Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική Δοκιμή: Toyota Aygo X 1.0 vs Suzuki Ignis 1.2

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Το νεοφερμένο Toyota Aygo X αντιμετωπίζει το… κυρίαρχο -ίσως και μοναδικό- έως τώρα στην αγορά των crossover πόλης. To γνωστό σε όλους μας Suzuki Ignis.

Μια νέα κατηγορία αυτοκινήτων γεννήθηκε. Τα αυτοκίνητα πόλης που μιμούνται τα SUV και γίνονται Crossover πόλης.

Η αγορά αυτοκινήτου αλλάζει. Οι κατασκευαστές εγκαταλείπουν μαζικά την κατηγορία Α (αυτή των μικρών μοντέλων), την οποία θεωρούν αντιοικονομική. Βέβαια υπάρχουν και εκείνοι που δεν θέλουν να τα παρατήσουν και συνεχίζουν να παράγουν μικρά αυτοκίνητα, αλλά να τα προσαρμόζουν στο πνεύμα (ή στην τάση, αν θέλετε) της εποχής.

Δείτε για παράδειγμα το Toyota Aygo X και το Suzuki Ignis. Το πρώτο είναι μια crossover μετενσάρκωση του… κλασικού Aygo. Το δεύτερο είναι μία… μινιατούρα Sport Utility Vehicle, που βρίσκεται από το 2000 στην γκάμα της ιαπωνικής εταιρίας . Έχει σύγχρονη εμφάνιση και η Suzuki το εκμεταλλεύεται αυτό, τονώνοντας το στα σημεία (συστήματα infotainment, ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και mild hybrid) για να συνεχίσει στην αγορά.

Μικρά σύγχρονα και κλασσικά

Το Toyota Aygo X (διαβάζετε Aygo Cross) έχει μπροστά και πίσω στοιχεία από την προηγούμενη γενιά. Όμως είναι άμεσα αντιληπτό ότι οι σχεδιαστές της Toyota έκαναν τα πάντα για να ξεφύγουν από τον κόσμο των πιο συμβατικών μικρών μοντέλων. Έδωσαν στο μικρό Toyota πολύ ιδιαίτερα -σχεδόν προσωπικά- χαρακτηριστικά στην εμφάνιση του. Το αποτέλεσμα είναι το Aygo X να μην περνάει απαρατήρητο. Όσοι το δουν ή θα το αγαπήσουν ή θα το μισήσουν. Έχει αρκετά μεγαλύτερο όγκο και δείχνει περισσότερο μυώδες . Η διχρωμία έχει εδώ το ρόλο της, επειδή καλύπτει και το περίγραμμα του αμαξώματος.

Η αίσθηση δεν είναι πλασματική, αφού λόγω νέας πλατφόρμας, το νέο Aygo X είναι κατά 23,5 εκατοστά μεγαλύτερο σε μήκος από το προκάτοχό του, ενώ το μεταξόνιό του έχει μεγαλώσει κατά 9 εκ. Αντίστοιχα, το πλάτος του είναι 1,74 μέτρα, κάτι που σημαίνει πως έχει μεγαλώσει κατά 12,5 εκ. Το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερο. Σε κάποιους έμοιαζε σαν ένα μικρό SUV και σε άλλους σαν φτιαγμένο Aygo.

Το Suzuki Ignis είχε και έχει, αναμφισβήτητα, μία πρωτότυπη εμφάνιση, που αποτελείται από λιτές και καθαρές γραμμές και χαρακτηριστικά Crossover. Δείτε για παράδειγμα τις εμπρός και πίσω ποδιές. Παράλληλα, έχει αυτό για το οποίο υπερηφανεύονται τα Crossover: ένα συνδυασμό σχεδίασης και πρακτικότητας σε ένα αμάξωμα που έχει μήκος 3,7 μέτρα και ύψος 1,61 μέτρα.

Ποιο είναι το καλύτερο τελικά;

Αν θέλετε να ξεχωρίζετε, στη διαδρομή του σχολείου, το σούπερ μάρκετ ή το πάρκινγκ της δουλειάς; Το Aygo X είναι η λύση. Αν θέλετε πάλι μία διακριτική παρουσία, το Ignis είναι εκεί. Στις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και στην εκδρομή, το Ignis θα κάνει αισθητή την παρουσία του, χωρίς να προκαλεί.

Πως είναι εσωτερικά τα δύο Crossover πόλης; Μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες ως πρώτο αυτοκίνητο ή ως δεύτερο αυτοκίνητο για… όλες τις δουλειές; Τα Toyota Aygo X και Suzuki Ignis, αν και ανήκουν στην ίδια κατηγορία έχουν διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία και στο εσωτερικό.

Toyota Aygo Χ: Η γενιά X

Στην νέα γενιά των αυτοκινήτων, η επιτυχία τους στην αγορά καθορίζεται ολοένα και περισσότερο από την τεχνολογία στο εσωτερικό τους. Στο Toyota τα όργανα ελέγχου λειτουργιών συνδυάζουν αναλογική και ψηφιακή απεικόνιση, ενώ η κεντρική οθόνη infotainment μεγάλωσε σημαντικά, με διαγώνιο που κυμαίνεται από 7 (στη βασική έκδοση) έως 9 ίντσες στην κορυφή της γκάμας.

Το σύστημα infotainment, είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay (ασύρματα) και προέρχεται από αυτό του μεγαλύτερου αδερφού (Yaris) με τις δυνατότητες και με όλες τις εφαρμογές, που χρειάζεστε. Τα γραφικά του είναι μοντέρνα -αν και απλά σε σχέδια- άμεσα και ταχύτατα. Η οθόνη δεν έχει… χαλάσει, την θέση των χειριστηρίων του κλιματισμού, τα οποία παραμένουν εύκολα στον χειρισμό χωρίς να απαιτούν προσαρμογή.

Τα καθίσματα (με το σχήμα Χ πάνω τους) είναι αρκετά μεγάλα σε όγκο και όσο άνετα δείχνουν. Θα σας κρατήσουν ξεκούραστους στην κίνηση πόλη, ή στις μικρές εκδρομές έξω από αυτήν. Επίσης δείχνουν να ταιριάζουν στην Crossover εκδοχή του.

Όσο για το ταμπλό και το εσωτερικό, το σύνολο των μοτίβων και των γραμμών του σχήματος, το κάνουν να δείχνει πως έχει «μαλακή» και ήπια αίσθηση. Είναι όμως σκληρό στην υφή. Βέβαια έχει τη δικαιολογία του: Ως Crossover πρέπει να είναι εύκολο στο καθάρισμα για μεγαλύτερη πρακτικότητα. Τα διακοσμητικά, πλαστικά στο χρώμα του αμαξώματος, είναι μία ευχάριστη νότα, αν και θα θέλαμε κάποια κομμάτια ύφασμα ή δερματίνης να αλλάζει και την υφή.

Τα επιπλέον εκατοστά στις διαστάσεις το Aygo X έχουν ωφελήσει το εσωτερικό σημαντικά. Τέσσερις επιβάτες νοιώθουν αρκετά άνετα, με ικανοποιητικούς χώρους για αντικείμενα γύρω τους. Σημαντική λεπτομέρεια η θέση για το κινητό τηλέφωνο με επαγωγική φόρτιση.

Αντίθετα με το εμπρός μέρος της καμπίνας, το πίσω μοιάζει μικρότερο χωρίς να είναι. Αιτία ίσως να είναι οι γραμμές του αμαξώματος και τα παράθυρα που είναι μικρότερα, εδώ συναντάμε και την παλιά εφαρμογή για το μικρό άνοιγμα των τζαμιών με μεντεσέδες προς τα πλάγια.

Από τις πόρτες λείπουν κάποιες θήκες ή «τσέπες» που είναι πολύ πρακτικές. Τέλος, για τις αποσκευές υπάρχει χώρος σε κανονικό σχήμα χώρο με ωφέλιμο όγκο (έως την εταζέρα) 231 λίτρων. Σας υπενθυμίζουμε πως στο παλιό Aygo, το πορτμπαγκάζ είχε χώρο μόλις 168 λίτρα.

Suzuki Ignis: Ignis όπως ευρυχωρία

Βρίσκοντας μία ισορροπία ανάμεσα στη μινιμαλιστική αισθητική και τη δυναμική όψη, το εσωτερικό του Ignis έχει υποστεί κάποιες αλλαγές για να γίνει νεώτερο. Ο πίνακας οργάνων συνδυάζει ψηφιακό και και αναλογικό στιλ.

Τα πλαστικά που χρησιμοποιούνται είναι και εδώ σκληρά. Σε αντίθεση με το Aygo εδώ το μοτίβο του σχεδιασμού είναι οι ευθείες γραμμές. Η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό τραβά την προσοχή αλλά δείχνει την ηλικία του Ignis, δίχως αυτό να ενοχλεί αφού παραμένει εύχρηστη και με απλού μενού. Εδώ έχουμε κάτι άμεσο γρήγορο, ευανάγνωστο αλλά με γραφικά και λειτουργικότητα ελαφρώς ξεπερασμένη.

Μπορεί οι αριθμοί και οι προδιαγραφές να μην το δείχνουν έντονα, όμως στο Ignis το μεγάλο ατού, παραμένει η ευρυχωρία, με τέσσερις επιβάτες να κινούνται ή να ταξιδεύουν με άνεση.

Τα καθίσματα εδώ ακολουθούν τον minimal σχεδιασμό αλλά παραμένουν άνετα, ενώ θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν παντού. Κοιτώντας το χώρο πίσω θα δείτε πως το σχήμα βοηθά την άνεση όχι μόνο του κεφαλιού από την οροφή, αλλά και αυτή στα γόνατα. Την ίδια ώρα, τα 267 λίτρα του χώρου αποσκευών αποτελούν σημείο αναφοράς στην κατηγορία και μπορούν να αυξηθούν καθώς η Suzuki χρησιμοποιεί συρόμενα καθίσματα.

Aygo X ή Ignis;

Αν θέλετε άνεση επιλέξτε το Suzuki το οποίο παρά την ηλικία του έχει περισσότερους χώρους και ένα αρκετά καλό διάκοσμο. Από την άλλη πλευρά το Aygo X, είναι σύγχρονο σε διάκοσμο και ηλεκτρονικά gadget αλλά η εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου του θέλει δουλειά.

Διαφορετικές επιλογές κίνησης

Τρικύλινδρος 1.00άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης με 71 ίππους για το Aygo X με πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων. H επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 14,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι στα 158 χλμ./ώρα.

Τετρακύλινδρος 1.200σάρης, με ήπιο υβριδικό σύστημα 83 ίππων για το Ignis με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα στα 12,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 165 χλμ./ώρα. Τα δύο Crossover πόλης μπορούν να υπερηφανευτούν για την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου με τα εργοστασιακά 4,8 λτ./100 χλμ. για το Toyota και 4,9 λτ./100 χλμ. για το Suzuki.

Πως είναι στο δρόμο;

Ξεχάστε τους κραδασμούς και τον χαρακτηριστικό ήχο του τρικύλινδρου μοτέρ. Το 1.000άρι Toyota είναι αρκετά πολιτισμένο και πολύ οικονομικό. Με το κλιματιστικό σχεδόν μόνιμα σε λειτουργία, είδαμε στο όργανο μέτρησης κατανάλωση 5,8-6,0 λίτρα/100 χλμ. (η τελευταία σε ένα μικρό ταξίδι). Η ρύθμιση της ανάρτησης απορροφά τα ανώμαλα σημεία του οδοστρώματος και δεν αφήνει να περάσουν στην καμπίνα.

Στον ανοιχτό δρόμο είναι ξεκούραστο, «δίνοντας» την αίσθηση μεγαλύτερου Toyota. Το τιμόνι έχει ακρίβεια και είναι άμεσο, χωρίς να κουράζει. Τα φρένα (δίσκοι/ταμπούρα) συμβάλουν στην αίσθηση ασφάλειας. Τέλος, η απόσταση από το έδαφος στα 14,6 εκατοστά του επιτρέπουν να κινηθεί εύκολα σε χωματόδρομους ψάχνοντας μία καλή παραλία.

Η αγαπημένη διαδρομή του Ignis (όπως και του Toyota) είναι οι δρόμοι της πόλης. Επιταχύνει και δείχνει να έχει δύναμη από τις χαμηλές ταχύτητες χάρη στο υβριδικό σύστημα που δίνει ισχύ στην εκκίνηση, αλλά και βοηθά στην οικονομία. Όπως και με το Aygo X, στο Ignis η κατανάλωσή του ήταν στα 5,7-6 λίτρα/100 χλμ.

Στο μικρό Crossover της Suzuki η ανάρτηση είχε ήπιες αντιδράσεις στις κακοτεχνίες του δρόμου. Η «σφιχτή» αίσθηση τους, δεν κουράζει και δεν αφήνει να γίνουν «έντονες» οι κλίσεις του αμαξώματος. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος -στα 18 εκατοστά- επιτρέπει στο Ingis -αν και δικίνητο- να κινηθεί σε ακόμη πιο δύσβατα σημεία.

Συμπέρασμα

Αν θέλετε ένα μικρό Crossover που να φαίνεται, να ξεχωρίζει, στην πόλη, το commuting σε αυτήν και σε μία μικρή εκδρομή, τότε το Aygo X είναι η επιλογή σας. Το Crossover Aygo είναι επίσης μία πολύ καλή λύση για δεύτερο αυτοκίνητο, που θα κάνει όλες τις δουλειές με οικονομία και ασφάλεια.

Από την άλλη πλευρά το διακριτικό σε εμφάνιση Ignis, έχει σχήμα που παραμένει μοντέρνο, είναι άνετο και έχει και καλύτερους χώρους. Μπορεί να είναι δεύτερο (αλλά και πρώτο) αυτοκίνητο για μία νέα μικρή οικογένεια.

Τέλος και τα δύο είναι οικονομικά και με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Tο Aygo με 109 γρ. CO2/χλμ. κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο. Το Ignis με 124 γρ. CO2/χλμ. πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, όμως αυτά είναι κάτω από τα 80 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA: Toyota Aygo X 1.0
Κινητήρας: 998 κ.εκ.
Ισχύς: 72 PS/6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 93 Nm/4.400 σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 15,6 δλ.
Τελική ταχύτητα: 158 χλμ./ώρα
Μικτή κατανάλωση: 4,8 λτ./100 χλμ (εργοστασιακή) 5,8 λτ./100 χλμ. ( δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 109 γρ./χλμ.
Βάρος: 1.015 κιλά
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.700/1.740/1.510 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.430 χιλ.
Χώρος αποσκευών: 231 λίτρα
Τιμή: Aπό 14.370 ευρώ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA: Suzuki Ignis 1.2 Dualjet+ Hybrid 2WD
Κινητήρας: 1.197κ.εκ.
Ισχύς: 83 PS/6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 107 Nm/2.800 σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,7 δλ.
Τελική ταχύτητα: 165 χλμ./ώρα
Μικτή κατανάλωση: 4,9 λτ./100 χλμ (εργοστασιακή) 6 λτ./100 χλμ. ( δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 124 γρ./χλμ.
Βάρος: 1.330 κιλά
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.700/1.690/1.605 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.435 χιλ.
Χώρος αποσκευών: 267 λίτρα
Τιμή: Aπό 14.680 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσο κοστίζει το ηλεκτρικό Toyota bZ4X στην Ελλάδα;
H Suzuki στηρίζει το περιβάλλον
Ποιος δεν θα ήθελε αυτό το Suzuki; (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto