ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Peugeot E-3008 στη Γαλλία (+video)

Ελλάδα 7:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Peugeot E-3008 στη Γαλλία (+video)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Peugeot E-3008 στη Γαλλία (+video)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με φρέσκια σχεδίαση και πάνω από όλα «ντυμένο» με πληθώρα τεχνολογικών καινοτομιών και premium ποιότητα, το ηλεκτρικό Peugeot E-3008 εντυπωσιάζει σχεδόν σε όλους τους τομείς.

Advertisement
Advertisement

Η Peugeot με το νέας γενιάς ηλεκτρικό E-3008 κάνει ένα σημαντικό άλμα, όντας ένα μοντέλο με μεγάλες φιλοδοξίες, ήδη βραβευμένο ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024», εξοπλισμένο με σύγχρονες τεχνολογίες και ένα αισθητικό πακέτο που αναμφισβήτητα αποτελεί ένα από τα βασικά του όπλα.

Το SUV μοντέλο του Γάλλου κατασκευαστή είναι εξίσου σημαντικό και για την Stellantis, καθώς αποτελεί το πρώτο μοντέλο του Ομίλου που βασίζεται στην αρχιτεκτονική STLA Medium, η οποία αναμένεται να τοποθετηθεί σε μοντέλα διαφόρων κατηγοριών, με μήκος από 4,3 έως 4,9 μέτρα.

Το πρώτο άξιο αναφοράς στοιχείο του νέου E-3008 είναι η εξωτερική σχεδίαση, που δείχνει ξεκάθαρα πιο επιθετική από τον προκάτοχό του. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχουν παίξει το επιβλητικό εμπρός μέρος, οι μεγάλοι θόλοι των τροχών, τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα με την φωτεινή υπογραφή σε σχήμα κυνόδοντα να πλαισιώνει τους προβολείς Pixel LED.

Advertisement
Advertisement

Κανείς δεν μπορεί να μη βγάλει το καπέλο στους υπεύθυνους σχεδίασης της Peugeot, που δημιούργησαν ένα τόσο ξεχωριστό αλλά και γεμάτο προσωπικότητα προϊόν, το οποίο συνεχίζει να διατηρεί στο ακέραιο τη φρεσκάδα του, χάρη κυρίως στην έντονη κλίση της οροφής και την ιδιόμορφη- με στοιχεία από κουπέ και fastback μοντέλα- ουρά.

Μάλιστα, η κλίση της οροφής και της τρίτης κολόνας δημιουργούν τις σπορτίφ αναλογίες που χρειάζεται για να τραβάει τα βλέμματα, ενώ τα hi-tech φωτιστικά σώματα και η διακριτική αεροτομή δένουν αρμονικά στο σύνολο μιας ταυτότητας με ιδιαίτερο design και έμπνευση. Το Ε-3008 είναι ένα compact SUV, με το μήκος του να φθάνει στα 4,5 μ. και το μεταξόνιο στα 2.739 χλστ., κάτι που σε συνδυασμό με την απουσία κεντρικού τούνελ εξασφαλίζει αν όχι κορυφαίους, ικανοποιητικούς χώρους για τους πίσω επιβάτες.

Ικανοποιητική για τα δεδομένα του αυτοκινήτου είναι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, στα 520 λίτρα, καθώς η μπαταρία δεν κλέβει χώρο, όντας τοποθετημένη χαμηλά στο πάτωμα του αυτοκινήτου.

Advertisement

Το δεύτερο στοιχείο, που μάλλον είναι και το σημαντικότερο, αφορά το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, που περιλαμβάνει στην έκδοση λανσαρίσματος έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, ο οποίος εν αντιθέσει με το αντίστοιχο e-308, αποδίδει στην προκειμένη περίπτωση 213 PS και 345 Nm ροπής.

Παράλληλα διατίθεται με αρχιτεκτονική 400V και τροφοδοτείται μέσω μίας μπαταρίας ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 77 kWh (net: 73 kWh), που κατασκευάζεται από τη BYD, η οποία θα αντικατασταθεί το 2025 με αυτή που θα προέρχεται από την κοινοπραξία ACC που έχει δημιουργηθεί από τις Stellantis, Mercedes-Benz και Total Energies.

Advertisement

Η εργοστασιακή αυτονομία είναι της τάξης των 527 χλμ. με βάση το πρότυπο WLTP και μπορεί να φορτίσει σε ρεύμα DC έως και 160 kW, με την φόρτιση να διαρκεί περίπου 30 λεπτά από το 20% έως το 80% της χωρητικότητάς της σε αντίστοιχης ισχύος ταχυφορτιστή, ή 4,5 ώρες σε φορτιστή AC των 11 kW.

Μιλώντας για την αυτονομία, το νέο E-3008 υπερτερεί έναντι αντιπάλων όπως το Tesla Model Y RWD στην έκδοση με την μπαταρία των 60 kWh, που προσφέρει 455 χλμ. Βέβαια στο μέλλον αναμένονται ακόμα δύο εκδόσεις του E-3008, η Long Range με έναν ηλεκτροκινητήρα 233 PS και μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία (98 kWh), που εξασφαλίζει αυτονομία 700 χλμ. και η Dual Motor, η οποία λόγω της προσθήκης του δεύτερου κινητήρα είναι τετρακίνητη, με συνδυαστική απόδοση 326 PS και αυτονομία 525 χλμ.

Και το τρίτο στοιχείο έχει να κάνει με τo εσωτερικό και την αίσθηση που προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες. Εδώ οι υπεύθυνοι σχεδίασης έχουν μεγαλουργήσει, προσφέροντας ένα νέο επίπεδο επικοινωνίας ανθρώπου και μηχανής. Επίκεντρο όλων είναι φυσικά το Panoramic i-Cockpit, η εντυπωσιακή κυρτή επιφάνεια με διαγώνιο 21”, που δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται πάνω από το ταμπλό, που περιλαμβάνει δύο ξεχωριστές οθόνες 10”, μια για το infotainmnet και μια τον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Advertisement

Η Peugeot διατήρησε την τρέχουσα διάταξη του i-Cockpit, με το σχεδόν ορθογώνιο τιμόνι, εκσυγχρονίζοντάς το τοποθετώντας χειριστήρια με απτική ανάδραση, όμως μέχρι εδώ. Όλα τα υπόλοιπα είναι νέα, όπως η υιοθέτηση νέων πλήκτρων αφής i-Toggles, τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα παραμετροποίησης, δίνοντας γρήγορη πρόσβαση σε 10 λειτουργίες, τις οποίες θα επιλέξει ο οδηγός.

Βελτιωμένη είναι και η εργονομία, κυρίως με την μεταφορά του μικροσκοπικού επιλογέα του κιβωτίου μονής σχέσης δεξιά του τιμονιού, με αποτέλεσμα η εντυπωσιακής σχεδίασης κεντρική κονσόλα να φιλοξενεί πέραν των δευτερευόντων χειριστηρίων, δύο ποτηροθήκες και μια επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για smartphone.

Στην σύντομη οδηγική επαφή μας με το νέο Peugeot E-3008 στα πέριξ των Καννών, αυτό που σε κερδίζει αμέσως είναι η άμεση απόκριση στο δεξί πεντάλ που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας, στην επιλογή «Sport». Αυτό μεταφράζεται σε μια διάθεση που χωρίς να προσδιορίζεται ως a priori σπορ, είναι ικανή να δώσει στον οδηγό όλα όσα μπορεί να ζητήσει για να ευχαριστηθεί οδήγηση σε δρόμους με στροφές, ανεξαρτήτως ποιότητας ασφάλτου.

Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η μετάδοση, συμβάλλει σε μια εικόνα πολύ δυναμική που μπορεί να ευχαριστήσει τον παραδοσιακό οδηγό που όλοι κρύβουμε μέσα μας. Στη συνολικά πολύ ευχάριστη αίσθηση του αυτοκινήτου υπό πίεση, παίζει ρόλο το άμεσο, αν και αρκετά ελαφρύ τιμόνι και το εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.

Οι κλίσεις του αυτοκινήτου στις μεταφορές βάρους, είναι εξαιρετικά περιορισμένες και παραπέμπουν σε τυπικά καλά sedan μοντέλα με δυναμικές επιδόσεις και συμπεριφορά. Ακόμα και το βάρος που υπερβαίνει τους 2,1 τόνους, χωρίς να κρύβεται, δεν παίζει ρόλο στη σταθερότητα του αυτοκινήτου καθώς κοντρολάρεται ιδανικά από το σύνολο πλαισίου-ανάρτησης.

Είναι και τα φρένα που στέκονται σχετικά καλά και στο ύψος των περιστάσεων, αν και υπό έντονη πίεση σε παρατεταμένη διάρκεια, θα εμφανίσουν τις κλασικές ιδιοτροπίες που συναντάμε σε αντίστοιχης τεχνολογίας αυτοκίνητα, όπως το «σκαλοπάτι» στην αρχική διαδρομή του. Αυτό όμως δεν πρόκειται να χαλάσει την αυτοπεποίθηση του οδηγού που θα «πιάσει» τον εαυτό του να κινείται σε ρυθμούς πολύ γρήγορους και χωρίς θόρυβο.

Το νέο Peugeot E-3008 αποτελεί λοιπόν μια ολοκληρωμένη πρόταση, με μοντέρνα και επιβλητική εμφάνιση, ισχυρό σύστημα κίνησης, εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και ένα πλήρες ψηφιακό πακέτο εξοπλισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Peugeot αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά, μέσα στον προσεχή Σεπτέμβριο, χωρίς να έχει ανακοινωθεί κάτι σχετικά με τις τιμές.

KEY TECH

Η Peugeot προσφέρει στο Ε-3008 την τεχνητή νοημοσύνη ChatGPT που βρίσκεται ενσωματωμένη στο i-Cockpit και ενεργοποιείται μέσω του ψηφιακού βοηθού «OK Peugeot», προσφέροντας μία μοναδική εμπειρία εξυπηρέτησης. Το ChatGPT που αναπτύχθηκε από την OpenAI έχει εκπαιδευτεί σε τεράστια σύνολα δεδομένων, προκειμένου να παρέχει εξελιγμένες, ακριβείς και συνοπτικές απαντήσεις στους χρήστες του και να είναι σε θέση να απαντήσει σε ένα ευρύ φάσμα ερωτήσεων, από απλές έως σύνθετες, ακόμα και να συμμετέχει σε μια συζήτηση. Οι απαντήσεις ενσωματώνονται στην οθόνη αφής του i-Cockpit, και παρουσιάζονται με πολύ απλό και φυσικό τρόπο μέσω του ενσωματωμένου ψηφιακού βοηθού.