Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsmotoCHOICE | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτικό: Mazda 2 1.5 VS Nissan Micra IG-T 100 VS Toyota Yaris 1.5

  • ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Στερεότυπα ετών τα συντηρούσαν στο προσκήνιο ως αυτοκίνητα που εκτελούν απροβλημάτιστα τη «λάντζα» δίχως να εγείρουν το παραμικρό συναίσθημα. Oχι πια…

Θυμάμαι από μικρός το «φωτοστέφανο» που συνόδευε τα μικρά γιαπωνέζικα αυτοκίνητα σε κάθε βιωματική αναφορά που έκαναν με υπερηφάνεια οι ιδιοκτήτες τους. Κάτι σαν το πιστό σκυλί που εκτελεί αγόγγυστα και πειθήνια τις εντολές του αφεντικού, όσο δύσκολες και να δείχνουν. Κάπως έτσι κόλλησε -δικαίως- πάνω τους η στάμπα του αξιόπιστου μέσου, εκείνου που με το λιγότερο δυνατό λειτουργικό κόστος προσέφερε για χρόνια υπηρεσίες.

Από τότε πέρασε πολύς καιρός, πολλά άλλαξαν στην κατηγορία των supermini, τα οποία εξακολουθούν σήμερα -έστω και με βραχεία κεφαλή- να κατέχουν τα σκήπτρα της ελληνικής αγοράς από τις συνεχώς διογκούμενες κατηγορίες των SUV πάσης φύσεως. Οι Ιάπωνες κατασκευαστές σε αυτό τον μαραθώνιο είναι γεγονός ότι πέρασαν από σαράντα κύματα και μπόλικη αμφισβήτηση μέχρις ότου να φτάσουμε εδώ. Σε όλη την πορεία ένα δεδομένο δεν διαφοροποιήθηκε ποτέ: η πρωτιά του Yaris στις πωλήσεις στην Ελλάδα. Οσα σχολιανά και αν άκουσε στον μακρύ βίο του, αυτό εκεί, συνέχιζε να πουλά σαν ζεστό ψωμί, ανέγγιχτο από τον ανταγωνισμό, την τσιμπημένη τιμή κτήσης και άλλα πιθανά εμπόδια στο διάβα του.

Στην περίπτωση του Micra ισχύει το «μια κρύο, μια ζέστη» όλο το προηγούμενο διάστημα, όπου οι αντιφατικές γενιές διαδέχονταν η μία την άλλη. Από το σπαρτιάτικο rent a car της Σαντορίνης περάσαμε πλέον σε κάτι εντελώς διαφορετικό σήμερα, το οποίο έχει τα κότσια να κοιτάξει στα μάτια τους πάντες, κυρίως να επιβληθεί με την εικόνα του. Μιας που το έφερε ο λόγος, δεν ξέρω ποιο μαντζούνι κατάπιαν οι σχεδιαστές του νέου Yaris και έφτασαν σε αυτό το εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Το πήγαιναν για Corolla υπό σμίκρυνση και τους προέκυψε η πολιτική έκδοση του GR, ακόμη και στις πρώτες «αθώες» εκδόσεις που θα σηκώσουν το βάρος στον εμπορικό στίβο. Τόσο πρησμένο και πομπέ που θέλεις να το χαζεύεις διαρκώς, ακόμη και μέσα από τους εξωτερικούς καθρέφτες του Mazda 2. Το τελευταίο ποντάρει στη σημασία της διακριτικότητας. «Είμαι εδώ, αλλά δεν το φωνάζω» μοιάζει να σου ψιθυρίζει μέσα από τη στιβαρή, ενοποιημένη μάσκα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Mazda που συναντά τις αδρές γραμμές του αμαξώματος. Βλέπετε, αποτελεί μέρος της μινιμαλιστικής φιλοσοφίας που η ιαπωνική εταιρεία ονομάζει KODO – Soul of Motion.

Η είσοδος στο εσωτερικό του Yaris σηματοδοτεί τη συνέχεια των αρχικών εκπλήξεων. Η σχεδίαση είναι ιδιαίτερη και κάπως περίπλοκη, τελικά όμως σου αρέσει. Η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής μοιάζει να αιωρείται στο κέντρο του ταμπλό, τα καλαίσθητα ψηφιακά χειριστήρια του κλιματισμού και ο επίσης πρωτότυπος πίνακας οργάνων συνθέτουν ένα σύνολο με σαφή τεχνολογικό προσανατολισμό, ελαφρώς φουτουριστικό αλλά καθ’ όλα οικείο. Τα υλικά είναι προσεγμένα, αν και το μαλακό πλαστικό εξαντλείται κυρίως στο πάνω μέρος του ταμπλό. Αυτός όμως είναι ο κανόνας στην κατηγορία, αυτό που μετράει περισσότερο είναι η συναρμογή. Εκεί το Yaris δείχνει να έχει κάποιες επιμέρους ατέλειες, οι οποίες δεν χαλάνε μεν, αλλά ομολογουμένως «γκριζάρουν» την εικόνα.

Απέναντί του, το Micra είναι εκείνο που ακολούθησε σχεδόν τον ίδιο δρόμο, τόσο στην ποιότητα όσο και στα καλαίσθητα σχεδιαστικά στοιχεία που δίνουν τον τόνο. Το Nissan μάλιστα είναι το αυτοκίνητο με τους λίγο πιο άνετους χώρους για τους επιβάτες που κάθονται πίσω, ακολουθούμενο από το Toyota και εν συνεχεία το Mazda 2, το οποίο σημειώστε αποτελεί το αυτοκίνητο με το πιο προσεγμένο εσωτερικό. Η ποιότητα των υλικών του στα περισσότερα σημεία της καμπίνας αλλά και η συναρμογή πραγματικά αποδεικνύουν ότι η Mazda έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Στο Toyota ο πίνακας οργάνων κατέβηκε χαμηλότερα και για να επιτευχθεί αυτό χρειάστηκε η μπροστινή κολόνα να μετατοπιστεί πιο πίσω. Τα εμπρός καθίσματα μετακινήθηκαν επίσης προς τα μαρσπιέ ώστε να υπάρχει πολύτιμος χώρος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού (+20 mm). To σύστημα infotainment του Yaris συνδέεται με smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto ώστε οι χρήστες να έχουν πρόσβαση σε αγαπημένες εφαρμογές χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη πολυμέσων 8”. Πρόσβαση σε χρήσιμες συνδεδεμένες υπηρεσίες επιτυγχάνεται και μέσω της εφαρμογής MyT της Toyota. Περιλαμβάνονται: μία λειτουργία εντοπισμού οχήματος («find my car») και καθοδήγησης «last mile» που παρέχει πληροφορίες για τους χώρους στάθμευσης. Τέλος, η λειτουργία «Send to Car» επιτρέπει στον οδηγό να σχεδιάζει μία διαδρομή ενώ βρίσκεται εκτός αυτοκινήτου και να τη στέλνει στο σύστημα πλοήγησης. Και στα άλλα δύο αυτοκίνητα, όμως, έχει δοθεί το απαιτούμενο βάρος στη συνδεσιμότητα και στις απαραίτητες εφαρμογές μέσω του συστήματος ψυχαγωγίας.

Το νέο Yaris ενδείκνυται για κλισέ, μάλιστα για εκείνα τα τετριμμένα που μπορείς να διαβάσεις οπουδήποτε. Να όμως που στην περίπτωσή του αποδίδουν με τον καλύτερο τρόπο το νόημα της φυσιογνωμίας του. Για παράδειγμα, στον νευραλγικό τομέα της οδικής συμπεριφοράς, του τι δηλαδή ακριβώς κάνει αυτή η νέα γενιά στον δρόμο, στη συμβατική έκδοσή της μάλιστα, χωρίς το σύγχρονο υβριδικό σύστημα, αποδεικνύονται εύστοχα. Εχουμε και λέμε λοιπόν: το Yaris όχι μόνο γυρίζει σελίδα στη μακρόσυρτη ιστορία του, αλλά ξεκάθαρα ξαναγράφει εξαρχής ολόκληρο κεφάλαιο σχεδόν από το μηδέν. Τόσα αρνητικά είχαν ακουστεί για την αδιάφορη συμπεριφορά της απερχόμενης γενιάς, παρ’ όλη την αποτελεσματικότητά της σε επίπεδο ασφάλειας όταν ο ρυθμός δεν ήταν ο νωχελικός αστικός. Οπότε ήταν καιρός όχι μόνο να αποκατασταθεί η τάξη στο νέο μοντέλο, αλλά να γραφτούν νέα δεδομένα στον συγκεκριμένο τομέα. Η νέα άκαμπτη πλατφόρμα βοήθησε τους τεχνικούς να ρυθμίσουν σωστά την ανάρτηση και σε συνδυασμό με τα φαρδύτερα μετατρόχια και το σαφές σύστημα διεύθυνσης δημιούργησαν ίσως το πιο ελκυστικό αποτέλεσμα σε επίπεδο οδήγησης στα μικρά ιαπωνικά αυτοκίνητα από καταβολής τους. Το Yaris σου περνά ενδοφλεβίως τι πράττει στον δρόμο, το πώς δηλαδή αλλάζει κατεύθυνση χωρίς δισταγμό, διαθέτοντας περιθώρια πρόσφυσης τα οποία το προηγούμενο μόνο στον ύπνο του θα έβλεπε. Στη γιαπωνέζικη τριάδα κερδίζει το χρίσμα λόγω ενός πιο ξεκάθαρου οδικού προφίλ, το οποίο δεν λησμονεί τις ανησυχίες του οδηγού. Ευτυχώς, γιατί με τέτοιο παρουσιαστικό θα ήταν κρίμα η προσπάθεια να έπεφτε στο κενό.

Η συγκυρία βέβαια το φέρνει απέναντι στο καλύτερο Micra όλων των εποχών, το οποίο με τη σειρά του δεν αφήνει την ευκαιρία να πάει χαμένη, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να σταθεί δίπλα του, με το κράτημα και την κύλιση να ευνοούν την απαιτητική οδήγηση, έστω κι αν το πετυχαίνουν με διαφορετικό τρόπο σε σχέση με τη νεότευκτη φιλοσοφία του μικρού Toyota. Υπάρχει βέβαια και ο ακρογωνιαίος λίθος της Mazda στα μικρά, το 2, που εστιάζει περισσότερο από τα άλλα δύο στην άνεση και στο όσο το δυνατόν μεγαλύτερο φίμωμα των θορύβων που προέρχονται από εξωτερικούς παράγοντες. Το 2άρι διαθέτει την καλύτερη μόνωση εκ των τριών και παράλληλα θυμίζει ένα καλοδουλεμένο μασίφ κομμάτι, το οποίο ωστόσο θα γαργαλίσει λιγότερο σε σχέση με τα Yaris και Micra τον ουρανίσκο του απαιτητικού οδηγού. Σαφώς επηρεάζεται από τις περιορισμένες δυνατότητες του ατμοσφαιρικού κινητήρα, αλλά και από την πρόθεση των τεχνικών και σχεδιαστών του να το καταστήσουν όσο το δυνατόν λειτουργικότερο σε ένα ευρύ κοινό προερχόμενο και από τα δύο φύλα. Δεν διαθέτει το πλατύ αποτύπωμα των άλλων δύο στον δρόμο, εστιάζει όμως στην ουσία, που το θέλει ασφαλές και μανιτζέβελο σε κάθε περίπτωση. Η ηλεκτρική κρεμαγιέρα του συστήματος διεύθυνσης προσφέρει απτό έργο και η μελετημένη απόσβεση στην ανάρτηση είναι όσο χρειάζεται ενδοτική και άνετη. Αν το πιέσεις, θα συνεργαστεί μαζί σου και θα δεχτεί την πίεση. Ταυτόχρονα, θα διαχειριστεί τις εργολαβικές ανωμαλίες συγκροτημένα χωρίς αναπηδήσεις και με πλήρη απουσία τριγμών.

Το Yaris από τη μεριά του αποδεικνύεται καταλληλότερο στην αντιμετώπιση των νόμων της Φυσικής, με το Micra να αποτελεί τη μέση λύση μεταξύ των δύο. Απέναντι στον προηγούμενο εαυτό του το Yaris απέβαλε στον δρόμο τον αδιάφορο, απλώς ασφαλή, χαρακτήρα του. Πατά με μεγαλύτερη σιγουριά στον ασφαλτοτάπητα πετώντας απευθείας το γάντι στους αντιπάλους του, με εφόδια το αμεσότερο turn-in στην είσοδο των στροφών και τον μεγαλύτερο βαθμό συμμετοχικότητας. Η ποιοτική κύλιση αποτελεί ευπρόσδεκτο νέο σε αυτή τη γενιά, η οποία να σημειωθεί όμως πως δεν φτάνει στα επίπεδα ραφιναρίσματος γερμανικού supermini, ούτε και του Mazda 2. Τον σπιρτόζικο χαρακτήρα υπερθεματίζει και ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,5 lt με τους 125 PS. Είναι τόσο ελαστικός που ξεχνάς την ατμοσφαιρική αρχιτεκτονική του, κάτι στο οποίο συνεισφέρει βέβαια και η κοντή κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου (εύχρηστος ο επιλογέας παρά τις μακριές διαδρομές). Οι στροφές του μοτέρ αυξάνονται με όρεξη, τόσο που κάποιες φορές νιώθεις να βρίσκεσαι σε σκούτερ. Ανάλογη βέβαια είναι και η ηχητική χροιά, οπότε δικαιολογημένη η όποια γκρίνια των απαιτητικών.

Το Micra των 100 PS είναι το μόνο αυτοκίνητο της παρέας που υιοθετεί υπερτροφοδότηση. Αυτό του δίνει το πλεονέκτημα στις χαμηλομεσαίες στροφές αλλά και στις χρήσιμες ρεπρίζ. Η διαθέσιμη ροπή λύνει πολλά από τα προβλήματα των «κούφιων» σε τράβηγμα ατμοσφαιρικών συνόλων, καλύπτοντας μάλιστα εδώ και την απουσία έκτης σχέσης και επιτρέποντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα μιας περισσότερο απλωμένης διάταξης στην κλιμάκωση του κιβωτίου (το κούμπωμα του επιλογέα δεν μας τρέλανε). Οι επιδόσεις του κινητήρα 1.0 lt εξασφαλίζουν στο Nissan το απαραίτητο νεύρο, τόσο στην κίνηση εντός πόλης όσο και έξω από αυτή.

Εννοείται πως σε supermini με πολύπλευρο χρηστικό χαρακτήρα όπως αυτά του συγκριτικού μικρή σημασία έχουν τα νούμερα και η αθλητική δραστηριότητα. Ωστόσο κανέναν δεν χαλάει να κινείται σβέλτα και ευχάριστα αποφεύγοντας κινητά εμπόδια. Ο επιμένων παραδοσιακά ατμοσφαιρικός SkyactiveG του Mazda, λοιπόν, όπως χαρακτηριστικά αποκαλείται, είναι υγιής στις χαμηλές στροφές, δεν ακούγεται ενοχλητικά και απαιτεί λίγο καύσιμο εξαιτίας της αρκετά αραιής κλιμάκωσης στο εξαιρετικό σε αίσθηση (ελέω παράδοσης) χειροκίνητο κιβώτιο. Πέραν αυτών, όμως, όταν βυθίσεις το δεξί πόδι στο πάτωμα εν κινήσει θα διαπιστώσεις ότι… δεν συμβαίνει τίποτα. Θα πρέπει να καταφύγεις στον επιλογέα προκειμένου να αποκτήσεις εκ νέου φόρα και να πας με κεκτημένη ταχύτητα. Απαραίτητη προϋπόθεση μάλιστα για να το επιτύχεις είναι ο ανοιχτός δρόμος να μη διαθέτει μεγάλες ανωφέρειες.

Η ροπή εμφανίζεται ψηλά, στις 4.000 rpm, και αυτό αλλάζει τον τρόπο που καλώς ή κακώς έχουμε συνηθίσει. Στην πόλη είναι αλήθεια ότι δεν θα αντιληφθείς τις συνέπειες από τη μακριά κλιμάκωση στο κιβώτιο. Η Mazda λέει ότι δεν χρειάζεσαι κάτι περισσότερο στις κυκλοφοριακές συνθήκες στις οποίες το 2 θα κληθεί να κινηθεί στο μεγαλύτερο μέρος του βίου του, ενώ παράλληλα εξυμνεί και την αξιοπιστία του. Ας είναι.
Αν μέχρι πρότινος ξεστόμιζες πως είσαι λάτρης του Yaris για την εμπνευσμένη – χαρισματική σχεδίαση αλλά και την ενδιαφέρουσα οδηγική ανταποδοτικότητα, το λιγότερο που θα σε αποκαλούσαν ήταν «ανίδεο». Σήμερα μπορείς να επικαλεστείς τα προηγούμενα χωρίς να χαρακτηριστείς, πολύ απλά διότι ισχύουν μέχρι κεραίας. Στην περίπτωση που προσθέσετε στα παραπάνω το όνομα-συνώνυμο του limit-up στο αυτοκινητικό χρηματιστήριο, αλλά και το αντίστοιχο της Toyota που… λυμαίνεται διαχρονικά τις ταξινομήσεις, την εκτίμηση και τον σεβασμό του κοινού, έχετε την απάντηση γιατί η νέα γενιά κόβει πρώτη το νήμα στη συγκεκριμένη κόντρα, απέναντι μάλιστα σε καταξιωμένους παίκτες.

TECH
MAZDA 2 1.5 SKYACTIVE G
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.496 CC, i4, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.060/1.695/1.495 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.570 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 280 LT

NISSAN MICRA IG-T 100
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 CC, i3, TURBO, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 3.999/1.743/1.455 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.525 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 300 LT

TOYOTA YARIS 1.5
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.490 CC, i3, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 3.940/1.745/1.500 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.560 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 286 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
MAZDA 90 PS @ 6.000 RPM, 15,0 KGM @ 4.000 RPM
NISSAN 100 PS @ 5.000 RPM, 16,3 KGM @ 2.750 RPM
TOYOTA 125 PS @ 6.600 RPM, 15,6 KGM @ 4.800-5.000 RPM

ΒΑΡΟΣ
MAZDA 1.081 KG
NISSAN 1.060 KG
TOYOTA 1.085 KG

ΚΙΛΑ / ΙΠΠΟΙ
MAZDA 12,0 KG/PS
NISSAN 10,6 KG/PS
TOYOTA 8,7 KG/PS

0-100 km/h
MAZDA9,4”
NISSAN 10,9”
TOYOTA 9,0’’

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ L/100KM
MAZDA TEST 6,7 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 4,9
NISSAN TEST 6,8 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 4,5
TOYOTA 6,9 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,0

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
MAZDA183 KM/H
NISSAN 184 KM/H
TOYOTA 180 KM/H

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
MAZDA 44 LT
NISSAN 41 LT
TOYOTA 42 LT

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
MAZDA 656 KM
NISSAN 602 KM
TOYOTA 608 KM

CO2
MAZDA94 G/KM
NISSAN 103 G/KM
TOYOTA 113 G/KM

ΤΙΜΗ
MAZDA €16.722
NISSAN €14.890
TOYOTA €15.550

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto

 

Διαβάστε επίσης:

Με τη βοήθεια της Toyota το νέο Mazda 2

Nissan Ariya: Γιατί είναι τόσο σημαντικό για τη φίρμα;

Δείτε το καυτό Toyota Yaris GR-4 σε δράση (video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr