GTI και να επιλέξω το Sport.

Είναι δύσκολο να εξηγήσεις τη λογική της απόφασης μια τόσο χρήσιμη λειτουργία να βρίσκεται μέσα στο μενού των φρένων, που με τη σειρά του είναι κρυμμένο μέσα στο μενού των γενικών ρυθμίσεων του αυτοκινήτου. Θα ήταν σαφώς πολύ πιο εύκολο να υπήρχε ένας διακόπτης, όμως ας μη βιαστούμε να καταδικάσουμε το Golf Mk8 επειδή είναι υπερβολικά ψηφιοποιημένο για το καλό του.

Ο δίλιτρος TSI δουλεύει στο ρελαντί όλη αυτή την ώρα, οπότε είναι σίγουρο πως έχει φτάσει στη σωστή θερμοκρασία για δράση. Πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα της σειράς EA888 που γνωρίζουμε καλά. Στο νέο GTI η μόνη ουσιαστική αλλαγή αφορά την αυξημένη πίεση ψεκασμού προς όφελος της κατανάλωσης.

Advertisement
Advertisement

Η μέγιστη απόδοση έχει παραμένει στους 245 PS όπως στο προηγούμενο GTI Performance, όμως η νέα χαρτογράφηση έχει ακονίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την απόκριση στο «πάτα-άσε» του γκαζιού, κάτι που σίγουρα βοηθά τη ρύθμιση του ζυγίσματος μέσα στη στροφή. Ακόμα και αυτό είναι κάτι που χτυπά καμπανάκι ότι η χαρακτηριστική ως σήμερα στρογγυλάδα του GTI έχει υποχωρήσει προκειμένου να δοθεί ένα πιο δυναμικό ύφος.

Το αυτοκίνητό μας συνοδεύεται από το στάνταρ χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο με την πολύ καλή αίσθηση και το θετικό κούμπωμα, ενώ προαιρετικά προσφέρεται με το 7άρι DSG διπλού συμπλέκτη. Τα καθίσματα είναι πολύ άνετα, όμως ούτε η βάση είναι αρκετά χαμηλά, ούτε και τα πλαϊνά αγκαλιάζουν σφιχτά το σώμα όπως θα ταίριαζε σε ένα σπορ μοντέλο. Την ίδια στιγμή η στεφάνη του τιμονιού είναι πολύ χοντρή ενώ η λαβή του επιλογέα έχει ένα περίεργο σχήμα, το οποίο σίγουρα έχει προκύψει μετά από πολλές ώρες εργονομικών μελετών, αλλά στην πράξη μεταφέρει μια ασυνήθιστη αίσθηση.

Advertisement

Θα ήταν προτιμότερη η κλασική στρογγυλή λαβή στο σχήμα που έχει το μπαλάκι του γκολφ; Αναμφίβολα ναι. Ισως κάποια από αυτά τα πρώτα ερεθίσματα να δημιουργούν προβληματισμό, όμως στη συνέχεια το νέο GTI δεν αφήνει το παραμικρό περιθώριο αμφισβήτησης των ικανοτήτων του, καταφέρνοντας να είναι ζωντανό και άμεσο και την ίδια στιγμή σίγουρο και εύκολα ελεγχόμενο. Είναι ίσως η πρώτη φορά που το Golf GTI δείχνει να αισθάνεται τόσο άνετα σε διαδρομές με απαιτητική χάραξη.

Οι 245 PS δεν δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες, όταν μάλιστα ανταγωνιστές όπως το Renault Megane RS και το Focus ST φλερτάρουν με τους 300 PS.Ομως αντικειμενικά όταν βρίσκεσαι μόνος σου χωρίς κάποιο άλλο αυτοκίνητο ως μέτρο σύγκρισης και βυθίσεις το γκάζι με 3η στο κιβώτιο, η ταχύτητα με την οποία περνούν οι εικόνες από το πλαϊνό παράθυρο και η ώθηση που νιώθεις στο σώμα μαρτυρούν πως το GTI κάθε άλλο παρά αργό είναι.

Advertisement

Αρκεί, όπως είπαμε, να μην μπεις σε διαδικασία συγκρίσεων, καθώς για παράδειγμα τα 6,4″ για το 0-100 km/h που χρειάζεται το GTI δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τα 5,8’’ του Civic Type R των 320 PS. Ο 4κύλινδρος δίλιτρος TSI της VW δεν διεκδικεί τον τίτλο του χαρισματικού συνόλου, όμως σίγουρα κερδίζει την εκτίμησή σου χάρη στην αποτελεσματικότητα και την πλούσια ροπή, που προσφέρει μια γεμάτη αίσθηση μετά τις 3.000 rpm. Ακόμα περισσότερο, όμως, εκτιμάς τον ενθουσιασμό και την ακρίβεια που έχει το GTI σε κάθε αλλαγή πορείας, με το πίσω μέρος να έχει ρυθμιστεί ώστε να μην είναι αμέτοχο, αλλά ούτε και τόσο ευαίσθητο ώστε να δημιουργεί ανασφάλεια.

Μπορείς να φρενάρεις αργά μέσα στη στροφή και νιώθεις σιγουριά να πατήσεις νωρίς το γκάζι βλέποντας ότι η μούρη μένει πεισματικά καρφωμένη στην τροχιά της χάρη στην εξαιρετική δουλειά του μπλοκέ διαφορικού που έως τώρα συνόδευε μόνο το Golf GTI Performance, αλλά πλέον είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού, έχοντας μάλιστα και μεγαλύτερο βαθμό κλειδώματος.

Advertisement

Στο στεγνό οδόστρωμα το διακριτικό τράβηγμα στο τιμόνι σε κάνει να σφίγγεις λίγο παραπάνω τη στεφάνη, η πρόσφυση είναι εξαιρετική, ενώ η ανάρτηση καταφέρνει να μεταφέρει με απόλυτη σαφήνεια την εικόνα του δρόμου ακόμα και τη στιγμή που βρίσκεσαι βαθιά μέσα στη στροφή. Στην έξοδο ο κινητήρας διαθέτει αρκετή δύναμη για να καταπιεί την επόμενη ευθεία ή να προσφέρει ένα αστραπιαίο προσπέρασμα και αναπόφευκτα ψάχνεις στο μενού με τα προγράμματα οδήγησης αναζητώντας ακόμα περισσότερες εκπλήξεις από αυτό το εξαιρετικό GTI.

Μήπως η Volkswagen κατάφερε να φτιάξει έναν άξιο αντίπαλο για το Civic Type R; Σίγουρα στόχευσε σε κάτι τέτοιο, όπως σαφώς αφήνει να εννοηθεί ο Benjamin Leuchter, ένας από τους οδηγούς εξέλιξης του GTI. «Η ρύθμιση του αυτοκινήτου εστίασε στο πίσω μέρος. Θέλαμε το νέο GTI να είναι πιο ρυθμίσιμο και λιγότερο υποστροφικό από το προηγούμενο και η συμπεριφορά του να μην καθορίζεται από τα ηλεκτρονικά συστήματα αλλά από τη λειτουργία της ανάρτησης». Ο Jan-Oliver Hamborg, ένας από τους βασικούς τεχνικούς εξέλιξης, τονίζει: «Αν και δουλέψαμε πολύ επάνω στη βελτίωση της ταχύτητας και της αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων, που πλέον ελέγχονται από την κοινή κεντρική μονάδα του Driving Dynamics Manager, θέλαμε να δώσουμε στο αυτοκίνητο μια αναλογική αίσθηση».

Αυτό είναι άλλωστε κάτι που φανερώνουν αρκετές επιλογές στο νέο GTI, όπως για παράδειγμα το ελαφρύτερο κατά 3 kg εμπρός υποπλαίσιο, αλλά και η αναβαθμισμένη σε αίσθηση και αμεσότητα κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος. Το υποπλαίσιο της πίσω ανάρτησης είναι δανεισμένο από το προηγούμενο Golf GTI Clubsport S και ελαφρύτερο από αυτό των υπόλοιπων Golf, ενώ τα πιο σφιχτά ελατήρια σε συνδυασμό με τις κατάλληλες ρυθμίσεις στην ελαστοκινηματική της ανάρτησης χαρίζουν στο νέο GTI πιο ζωηρές αντιδράσεις.

Ολα τα παραπάνω μαρτυρούν ότι δεν μιλάμε απλά για ένα γρήγορο και πλούσιο Golf Mk8 με το σήμα GTI, αλλά για ένα πραγματικό hot-hatch με ουσία. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει και το πρόγραμμα οδήγησης Individual, στο οποίο μπορείς να συνδυάσεις την άμεση απόκριση της ρύθμισης Sport στον κινητήρα με την πιο φυσική ρύθμιση Comfort για το τιμόνι (το Sport προσδίδει μια ανώφελη νευρικότητα) και να επιλέξεις μέσα από τις αναρίθμητες θέσεις του ρεοστατικού διακόπτη την κατάλληλη για την περίπτωση ρύθμιση στην ανάρτηση. Μπορείς να κινηθείς από το απόλυτα μαλακό για κορυφαία άνεση έως το ιδανικό για πίστα σκληρό, που δίνει σε όλο το πάτημα ένα πιο παιχνιδιάρικο αλλά και πιο ξεκάθαρο ύφος.

Αυτό δηλαδή που χρειάζεσαι όταν οι καθρέφτες του GTI γεμίζουν με τη θυμωμένη μουσούδα του Honda Civic Type R. Του απόλυτου hot-hatch, που μοιάζει σαν καθαρόαιμο αγωνιστικό, είναι γρήγορο όσο μια Porsche Cayman, διαθέτει το καλύτερο χειροκίνητο κιβώτιο σε μοντέλο παραγωγής και προσφέρει 75 PS επιπλέον του Golf.

Είναι πολύ εύκολο να επικρίνεις το Honda για την εκκεντρική αισθητική του. Κάνοντας όμως κάτι τέτοιο χάνεις την ουσία. Η τρέχουσα γενιά του Type R έχει κερδίσει κάθε αναμέτρηση στην οποία έχει βρεθεί από το 2016 που μπήκε στη ζωή μας. Πρόκειται για ένα sports car που τυγχάνει να είναι μπροσθιοκίνητο, με τόση συνοχή και βάθος σε χαρακτήρα και ικανότητες που είναι άμεσα ερωτεύσιμο και επικίνδυνα εθιστικό όσο περισσότερο το οδηγείς. Το Type R είναι φτιαγμένο για πίεση: όσο περισσότερο φορτίζεις τον μπροστινό άξονα τόσο περισσότερο ανακαλύπτεις μια μοναδική ευφυΐα. Και αυτό κάνει ακόμα πιο περίεργο το πόσο άνετο και ήσυχο είναι οδηγώντας το χαλαρά στο πρόγραμμα Comfort με το σύστημα ακύρωσης θορύβου.

Ακόμα και η θέση οδήγησης στο Honda μοιάζει φτιαγμένη για να σε κάνει ένα με το αυτοκίνητο, με το κάθισμα πιο χαμηλά τοποθετημένο να αγκαλιάζει καλύτερα το σώμα από αυτό του Golf. Το βάρος και η αίσθηση του τιμονιού και το σχεδόν μεταλλικό κούμπωμα του επιλογέα σε προδιαθέτουν για επίθεση. Το προεπιλεγμένο πρόγραμμα κάθε φορά που εκκινείς είναι το Sport και όπως κάθε Porsche και Ferrari το TypeR δείχνει από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που διανύεις ότι δεν έχει τίποτα περιττό.

Ο κινητήρας είναι δυνατός, σαφώς πιο εκρηκτικός και ανήσυχος από αυτόν του Golf, αλλά ούτε κατά διάνοια υπερβολικός ή ακατέργαστος. Τα πάντα βρίσκονται σε απόλυτη ισορροπία και συμπληρώνουν ιδανικά το άπαιχτο πλαίσιο με την σχεδόν μαγική ρύθμιση της ανάρτησης, που καταφέρνει να προσφέρει ανεξάντλητη πρόσφυση και να συνδυάζει την απόσβεση με τον απόλυτο έλεγχο ακόμα και σε ταλαιπωρημένο κατσαρό οδόστρωμα.

Παίρνοντας θέση και πάλι στο Golf καταλαβαίνεις ότι το νέο GTI δεν νιώθει άβολα δίπλα στο Honda, αλλά ούτε και μπορεί να το ξεπεράσει σε κανένα τομέα. Ομως είναι πλέον και αυτό άκρως απολαυστικό στην πίεση, έχοντας αποκτήσει ένα ζύγισμα τόσο ουσιαστικό και αποτελεσματικό που δεν έχει να ζηλέψει το παραμικρό ακόμα και από τετρακίνητους αντιπάλους.

Μπορείς να το ρίξεις στη στροφή και να πατήσεις το γκάζι χωρίς να ανησυχείς για την παραμικρή υπόνοια υποστροφής. Ομως το Civic είναι πιο γρήγορο, αντέχει περισσότερη πίεση στα φρένα και κουβαλά πιο εύκολα ταχύτητα μέσα στη στροφή, ενώ καταφέρνει εν τέλει να ζωγραφίσει στο πρόσωπο ένα ακόμα πιο πλατύ χαμόγελο, αιχμαλωτίζοντας όλες τις αισθήσεις με τον πιο φρενήρη αλλά ταυτόχρονα συγκροτημένο χαρακτήρα του.

Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι το Mk8 ανακηρύσσεται σε ένα από καλύτερα Golf GTI που έχουν υπάρξει ποτέ. Πετυχαίνει μια απίθανη ισορροπία μεταξύ των αντικρουόμενων παραμέτρων της αποτελεσματικότητας και της ραφιναρισμένης άνεσης, φέρνοντας παράλληλα τη μαγεία και την ένταση των σύγχρονων σκληροπυρηνικών GTI (όπως τα TCR και Clusbsport S) στο απλό GTI. Αν λοιπόν θέλετε ένα VW Golf GTI -και ποιος θα μπορούσε να σας κατηγορήσει για κάτι τέτοιο-, το Mk8 δεν σας δίνει την παραμικρή αφορμή να μην το κάνετε.

Η Honda, όμως, σας δίνει. Το Civic Type R παραμένει ένα θαυμαστό αυτοκινητικό επίτευγμα και σίγουρα το καλύτερο μπροσθιοκίνητο -και όχι μόνο- hothatch. Το Golf είναι ένα εξαιρετικό GTI: γρήγορο, πολιτισμένο και διασκεδαστικό. Ομως το Civic είναι το απόλυτο. Εστιασμένο στην οδήγηση, ασύλληπτα γρήγορο, αφοπλιστικά αποτελεσματικό και προικισμένο με το αξεπέραστο πνεύμα μηχανολογικής ευφυΐας της Honda.

Χειροκίνητο ή αυτόματο;
Στην περίπτωση του Civic Type R δεν υπάρχει κανένα δίλημμα όχι μόνο γιατί το γρήγορο Honda δεν προσφέρει την εναλλακτική αυτόματου κιβωτίου, αλλά κυρίως επειδή το χειροκίνητο 6άρι είναι πραγματικό έργο μηχανολογικής τέχνης. Στο GolfGTI όμως υποψιαζόμαστε πως ίσως είναι καλύτερο να προτιμήσετε το DSG διπλού συμπλέκτη που προσφέρει 0-100 km/h κατά 0,2’’ ταχύτερο και αναβαθμίζει περαιτέρω τη χρηστικότητα χωρίς να χαλά την απόλαυση ή την αποτελεσματικότητα.

Ψηφιακές αντιθέσεις
Η αναβάθμιση του συστήματος πολυμέσων είναι μία από τις σημαντικότερες και πιο ουσιαστικές αλλαγές στο ανανεωμένο Civic – και φυσικά στο TypeR. Ωστόσο αυτό δεν είναι αρκετό ώστε το ιαπωνικό μοντέλο να κοντράρει το ψηφιακό ταλέντο του Golf. Το GTI έχει την εντυπωσιακή πλήρως ψηφιακή διάταξη με δύο μεγάλες οθόνες που έχουμε δει στις απλές εκδόσεις του Golf Mk8, διαθέτοντας όμως πιο σπορ ενδείξεις με βασική απόχρωση το κόκκινο. Ωστόσο, και εδώ η λειτουργικότητα των πολύπλοκων μενού του συστήματος πολυμέσων αρκετές φορές τίθεται υπό αμφισβήτηση καθώς αποσπάται η προσοχή του οδηγού.

TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
VW GOLF GTI
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.984 cc, i4, TURBO,
ΙΣΧΥΣ: 245 PS @ 5.000-6.200 rpm, 37,7 KGM @ 1.600-4.300rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ,
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ L/100 KM: 11,2, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 7,4 (WLTP)
0-100 km/h: 6,4”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 km/h
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ,
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π),
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.287/1.789/1.478 mm,
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.627 mm,
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 374 lt
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €36.449 (Γερμανία)

HONDA CIVIC TYPE R
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.996 cc, i4, TURBO,
ΙΣΧΥΣ: 320 PS @ 6.500 rpm, 40,8 KGM @ 2.500-4.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ,
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ L/100 KM: 12,7, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 8,5 (WLTP)
0-100 km/h: 5,8”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 270 km/h
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ,
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π),
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.557/1.877/1.434 mm,
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.699 mm,
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 420 lt
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €55.750

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδοιπορικό με τα Honda Civic Type R & Hyundai i30 Fastback N
Παρουσίαση για το νέο VW Golf GTI Clubsport 45