Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Toyota Corolla Hachback 1.8 140 PS Hybrid

Ελλάδα 3:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Toyota Corolla Hachback 1.8 140 PS Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Toyota Corolla Hachback 1.8 140 PS Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η ανανέωση της Corolla ήταν ένα πρόσχημα για τους ανθρώπους της Toyota. Ήταν ο τρόπος με τον οποίο έπρεπε να πράξουν για να μας δείξουν την αναβάθμιση του υβριδικού συστήματός της.

Advertisement
Advertisement

Αυτή τη φορά, η Corolla σε κάνει να αναρωτιέσαι, αρχικά. «Μα, έχει αλλάξει από πριν»; Ναι, έχει ανανεωθεί αισθητικά.

Έχει γίνει, έστω κι αν αυτό δεν είναι εμφανές με την πρώτη ματιά και χρειάζεται να αφιερώσεις λίγο χρόνο για να δεις τις διαφορές σε σχέση με πριν.

Η «Κορώνα» της παγκόσμιας αυτοκίνησης συνεχίζει την πορεία της στον χρόνο και δείχνει να μην επηρεάζεται ουσιαστικά από τις κατά περιόδους διακυμάνσεις και κρίσεις, τόσο του κλάδου όσο και της οικονομίας.

Advertisement
Advertisement

Για 57 χρόνια, ως τώρα, (από το 1966) και με περισσότερες από 50.000.000 πωλήσεις -όπως ανακοινώνει η Toyota- η Corolla δείχνει ότι προσαρμόζεται σε κάθε εποχή αλλά και προσαρμόζει σε κάποιο βαθμό τα πεπραγμένα στην αυτοκίνηση στα δικά της δεδομένα.

Η δωδέκατη γενιά της παρουσιάστηκε το 2018 ενσωματώνοντας τη διαφοροποιημένη άποψη που εφάρμοσε ο Ακίο Τογιόντα, ο πρώην Πρόεδρος της ιαπωνικής εταιρείας. Πλέον, το μικρομεσαίο μοντέλο της έπρεπε να προσφέρει και κάτι επιπλέον στον οδηγό και να ξεφύγει από την εικόνα της αξιόπιστης κατασκευής, απλώς.

Advertisement

Έπειτα από αμέτρητες συζητήσεις και επαγγελματικές συναντήσεις (κάτι το οποίο είναι τυπικό χαρακτηριστικό των Ιαπώνων), η πρόσφατη γενιά τής Corolla επιτέλους έγινε πιο ενδιαφέρουσα και σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά της.

Από τη στιγμή που το κατάφεραν –και εφόσον δημιούργησαν και την GR Corolla έπειτα από την επιμονή και την προσταγή τού Τογιόντα– οι άνθρωποι της εταιρείας επανήλθαν σε αυτό που ξέρουν να κάνουν καλύτερα από όλα: Να βελτιώνουν το αυτοκίνητο βάσει της φιλοσοφίας τού «κάιζεν».

Advertisement

Οι αλλαγές
Η επανασχεδιασμένη Corolla έχει συγκεκριμένες και περιορισμένες σε έκταση (sic) αλλαγές, τόσο στο αμάξωμα όσο και εντός της. Εξωτερικά, διακρίνεται από τη νέα διαμόρφωση των φώτων της, εμπρός και πίσω, όπως και από τα νέα χρώματα με τα οποία είναι διαθέσιμο το αυτοκίνητο.

Εσωτερικά, έχουν τοποθετηθεί νέες ταπετσαρίες, έχει αναβαθμιστεί το επίπεδο εξοπλισμού και έχει εφαρμοστεί μια νέα πρακτική για να διαχωρίζεται η hatchback έκδοση της Corolla από την τετράθυρη και την Touring Sports (station wagon).

Advertisement

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Toyota, στην πεντάθυρη εκδοχή έχει επιλεγεί να υπάρχει σκουρόχρωμη εικόνα στο εσωτερικό (ταμπλό και ταπετσαρίες), ενώ στις άλλες δύο αυτή είναι πιο ανοιχτόχρωμη, για να ταιριάζει με τον πιο οικογενειακό χαρακτήρα αυτών.

Μία ουσιαστική αλλαγή στο επανασχεδιασμένο μοντέλο είναι πως διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό την πρόσφατη έκδοση του συστήματος infotainment, όπως και την έγχρωμη οθόνη 12,3 ιντσών στη θέση του πίνακα οργάνων. Σε αυτή, ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιεί τις ενδείξεις που επιθυμεί να βλέπει, όπως και το φόντο για το οποίο υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές επιλογές εμφάνισης («Casual». «Smart, «Tough» και «Sporty»).

Στο κέντρο τής κονσόλας υπάρχει η έγχρωμη οθόνη αφής 8,0 ιντσών στις πιο προσιτές εκδόσεις της Corolla (σύστημα «Toyota Smart Connect») και 10,5 ιντσών στις καλύτερα εξοπλισμένες (σύστημα «Toyota Smart Connect +»).

Η εξοπλιστικά κορυφαία έκδοση είναι η «GR Sport» (αυτή που ήταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και βλέπετε στις φωτογραφίες). Στο αμάξωμά της διαθέτει στοιχεία εμπνευσμένα από την Toyota Gazoo Racing, όπως η σχεδίαση των τροχών των 18 ιντσών ή ο πίσω προφυλακτήρας με διαμόρφωση αεροδυναμικού διαχύτη.

Εσωτερικά, η συγκεκριμένη έκδοση έχει σπορτίφ θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα με ενσωματωμένο τον λογότυπο «GR» στα προσκέφαλά τους, ενώ η καμπίνα καλύπτεται από συνδυασμό υφάσματος και συνθετικού δέρματος.

Ο εσωτερικός χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι οριακός σε ό,τι αφορά το ωφέλιμο μήκος για τα πόδια τους και αυτό ισχύει και για αυτούς μετρίου αναστήματος.

Πλουσιότερος εξοπλισμός
Με την ευκαιρία τής επανασχεδίασής της, η Corolla απέκτησε καλύτερο βασικό εξοπλισμό, συνολικά. Υπό τον χαρακτηρισμό του ως «Toyota T-Mate» αποσκοπεί στο να βελτιώσει τόσο την ασφάλεια επιβατών και λοιπών χρηστών τού δρόμου όσο και την υποβοήθηση του οδηγού, είτε εντός πόλης είτε στο ταξίδι.

Σε αυτόν, περιλαμβάνονται το αναβαθμισμένο σύστημα «Toyota Safety Sense» το οποίο, πλέον, μπορεί να ελέγχει την κίνηση εμπρός από το αυτοκίνητο σε διπλάσια απόσταση απ’ ό,τι πριν, ενημερώνοντας τον οδηγό ή ενεργώντας ταχύτερα.

Στα επιμέρους συστήματα που απαρτίζουν το «Toyota Safety Sense» περιλαμβάνονται τα «Overtake Prevention Support» και Preliminary Deceleration/Turn Signal Linked Control» τα οποία προειδοποιούν τον οδηγό για την περίπτωση ακούσιας προσπέρασης και για την ασφαλή ενσωμάτωση στην κίνηση της νέας λωρίδας κυκλοφορίας.

Επίσης, σύμφωνα με την Toyota, έχει βελτιωθεί σε σχέση με πριν η λειτουργία τού συστήματος αναγνώρισης ρυθμιστικών πινακίδων κυκλοφορίας («Road Sign Assist»), του συστήματος προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και διατήρησης του οχήματος στο κέντρο της επιλεχθείσας («Lane Departure Warning», «Lane Trace Assist»).

Τέλος, η λειτουργία τού ενεργού συστήματος διατήρησης της ταχύτητας και της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα («Full Range Adaptive Cruise Control») είναι ομαλότερη, ενώ ο οδηγός έχει εικόνα περιμετρικά του αυτοκινήτου μέσω καμερών και ενημερώνεται μέσω αισθητήρων για κάθετα διερχόμενη κίνηση όταν ξεκινά από χώρο στάθμευσης.

Υβριδικό σύστημα: Η πέμπτη γενιά
Εκτός από την άυλη αξία που απορρέει από την ονομασία της, η Corolla διακρίνεται και για την ύπαρξη της πλήρως υβριδικής διάταξης κινητήρα που διαθέτει. Πρόκειται για την πέμπτη γενιά του συστήματος η οποία είναι εξελιγμένη για να λειτουργεί όσο το δυνατόν πιο ομαλά και αποτελεσματικά αναφορικά με τη διαχείριση ενέργειας και την οικονομία καυσίμου.

Η υβριδική διάταξη αποτελείται από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 1,8 λίτρων, ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο «Atkinson», και από δύο ηλεκτροκινητήρες. Έναν που συμβάλλει στην κίνηση των τροχών και έναν μικρότερων διαστάσεων που λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια.

Ο θερμικός, αποδίδει μέγιστη ισχύ 98 ίππους/5.200 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 142 Nm/3.600 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 95 ίππους και μέγιστη ροπή 185 Nm. H μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς τού συστήματος είναι 140 ίπποι οι οποίοι φτάνουν στους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (CVT). Αυτή είναι κατά 18 ίππους μεγαλύτερη σε σχέση με όσα γνωρίζαμε έως τώρα.

Σύμφωνα με την Toyota, οι αλλαγές στη νέα γενιά τού υβριδικού συστήματος αφορούν τόσο τη δομή του και την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης ισχύος όσο και τις μπαταρίες του. Συγκεκριμένα, ο κινητήριος ηλεκτροκινητήρας είναι μικρότερος σε διαστάσεις από πριν, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι πιο ελαφρύ, ενώ η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα είναι ενσωματωμένη στην κορυφή της διάταξης κιβωτίου και ηλεκτροκινητήρων.

Χάρη στην χρήση πιο ελαφρών υλικών και στην επανασχεδίαση της διάταξης, το βάρος της είναι κατά 15% πιο ελαφρύ, ενώ οι απώλειες μειώθηκαν κατά 14% συγκριτικά με πριν, στην έκδοση της Corolla με τον κινητήρα βενζίνης των 1.798 κυβικών εκατοστών, όπως ανακοινώνει η ιαπωνική εταιρεία.

Η απόδοσή της έχει βελτιωθεί λόγω και τουότι στην πέμπτη γενιά τού υβριδικού συστήματος υπάρχει νέο σύστημα ψύξης το οποίο λειτουργεί σε υψηλότερη συχνότητα και είναι λιγότερο θορυβώδες, συγκριτικά, χάρη στη χρήση λαδιού με χαμηλότερο ιξώδες και των μειωμένων εσωτερικών τριβών.

Τέλος, στην πέμπτη γενιά τού υβριδικού συστήματος έχει μειωθεί ο αριθμός των γραναζιών και όσα υπάρχουν έχουν κατασκευαστεί με τρόπο που να μην παράγουν πολλές τριβές και θόρυβο κατά την περιστροφή τους.

Αναφορικά με τη συστοιχία μπαταριών τού συστήματος, είναι ιόντων λιθίου, έχει κατά 14% μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση και ζυγίζει 16 κιλά λιγότερο από πριν (18 κιλά λιγότερο στην εκδοχή με τον δίλιτρο κινητήρα).

Η απόδοση και ο δρόμος
Από τη στιγμή που έχεις ενημερωθεί για τις αλλαγές στο σύστημα υβριδικής διάταξης και για την αύξηση της συνολικής ισχύος αναμένεις να ανταποκρίνεται αυτό και στην πράξη, δηλαδή στον δρόμο.

Θεωρείς ότι η μεγαλύτερη απόδοση θα ανταποκρίνεται αντιπροσωπευτικότερα στον χαρακτηρισμό «σπορτίφ». Ιδίως από τη στιγμή που η Toyota ανακοινώνει ότι η Corolla Hatchback 1.8 Hybrid των 140 ίππων επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δευτερόλεπτα, δηλαδή κατά 1,8 δευτερόλεπτα ταχύτερα από πριν.

Στην πράξη, δεν έχει αλλάξει ο χαρακτήρας του μοντέλου. Η Corolla παραμένει ένα οικογενειακό όχημα, με τα πλεονεκτήματα που έχει διαχρονικά. Όμως, σε αυτά έχουν προστεθεί και άλλα τα οποία δεν ήταν στοιχεία του μέχρι πριν από λίγα χρόνια.

Η πλατφόρμα «TNGA» στην οποία βασίζεται είναι αποδεδειγμενα ένα πολύ καλό πλαίσιο. Η ανάρτηση (γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός, διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι σχετικά σφιχτή και αυτό είναι εμφανές από την πρώτη στιγμή. Όμως δεν είναι κουραστική για τους επιβάτες.

Η επιτάχυνση τόσο από στάση όσο και εν κινήσει είναι πιο γρήγορη από πριν, όμως αυτό γίνεται αισθητό όταν ο οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα «Sport» στο σύστημα παραμετροποίησης απόδοσης της ροπής στους τροχούς. Αυτό έχει τρία στάδια: «Eco», «Normal» και «Sport».

Όταν ο οδηγός επιλέγει να κινηθεί με ήρεμο τρόπο, η Corolla Hatchback 1.8 Hybrid τιμά τη φήμη της και τον χαρακτήρα της αναφορικά με τη μειωμένη κατανάλωση. Η μέση κατανάλωση καυσίμου που μετρήσαμε ήταν 5,9 λίτρα/100 χλμ. Στην πόλη, το αυτοκίνητο είναι ήσυχο και ευκολοδήγητο. Ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει να κινεί το όχημα συχνά και όταν ενεργοποιείται ο θερμικός αυτό γίνεται με ομαλό τρόπο.

Όμως, όταν ο οδηγός πιέζει το δεξί πεντάλ για να επιταχύνει, ο θόρυβος από το σύνολο κινητήρα-κιβώτιο ταχυτήτων CVT είναι έντονος. Αυξημένο είναι και το επίπεδο θορύβου και κατά το ταξίδι. Το σύστημα πέδησης έχει μέτρια αίσθηση αλλά είναι αποτελεσματικό. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, επίσης λειτουργεί αποτελεσματικά.

Ως επίλογο, η επανασχεδιασμένη Corolla Hatchback έχει γίνει πιο ελκυστική αισθητικά και πιο αποδοτική σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις της. Τα βασικά στοιχεία τού κατασκευαστικού χαρακτήρα της παραμένουν αναλλοίωτα. Δηλαδή, η φήμη της για την αξιοπιστία και για το όνομα που έχει μεταξύ των υποψήφιων αγοραστών. Ο δρόμος προς την επόμενη γενιά της και προς τις 60.000.000 πωλήσεις είναι ανοιχτός.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.798 cc.
Ισχύς βενζινοκινητήρα: 98 PS/5.200 rpm
Ροπή βενζινοκινητήρα: 142 Nm/3.600 rpm.
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 95 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 185 Nm.
Συνδυαζόμενη ισχύς: 140 PS
Συνδυαζόμενη ροπή: – Nm.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς.
Κιβώτιο: CVT.
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,1 sec.
Τελική ταχύτητα: 180 km/h.
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 4,4 lt/100 km – 5,9 lt/100 km.
Εκπομπές CO2: 100 gr/km.
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.370 x 1.790 x 1.460 mm.
Βάρος: 1.420 kg.
Χώρος αποσκευών: 361 lt.
Τιμή: Από 28.470 ευρώ («ACTIVE PLUS»).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD
Νέο Toyota Corolla Hatchback: Το best-seller καλύτερο από ποτέ!
Πόσο γρήγορη είναι τελικά η Toyota GR Corolla; (+video)