Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Micra 1.0 DIG-T 117 PS

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Το κορυφαίο μοντέλο στην γκάμα του Micra, έχει Turbo κινητήρα 1000 κ.εκ. με 117 ίππους, που με την απόδοσή του δίνει στο μοντέλο ένα ιδιαίτερο και sport χαρακτήρα. Αν ψάξετε περισσότερο θα δείτε πως το μοτέρ έχει κοινά σημεία με το… GT-R.

 

Η ανανέωση που έγινε στο Nissan Micra ήταν σημαντική. Μπορεί να μην έφερε έντονες οπτικές αλλαγές, αλλά αυτές που έγιναν ήταν σοβαρές και επί της ουσίας. Μεγαλύτερη και σημαντικότερη αυτή του κινητήρα: Το Ιαπωνικό μικρό κινείται από ένα 1000άρι μοτέρ με 100 και 117 ίππους (1.0 IG-T & 1.0 DIG-T), οι οποίοι, παρά τον ίδιο κυβισμό είναι διαφορετικοί.

Με γονίδια από το GT-R

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι αυτό με την κορυφαία απόδοση από τον 1000 κ.εκ. (117 ίπποι) 3κύλινδρο κινητήρα με τεχνολογία δανεισμένη από το κορυφαίο sport Nissan. Το μοτέρ διαθέτει: Άμεσο ψεκασμό και διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, μεγαλύτερη τουρμπίνα, ειδικής σχεδίασης κεφαλή, κεντρικά τοποθετημένα μπεκ ψεκασμού και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate. Το εσωτερικό των κυλίνδρων έχει επίστρωση plasma (αντί χιτωνίων) για καλύτερη διαχείριση της θερμότητας και βελτίωση της καύσης. Η τεχνολογία αυτή έρχεται από το τμήμα NISMO και εφαρμόστηκε στο GT-R μειώνει το βάρος και τις εκπομπές CO2, ενώ κάνει καλύτερη την κατανάλωση. Αποδίδει 117 ίππους και 180 Nm ροπής (φτάνει τα 200 σε λειτουργία overboost). Όσο αφορά την λειτουργεία του είναι εύστροφος και αποδίδει την ροπή χαμηλά μόλις στις 1.750 σ.α.λ. Έτσι, σε συνδυασμό με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ σε 9,9 δεύτερα.

Για το πόσο διαφορετικό είναι το κορυφαίο Micra το φανερώνουν οι προδιαγραφές του και δείχνουν επίσης ότι η Nissan δεν περιορίστηκε στο να «βάλει» στο αμάξωμα του έναν πιο δυνατό κινητήρα αλλά πήγε λίγο πιο μακριά και άλλαξε και το set up. Τα μοντέλα με τον κινητήρα 117 ίππων έχουν χαμηλότερο ύψος (-10 χιλιοστά), διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση πιο γρήγορη κρεμαγιέρα, κάνοντας το αυτοκίνητο αισθητά πιο ευκίνητο και διασκεδαστικό κατά την οδήγηση. Έτσι δεν έχουμε απλά μια γρήγορη έκδοση, αλλά ένα μοντέλο με διαφορετικό χαρακτήρα.

Μοντέρνο και διακριτικό

Εξωτερικά δεν υπάρχει κάτι που να «φωνάζει» ότι αυτό είναι το κορυφαίο Micra και πρέπει να ψάξετε αρκετά για να δείτε τις λεπτομέρειες, που κάνουν την διαφορά όπως οι 17άρες ζάντες.  Βέβαια το στιλ του μοντέλου είναι από την αρχή δυναμικό, ειδικά εμπρός και πλάγια. Δείτε το στα τρία τέταρτα εμπρός και σίγουρα θα μείνετε εκεί για αρκετή ώρα. Οι γραμμές του αμαξώματος, τα φωτιστικά σώματα, «η μάσκα», οι αεραγωγοί όλα δημιουργούν ένα αρμονικό σύνολο και τονίζουν την σχήματος «V» οπτική ταυτότητα της Nissan. Στα πλάγια οι 17άρες ζάντες γεμίζουν όμορφα τους θόλους, ενώ πίσω το «fade out» στις γραμμές και το μοτίβο στο σχήμα συνεχίζει την αρμονία και την ισορροπία.

Εσωτερικό

Ταμπλό, που είναι καλυμμένο με μαλακό υλικό, οι όμορφες χρωματικές αντιθέσεις, είναι τα χαρακτηριστικά, που διατηρούν νέο το εσωτερικό του Micra (εδώ και δύο χρόνια). Στην κονσόλα κυριαρχεί, η αρκετά μεγάλη και εύκολη στο χειρισμό, οθόνη αφής των 7 ιντσών. Οι μικρότεροι σε ηλικία, που είδαν τα γραφικά της είπαν πως χρειάζεται εκσυγχρονισμό γιατί δείχνει την ηλικία της και ρίχνει λίγο την μοντέρνα εμφάνιση.

Μπαίνοντας στο όμορφο και φωτεινό εσωτερικό του θα εκτιμήσετε τη θέση οδήγησης και την προσεγμένη εργονομία. Οι πίσω επιβάτες χρειάζονται λίγο περισσότερο χώρο για τα πόδια τους, ενώ το πορτμπαγκάζ των 300 lt είναι ικανοποιητικό. Η έκδοση Acenta, (της δοκιμής μας) είναι η πιο προσιτή για αυτό τον κινητήρα αφού δεν διατίθεται ως Energy και είναι αρκετά ισορροπημένη. Μόνο τα χειροκίνητα πίσω παράθυρα και η απουσία αισθητήρων παρκαρίσματος ή κάμερας ίσως να δυσαρεστήσουν ή να βγάλουν κάποιους από τις συνήθειες τους.

Εντός και εκτός τειχών

Ξεκινώντας δεν θα αντιληφθείτε πως το μοτέρ είναι τρικύλινδρο καθώς η λειτουργία είναι ήρεμη και απαλλαγμένη από κραδασμούς. Η δύναμη «απλώνεται», το Micra ξεκινά δυναμικά από τις χαμηλές στροφές και η ισχύ διατηρείτε σχεδόν σε όλο το φάσμα των στροφών.

Το νέο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο διακρίνεται για την αίσθησή του και την αντοχή του στην κακομεταχείριση. Η κλιμάκωση του αξιοποιεί όσο το δυνατόν καλύτερα τη δύναμη του κινητήρα. Μόνο η σχετικά μακριά έκτη ταχύτητα κόβει λίγο την διάθεση σας για επιταχύνσεις. Βέβαια αυτή μας βοηθά στην μείωση της κατανάλωσης κάτι που καταφέρνει στην πόλη και το ταξίδι. Το «δυνατό» Micra αποδείχθηκε και οικονομικό σε όλες τις συνθήκες με φυσιολογικούς ρυθμούς κίνησης, με τη μέση τιμή δοκιμής να μένει κοντά στα 6,5 λίτρα/100χλμ.

Στους δρόμους με κακοτεχνίες της πόλης ή της εξοχής δεν «χτυπάει» στις λακκούβες, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες. Πόσο sportive είναι όμως το Micra των 117 ίππων; Αρκετά είναι η απάντηση. Δεν είναι Cup (για όσους θυμούνται τη παλιά αγωνιστική έκδοση του). Θα το διαπιστώσετε αρκεί να επιλέξετε να πιέσετε και να το οδηγήσετε σε δρόμο με στροφές. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση είναι άμεσο, ενώ η συμπεριφορά παραμένει ουδέτερη ακόμα κι όταν η πίεση αρχίσει να αυξάνεται.

Το αποτέλεσμα είναι ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο, που δεν υστερεί σε άνεση. Επιπλέον είναι πιο σταθερό και ξεκούραστο στις ταχύτητες ταξιδιού και παράλληλα προσφέρει ένα sportive χαρακτήρα για κάποιον που θέλει να οδηγήσει λίγο παραπάνω και λίγο πιο γρήγορα.

Συμπέρασμα

Ο κινητήρας των 117 ίππων και η σπορ ανάρτηση αναβαθμίζουν το Micra, στο σύνολό του και δεν του αφαιρούν κάτι από τα πλεονεκτήματά του αλλά ούτε του φέρνουν μειονεκτήματα. Οι οδηγοί, που ψάχνουν ένα ευχάριστο στην οδήγηση μικρό και μέχρι πρότινος δεν είχαν επιλογές στην γκάμα της Nissan, τώρα έχουν. Μια έκδοση που σίγουρα έλειπε από τα Micra, με καλές επιδόσεις και ενδιαφέρον οδηγικό προφίλ.

 

Διαβάστε επίσης:

Δοκιμή: Nissan Micra 1.0 IG-T 100 PS

Δοκιμή: Nissan Micra 1.0 IG-T 100 PS Xtronic

Nissan Micra Cross: Η πτυχή της περιπέτειας

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας βενζίνης: 999 cc

Ισχύς: 117 ps/ 5250 rpm

Ροπή: 18,2 kgm/1750 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,9 sec

Τελική ταχύτητα: 195 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 5 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)

Εκπομπές CO2: 114 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 112 €

Βάρος: 1095 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.999/1.743/1.445 mm

Μεταξόνιο: 2.525 mm

Χώρος αποσκευών: 300lt

Τιμή: από 14.290€

Δημοφιλή στο Protothema.gr