Live Κίνηση
Περισσότερα
Συγκριτικά

Συγκριτική δοκιμή: Hyundai i30 N vs VW Golf GTI Performance

Ελλάδα 16:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Hyundai i30 N vs VW Golf GTI Performance

Συγκριτικά

Συγκριτική δοκιμή: Hyundai i30 N vs VW Golf GTI Performance

Συγκριτικά

Το νέο Hyundai i30 N προκαλεί το Alpha Male της αγέλης των GTi για το ποιος είναι το απόλυτο αφεντικό στην κατηγορία.

Advertisement
Advertisement


ΤΟΥ ΝΤΙΝΟΥ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Θεωρήστε τις προηγούμενες σελίδες ένα είδος εισαγωγής στο δράμα. Στο επίκεντρο ένα νέο «είδος»: το Hyundai i30 N Performance. Το πρώτο GTi της κορεάτικης εταιρείας. Μέχρι τώρα θα έχετε καταλάβει ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που ο ευρωπαϊκός ανταγωνισμός οφείλει να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη. Τώρα, στέκεται στον αυχένα της Δίρφης, με τα μέταλλα να διαστέλλονται και να εκπέμπουν εκείνο το χαρακτηριστικό «τσικ, τσικ…». Το βλέμμα μου φεύγει, ξεζουμάρει και στέκεται πάνω στο κόκκινο Golf GTI Performance. Δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς. Τον διεκδικητή τον ρίχνεις αμέσως απέναντι στον πατριάρχη της κατηγορίας. Ναι, το ξέρω, υπάρχουν και άλλα, πιο δυνατά και ίσως και πιο αποτελεσματικά γρήγορα hatchbacks. Εξακολουθώ να πιστεύω, ωστόσο, ότι το Golf παραμένει το πιο ολοκληρωμένο. Επιπλέον, οι μηχανικοί της N, του σπορ βραχίονα της Hyundai, το Golf Clubsport των 265 PS είχαν διαλέξει ως σημείο αναφοράς κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του i30 N. Θα μου πείτε ότι ετούτο δω δεν είναι το Clubsport αλλά το Performance των 245 PS. Σύμφωνοι. Αλλά είναι και το Performance των 90 λιγότερων κιλών, του διπλοσύμπλεκτου DSG κιβωτίου των 7 σχέσεων και του μόλις ενός δεκάτου του δευτερολέπτου διαφοράς από το κατά 30 ίππους πιο δυνατό i30 N. Και του πιο ακριβού βεβαίως, επειδή το Golf GTI, εκτός όλων των άλλων, εξαργυρώνει μια παράδοση 44 ετών παρουσίας σε μια κατηγορία που το ίδιο δημιούργησε. Τα κοιτάζω δίπλα-δίπλα. Το i30 με ένα ομολογουμένως πρωτότυπο γαλάζιο χρώμα, το Golf κατακόκκινο. Η αναμέτρηση λίγο θέλει να πάρει μια γκροτέσκα τροπή, σαν φιλμ του Ταραντίνο που ξαφνικά εκτροχιάζεται, αλλά τελικά τίποτε απ’ όλα αυτά δεν είναι αστείο. Πολύ περισσότερο ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζονται την ταχύτητά τους.

Το Hyundai ήδη με έχει αφήσει έκπληκτο. Καιρός να ξαναθυμηθώ το Golf. Πριν καθίσω στο κλασικό καρό μπάκετ τους ρίχνω μια ματιά. To i30 N φαίνεται (είναι) πιο χαμηλό, με περισσότερα στοιχεία εντυπωσιασμού: μπροστά κυριαρχεί ο επιθετικός προφυλακτήρας με κόκκινο σιρίτι στο τελείωμά του και μεγάλες εισαγωγές αέρα ακροβολισμένες. Το ρύγχος δείχνει πιο κοντά στον δρόμο και οι πίσω «ώμοι» του αυτοκινήτου είναι πιο τονισμένοι και επιθετικοί. Το ίδιο κόκκινο διακοσμητικό υπάρχει και στον διαχύτη πίσω, με τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Ως επιστέγασμα υπάρχει και μια μεγάλη αεροτομή οροφής, η οποία ενσωματώνει και το τριγωνικό φως των φρένων. Το i30 N Performance έχει 19άρες ζάντες που γεμίζουν πιο όμορφα τους θόλους. Συνολικά μου αρέσει περισσότερο από το Golf. Ισως επειδή το σχήμα του δεύτερου το έχω συνηθίσει. Τι λέω, είναι σαν να έχει εγγραφεί στο συλλογικό DNA μας.

Advertisement
Advertisement

Δεν σου περνάει αδιάφορο, αλλά δυσκολεύεσαι λίγο να το περιγράψεις, όπως θα δυσκολευτείς να περιγράψεις ένα οικείο σου πρόσωπο. Είναι… Golf. Πιο φουσκωμένο, βέβαια, με τη χαρακτηριστική κυψελωτή μάσκα και τα τιμημένα σήματα εμπρός, πίσω και στο πλάι, με διπλές απολήξεις στην εξάτμιση και φαρδύτερο ίχνος στον δρόμο, ωστόσο παραμένει σαφώς πιο ήπιο οπτικά. Και φυσικά, παραμένει αδιαμφισβήτητα καλύτερο στο εσωτερικό του. Μπορεί να φταίει που το αντίστοιχο του Hyundai ελάχιστα απέχει από το 1000άρι αδερφάκι του. Αλλά περισσότερο οφείλεται στο ότι το Golf εξακολουθεί να έχει το πιο ποιοτικά και τεχνολογικά προηγμένο ταμπλό. Το νέο σύστημα πολυμέσων, Discover Pro, με την έγχρωμη οθόνη αφής 9,2” και ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών ανεβάζουν ακόμα πιο ψηλά τον πήχη, σε ένα εσωτερικό που ήδη ήταν ένα εξαιρετικό αμάλγαμα εργονομικής ακρίβειας, με κορυφαία ποιότητα και συναρμογή. Η εργονομία είναι διαισθητική, η λειτουργία της οθόνης αφής απλή και εύκολα κατανοητή, ενώ οι θήκες για μικροπράγματα, ποτήρια και μπουκαλάκια βρίσκονται παντού.

Μπροστά του το Hyundai δείχνει από λιτό έως άχρωμο. Παραμένει βέβαια και αυτό απολύτως χρηστικό και αρκετά ποιοτικό ως προς τα υλικά που χρησιμοποιούνται, ωστόσο η συνολική εικόνα υστερεί. Ακόμα και τα καθίσματα, που προηγουμένως μου φάνηκαν (και είναι) εξαιρετικά, συγκριτικά με αυτά του Golf έχουν λιγότερο αφρώδες υλικό. Ο εξοπλισμός του, πάντως, είναι υπερπλήρης. Το συγκεκριμένο έχει την έγχρωμη οθόνη αφής 8”. Πακέτο μαζί της πάνε τα Apple CarPlay και το Android Auto. Στην ίδια οθόνη επίσης προβάλλονται ενδείξεις για τη χρησιμοποιούμενη ιπποδύναμη και ροπή, την πίεση της τουρμπίνας, υπάρχει χρονόμετρο για τους γύρους στην πίστα, αλλά και όργανο μέτρησης της επιτάχυνσης. Αντίστοιχες ενδείξεις έχει και η κεντρική οθόνη του Golf, πακέτο με χρονόμετρα για γυρολόγια.

Η θέση οδήγησης και των δύο κρίνεται εξαιρετική, αλλά στο Hyundai κάθεσαι ένα τσικ πιο χαμηλά και νιώθεις πιο «μέσα» στο αυτοκίνητο. Τίποτε, πάντως, που να γέρνει την πλάστιγγα. Αντιθέτως, μία ειδοποιός διαφορά είναι το 7άρι DSG του Golf σε σχέση με το χειροκίνητο 6άρι του i30. Αυτό, ναι, μπορεί να είναι game changer. Διότι ενώ σε σχεδόν οποιαδήποτε άλλη στιγμή εγώ προσωπικά θα πανηγύριζα αντικρίζοντας τον λεβιέ του διπλοσύμπλεκτου, εδώ το πράγμα περιπλέκεται. Για να είμαι ειλικρινής, σε τέτοιου είδους διαδρομή -και σε κάθε παρόμοια- το χειροκίνητο κιβώτιο ταιριάζει με ένα GTi όπως ο τένοντας στο κόκκαλο. Το DSG, όσο εξελιγμένο κι αν είναι (που είναι), μοιάζει περισσότερο με μόσχευμα, το οποίο σου επιτρέπει μεν να κάνεις όλες τις κινήσεις, αλλά δεν παύει να βγάζει μια τεχνητή αίσθηση, ειδικά σε ένα απαιτητικό στροφιλίκι. Οι αλλαγές, μέσω των -μάλλον μικρών- paddles στο τιμόνι γίνονται ταχύτατα, ωστόσο στo downshift υπάρχουν στιγμές που θέλεις να κατεβάσεις δύο απανωτές, πράγμα που μερικές φορές αποδεικνύεται δύσκολο.

Advertisement

CAR007_NvsGOLFGTI_063

Ο πρωταγωνιστής, πάντως, εξακολουθεί να είναι ο 2λιτρος TSI. Πρωταγωνιστής ως προς τη δύναμη και κυρίως ως προς τον ομαλό, γραμμικό και αδιάλειπτο τρόπο με τον οποίο την απλώνει σε όλο το φάσμα των στροφών. Στις χαμηλές δείχνει πιο ψυχωμένος από αυτόν του i30, αλλά χάνει έδαφος από αυτόν όσο η βελόνα πλησιάζει προς το όριο περιστροφής τους. Επίσης, χάνει κατά κράτος ως προς τον παραγόμενο ήχο. Δίπλα στον 2λιτρο του Hyundai, που κάνει γνωστή την παρουσία του… εν χορδαίς και οργάνοις, ο ΕΑ 888 και πιο τραχύ ηχόχρωμα έχει και λιγότερα ντεσιμπέλ εκπέμπει.
Εναρμονίζεται, εν ολίγοις, με τον συνολικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η δύναμη του κινητήρα σπάνια βάζει δύσκολα στο MQB πλαίσιο. Στη συγκεκριμένη διαδρομή, πάντως, η διαφορά με το Hyundai ήταν εμφανής. Ναι, κινείσαι επίσης απίθανα γρήγορα. Ναι, ακόμα και σε ανηφορική φουρκέτα το (ηλεκτρονικό) μπλοκέ διαφορικό θα φροντίσει να τιθασεύσει τη ροπή, αλλά η αίσθηση που παίρνεις πίσω είναι σαφώς πιο ήπια. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μεγαλύτερες και ο δρόμος σού φαίνεται πιο μακριά, την ίδια στιγμή που το Hyundai σού περνάει στα χέρια, στο σώμα και στ’ αυτιά μια πολύ μεγαλύτερη ροή πληροφοριών. Η στάνταρ ανάρτηση που είχε το GTI της δοκιμής μας κάνει πολύ καλή δουλειά, για να μην παρεξηγηθώ. Είναι σφιχτή, έχει καλό έλεγχο του αμαξώματος και συνάμα αρκούντως άνετη.

Advertisement

CAR007_NvsGOLFGTI_065

Αλλά η (ενεργή) ανάρτηση του i30 N καταφέρνει να έχει καλύτερη απόκριση, καλύτερο έλεγχο και ελάχιστα χειρότερη απόσβεση. Μια παραδοξότητα που εντοπίζει κανείς αμέσως είναι η εξής: παρά το γεγονός ότι το Golf θα σου φανεί αμέσως πιο αποκομμένο, είναι με αυτό που μπορείς να πετύχεις μεγαλύτερες γωνίες με μεταφορά βάρους. Στην ίδια στροφή που με το Golf πετύχαινα εύκολα πλασάρισμα για να βρεθώ με ίσιους τροχούς στο apex, το Hyuindai είχε βιδωμένο το πίσω μέρος του. Παρ’ όλα αυτά, το δεύτερο το νιώθεις παντού και πάντα πιο κοφτερό στις αντιδράσεις του, πιο σπαρταριστό και αδιαμφισβήτητα πιο ανταποδοτικό στην προσπάθειά σου. Με το Golf κινείσαι γρήγορα δίχως να ιδρώνουν οι παλάμες σου, την ίδια στιγμή που το Hyundai σε κάνει να λαχανιάζεις, αλλά και να χαμογελάς περισσότερο.

CAR007_NvsGOLFGTI_076

Advertisement

Υπό αυτή την έννοια το i30 N είναι ένα καλύτερο σπορ αυτοκίνητο. Και από το Golf και -θα τολμήσω να πω- από τα περισσότερα της συνομοταξίας. Το Golf φυσικά παραμένει πιο ολοκληρωμένο. Ταξιδεύει πιο άνετα, κινείται στην πόλη πιο εύκολα, έχει σαφώς πιο premium εσωτερικό και συνολικά σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα. Είναι μεν σαφώς πιο ακριβό, ωστόσο σίγουρα θα έχει και μεγαλύτερη μεταπωλητική αξία. Αλλά στο τέλος μιας μέρας όπως η σημερινή, όταν έχεις τη δυνατότητα να κάνεις τα ίδια χιλιόμετρα φιδογυριστής διαδρομής προς τα πίσω, βάζω στοίχημα πως οι περισσότεροι θα διαλέγατε τα κλειδιά του αυτοκινήτου που διάλεξα κι εγώ: του Hyundai.

CAR007_NvsGOLFGTI_092

CAR007_NvsGOLFGTI_098

HYUNDAI i30 N PERFORMANCE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.998 CC, i4, TURBO, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΠΛΟΚΕ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.335/1.795/1.451 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.650 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 395 LT

VOLKSWAGEN GOLF GTI PERFORMANCE 7DSG
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ & Η/Κ: 1.984 CC, i4,TURBO ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΠΛΟΚΕ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.268/1.790/1.482 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.626 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
Ο αλουμινένιος δίλιτρος κινητήρας του i30 N με την τετράγωνη αρχιτεκτονική υπερισχύει κατά 30 PS και κάνει ρελάνς στη ροπή. Στην κανονική, διότι το Hyundai έχει και λειτουργία Overboost που φτάνει στα 38,5 kgm για 8 δευτερόλεπτα.

HYUNDAI 275 PS @ 6.000 RPM, 36 KGM @ 1.750-4.200 RPM
VOLKSWAGEN 245 PS @ 4.700-6.200 RPM, 37,7 KGM @ 1.600-4.300 RPM

ΒΑΡΟΣ
Το Golf είναι κατά 90 κιλά ελαφρύτερο, πράγμα που -μαζί με τις πιο γρήγορες αλλαγές του DSG- το ευνοεί να βρίσκεται μιαν ανάσα κοντά σε επίπεδο επιδόσεων.

HYUNDAI 1.504 KG
VOLKSWAGEN 1.415 KG

ΚΙΛΑ/ΙΠΠΟΙ
Εδώ το Hyundai «πληρώνει» το αυξημένο βάρος του, αφού παρά τους επιπλέον 30 ίππους σε σχέση με το Golf στην αναλογία κιλών/ίππο προηγείται κατά μόλις 300 γραμμάρια.

HYUNDAI 5,5 KG/PS
VOLKSWAGEN 5,8 KG/PS
0-100 km/h
Οπως γράψαμε και πιο πάνω, το χαμηλότερο βάρος του Golf αλλά και οι γρήγορες αλλαγές του διπλοσύμπλεκτου DSG καταφέρνουν να το κρατήσουν μόλις 0,1” μακριά από το i30 N.

HYUNDAI 6,1”
VOLKSWAGEN 6,2”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ L/100KM
Σε συνθήκες πίεσης και τα δύο μοτέρ «ρουφάνε» κάμποση βενζίνη. Και εδώ το GTi έχει ένα μικρό προβάδισμα, το οποίο μάλιστα διευρύνεται όταν και τα δύο αυτοκίνητα οδηγούνται με ανθρώπινο τρόπο.

HYUNDAI TEST 13,2, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 7,1
VOLKSWAGEN TEST 12,9, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 6,3

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
Πρακτική ισοπαλία στον τομέα της τελικής. To Golf σε υψηλές ταχύτητες έχει πιο τραχύ ήχο, αλλά ο παραγόμενος θόρυβος από την κύλιση και την αεροδυναμική αντίσταση είναι μικρότερος.

HYUNDAI 250 KM/H
VOLKSWAGEN 248 KM/H

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
Ιδια ακριβώς χωρητικότητα και για τα δύο καυτά hatchback, η οποία κυμαίνεται και στον μέσο όρο της κατηγορίας.

HYUNDAI 50 LT
VOLKSWAGEN 50 LT

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Τα 11 χιλιόμετρα που θεωρητικά μπορεί το Golf να πάει μακρύτερα γίνονται αρκετά περισσότερα όταν ταξιδεύεις με υπηρεσιακή ταχύτητα.

HYUNDAI 379 KM
VOLKSWAGEN 388 KM

CO2
Αρκετά πιο «πράσινο» το Golf, κάτι που μεταφράζεται και σε αρκετά λιγότερα τέλη κυκλοφορίας, αφού πληρώνει €266 ετησίως, ενώ το i30 N φτάνει στα €399.

HYUNDAI 163 G/KM
VOLKSWAGEN 144 G/KM

ΤΙΜΗ
Η ελληνική αντιπροσωπία της Hyundai κατάφερε να φέρει το i30 Ν Performance με εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή σε συνδυασμό με ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού και 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση. Τα σχεδόν €7.500 επιπλέον που κοστίζει το χειροκίνητο GTi Performance είναι μια σημαντική διαφορά, μέρος της οποίας πάντως θα εισπράξει κανείς στη μεταπώληση. Η έκδοση με το DSG κιβώτιο κοστίζει επιπλέον €1.400, τα οποία όποιος θέλει να χρησιμοποιεί το Golf κάθε μέρα τα δίνει ευχαρίστως.

HYUNDAI ΑΠΟ €28.750
VOLKSWAGEN ΑΠΟ €36.150 (6ΜΤ)

KEY TECH
Το i30 N διαθέτει σύστημα Launch Control το οποίο ενεργοποιείται στο πιο «άγριο» οδηγικό πρόγραμμα NDrive. Απενεργοποιείς το σύστημα ευστάθειας (ESC), κρατάς πατημένο τον συμπλέκτη και το γκάζι τέρμα και μετράς 5 δευτερόλεπτα μέχρι ν’ αφήσεις τον συμπλέκτη και να εκκινήσεις με φουλ γκάζι. Στη διαδικασία επιτάχυνσης αρωγός είναι το ενισχυμένο εξάρι κιβώτιο, με τον πιο ψωμωμένο συμπλέκτη, το οποίο, συν τοις άλλοις, διαθέτει και σύστημα συγχρονισμού των στροφών (Rev Matching) στα κατεβάσματα. Το εν λόγω σύστημα προσαρμόζει το «ματσάρισμα» των αλλαγών ανάλογα με το οδηγικό προφίλ που έχεις επιλέξει και μπορεί να ενεργοποιηθεί γρήγορα από το κουμπί που βρίσκεται τοποθετημένο στη δεξιά πλευρά του τιμονιού. Εχει δε δύο διαφορετικές ρυθμίσεις, Normal και Sport