Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Ford Focus ST, Renault Megane RS, VW Golf GTI TCR

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος Χρήστος Καραγιωργάκης

Τρία από τα καλύτερα Sport Hatchback της αγοράς. Καταφέρνουν να έχουν τις καλύτερες επιδόσεις και την sport οδική συμπεριφορά χωρίς να χάνουν την πρακτικότητα της καθημερινότητας. Ποιο είναι το καλύτερο; Το Ford Focus ST, το Renault Megane RS ή το VW Golf GTI TCR;

 

Σημειώσεις σε post-it και ηχογραφημένες στο smartphone. Mails με τις προδιαγραφές του κάθε μοντέλου και πάνω από όλα η αίσθηση και οι εικόνες στο μυαλό μετά από κάθε οδήγηση. Ήρθε η ώρα να μπουν σε τάξη να συγκεντρωθούν οι άτακτες σκέψεις και να γραφτεί η «δοκιμή» ή καλύτερα να αποτυπωθούν  στην οθόνη του υπολογιστή, οι εντυπώσεις από την συμβίωση μαζί τους.

Τρία πεντάθυρα hatchback αυτοκίνητα με κοινό σκοπό: Την ευχαρίστηση στην οδήγηση.  Μία έννοια, που μάλλον έχουμε ξεχάσει. Στον κόσμο της αυτοκίνησης που έχει γεμίσει από S.U.V. κινητήρες χαμηλού κυβισμού και υβριδικά συστήματα (ή SUV υβριδικά με downsizing μοτέρ) και τον κυβερνούν οι αριθμοί του WLTP κάποιοι κατασκευαστές τολμούν. Τολμούν ίσως για τελευταία φορά και πιέζουν δίλιτρους κινητήρες για να αποκτήσουν επιδόσεις. Τολμούν να φτάσουν κοντά στους 300 ίππους σε δύο κινητήριους τροχούς, να έχουν χαμηλό ύψος και θέση οδήγησης μέσα το αυτοκίνητο και όχι σχεδόν από πάνω του. Τολμούν να κάνουν τον κινητήρα να ακούγεται και τις εξατμίσεις να φαίνονται. Δεν ντρέπονται που είναι αυτοκίνητα επιδόσεων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ας μην τα αναγνωρίζουν (πια) οι νέοι σε ηλικία.

Ήταν οι ημέρες, που παραλίγο να χάσω το δίπλωμα οδήγησης (πως βρέθηκε η αστυνομία στην Πάρνηθα στις 11:00 το βράδυ ποτέ δεν κατάλαβα), που έφτανα αργά στην δουλεία και καθυστερούσα να γυρίσω στο σπίτι. Παρά τα παραπάνω και το… προχωρημένο της ηλικίας μου (η κούραση περιόριζε περισσότερο τις βόλτες από την κατανάλωση καυσίμου) αυτές οι εβδομάδες ήταν από τις καλύτερες. Πήγαινα με ένα χαμόγελο στην δουλειά και επέστρεφα με μία γλυκιά κούραση στο σπίτι.

Ford Focus ST 2.3 280hp

Ένα γρήγορο Ford, αποτελεί παράδοση στον κόσμο των αυτοκινήτων. Αλλά στην εποχή του τετρακίνητου RS, το ST δεν είναι πλέον το πιο «καυτό» Focus στην γκάμα. Όμως στην Ελλάδα, που τα RS είναι σπάνια όσοι το αναγνώριζαν μας έδιναν τα thumbs up και φώναζαν «Focusάρα».

Στην τέταρτη του γενιά (ξεκίνησε με το  χλιαρό Mk1 ST170, ακολούθησε το διψασμένο για καύσιμο πεντακύλινδρο Mk2 ST, και μετά ήρθε το 2,3 με το μοτέρ του Mustang, που έμεινε και στην τέταρτη γενιά, είναι το πιο ολοκληρωμένο από όλα. Βέβαια κάτι ο κυβισμός (2261 κ.εκ.) κάτι οι ρύποι (179 γρ = 439 ευρώ σήμα) το έκαναν παράλογα απαγορευτικό και κάπου χάθηκε από τις επιλογές μας.

Στo Focus ST οι επιδόσεις, η πολύ καλή οδική συμπεριφορά, του δίνουν χαρακτήρα, κάτι πολύ σημαντικό για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Η εμφάνιση του είναι λίγο παραπάνω διακριτική από ότι θέλουμε. Οι ζάντες στο χρώμα του γραφίτη, του δίνουν μοντέρνα όψη χωρίς να τονίζουν ιδιαίτερα τα πιο… φουσκωμένα φτερά. Το σχήμα του δεν δείχνει αμέσως τι είναι και θέλει προσοχή για να ανακαλύψετε πως είναι κάτι διαφορετικό και όχι ένα 1000άρι ST Line.

Στο εσωτερικό δεν ψάξαμε τόσο για τις οθόνες όσο για τα… καθίσματα. Άλλωστε σε ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο κυρίως για τον οδηγό, τίποτα δεν έχει μεγαλύτερη σημασία από το κάθισμά του. Τα Recaro δικαιώνουν το όνομά τους. Είναι φαρδύτερα, αγκαλιάζουν το σώμα και στηρίζουν χωρίς να κουράζουν. Μόνο, που είναι τοποθετημένο ψηλά (θα το θέλαμε πιο χαμηλά). Σε σχέση με το τιμόνι και τον μοχλό αλλαγής ταχυτήτων είναι στις ιδανικές αποστάσεις. Η οικεία αίσθηση από την υπόλοιπη γκάμα του εσωτερικού του Focus εδώ έχει πιο έντονο το premium στοιχείο. Εκτός από τα καθίσματα, είναι ο πλούσιος εξοπλισμός ασφάλειας και ψυχαγωγίας που αναβαθμίζουν την εικόνα.

Η οδήγηση αυτών των αυτοκινήτων έχει μία ωραία ιεροτελεστία και εδώ η οθόνη TFT 4,2 ιντσών, με τις ειδικές ενδείξεις, (ψηφιακό μπαρόμετρο για την πίεση του αέρα εισαγωγής, θερμόμετρο και πιεσόμετρο λαδιού), την ενισχύουν και υπογραμμίζουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αυτές οι πληροφορίες, βοηθούν να δημιουργηθεί η… σχέση οδηγού/αυτοκινήτου. Περιμένετε να ζεσταθεί το λάδι πριν πιέσετε, να ρίξετε τις θερμοκρασίες όσο πλησιάζετε στο τέλος της διαδρομής. Είναι και αυτά μέρος της απόλαυσης.

Το μοτέρ είναι ο πρωταγωνιστής στο ST αντιδρά ακαριαία χωρίς καθυστερήσεις και έχει ως soundtrack, σε κάθε βόλτα  τα σκασίματα από την εξάτμιση (στο πρόγραμμα οδήγησης Track), αποτέλεσμα της λειτουργίας του antilag. Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, θα ακουστεί περίεργο, μάλλον δεν του ταιριάζει. Όμως βοηθά στην συμμετοχή του οδηγού στην διαδικασία της γρήγορης οδήγησης.

Στη χαλαρή μετακίνηση, το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ και η απόσβεση της ανάρτησης στρογγυλεύει τις ανωμαλίες, απορροφώντας τις περισσότερες από αυτές χωρίς να τις μεταφέρει στην καμπίνα. Επιλέγοντας τη ρύθμιση «Sport» και πολύ περισσότερο την «Track» νιώθετε την… ένταση να περνά στην εξάτμιση. Ο ήχος αλλάζει ένταση και χροιά, γίνεται πιο βαρύς… μπάσος. Ακόμη και σε αυτή την ρύθμιση η ανάρτηση δεν είναι… ξερή. Νιώθετε κάτι περισσότερο αλλά δεν γίνεται κουραστική. Σε συνδυασμό με το Torque Vectoring Control, (κάτι σαν ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό) το ST στρίβει με την… σκέψη. Ο έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος είναι άψογος και πρώτα θα εξαντλήσετε τα δικά σας περιθώρια στις στροφές και μετά αυτά του πλαισίου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Ford Focus ST

Κινητήρας: 2.261 cc
Ισχύς: 280 PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 42,8 kgm/ 3.000-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους Εμπρός Τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο, 6 Σχέσεων
Επιτάχυνση: 0-100 km/h: 5,7” sec
Τελική Ταχύτητα: 250 km/h
Μικτή Κατανάλωση: 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 179 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 439 ευρώ
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.388/1.825/1.458 mm
Μεταξόνιο: 2.700 mm
Χώρος Αποσκευών: 375 lt
Βάρος: 1.543 kg
Τιμή από: 37.593 ευρώ

Renault Megane RS 280 EDC

Το Renault Megane RS έγινε το θέμα συζήτησης μόλις έφτασε στο γκαράζ του site. Μετά από μία βόλτα οι μισοί το λάτρεψαν και οι άλλοι μισοί το μίσησαν. Όμως κανένας δεν έμεινε αδιάφορος.Πρωταγωνιστούν: Η κίνηση στους εμπρός τροχούς και ο κινητήρας, που είναι ο ολοκαίνουργιος 1.800άρης που χρησιμοποιείται και στην Alpine. Είναι compact, ελαφρύς και δεν απελευθερώνει πολλά καυσαέρια. Το Megane RS μεταδίδει την κίνηση με 6άρι EDC κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Οι νεωτερισμοί συνεχίζονται στην ενεργή τετραδιεύθυνση 4CONTROL του πίσω ημιάκαμπτου άξονα.

Οπτικά το RS ξεχωρίζει και φωνάζει χωρίς να… ακούγεται: Τα φτερά έχουν φαρδύνει, δίνοντας πραγματικά μία επιθετική εμφάνιση στο κορυφαίο Megane. Δεν είναι υπερβολικό, είναι έντονο και καταφέρνει να ξεχωρίζει και να δείχνει τη δυναμική του. Στην καμπίνα του νέου Megane ο συντηρητισμός της προηγούμενης γενιάς έχει φύγει. Στην έκδοση RS αυτό σημαίνει κόκκινες σπορ λεπτομέρειες και ένας συνδυασμός ψηφιακών και αναλογικών ενδείξεων στον πίνακα οργάνων.Υπάρχουν δύο πολύ καλά sport (μπάκετ) καθίσματα, που είναι άνετα και στηρίζουν σωστά το σώμα. Είναι χαμηλά τοποθετημένα και με όλα τα χειριστήρια ευθυγραμμισμένα.  Πίσω από το τιμόνι, με επένδυση δέρμα και αλκαντάρα, βρίσκονται τα paddles του κιβωτίου. Έχουν πολύ καλή αίσθηση και δείχνουν ποιοτικά.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό ακούγεται ένα βρυχηθμός, που δεν προσφέρει κάτι αλλά τον ξεχνάτε αμέσως μόλις βάλετε σε λειτουργεία το μοτέρ, Ο ήχος σας ξεσηκώνει έχει εξαιρετική χροιά και τρομάζει τους επιβάτες και τους γείτονες. Στο δρόμο υπάρχει μία ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τη sport αίσθηση και ξαφνικά μπαίνει στο παιχνίδι και η… τετραδιεύθυνση και μάλιστα με τρόπο που δεν αντιλαμβάνεστε και σας κάνει να νομίζεται πως είναι ο σωστός χειρισμός σας που κάνει τα πράγματα εύκολα. Το Γαλλικό RS δεν γίνεται ποτέ κουραστικό, μια και η ανάρτησή του ακόμα και φορτισμένη δείχνει να έχει κι άλλη διαδρομή και δεν σταματά να απορροφά κραδασμούς και ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Το τιμόνι και τα φρένα είναι στο ίδιο υψηλό επίπεδο προσφέροντας αμεσότητα, πληροφόρηση και αντοχή στη σκληρή χρήση.

Η αίσθηση από το Megane είναι πολύ καλή. Είτε είστε σε Race mode, είτε απλά ταξιδεύετε, οι αντιδράσεις είναι άμεσες. Σε δρόμο με στροφές το ζύγισμα του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικό και κινείστε με ταχύτητα, που με άλλο αυτοκίνητο θα σας τρόμαζε. Με το Megane RS αντίθετα πιέζετε και αισθάνεστε σιγουριά. Μάλιστα η βοήθεια από την τετραδιεύθυνση σκεπάζει την απουσία μπλοκέ διαφορικού. Ακόμα και το 6άρι EDC διπλού συμπλέκτη μας κέρδισε ως επιλογή και δεν αναζητήσαμε χειροκίνητο κιβώτιο.

Αν κάτι μας ξένισε και ήθελε την προσοχή μας και χρόνο να το συνηθίσουμε ήταν το σύστημα infotainment και το πέρασμα από σελίδα σε σελίδα ή από το menu. Κινητήρας/κιβώτιο και πλαίσιο/ανάρτηση δημιουργούν έναν κορυφαίο συνδυασμό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Renault Megane RS

Κινητήρας: 1.798 cc
Ισχύς: 280 hp/6.000 rpm
Ροπή 39,8 kgm στις 3.200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη, 6 ταχυτήτων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,8”
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Κατανάλωση: 7,6 lt/100 km
CO2: 169 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 414 ευρώ
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.372/1.874/1.445 mm
Μεταξόνιο: 2.669 mm
Χώρος Αποσκευών: 434 lt
Βάρος: 1.430 κιλά
Τιμή: Από 43.480

Volkswagen Golf GTI TCR

Το VW Golf GTI TCR δεν είναι απλά μία extra-hardcore εξειδικευμένη έκδοση του Golf GTI. Έχει όνομα που θυμίζει τις ειδικές εκδόσεις παραγωγής για να δοθεί η άδεια για την δημιουργία αγωνιστικών αυτοκινήτων ταχύτητας και αυτό το κάνει ξεχωριστό.

Τι σημαίνει το TCR; Για όσους δεν γνωρίζετε TCR (Touring Car Racing) είναι μία νέα μορφή αγώνων ταχύτητας, που έχει σχεδιαστεί με βάση τα αυτοκίνητα παραγωγής, τα οποία μοιράζονται αρκετά από τα εξαρτήματά τους με τα αγωνιστικά οχήματα. Έτσι το κόστος είναι (σχετικά) χαμηλότερο σε σχέση με τα παραδοσιακά πρωταθλήματα. Η VW επέλεξε να ονομάσει αυτή τη νέα, ταχύτερη και πιο hard core έκδοση του Golf GTI, TCR, για να δείξει λίγη περισσότερη εμπλοκή με τους αγώνες.

Μην περιμένετε ένα γυμνό αγωνιστικό με roll bar και άβαφο ανθρακόνημα. Το Golf GTI TCR είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση του υπάρχοντος Mk7.5 Golf GTI με ζάντες 19 ιντσών, μεγάλα δισκόφρενα, νέους προφυλακτήρες διπλή εξάτμιση αεροδυναμικό διαχύτη και μικρή πίσω αεροτομή. Νέα είναι και τα πλευρικά μαρσπιέ, όπως και το εμπρός splitter. Τις αλλαγές ολοκληρώνουν τα γραφικά «TCR». Εσωτερικά το GTΙ δίνει μία «ενισχυμένη» αίσθηση πολυτέλειας με κάποιες λεπτομέρειες, όπως τα sport καθίσματα, με επένδυση microfiber και ένα διαφορετικό μοτίβο από το καρό του GTI. Το δερμάτινο τιμόνι έχει διάτρητα τμήματα (σαν γάντια οδήγησης) ενώ οι ζώνες ασφαλείας έχουν σε κάθε άκρη τους  ένα χαρακτηριστικό κόκκινο σιρίτι

Οι αλλαγές στην εμφάνιση του GTI TCR και το «κοντράδικο» στιλ που έχει, έχουν και το ανάλογο μοτέρ, για να το υποστηρίξουν, που έχει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο δίλιτρος turbo βενζινοκινητήρας μέσω διαφορετικής χαρτογράφησης και άλλων μηχανικών βελτιώσεων έχει ισχύ 290 ίππων με 380 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.800 σ.α.λ. Το μοτέρ συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7τάχυτο DSG αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Στην πράξη και με επιλεγμένο το πρόγραμμα Sport ο κινητήρας είναι ένα πυροτέχνημα ή ότι περιμένατε από μία κορυφαία έκδοση. Δυστυχώς ο ήχος δεν συμβαδίζει με την sportive σχεδόν «αλήτικη» εμφάνιση. Έχει κάποια σκασίματα αλλά όχι τόσο έντονα που να σε κάνουν να θέλεις να παίξεις, να σε παρασύρουν.

Δεν είναι ευκολοδήγητο αν θέλεις να πιέσεις και να οδηγήσεις γρήγορα. Απαιτεί την προσοχή σου και σε θέλει συγκεντρωμένο και αυτή είναι η γοητεία του. Το TCR βγάζει τη δύναμή του στο δρόμο και όσο περισσότερο το πιέζετε, τόσο καταλαβαίνετε την δυναμική του πλαισίου του. Αυτά στην λεία και καλή άσφαλτο. Στο βρεγμένο η γλιστερό οδόστρωμα θέλει την προσοχή σας, προσπάθεια και γνώση για να οδηγήσετε πολύ γρήγορα. Αυτό θα σας δώσει κίνητρο συμμετοχή και θα σας διασκεδάσει.

Τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, με το αρκετά σκληρό set up και το sport πλαίσιο του GTI, μαζί με το σύστημα διεύθυνσης (ακριβές, αλλά όχι τόσο άμεσο σε αίσθηση), με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης δημιουργούν έναν πολύ καλό συνδυασμό σε δρόμο με ανοιχτές στροφές. Αντίθετα στα κλειστά κομμάτια θέλει τρόπο για πάει γρήγορα. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά έχουν ένα κόστος στην άνεση, όπου ακόμα και στην επιλογή «Comfort» θα νιώσετε τις ανωμαλίες, ειδικά με τα ελαστικά 235/35/19.

Τεχνικά χαρακτηριστικά VW Golf GTI TCR

Κινητήρας: 1.984 cc
Ισχύς: 290 hp /5.400-6.400 rpm
Ροπή: 38,7 kgm /1.950-5.300 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτη, επτά ταχυτήτων
Επιτάχυνση: 0-100 km/h: 5,6” sec
Τελική Ταχύτητα: 266 km/h
Μικτή κατανάλωση: 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 175 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 429 ευρώ
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.268/1.790/1.482 mm
Μεταξόνιο: 2.626 mm
Χώρος Αποσκευών: 380 lt
Βάρος: 1.410 kg
Τιμή: Από €48.700

Συμπεράσματα

Το Ford Focus ST, είναι ικανό και απολαυστικό στη γρήγορη οδήγηση, έχει δύναμη και δυναμική, χωρίς να χάνει καθόλου τον χρηστικό χαρακτήρα του στην καθημερινότητα. Όμως κάτι του λείπει για να μας εξιτάρει. Ίσως να ήταν πολύ διακριτικό, ίσως ενδόμυχα και λανθασμένα να το συγκρίναμε με το… RS.

Το Renault Megane RS, είναι ένα μοντέρνο hot hatchback με όλα τα sport χαρακτηριστικά, άνετο και εύκολο να ζήσετε μαζί του. Σας εμπνέει και σας δίνει την δυνατότητα να πάτε πολύ γρήγορα. Όμως «κάνει» πολλά πράγματα μόνο του και σχεδόν χωρίς μεγάλη προσπάθεια και ίσως αυτό να κάνει κακό.

Τέλος το VW Golf TCR, που μπορεί να είναι το τελευταίο ειδικό Golf ένα κλικ πάνω από το GTI. Κάτι σαν αφιέρωμα ή σαν κύκνειο άσμα. Ο κινητήρας κλέβει την παράσταση (αν είχε και λίγο παραπάνω ήχο) στην απόδοση και ζητά από εσάς την συμμετοχή στην οδήγηση.

Ποιο είναι τελικά το καλύτερο; Κάτι ανάμεσα στο Golf (κινητήρας συμμετοχή δυσκολία) και το Megane (άνεση λειτουργικότητα ανάρτηση). Αν θέλαμε να προσπαθήσουμε να πάμε γρήγορα και έχουμε όλες τις αισθήσεις μας σε εγρήγορση διαλέγουμε το Golf TCR. Αν πάλι θέλουμε ένα καθημερινό αυτοκίνητο με δυνατότητα να μεταμορφώνεται σε όχημα διασκέδασης, που επιλέγουμε την διαδρομή τον ρυθμό και αυτό ακολουθεί, τότε το Megane RS είναι η λύση.

Δημοφιλή στο Protothema.gr