Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 mHybrid 90 PS

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Όμορφο, με ασφαλή οδική συμπεριφορά και εύκολο στην καθημερινή χρήση, όπως όλα τα Mazda. Το «2» ανανεώθηκε στα σημεία, τονώθηκε με ένα mild υβριδικό σύστημα και συνεχίζει να κυκλοφορεί στους δρόμους μίας νέας τάξης πραγμάτων.

 

Θα μπορούσε να είναι μία ακόμη παρτίδα από το παιχνίδι προσκόπων: «Βρείτε τις διαφορές», όμως το ελαφρύ υβριδικό σύστημα ορίζει αμέσως μία βασική διαφορά του ανανεωμένου Mazda 2. Εξωτερικά μην ψάξετε για αλλαγές στο σχεδιασμό, καθώς η Mazda κράτησε το σύνολο των χαρακτηριστικών της σχεδίασης του «2» χωρίς αλλαγές και επικεντρώθηκε σε επιλεκτικές επεμβάσεις σε σημεία που δεν φαίνονται και στοιχεία που δύσκολα εντοπίζονται με γυμνό μάτι.

Άλλαξε κάτι στην εμφάνιση;

Στην πρώτη ματιά δεν θα βρείτε αλλαγές, αφού το γνώριμο σχεδιαστικό μοτίβο του μικρού «2» παραμένει αναλλοίωτο και στην ανανεωμένη εκδοχή του. Το σχήμα του είναι λιτό δεν έχει στοιχεία, που θα σας εντυπωσιάσουν αλλά είναι συνολικά όμορφο.

Ίσως γι’ αυτό τον λόγο παραμένει… αγέραστο και αποπνέει μια νεανική αύρα στην μικρομεσαία κατηγορία. Μετά από προσπάθεια και «κλέβοντας» από τις προδιαγραφές ανακαλύπτουμε πως οι μικρές, σε σχέση με το παρελθόν αλλαγές, αφορούν τη μάσκα, τους προφυλακτήρες, τα φωτιστικά σώματα και τους τροχούς των 16 πλέον ιντσών (στις πιο πλούσιες εκδόσεις). Σταθήκαμε λίγο στο σύνολο «μάσκα/καπό» που μας θύμισε το after market σχέδιο «Bad Boy».

Ή μήπως στο εσωτερικό;

Οι ιθύνοντες της Mazda ισχυρίζονται, πως και εδώ άλλαξαν πράγματα. Το σίγουρο είναι πως δεν φαίνονται. Θα θέλαμε λίγο περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες (για να περάσει η κρίση μας από το ικανοποιητικό στο πολύ καλό) και λίγο χρώμα. Διαβάζοντας τις… λύσεις βρήκαμε τις διαφορές σε σημεία που δεν φαίνονται. Οι Ιάπωνες μηχανικοί λένε πως έκαναν καλύτερη την ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών, χάρη στα ενισχυμένα μονωτικά που βρίσκονται στην οροφή, στα ελαστικά στεγανοποίησης των πίσω θυρών καθώς και στους θόλων των πίσω τροχών. Διαφορετική σχεδίαση, για λόγους άνεσης, έχουν τα εμπρός καθίσματα, κυρίως στο εσωτερικό τμήμα της δομής τους. Θα θέλαμε να υποστηρίζουν λίγο περισσότερο το σώμα χωρίς να χάνουν την άνεση που δίνουν στις πολύωρες μετακινήσεις. Η γενική εικόνα δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου μοντέλου όσο αφορά τα υλικά και την συναρμογή τους. Σε αυτήν συμβάλει ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός διασύνδεσης, που υποστηρίζει τα Apple CarPlay και Android Auto.

Η ορατότητα είναι καλή προς τα εμπρός, όμως προς τα πίσω (και πλάγια) περιορίζεται από την κλίση της σκεπής και τη γραμμή των πλαϊνών παραθύρων. Η εργονομία είναι πολύ καλή, ενώ μόλις προσαρμοστήκαμε στο περιστροφικό χειριστήριο του συστήματος infotainment χειριζόμαστε την οθόνη πολυμέσων επτά ιντσών , από αυτό και όχι από την λειτουργία αφής. Το σύστημα MZD Connect είναι εύχρηστο, με καλά γραφικά, ενώ ήταν ευχάριστο (για εμάς που ζήσαμε στην αναλογική εποχή) το ότι ο κλιματισμός και το ηχοσύστημα έχουν και ξεχωριστά χειριστήρια.

Η οθόνη εξέχει από το λιτό σε σχεδίαση ποιοτικό ταμπλό. Ποιοτικό είναι στο σύνολό του ολόκληρο το εσωτερικό, που προσφέρει άνετο χώρο για τους εμπρός επιβάτες. Για τους πίσω ο χώρος είναι απλά ικανοποιητικός. Επαρκές για μικρομεσαίο μοντέλο είναι και το πορτμπαγκάζ (255 λίτρα). Έχει ψηλό κατώφλι φόρτωσης και τα καθίσματα σχηματίζουν ένα έντονο σκαλοπάτι όταν είναι διπλωμένα.

Η θεωρία της Ελαφριάς Υβριδικής Τεχνολογίας

Σταθερή και μακριά από το πνεύμα της εποχής, που θέλει τα μικρομεσαία μοντέλα με λίγα κυβικά και turbo, η Mazda κρατά τον 1.500άρη κινητήρα. Το Skyactiv-G μοτέρ διαθέτει κιβώτιο έξι ταχυτήτων, ηλεκτρική υποβοήθηση υπό τη μορφή ενός mild-hybrid συστήματος με γεννήτρια/μίζα και μπαταρία με χωρητικότητα 0,012 kWh. Η μικρή Ενσωματωμένη Γεννήτρια Εκκίνησης (ISG) διατηρεί την ενέργεια, που συνήθως χάνεται κατά τη διάρκεια της πέδησης. Αυτή η ενέργεια αποθηκεύεται και χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου, μειώνοντας το φορτίο του κινητήρα και εξοικονομώντας καύσιμα.

…στην πράξη

Ο βενζινοκινητήρας των 90 ίππων (και 148 Nm ροπής Euro 6d) είναι πολιτισμένος σε λειτουργία και μας θύμισε πόσο ομαλά δουλεύουν τα τετρακύλινδρα σύνολα χωρίς κραδασμούς και το χαρακτηριστικό «γρύλισμα» των 3κύλινδρων. Οι ρυθμίσεις του είναι φανερά στραμμένες προς την άνεση και την οικονομία και το ίδιο συμβαίνει και με το κιβώτιο ταχυτήτων με την 5η και 6η να είναι σχέσεις ανοιχτού δρόμου. Την παραπάνω φιλοσοφία, θα την δείτε και στις επιδόσεις, με το «0-100» να έρχεται σε 9,8 δλ. και την τελική να αγγίζει τα 183 χλμ./ώρα.

Στην κίνηση στην πόλη θα δουλέψετε με το κιβώτιο ταχυτήτων και τον συμπλέκτη για να ζωντανέψετε το μοτέρ (εδώ λείπει το Turbo), ενώ στο ταξίδι θα κρατήσετε υψηλή ταχύτητα και χαμηλές στροφές. Σε ότι αφορά την οικονομία καυσίμου, στο ταξίδι θα δείτε 5 με 5,2 λίτρα μέση κατανάλωση ενώ στην πόλη η ενδείξεις κυμαίνονται στο 6,5 με 6,9 λίτρα. «Αφανής ήρωας» της οικονομίας καυσίμου και των χαμηλών ρύπων (120 γρ./χλμ. WLTP, 94 γρ./χλμ. NEDC) το ήπιο υβριδικό σύστημα, που δουλεύει χωρίς να το δείχνει, εκτός αν παρακολουθείτε την διαδικασία φόρτισης στην οθόνη πολυμέσων.

Ισορροπημένος χαρακτήρας

Στο δρόμο το ανανεωμένο Mazda 2, δίνει μία ευχάριστη και άνετη αίσθηση, αλλά όταν πιεστεί αναδεικνύει και ένα (ευχάριστο) sportive χαρακτήρα Εκτός από ευέλικτο μέσα στην πόλη, «νοιώθει» άνετα και σε δρόμο με στροφές, χάρη και στην αναβαθμισμένη ανάρτηση (μάλιστα, τα πίσω αμορτισέρ διαθέτουν μεγαλύτερη γωνία ως προς τη θέση τους και διαφορετικά top mounts).

Σε γενικές γραμμές, ο οδηγός του Mazda 2, με την βοήθεια του γρήγορου και με καλή πληροφόρηση συστήματος διεύθυνσης, αλλά και το σύστημα G-Vectoring Plus (και αυτό δουλεύει διακριτικά και αποτελεσματικά), πιέζει και διασκεδάζει σε δρόμο με στροφές χωρίς να τρομάζει τους επιβάτες του. Δεν είναι MX-5 ούτε RX-7 ή RX-8 αλλά φαίνεται πως το DNA υπάρχει. Η έκπληξη ήρθε από την ποιότητα κύλισης όπου ακόμη και συνθήκες πίεσης το μικρό Mazda διατήρησε την άνεση στην καμπίνα των επιβατών.

Εξοπλισμός μεγαλύτερης κατηγορίας

Τελευταία αφήσαμε τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης στην οδήγηση. Το ανανεωμένο Mazda 2 προσφέρει ανάλογα με την έκδοση που θα επιλέξετε συστήματα, όπως: Τα Adaptive LED φώτα (ΑLH), Advanced Smart City Brake Support (Advanced SCBS) με δυνατότητα ανίχνευσης οχημάτων (από τα 4 έως τα 80 χλμ./ώρα) και πεζών (από τα 10 έως τα 80 χλμ./ώρα) και Lane Keep Assist (LAS), Traffic Sign Recognition (TSR) και κάμερα οπισθοπορείας 360° με εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος. Το ανανεωμένο Mazda2 με τον 1.500άρη κινητήρα και το χειροκίνητο κιβώτιο είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού με τις ονομασίες Challenge, Takumi και Takumi Plus.

Συμπέρασμα

Στο Mazda 2 θαυμάσαμε τον ισορροπημένο του χαρακτήρα και ειδικά, το ότι είναι εύκολο, άνετο, οικονομικό στην πόλη και το ταξίδι, αλλά και sportive όσο χρειάζεται για μία διαδρομή με στροφές. Επίσης θαυμάσαμε την λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ενώ η καμπίνα των επιβατών έχει χώρους δίνει ανέσεις και είναι λειτουργική. Θα θέλαμε: Περισσότερη ζωντάνια από τον κινητήρα (μήπως με ένα κανονικό υβριδικό σύστημα ή plug-in;) και λίγο περισσότερο χρώμα στην καμπίνα των επιβατών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.496 cc
Ισχύς: 90 PS/6.000 rpm
Ροπή: 148 Nm/4000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,8 sec
Τελική ταχύτητα: 183 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 4,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 120 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4070 x 1.695 x 1.515mm
Βάρος: 1.025 kg
Χώρος αποσκευών: 255 lt
Τιμή: Από 14.509 ευρώ

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto