Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid

Ελλάδα 11:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Test: Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Suzuki Ignis επέστρεψε πιο δυναμικό, με νέο κινητήρα και αναβαθμισμένη υβριδική τεχνολογία, επιδιώκοντας να διεκδικήσει όσο γίνεται μεγαλύτερο μερίδιο στη κατηγορία Α.

Advertisement
Advertisement

Κακά τα ψέματα, είναι κατηγορία με ισχυρό ανταγωνισμό, πολλές διαθέσιμες επιλογές για τους επίδοξους αγοραστές και υποψηφίους που καλύπτουν όλο το εύρος των θέλω και των πρέπει. Δεδομένων αυτών, οι Ιάπωνες έχουν από το 2016 που λανσαρίστηκε το Ignis στην παρούσα του μορφή, πετύχει κάτι ξεχωριστό.

Σε μία κατηγορία σχεδόν… ανιαρή, όπου ενίοτε το μη εκπαιδευμένο μάτι μπορεί να μπερδέψει ονόματα και μάρκες, το Ignis ξεχωρίζει. Love it or hate it, έχει ξεχωριστό χαρακτήρα, ξέρεις με την πρώτη ματιά ποιο μοντέλο αντικρίζεις. Γι’ αυτό και τώρα που κρίθηκε πως ήρθε η ώρα για αναβάθμιση, σχεδιαστικά αυτή είναι στα… σημεία!

Advertisement
Advertisement

Βρίσκοντας αρμονία ανάμεσα στη μινιμαλιστική αισθητική και τη δυναμική όψη, το νέο Ignis έχει επανασχεδιασμένους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες σε ασημένια απόχρωση, ενώ ανασχεδιασμένη είναι και η μάσκα. Επειδή όμως σήμερα η εξατομίκευση αποτελεί απαραίτητο στοιχείο, το μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας διατίθεται σε έντεκα μονοχρωμίες ενώ την γκάμα συμπληρώνουν επτά εντυπωσιακές διχρωμίες. Πέραν των χρωματισμών που ήδη γνωρίζουμε προσθέτονται επιπλέον τρία νέα μεταλλικά χρώματα και οι αντίστοιχες διχρωμίες τους: Caravan Ivory Pearl Metallic, Rush Yellow Metallic, Tough Khaki Pearl Metallic.

Στο εσωτερικό έχουμε το ίδιο μοτίβο. Επεμβάσεις… με το γάντι, κάθεσαι μέσα και παίζεις το «βρες τις διαφορές». Οι δυνατότητες εξατομίκευσης με ζωηρούς χρωματικούς συνδυασμούς ασημί ή σκούρο μπλε μπλε που επενδύουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου στην κάτω κεντρική κονσόλα και στις λαβές των θυρών, ενισχύουν τη φρέσκια και νεανική αίσθηση της καμπίνας. Αυτή η κομψή εικόνα έχει ενισχυθεί περαιτέρω στο μοντέλο με τις λεπτομέρειες σε μπλε και ασημί στην κάτω κεντρική κονσόλα και στις λαβές των θυρών που ταιριάζουν αρμονικά με τις γκρι ή μπλε ταπετσαρίες καθισμάτων. Ταυτόχρονα, ο πίνακας οργάνων, ο οποίος διαθέτει μια ανανεωμένη απεικόνιση των μετρητών, χρησιμοποιεί την κλασική αντίθεση λευκού και μαύρου χρώματος.

Advertisement

Τα πλαστικά που χρησιμοποιούνται εξακολουθούν να είναι σκληρά αλλά στον αντίποδα η συναρμογή παραμένει πολύ καλή. Το ίδιο καλή είναι και η ορατότητα για τον οδηγό, που κάθεται ψηλά και έχει πλήρη εικόνα για όσα συμβαίνουν γύρω ενώ το μεγάλο ατού παραμένει η ευρυχωρία. Υπάρχουν πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα αλλά το σημαντικότερο, οι επιβάτες ταξιδεύουν με άνεση.

Advertisement

Κι αυτό δεν περιορίζεται στην απόσταση τον κεφαλιών από την οροφή, πράγμα ίσως κι αναμενόμενο από το «σουλούπι» του Ignis αλλά και στα γόνατα. Την ίδια ώρα, τα 267 λίτρα του χώρου αποσκευών αποτελούν σημείο αναφοράς στην κατηγορία και μπορούν να αυξηθούν καθώς η Suzuki χρησιμοποιεί συρόμενα καθίσματα.

Advertisement

Κάτω από το καπό, υπάρχει όμως είπαμε νέος κινητήρας. Ο K12D 1,2 DUALJET βενζίνης, που διαθέτει σύστημα διπλού ψεκασμού, το οποίο εξασφαλίζει ισορροπία μεταξύ άμεσης απόκρισης, επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου. Με αυτό το στόχο, υιοθετούνται τεχνολογίες όπως ο ηλεκτρικά ελεγχόμενος μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, η μεταβλητού χρονισμού αντλία λαδιού και τα μπεκ για την ψύξη των εμβόλων του κινητήρα. Αυτή η μονάδα συνεργάζεται από το αναβαθμισμένο ήπιο υβριδικό σύστημα Suzuki Hybrid 12V, που τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου μεγαλύτερης χωρητικότητας. Συγκεκριμένα, αυτή έχει επεκταθεί από 3Ah σε 10Ah.

Το εν λόγω σύστημα μετατρέπει την κινητική ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση, σε ηλεκτρική ενέργεια που φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου και χρησιμοποιείται για την υποβοήθηση του κινητήρα κατά την επιτάχυνση ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Μάλιστα οι Ιάπωνες περηφανεύονται για αυτό, διότι όπως λένε πέραν της οικονομίας, προσφέρει εξοικονόμηση χώρου και βέλτιστη κατανομή βάρους.

Μιλώντας για κατανάλωση, η εργοστασιακή τιμή είναι στα 3.9 lt/100 km, δεν επιδιώξαμε με τον τρόπο οδήγησής μας και δεν την πλησιάσαμε. Όμως παράλληλα, έχουν μειωθεί και οι εκπομπές ρύπων, που πλέον ορίζονται στα 89 gr/km, αριθμός που εξασφαλίζει απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής τέλους κυκλοφορίας.

 

Υπάρχει όμως και παγίδα αφού όσο οι παραπάνω αριθμοί κατεβαίνουν, υπάρχει έκπτωση στις επιδόσεις. Ο νέος κινητήρας προσφέρει 7 λιγότερα άλογα, με την ισχύ του να έχει πέσει στα 83 ενώ η ροπή του έχει μειωθεί στα 107 Nm ως μέγιστη τιμή, η οποία έρχεται στις 2.800 rpm. Βέβαια μέσα στην πόλη δεν αντιλαμβάνεσαι υστέρηση, το ελαφρύ Ignis παραμένει σβέλτο και κυρίως ευκίνητο, χάρη στο μικρό του μήκος (3.7 μέτρα) και τον μικρό κύκλο στροφής (9.4 μέτρα).

Βγαίνοντας εκτός πόλης, προφανώς δεν έχουμε να κάνουμε με δαίμονα για διαδρομές με στροφιλίκια. Ούτε τη δύναμη, ούτε το πάτημα και τον χαρακτήρα έχει για να επιτίθεται στις στροφές. Μπορεί όμως να υποστηρίξει τις αποδράσεις σας αν τολμήσετε να βγείτε εκτός ασφάλτου, με αρωγό τα 180 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος και τους κοντούς προβόλους του. Αν και το μεγαλύτερο ατού σε αυτές τις περιπτώσεις, δεν το είχε το μοντέλο της δοκιμής μας και αναφερόμαστε στο σύστημα τετρακίνησης ALL GRIP. Μία άλλη επιλογή διαθέσιμη πλέον στη γκάμα, είναι αυτή του CVT κιβωτίου ταχυτήτων συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, με paddles πίσω από το τιμόνι.

Κλείνοντας, ένα ακόμα γερό χαρτί του νέου Ignis είναι ο πλούσιος εξοπλισμός, αφού από τη βασική έκδοση GL εφοδιάζεται με φιμέ κρύσταλλα, καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος, προβολείς LED, πίσω φώτα LED, αυτόματη ρύθμιση δέσμης προβολέων, προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας LED, λειτουργία φώτων «Guide Me», ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματη λειτουργία φώτων, θύρα USB, οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, start/stop, αερόσακους οδηγού/συνοδηγού, πλευρικούς εμπρός και κεφαλής τύπου «κουρτίνα», ESP με Traction Control, Brake Assist, σύστημα Hill Hold, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κ.α.

Εφαλτήριο στις τιμές απόκτησης του νέου Ignis είναι τα 13.030 ευρώ για την δικίνητη έκδοση, με μηχανικό κιβώτιο και επίπεδο εξοπλισμού GL. Το αντίστοιχο τετρακίνητο μοντέλο ξεκινά από 14.780 ευρώ ενώ το CVT προσφέρεται με τιμές που ξεκινούν από τα 15.900 ευρώ. Σε ένα αστικό SUV με χαρακτήρα, οικονομικό στη χρήση και καλά εξοπλισμένο. Στοιχεία που αξίζουν την προσοχή σας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ SUZUKI IGNIS 1.2 Dualjet + Hybrid 2WD
Κινητήρας: 1.197 cc
Ισχύς: 83 PS/6.000 rpm
Ροπή: 107 Nm/2.800 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 165 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h): 12.7 sec
Μέση κατανάλωση (/100 km): 3.9 lt
Εκπομπές CO2: 89 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.700/1.690/1.605 mm
Βάρος: 895 kg
Χώρος αποσκευών: 267 lt
Τιμή: Από 13.030€