Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Toyota C-HR 1.8 Hybrid Electric (140 PS)

Ελλάδα 6:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Toyota C-HR 1.8 Hybrid Electric (140 PS)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Toyota C-HR 1.8 Hybrid Electric (140 PS)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πριν από σχεδόν οκτώ χρόνια η Toyota θα τάραζε για τα καλά τα νερά εντός της, δηλαδή σε ό,τι αφορά στη μέχρι τότε επικρατούσα φιλοσοφία και εικόνα των μοντέλων της.

Advertisement
Advertisement

Θα το επιτύγχανε με ένα νέο μοντέλο το οποίο είχε μια ιδιότυπη ονομασία: Το αρκτικόλεξο C-HR. Πριν από αυτό, η τελευταία φορά που η Toyota άλλαξε άρδην τα δεδομένα στην Ευρώπη ήταν το 1999, με το πρώτο Yaris.

Στα χρόνια που ακολούθησαν έκτοτε, η επιχειρηματική φιλοσοφία των στελεχών της επέβαλε μια στασιμότητα σε αυτόν τον τομέα.

Έμοιαζε σαν να επαναπαύτηκαν στις δάφνες τους. Κέρδιζαν από τη φήμη τους και από την αποκτηθείσα δυναμική των πωλήσεων και παραμέρισαν τον παράγοντα που αφορά στη δημιουργία αυτοκίνητων που να προκαλούν ενδιαφέρον.

Advertisement
Advertisement

Αυτό θα εξακολουθούσε για δεκαεπτά χρόνια, μέχρι το 2016. Τότε, η ιαπωνική εταιρεία θα ταρακουνούσε και πάλι την ευρωπαϊκή αυτοκίνηση, τον αυτοκινητικό Τύπο και τους ανταγωνιστές της. Απρόσμενα και απότομα.

Αυτό το έκανε παρουσιάζoντας ένα νέο μοντέλο, ένα crossover. Ήταν «περίεργο» σε όλα του, από τη σχεδίασή του μέχρι και την ονομασία του: Ήταν το C-HR. To αρκτικόλεξο προήλθε από τη φράση «Coupé-High Rider» η οποία προσδιόριζε με σαφήνεια τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Advertisement

Ο Καζούχικο Ισάβα, ο τότε Επικεφαλής Σχεδιασμού του νέου αυτοκινήτου που προστέθηκε στην γκάμα της εταιρείας, είχε δηλώσει αναφερόμενος σε αυτό: «Το CHR δίνει στην Toyota μια δυναμική νέα παρουσία στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των crossover οχημάτων σχετικά μικρών διαστάσεων.

Advertisement

»Προορίζεται ως “αιχμή του δόρατος” μιας νέας τάσης σε αυτή -να δημιουργήσει νέα όρια. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να ότι έπρεπε να είναι μοναδικό, να έχει τη δική του προσωπικότητα και να είναι αυθεντικό».

Η δεύτερη γενιά του
Το 2023, η Toyota θα παρουσιάσει το καινούργιο C-HR. Βεβαίως, πλέον έχουμε συνηθίσει το μοντέλο, τη μορφή του, την τεχνολογία του, το τι έχει να προσφέρει στους επιβάτες του.

Advertisement

Στο μεσοδιάστημα (από το 2016 έως τώρα) μάθαμε, επίσης, περισσότερα για τον λόγο που κατασκευάστηκε το μοντέλο. Δηλαδή, για τον άνθρωπο ο οποίος επεδίωξε και τελικά επέβαλε με τον τρόπο του την εξέλιξη και παραγωγή τού αυτοκινήτου. Δεν ήταν άλλος από τον Ακίο Τογιόντα, τον τέως Πρόεδρο της εταιρείας, ο οποίος ήθελε να αρχίσει να δημιουργεί αυτή ενδιαφέροντα μοντέλα και πάλι.

Η δεύτερη γενιά του SUV μοντέλου (όπως προσδιορίζεται πλέον αναφορικά με την κατηγορία στην οποία εντάσσεται) άλλαξε αισθητικά, διατηρώντας εντούτοις τη γενική φιλοσοφία της προηγούμενης.

Όμως, αυτή τη φορά, η σχεδίασή του έχει επηρεαστεί από την τάση της ηλεκτροκίνησης, δηλαδή από τη μορφή που έχουν ήδη τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα του Ομίλου Toyota.

Κατά συνέπεια, στο εμπρός μέρος το καινούργιο C-HR χαρακτηρίζεται από τη διαμόρφωση των φώτων, τα οποία μοιάζουν να συνδέονται με το πλαίσιο που ορίζει τον εκτεταμένο προφυλακτήρα.

Το καπό του είναι πιο καμπύλο από πριν και επιτείνει την αίσθηση του «αιχμηρού» και «τρισδιάστατου» (sic) εμπρός τμήματος. Στο πίσω μέρος τού αυτοκινήτου τα νέα στοιχεία είναι η διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων τα οποία είναι σαν μια φωτεινή λωρίδα LED η οποία το περιβάλλει.

Στο κέντρο αυτής υπάρχει η φωτιζόμενη ονομασία του μοντέλου (Toyota C-HR), ενώ η ενιαία αεροτομή που υπήρχε πριν έχει αντικατασταθεί με νέα η οποία χωρίζεται σε δύο τμήματα, αυτόνομα μεταξύ τους.

Ακόμα ένα νέο στοιχείο στο αμάξωμα του είναι οι εξωτερικές χειρολαβές του. Στην πρώτη γενιά του οι εμπρός εξείχαν και οι πίσω ήταν ενσωματωμένες την πίσω κολώνα αυτού.

Τώρα, όλες είναι ενσωματωμένες στις πλαϊνές πόρτες και εκτείνονται υπό γωνία ώστε να ανοίξει ο επιβάτης και να εισέλθει στο όχημα. Στη συνέχεια, αποσύρονται και πάλι στο αμάξωμα για να δημιουργείται ενιαίο οπτικό σύνολο. Τέλος, το πίσω τζάμι είναι έντονα κεκλιμένο, οι θόλοι των τροχών είναι μεγαλύτεροι και οι πρόβολοι μικρότεροι, σε σχέση με πριν.

Η μετατόπιση των πίσω εξωτερικών χειρολαβών στο αμάξωμα, από την πίσω κολώνα, επέτρεψε στους σχεδιαστές να αλλάξουν τη γραμμή πλαισίου των πλαϊνών πίσω παραθύρων. Έτσι, αυτά πλέον είναι μεγαλύτερα, συγκριτικά, μειώνοντας την κλειστοφοβική αίσθηση των πίσω επιβατών.

Το καινούργιο μοντέλο, επίσης έχει σχεδιαστεί από τους ανθρώπους της Toyota στο ευρωπαϊκό κέντρο σχεδιασμού «ED2» («European Design Development») το οποίο βρίσκεται στην Αντίμπ, στην Κυανή Ακτή (Γαλλία).

Τον Δεκέμβριο του 2022, η εταιρεία παρουσίασε το πρωτότυπο Prologue το οποίο σαφώς… προλόγισε το νέο C-HR. Ο Ακίο Τογιόντα είχε καταφέρει να αλλάξει μερικώς τη νοοτροπία των ανθρώπων της εταιρείας, κάτι που φάνηκε και από σχετική πρόθεσή τους εν προκειμένω.

Έτσι, τότε ανακοίνωσαν ότι το καινούργιο μοντέλο θα μοιάζει ουσιαστικά με το Prologue και πως ό,τι αλλαγές θα γίνονταν θα αφορούσαν στην εναρμόνιση με τη νομοθεσία για την ασφάλεια των πεζών και στην πρακτικότητα για τους επιβάτες. Το αποτέλεσμα δείχνει ότι πραγματοποίησαν την πρόθεσή τους.

Πάντως, εκτός από την αισθητική και τη μορφή, οι σχεδιαστές συνεργάστηκαν στενά με αεροδυναμιστές της εταιρείας για να καταφέρουν να μειώσουν τον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας. Πλέον, αυτός είναι 0,318, αντί του 0,34 πριν.

Ίδια βάση (σχεδόν)
Το νέο C-HR βασίστηκε στην πλατφόρμα «TNGA» («Toyota New Global Architecture») και συγκριμένα στην εκδοχή της «GA-C», όπως και αυτό της πρώτης γενιάς. Βεβαίως, αυτή έχει εξελιχθεί από τότε, ιδίως σε ό,τι αφορά στη δυνατότητα να ενσωματώνει αποδοτικότερα τμήματα του συστήματος υβριδικής διάταξης.

Αυτό είναι σαφές σε όλες τις εκδόσεις του, από αυτή των 140 ίππων μέχρι και την Plug-in Hybrid των 220 ίππων. Πώς έγινε αυτό; Με την υιοθέτηση της πέμπτης γενιάς του συστήματος και στο καινούργιο SUV της εταιρείας.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό αποτελείται από τον ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,8 λίρων ο οποίος λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson.

Είναι υποτετράγωνος, η συμπίεσή του είναι σχετικά ψηλή, καθώς φτάνει το 13,0:1, έχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των όλων των βαλβίδων και -σύμφωνα με την Toyota- μικρότερη κατανάλωση καυσίμου χάρη στη μείωση των τριβών κατά τη λειτουργία του. Η μέγιστη ισχύς του φτάνει τους 98 ίππους/5.200 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή του τα 142 Nm/3.600 σ.α.λ.

Αυτός συνδυάζεται με ένα αποδοτικότερο ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 95 ίππους και μέγιστη ροπή 185 Nm. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του υβριδικού συστήματος φτάνει τους 140 ίππους,

Το σύστημα διαθέτει νέα συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου ονομαστικής χωρητικότητας 1,1 kWh και πραγματικής 0,85 kWh οι οποίες είναι μικρότερες σε διαστάσεις από πριν και ζυγίζουν 1,5 κιλό λιγότερο, συγκριτικά. Όμως, έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα κατά 14% σύμφωνα με την εταιρεία.

Πέρα από τα συγκεκριμένα τμήματα του συστήματος, έχει αναβαθμιστεί και η κεντρική μονάδα διαχείρισής του («Power Control Unit»). Όπως έχει γίνει γνωστό, αυτή λειτουργεί σε υψηλότερη συχνότητα από πριν ώστε ο θόρυβός της να μην γίνεται αντιληπτός από τους επιβάτες.

Για τον ίδιο λόγο, δηλαδή τη μείωση παραγόμενου θορύβου από τον θερμικό κινητήρα, η ωφέλιμη ισχύς του αποδίδεται κατά 500 σ.α.λ. χαμηλότερα από πριν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του C-HR. Αυτό σημαίνει ότι έχει επαναρυθμίσει και ο τρόπος λειτουργίας του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης που διαθέτει («e-CVT»).

Η χρήση της ίδιας πλατφόρμας «GA-C» είχε ως αποτέλεσμα να παραμείνει ίδιο το μεταξόνιο στο νέο μοντέλο (σημ.: είναι 2.640 χλστμ). Όμως, το μήκος του αμαξώματός του φτάνει τα 4,36 μέτρα (4.362 χλστμ. για την ακρίβεια), δηλαδή είναι κατά σχεδόν 30 χλστμ. μικρότερο λόγω των μικρότερων σε μήκος προβόλων του, συγκριτικά. Ωστόσο, είναι ευρύτερο κατά 35 χλστμ. και το ύψος αυξημένο κατά 15 χλστμ. σε σχέση με πριν.

Τα νέα στοιχεία εντός
Το καινούργιο C-HR έχει επωφεληθεί από τις αλλαγές που έχουν γίνει και σε άλλα μοντέλα της Toyota. Έτσι, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί εντός του είναι ανακυκλωμένα σε μεγάλο ποσοστό και βελτιωμένα ποιοτικά. Το τελευταίο «μεταφράζεται» στην καλύτερη αίσθηση που έχουν στην αφή, όπως και στην όψη τους.

Το ταμπλό είναι διαστρωματωμένο, με διαφορετικής σχεδίασης αεραγωγούς στο κέντρο του και πιο ευρύχωρες θήκες για μικροαντικείμενα. Στη βάση της κονσόλας υπάρχει και επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone.

Η κεντρική οθόνη αφής είναι πλέον σε κανονικό παραλληλόγραμμο και όχι στην κυματοειδή διαμόρφωση όπως πριν. Στις προσιτότερες εκδόσεις του μοντέλου είναι 8,0 ιντσών και στις ακριβότερες 12,3 ιντσών. Σε ό,τι αφορά στον πίνακα οργάνων, oi διαθέσιμες διαστάσεις της έγχρωμης οθόνης είναι 7,0 ίντσες και 12,3 ίντσες αντιστοίχως.

Το επίπεδο εξοπλισμού είναι βελτιωμένο, επίσης. Φυσικά, το τεχνολογικό σύνολο που ονομάζεται «Toyota Safety Sense» περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Θυμίζουμε ότι αποτελείται από καίρια συστήματα που προειδοποιούν τον οδηγό για ενδεχόμενο κίνδυνο και τον υποβοηθούν στο έργο του.

Τα νέα στοιχεία του είναι τα «Acceleration Suppression» (αγνοεί πόσο πατά ο οδηγό το δεξί πεντάλ όταν υπάρχει το ενδεχόμενο σύγκρουσης), «Proactive Driving Assist» (σε χαμηλή ταχύτητα κίνησης ομαλοποιεί τον ρυθμό επιβράδυνσης όταν σηκώσει πόδι του από αυτό), «Steering Assist», «Lane Change Assist» με σύστημα προειδοποίησης για κάθετα κινούμενο όχημα εμπρός, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη αφή μεγάλης σκάλας φώτων, κ.ά.

Επιπλέον, διατίθενται η εφαρμογή «MyT app», σύστημα φωνητικών εσωτερικός φωτισμός με συνολικά 64 αποχρώσεις, περιμετρικός φωτισμός στις εμπρός πόρτες με τη φωτεινή υπογραφή «Toyota C-HR» να εμφανίζεται στο έδαφος το βράδυ κ.λπ.

«Πόσο έχει αλλάξει από πριν;»
Το νέο C-HR, ως αυτόνομη κατασκευαστική θεώρηση, έχει ταυτόχρονα την ατυχία και την τύχη. Την ατυχία να έπεται της πρώτης γενιάς και την τύχη να είναι περισσότερο ώριμο και τεχνολογικά προηγμένο.

Αν και είναι ακόμα εντυπωσιακότερο σε σχεδίαση και πιο ενδιαφέρον για όποιον αρέσκεται και στο «φαίνεσθαι», δεν μπορεί να προκαλεί το ίδιο ξάφνιασμα με ό,τι ίσχυε αρχικά. Αυτό συμβαίνει επειδή έχουμε συνηθίσει την ύπαρξή του πλέον, το γνωρίζουμε ως μοντέλο.

Η δεύτερη γενιά του έχει άλλον σκοπό από το να περιοριστεί στον εντυπωσιασμό. Θέλει να δείξει την τεχνολογική πρόοδο που έχει συντελεστεί στην Toyota στον τομέα της υβριδικής τεχνολογίας σχεδόν οκτώ χρόνια μετά, χρονική απόσταση η οποία αντιπροσωπεύει μεγαλύτερο διάστημα αναφορικά με την τεχνολογική εξέλιξη.

Πέραν αυτού, το νέο C-HR είναι και ένα ακόμα μέσο για να αποδείξουν οι άνθρωποι της εταιρείας ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι αυτοσκοπός και πανάκεια, όπως είναι η γνώμη τους περί αυτής.

Στον δρόμο, έχει διατηρηθεί ο χαρακτήρας του προηγούμενου. Η αίσθηση της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτή, όπως και αυτή των καθισμάτων. Τα εμπρός εξ αυτών, στη συγκεκριμένη έκδοση, είναι διαμορφωμένα με τρόπο που να παραπέμπουν σε τύπου μπάκετ, γεγονός που προσθέτει στη γενικότερη εικόνα του εσωτερικού. Οι εμπρός επιβάτες θα αισθανθούν αρκετά άνετα σε αυτά κατά τη μετακίνησή τους.

Η λειτουργία του συστήματος είναι αρκετά άμεση για τα δεδομένα μιας τέτοιας συναρμογής. Η εναλλαγή ενεργοποίησης του θερμικού κινητήρα με αυτή του ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση του οχήματος είναι ανεπαίσθητη από τον οδηγό και τους επιβάτες.

Μάλιστα, η συνεργασία τους (βενζινοκινητήρας, ηλεκτροκινητήρας) γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε στην επιτάχυνση εν κινήσει να μην υπάρχει ποτέ κενό εφαρμογής ροπής στους εμπρός τροχούς και το C-HR να αποδεικνύεται πιο ταχύ απ’ όσο αναμένεις, ακόμα και από τις 1.500 σ.α.λ.

Βεβαίως, υπάρχει ο θόρυβος από το κιβώτιο ταχυτήτων ο οποίος αυξάνεται αισθητά όσο περισσότερο ο οδηγός πιέζει το δεξί πεντάλ. Επίσης, μην περιμένετε επιδόσεις. Το νέο C-HR, όπως και ο προκάτοχός του, δεν δημιουργήθηκε γι’ αυτό. Αντιθέτως, τα πάει πολύ καλά στον τομέα για τον οποίο αποσκοπεί. Δηλαδή στην οικονομία καυσίμου.

Με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 43 λίτρων, η θεωρητική ένδειξη για τη μέγιστη αυτονομία μέχρι τον αναγκαστικό ανεφοδιασμό ξεπερνά τα 700 χλμ.! Άλλο ένα εντυπωσιακό στοιχείο, αναμφισβήτητα. Το καλό είναι πως αυτή η ένδειξη ανταποκρίνεται στην πράξη εφόσον ο οδηγός εκμεταλλεύεται το πλεονέκτημα του υβριδικής διάταξης συστήματος.

Με ήρεμο και κανονικό ρυθμό κίνησης, η μέση τιμή κατανάλωσης που μετρήσαμε ήταν 5,6 λίτρα/100 λίτρα. Πιέζοντας το αυτοκίνητο, αυτή αυξήθηκε στα 6,9 λίτρα/100 χλμ. Όμως, επρόκειτο για μια ιδιαίτερη συνθήκη η οποία είναι εξαίρεση.

Η οδική συμπεριφορά του C-HR είναι καλή για τον χαρακτήρα του σε κάθε περίπτωση. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση η οποία βαραίνει σχετικά όσο αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης.

Να σημειώσουμε ότι το καινούργιο μοντέλο διαθέτει και το σύστημα «Drive Mode» που έχει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας απόδοσης της ροπής: «Eco», «Normal», «Sport» και «Custom». Επίσης, διαθέτει και πρόγραμμα κίνησής του μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, για όσο χρονικό διάστημα οι μπαταρίες διαθέτουν ενέργεια προς τούτο. Ο οδηγός πρέπει να πιέσει τον αντίστοιχο διακόπτη «EV» για να το επιλέξει.

Όλα καλά λοιπόν; Όχι. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι περιορισμένος και οι εκεί πόρτες δεν ανοίγουν υπό μεγάλη γωνία για να διευκολύνουν την είσοδο ή την έξοδό τους προς και από το αυτοκίνητο. Επίσης, η ορατότητα προς τα πίσω είναι περιορισμένη και καλό είναι να επιλέξετε να διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας το C-HR σας.

Επιπλέον, το αυξημένο επίπεδο θορύβου από το κιβώτιο CVT συνοδεύει κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Ένα νέο αρνητικό στοιχείο αφορά στην ενσωμάτωση των εξωτερικών χειρολαβών στο αμάξωμα όταν το όχημα αρχίσει να κινείται η οποία γίνεται με σχετικό κρότο, τόσο που αρχικά νομίζεις ότι κάπου ακούμπησε το αμάξωμά του.

Επιλογικά, το νέο C-HR 1.8 Hybrid πετυχαίνει τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε. H αποδοτικότητα του υβριδικού συστήματος είναι βελτιωμένη σε σχέση με πριν και οι επιδόσεις του είναι καλύτερες, συγκριτικά με την αντίστοιχη εκδοχή της πρώτης γενιάς.

Σε όσους αρέσει το σχήμα του και δεν έχουν θέμα με τον περιορισμένο χώρο στο πίσω μέρος θα το αποκτήσουν. Όσοι, όμως, έχουν ανάγκη από ένα πιο ευρύχωρο όχημα θα στραφούν σε κάποιο άλλο μοντέλο της Toyota ή του ανταγωνισμού αυτής.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Νέο Toyota CHR 1.8 HYBRID 140 PS
Κινητήρας: 1.798 cc
Ισχύς βενζινοκινητήρα: 98 PS/5.200 rp
Ροπή βενζινοκινητήρα: 142 Nm/3.600 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 95 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 185 Nm
Συνδυαζόμενη ισχύς: 140 PS
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: e-CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 4,6 lt/100 km – 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 103 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.362/1.832/1.570 mm
Βάρος: 1.355 kg
Χώρος αποσκευών: 338 lt
Τιμή: Από 29.300 ευρώ (1.8 HYBRID ELECTRIC «C-ULT»)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ελλάδα: Σε τιμή έκπληξη πήρε το πρώτο ηλεκτρικό Toyota ταξί
Ήρθαν στην Ελλάδα τα πρώτα Toyota C-HR (+τιμές)
Century: H Toyota θα αποκτήσει τη δική της «Rolls-Royce»;