Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD

Ελλάδα 11:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Toyota λανσάρει ένα ακόμα πολύ εύστοχο μοντέλο, για όσους θέλουν τα πλεονεκτήματα της Corolla σε SUV περιτύλιγμα και με πολύ καλή τιμή αγοράς.

Advertisement
Advertisement

Με την Corolla Cross, η Toyota ενισχύει τη γκάμα των υβριδικών της μοντέλων, ταυτόχρονα με εκείνη των SUV που «σημαδεύουν» την καρδιά της ελληνικής αγοράς.

Όπως όλα δείχνουν, έχει έρθει η ώρα για την Toyota να κεφαλαιοποιήσει την τεχνολογική της υπεροχή, λανσάροντας πολύ εύστοχα μοντέλα και εκδόσεις. Όπως είναι η Corolla Cross, που φέρνει τα χαρίσματα των SUV σε ένα πιο «συμβατικό» πακέτο, πάρα πολύ πετυχημένο σε επίπεδο τιμολογιακής τοποθέτησης. Με τη Corolla Cross, η γκάμα των SUV της Toyota επεκτείνεται και δίνει λύσεις, σε μια ευρύτατη γκάμα υποψηφίων αγοραστών.

Advertisement
Advertisement

Είμαστε το δίχως άλλο στην εποχή του εξηλεκτρισμού και των SUV, οπότε μπορούμε άνετα να πούμε πως η Toyota έχει χτυπήσει «φλέβα χρυσού» με την υβριδική της τεχνολογία, την οποία διαθέτει σε μια μοναδικά μεγάλη γκάμα αυτοκινήτων, που περιλαμβάνει προτάσεις σε κάθε κατηγορία- από το Yaris, έως το RAV4. Στην προκειμένη περίπτωση, το νέο της μοντέλο ξεκινά και με «αβάντα» το μεγάλο όνομα Corolla που από μόνο του αποτελεί αφορμή για να το δει κανείς πιο «ζεστά».

Προφανώς και η Toyota δε θα εμπιστευόταν το όνομα Corolla σε μοντέλο που στοχεύει σε κάτι λιγότερο από την κορυφή και από την πρώτη μας επαφή μαζί του, το παραπάνω επιβεβαιώνεται. Η Corolla Cross που στη χώρα μας είναι διαθέσιμη μόνο ως υβριδική με τον κινητήρα των 2,0 λίτρων (προϊόντος του χρόνου, μπορεί να τη δούμε και με τον 1.800), προσφέρεται σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση.

Advertisement

Εμείς έχουμε στα χέρια μας την τετρακίνητη. Τη διαφορά κάνει ο δεύτερος πίσω ηλεκτροκινητήρας που φροντίζει για την κίνηση στους τροχούς του πίσω άξονα, κατανέμοντας την ισχύ του (41 ίππους) σε όποιον από τους δύο τη χρειάζεται περισσότερο. Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος, είναι ιόντων λιθίου και με χωρητικότητα 1,5 kWh, η οποία φορτίζει με το γνωστό τρόπο ανάκτησης ενέργειας, όπως σε όλα τα υβριδικά Toyota. Πριν φτάσουμε όμως εκεί, πρέπει να υπογραμμίσουμε την οπτική διαφοροποίηση του αυτοκινήτου από τις άλλες, τις «ταπεινότερες» εκδόσεις της Corolla.

Το αυξημένο ύψος και η απόσταση από το έδαφος, συνδυάζεται με τα πλαστικά μαύρα τόξα πάνω από τους τροχούς και τα ένθετα των προφυλακτήρων που κάνουν σημαντικά πιο «περιπετειώδη» την εμφάνιση της Corolla Cross. Οι επεμβάσεις είναι πραγματικά πετυχημένες, μιας και εξασφαλίζουν μια εικόνα που το διαχωρίζει αισθητά από τα άλλα ομώνυμα της γκάμας.

Advertisement

Αυτό δεν ισχύει το εσωτερικό, όπου η εικόνα είναι «τυπική» Corolla, με το γνώριμο ύφος στο περιβάλλον. Στο ταμπλό, η σύγχρονη εικόνα βασίζεται εν πολλοίς στις δύο οθόνες. Η μια παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3 ιντσών, δίνοντας στον οδηγό και τις αναμενόμενες δυνατότητες προσαρμογής, ενώ η άλλη με διαγώνιο 10,5 ίντσες, δεσπόζει ψηλά και στη μέση του ποιοτικού ταμπλό, δίνοντας πρόσβαση σε όλες τις βασικές (αλλά και στις δευτερεύουσες) λειτουργίες του infotainment.

Η εργονομία και η θέση οδήγησης είναι εξαιρετικές, ενώ η ευχρηστία απογειώνεται με το… διαμοιρασμό των ευθυνών σε πραγματικούς διακόπτες (που θυμίζουν παλιότερες εποχές) και ψηφιακές απεικονίσεις. Η «μουντάδα» του σκούρου πλαστικού (που είναι και σκληρό σε κάποιες επιφάνειες) έχει τον ιδανικό αντίλογο, που ακούει στο όνομα «κορυφαία συναρμολόγηση». Αυτό φαίνεται στο πέρασμα βομβαρδισμένων δρόμων -από τις εκατοντάδες τέτοιων που υπάρχουν στη χώρα μας- με ταχύτητα, όπου δεν ακούγεται το παραμικρό σε επίπεδο τριγμών.

Advertisement

Ταυτόχρονα υπάρχουν πολλές θήκες για την εξυπηρέτηση οδηγού και επιβατών με αποτέλεσμα όλα όσα έχει κανείς μαζί του να βρίσκουν τελικά τη θέση τους. Ταυτόχρονα η Corolla Cross διαθέτει στην πλούσια έκδοση που έχουμε στη διάθεσή μας, επιφάνεια για ασύρματη φόρτιση smartphone, μαζί με ένα πλήθος στοιχείων εξοπλισμού, όπως είναι και μια μεγάλη ηλιοροφή που ανοίγει κατά το ήμισυ.

Αυτό που είναι στο βασικό πακέτο εξοπλισμού του μοντέλου, που έχει εδώ που τα λέμε και τη μεγαλύτερη σημασία, είναι το αναβαθμισμένο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων που ενισχύουν την ασφάλεια των μετακινήσεων. Διαθέτει ένα σύνολο βοηθημάτων οδήγησης που η Toyota ονομάζει TMate και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, το Adaptive Cruise Control, το σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου (BSM), το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, έως και το σύστημα ασφαλούς εξόδου από το όχημα.

Αξίζει να αναφέρουμε επίσης, πως η Corolla Cross, πέραν των «τυπικών» αερόσακων, έχει και εκείνον ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που αποτρέπει σε περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης το χτύπημα μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Με τα παραπάνω, απλά γίνεται ακόμα πιο «όμορφη» η μεγαλύτερη εικόνα. Εκείνη που δείχνει πως η Toyota είναι σε «καλό φεγγάρι» μια και έχει όλη την απαραίτητη τεχνολογία να προσφέρει, σε πακέτα με λογική τιμή και ενδιαφέρον hardware για όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο για να «ζήσουν» μαζί του για πολλά χρόνια.

Είναι βλέπετε και η αίσθηση αυτή που έχει χτίσει η Toyota για όλα της τα μοντέλα και αφορά στην αντοχή τους στο χρόνο, με την αλεξίσφαιρη αξιοπιστία που κάνει τη «μεγαλύτερη εικόνα» που λέγαμε πιο πάνω, ακόμα πιο πειστική. Ξεκινάς για μια διαδρομή με τη νέα Corolla Cross και αυτή η γνώριμη «ζεστασιά» της επάρκειας σε όλους τους τομείς, έρχεται να καλμάρει κάθε ανησυχία από αυτές που συνοδεύουν όλα τα νέα προϊόντα.

Πατάς το γκάζι τέρμα και εισπράττεις τη γνώριμη «φασαρία» από το CVT που στέλνει το δείκτη του στροφόμετρου κοντά στο όριο περιστροφής του δίλιτρου βενζινοκινητήρα. Ταυτόχρονα όμως, καταλαβαίνεις και την επιπλέον ώθηση που δίνουν οι ηλεκτροκινητήρες, φέρνοντας αρκετά χλμ./ώρα στο κοντέρ. Δεν είναι σπορ ο τρόπος που γίνονται τα παραπάνω αλλά δίνουν πεντακάθαρα την αίσθηση πως το αυτοκίνητο μπορεί γρήγορα να φτάσει στην τελική του ταχύτητα (180 χλμ./ώρα) και να «μείνει» εκεί για όση ώρα χρειαστεί.

Μετά την «αποκωδικοποίηση» του CVT που είναι εξ ορισμού μετριοπαθές στις αντιδράσεις του όταν ο οδηγός θελήσει «το κάτι παραπάνω» σε επιδόσεις, η «απόσταση» από την όποια σπορ διάθεση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη εξαιτίας του μέτριου σε αίσθηση τιμονιού. Σε δρόμο με στροφές, ο οδηγός μπορεί να αντιληφθεί το εξαιρετικό σύνολο πλαισίου/ ανάρτησης, όπως και την καίρια συνδρομή της ηλεκτρικής τετρακίνησης που θα δώσει το κάτι παραπάνω σε πρόσφυση όταν οι συνθήκες το επιβάλλουν.

Η ρύθμιση της ανάρτησης με τα γόνατα McPherson εμπρός και τα διπλά ψαλίδια πίσω, είναι ξεκάθαρα μαλακή και το αποτύπωμά της στην αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι απόλυτα θετικό. Είτε είναι μόνο ο οδηγός στο αυτοκίνητο, είτε έχει και παρέα άλλους τρεις (ενισχυμένους) επιβάτες με τις αποσκευές τους (380 λίτρα, τα οποία δεν είναι ιδιαίτερα πολλά), το επίπεδο της άνεσης που προσφέρει η Corolla Cross είναι σεμιναριακό. Είναι μόνιμα σαν να παρεμβάλλεται μεταξύ του αμαξώματος και του δρόμου, ένα παχύ στρώμα αφρού, που χωρίς υπερβολή, παραπέμπει σε πνευματική ανάρτηση.

Αυτή είναι που εκτιμάται κυρίως στο πατημένο χώμα, όπου η Corolla Cross «καταπίνει» χωρίς παράπονα και με αρκετή φόρα, ακόμα και βαθιά νεροφαγώματα με τα 16 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος να αποτελούν ως ένα σημείο δικλείδα ασφαλείας. Είπαμε όμως, την τετρακίνηση η Corolla Cross, δεν την έχει για να καταλάβει το απάτητο ύψωμα μακριά από την άσφαλτο αλλά για να βγάλει ασπροπρόσωπο τον οδηγό της σε ένα δύσκολο και ολισθηρό κομμάτι της διαδρομής του. Και σε αυτό τα καταφέρνει περίφημα.

Με τη Corolla Cross, η Toyota καταφέρνει και έχει στην γκάμα της για την ελληνική αγορά, όχι ένα και δύο αλλά τέσσερα υβριδικά μοντέλα μέσα στο τιμολογιακό «παράθυρο» από τις 20 έως τις περίπου 30 χιλιάδες ευρώ (Yaris, Yaris Cross, C-HR και Corolla Cross). Αυτό είναι ένα ακόμα στοιχείο που ενισχύει τη δυναμική της εταιρείας στην αγορά. Τι και αν η Corolla Cross ξεπερνάει το «όριο» των 30 χιλιάδων ευρώ (συγκεκριμένα, από 31.200 €), έστω και λίγο στη δικίνητη εκδοχή της;

Το συνολικό πακέτο που αγοράζει κανείς, είναι πάρα πολύ καλό. Χώρια που την προκειμένη περίπτωση με την τετρακίνηση, δεν έχει και πραγματικό αντίπαλο με αντίστοιχα δεδομένα. Η υβριδική τεχνολογία που ορίζει πολύ χαμηλό κόστος χρήσης (μετρήσαμε 6,5 λίτρα/100 χλμ. σε συνθήκες αυξημένης πίεσης), τετρακίνηση και χώρους για πέντε με τις αποσκευές τους, συνθέτουν ένα πακέτο για το οποίο τα 34.000 € το κάνουν να φαίνεται πραγματική ευκαιρία- ασορτί με την Black Friday.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης 1.987 κ.εκ.
Βενζινοκινητήρας: 152 PS/ 6.000 rpm, 190 Nm/ 4.400-5.200 rpm
Hλεκτροκινητήρας εμπρός: 111 PS, 206 Nm
Ηλεκτροκινητήρας πίσω: 41 PS, 84 Nm
Συνδυασμένη ισχύς: 197 PS/ 6.000 rpm
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Aυτόματο, e-CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,5 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,3 / 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 122 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.460 x 1.825 x 1.620 mm
Μεταξόνιο: 2.640 mm
Βάρος: 1.550 kg
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή: Από 34.000€ (34.000€ το FWD)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Kia Niro 1.6 Hybrid
Δοκιμή: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Plug-in Hybrid 265 PS
Συγκριτική δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS vs Suzuki S-Cross 1.4 2WD