Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Toyota Aygo X

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης (km@carmgz.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Το νέο Aygo Cross, με το οποίο η Toyota πετυχαίνει κάτι ξεχωριστό στην μικρή κατηγορία, βρέθηκε στα χέρια μας για τα πρώτα «αναγνωριστικά» χιλιόμετρα και την αντίστοιχη δοκιμή. Πόσο μεγάλη είναι η αλλαγή σε σχέση με την προηγούμενη γενιά;

Τις αλλαγές του παγκόσμιου χάρτη σε κάθε επίπεδο, ακολουθεί η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αναζητά τρόπους να κρατήσει «ζεστούς» τους καταναλωτές.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η Toyota που πάντα έχει τον τρόπο της να είναι «εύστοχη» στις προτάσεις που καταθέτει στην αγορά, έχει επιδοθεί σε ένα ράλι εξέλιξης ολόκληρης γκάμας SUV/ Crossover μοντέλων. Που μας παίρνουν από το Segment A και μας πηγαίνουν έως τη μεγαλύτερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς.

Το Aygo X (διαβάζεται Cross) τοποθετείται στη βάση και ακολουθούν τα Yaris Cross, C-ΗR (κάπου εδώ ανάμεσα θα μπει και η αναμενόμενη Corolla Cross), RAV-4 και Land Cruiser, ολοκληρώνοντας έτσι μια μοναδική σε αριθμό μελών, «οικογένεια» SUV/ Crossover. Μια γκάμα μέσα στη… γκάμα δηλαδή. Και γιατί όχι, αφού αυτού του είδους τα μοντέλα έχουν ιδιαίτερη πέραση σήμερα.

Η στρατηγική της Toyota πίσω από το Aygo Cross, είναι αρκετά «έξυπνη» καθώς κάνει χρήση της πλατφόρμας TNGA-B. Της ίδιας που έχει χρησιμοποιήσει στα Yaris και Yaris Cross και που εξασφαλίζει στο μικρότερό της μοντέλο λίγο μεγαλύτερες διαστάσεις. Μάλιστα από τη στιγμή που οι επεμβάσεις που το κάνουν να δικαιολογεί το «Χ» στο όνομά του είναι πολύ επιτυχημένες, λανσάρει ένα πραγματικά έξυπνο μικρό.

Με μήκος 3,7ο μέτρων το νέο Aygo X είναι κατά 23,5 εκατοστά μεγαλύτερο σε μήκος από το προκάτοχό του, ενώ το μεταξόνιό του έχει «πάρει» 90 χιλιοστά επιπλέον. Αντίστοιχα, το πλάτος του είναι 1,74 μέτρα, κάτι που σημαίνει πως έχει μεγαλώσει κατά ολόκληρα 12,5 εκ.. Το δίχρωμο αμάξωμα, με τα πλαστικά πρόσθετα πάνω από τους τροχούς, τονίζει τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα του και είναι ένα αναμφίβολα πολύ θετικό στοιχείο της εμφάνισης του μίνι της Toyota. Το οποίο έχει πολλά περισσότερα από όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα μικρό αυτοκίνητο.

Όλα τα παραπάνω που αφορούν στις διαστάσεις, έχουν το δικό τους ξεχωριστό ενδιαφέρον, καθώς μεταφράζονται σε πολύτιμο ζωτικό χώρο για τους επιβάτες μιας και η καμπίνα έχει ωφεληθεί σημαντικά. Για τις αποσκευές έχουμε πλέον ένα κανονικό σε σχήμα χώρο με ωφέλιμο όγκο (έως την εταζέρα) 231 λίτρων που για το μέγεθος του Aygo X, φτάνει και περισσεύει. Αξίζει να υπενθυμίσουμε πως στον προκάτοχό του, το… σκέτο Aygo, το πορτμπαγκάζ ήταν μόλις 168 λίτρα. Ταυτόχρονα οι τέσσερις επιβάτες νοιώθουν αρκετά άνετα, με ικανοποιητικούς χώρους για αντικείμενα γύρω τους.

Οι πίσω είναι ελαφρώς «ριγμένοι» καθώς οι μηχανικοί της Toyota επιμένουν με τα πλευρικά παράθυρα που ανοίγουν λίγο στο πλάι, ενώ και από τις πόρτες λείπουν κάποιες «τσέπες» που θα ήταν πολύ πρακτικές. Είναι σημαντικό όμως το να υπογραμμίσουμε τι κάνει το νέο Aygo Cross με τις επιπλέον αυτές διαστάσεις, πέραν του ότι φιλοξενεί πιο άνετα τον κόσμο του στην καμπίνα. Εκεί, μπορεί τα σκληρά πλαστικά να έχουν τον πρώτο λόγο, η γνωστή αύρα του «αλεξίσφαιρου» δίνει όμως το παρόν και αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για την απροβλημάτιστη μακροχρόνια συμβίωση.

Το νέο interface του συστήματος ψυχαγωγίας, με όλες τις γνωστές μας δυνατότητες διασύνδεσης (πολύ ψηλά στη λίστα με τα προαπαιτούμενα για τους νέους), μπορεί να προσελκύσει περισσότερους φίλους του μοντέλου. Τα χειριστήρια και η εργονομία είναι στα γνωστά πολύ καλά επίπεδα, ενώ δεδομένη είναι και η ευκολία στους χειρισμούς του μικρού Toyota, που δίνει ρεσιτάλ σε επίπεδο ευελιξίας με την ακτίνα του κύκλου στροφής του να είναι μόλις 4,50 μέτρα! Κάτι που σημαίνει πως σε μόλις 9,0 μέτρα, κάνεις αναστροφή.

Χάρη στην πλατφόρμα του Yaris που λέγαμε προηγουμένως, το νέο Aygo X με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (στα σχεδόν 15 εκατοστά) και τους μεγάλους τροχούς (έως και 18 ιντσών!), έχει ένα πιο «ανοιχτό» ίχνος που μεταφράζεται σε αυξημένη σταθερότητα. Ο κινητήρας των 998 κ.εκ. με τους 72 ίππους είναι το σημείο που πρέπει να συμβιβαστείς και να απολαύσεις τη δυναμική του πολύ καλού πλαισίου, με την ανάρτηση και την εξαιρετική πρόσφυση από τους τροχούς με τις ζάντες των 17 ιντσών, που είχαμε στη διάθεσή μας.

Είναι αρκετά πολιτισμένος για τρικύλινδρος και εξαιρετικά οικονομικός. Με το αυτοκίνητο να είναι ουσιαστικά «άστρωτο» και το κλιματιστικό μόνιμα σε λειτουργία, η διατήρηση της κατανάλωσης κάτω από τα 6,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, είναι πραγματικά λυτρωτική, κόντρα στη μελαγχολία που προκαλεί η τιμή της αμόλυβδης σήμερα. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο «ταξιδιωτική», με σαφώς καλύτερη λειτουργία στις υψηλές ταχύτητες, με αποτέλεσμα το νέο μικρό Toyota να εξασφαλίζει ένα ιδιαίτερα ευχάριστο αίσθημα αναβάθμισης στον οδηγό του.

Σαφώς καλύτερη είναι και η αίσθηση σταθερότητας. Την ίδια στιγμή, στις στροφές υπό πίεση, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει τις αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος, χωρίς όμως αυτές να είναι καθοριστικές για την ευστάθειά του. Το νέο μικρό Toyota διαθέτει το πακέτο T-Mate (που είναι το σύνολο Safety Sense μαζί με τα ADAS στοιχεία) κάτι που σημαίνει πως στον εξοπλισμό του βρίσκουμε πολλά βοηθήματα για τον οδηγό που συνήθως συναντάμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες.

Η ανάγνωση σημάτων του ΚΟΚ με την αναπαραγωγή τους στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου, είναι ένα από αυτά, ενώ υπάρχει και ένα πλέγμα αισθητήρων και ραντάρ υπερύθρων, που αναβαθμίζει συνολικά την εικόνα του αυτοκινήτου. Σημαντικές προσθήκες για την κατηγορία, είναι το σύστημα αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών, το adaptive cruise control(!) και το σύστημα διατήρησης λωρίδας. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα που έχει το αυτοκίνητο να κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο (χάρη στα 109 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο) κάνουν το Aygo Cross μια εξαιρετική περίπτωση αγοράς.

Που χάρη στα στοιχεία εξοπλισμού που προαναφέραμε ταξιδεύει με άνεση, παρά τους περιορισμούς που θέτει η απόδοση του κινητήρα. Στον ανοιχτό δρόμο αποδεικνύεται ιδιαίτερα ξεκούραστο, κάνοντας οδηγό και συνοδηγό να έχουν μονίμως την αίσθηση ενός μεγαλύτερου μοντέλου. Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, τόσο όσο χρειάζεται η κατηγορία, κάτι που ισχύει και για τα φρένα με τους δίσκους εμπρός και τα ταμπούρα πίσω, που δεν θα προβληματίσουν ακόμα και σε συνθήκες με πλήρες φορτίο και αυξημένες κατηγορικές κλίσεις στη διαδρομή. Το πεντάλ στη σκληρή χρήση, μαλακώνει λίγο και υποχωρεί περισσότερο αλλά η αποτελεσμαστικότητα παραμένει στα επίπεδα που πρέπει για να μένει ψηλά η αυτοπεποίθηση του οδηγού.

Κάπως έτσι έρχεται να δικαιολογηθεί με τον καλύτερο τρόπο η επιμονή της Toyota στη χρήση της πλατφόρμας του Yaris, που έχει κατ’ επανάληψη δείξει την αξία της. Το νέο Aygo X, είναι ένα εξαιρετικό εισαγωγικό μοντέλο που με το crossover χαρακτήρα του, δίνει και τον αέρα για το κάτι παραπάνω σε ικανότητες- ανεξάρτητα με το αν θα τις χρειαστεί ο οδηγός κάποια στιγμή.

Κερασάκι στην τούρτα είναι φυσικά η πολύ καλή τιμή του με βάση τα τρέχοντα δεδομένα, μιας και με τα 14.340 ευρώ της βασικής έκδοσης, το νέο μικρό της Toyota πλασάρεται ως πραγματικά ξεχωριστή επιλογή που ολοκληρώνει ιδανικά μαζί με τα Yaris και Yaris Crοss τη γκάμα της μάρκας στις μικρές κατηγορίες.

Σήμερα μάλιστα, που οι χρόνοι παράδοσης των νέων αυτοκινήτων έχουν πραγματικά «ξεφύγει», το ότι η ελληνική αντιπροσωπεία επιμένει πως το μέγιστο που θα περιμένει ο ευτυχής νέος κάτοχος είναι τρεις μήνες, αποτελεί έναν ακόμα καλό λόγο για να δει κανείς το νέο Aygo X με περισσότερο ενδιαφέρον.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA – Toyota Aygo X
Κινητήρας: 998 κ.εκ.
Ισχύς: 72 PS/6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 93 Nm/4.400 σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 15,6 δλ.
Τελική ταχύτητα: 158 χλμ./ώρα
Μικτή κατανάλωση: 5,8 λτ./100 χλμ. ( δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 109 γρ./χλμ.
Βάρος: 1.015 κιλά
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.700/1.740/1.510 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.430 χιλ.
Χώρος αποσκευών: 231 λίτρα
Τιμή: Aπό 14.340 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota RAV4: Αφουγκράζεται τις ανάγκες και την τάση της εποχής
Τα πρώτα drift πλάνα της Toyota GR Corolla (+video)
Δοκιμή: Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto