Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW 220i Active Tourer

Ελλάδα 23:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: BMW 220i Active Tourer

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW 220i Active Tourer

ΔΟΚΙΜΕΣ

Έχει δεχτεί κριτική ότι δεν είναι μια «γνήσια BMW» (sic), ότι δεν ταιριάζει με το ύφος των οχημάτων τής εταιρείας, ακόμα και ότι ήταν «λάθος» η δημιουργία της. Κι όμως, η νέα Σειρά 2 Active Tourer βάζει αυτές τις απόψεις στη θέση τους και τα δεδομένα στη σωστή διάστασή τους.

Advertisement
Advertisement

Όταν πριν από περίπου οκτώ χρόνια η BMW παρουσίασε τη Σειρά 2 Active Tourer πολλοί απέστρεφαν το βλέμμα τους από αυτή. Ένα πρακτικό, πολυτελές MPV όχημα προστέθηκε στην γκάμα της, στην προσπάθεια της εταιρείας να επεκτείνει αυτή και να αυξήσει τις συνολικές πωλήσεις της.

Θεωρητικά, το μοντέλο αυτό έμοιαζε παράταιρο να φέρει το έμβλημα της βαυαρικής φίρμας. Πρακτικά, οι περισσότεροι από 400.000 αγοραστές της (σύμφωνα με όσα ανακοινώνει αυτή) δεν μπορεί να έχουν κάνει λάθος.

Στη δεύτερη γενιά της, η Σειρά 2 Active Tourer, η οποία παρουσιάστηκε το 2021, συνεχίζει την εμπορική παρουσία και πορεία της «αδιαφορώντας» για την όποια κριτική. Μάλιστα, δεν έχει πολλούς ανταγωνιστές πλέον, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αποτραβηχτεί από τη συγκεκριμένη κατηγορία.

Advertisement
Advertisement

Βεβαίως έχει προσαρμοστεί στα σύγχρονα δεδομένα που έχει επιλέξει να προσδίδει πλέον η BMW στα μοντέλα της, τόσο αισθητικά όσο και τεχνολογικά. Έτσι, το αμάξωμα διατηρεί τη γενική σιλουέτα που γνωρίσαμε στην πρώτη γενιά της, όμως είναι διαμορφωμένο με πιο δυναμικό τρόπο και με περισσότερες ακμές, συγκριτικά. Φυσικά, η μάσκα της πάντα θα αποτελεί το κύριο θέμα συζήτησης…

Advertisement

H καινούργια Σειρά 2 Active Tourer βασίζεται στην πλατφόρμα «FAAR» («Frontantriebsarchitektur») και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Ομίλου BMW που βρίσκεται στη Λειψία. Τα στελέχη της εταιρείας την προσδιορίζουν ως «crossover», ωστόσο ο χαρακτήρας της δεν έχει αλλάξει. Παραμένει ένα αυτοκίνητο με ενός όγκου αμάξωμα και στοιχεία πολυχρηστικού οχήματος, το οποίο είναι ευρύχωρο και σύγχρονο στο εσωτερικό του.

Advertisement

Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, η νέα Σειρά 2 Active Tourer διαθέτει επιρροές από την αμιγώς ηλεκτροκίνητη iX, όπως φαίνεται στη διαμόρφωση του ταμπλό το οποίο διαθέτει δύο έγχρωμες οθόνες σε μερικώς κυρτό, ενιαίο πλαίσιο («BMW Curved Display»). Αυτή στη θέση του πίνακα οργάνων είναι διάστασης 10,7 ιντσών και η αντίστοιχη στην κονσόλα 10.25 ιντσών.

Άλλα βασικά στοιχεία του (εσωτερικό) είναι το «αιωρούμενο» υποβραχιόνιο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού (το οποίο διαθέτει τους διακόπτες για την επιλογή κατεύθυνσης, του χειρόφρενου, του συστήματος «4 Modes» και του ηχοσυστήματος), όπως και η κεκλιμένη επιφάνεια για την τοποθέτηση κινητού τηλεφώνου στη βάση της κονσόλας.

Advertisement

Τέλος, το πίσω κάθισμα μπορεί να σύρεται εμπρός πίσω σε μια μέγιστη απόσταση έως 13 εκατοστά, συμβάλλοντας στην πρακτικότητα καθώς επιτρέπει τη διαμόρφωση του ωφέλιμου χώρου είτε υπέρ των επιβατών είτε του πορτμπαγκάζ.

Η 220i Active Tourer διαθέτει διάταξη ήπιου υβριδικού κινητήρα 48 Volt το οποίο συντελείται από τον τρικύλινδρο Twin Power Turbo κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου και ηλεκτροκινητήρα. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του είναι 170 ίπποι και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή του 280 Nm. Αναλυτικότερα, ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο «Miller» (αναφορικά με τις βαλβίδες εισαγωγής του) ενώ έχει σύστημα «διπλού» ψεκασμού καυσίμου (σε χαμηλότερη και υψηλή πίεση). Αποδίδει 156 ίππους/4.700-6.500 σ.α.λ. και ροπή 240 Nm/1.500-4.400 σ.α.λ.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι προσαρμοσμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων «Steptronic», το οποίο διατίθεται στάνταρ στην καινούργια Σειρά 2 Active Tourer. Αποδίδει 19 ίππους, συμβάλλει στην επιτάχυνση του οχήματος, ενώ λειτουργεί και ως γεννήτρια για την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση όπως και ως σύστημα Start/Stop.

Πόσο BMW είναι στον δρόμο;
Έστω και υποσυνείδητα, ας μην κάνουμε το λάθος να συγκρίνουμε το συγκεκριμένο μοντέλο με τα υπόλοιπα τετράθυρα, πεντάθυρα ή/και σπορ οχήματα της BMW. Ας το αντιμετωπίσουμε γι’ αυτό που είναι. Με το που εισέλθεις σε αυτό αντιλαμβάνεσαι την ευρυχωρία του, την ποιότητα κατασκευής (σαφώς αναβαθμισμένη από πριν) και το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού.

Ως οδηγός, κάθεσαι λίγο ψηλότερα και έχεις καλή ορατότητα. Η θέση οδήγησης είναι καλή, το τιμόνι ρυθμίζεται εύκολα εκεί που προτιμάς, ενώ η σχετικά χοντρή στεφάνη του (η οποία είναι διαθέσιμη στην εξοπλιστική έκδοση «M Sport») γεμίζει τις παλάμες σου. Προς στιγμήν, λόγω αυτής της πρώτης εικόνας, πιστεύεις ότι έχεις να κάνεις με ένα σπορτίφ όχημα, κάτι που δεν ισχύει. Το διευκρινίσαμε ήδη, το συγκεκριμένο μοντέλο έχει άλλη αποστολή ως αυτοκίνητο.

Στον δρόμο, η 220i Active Tourer είναι σχετικά ήσυχη. Όμως, τα όποια αρνητικά της εμφανίζονται όταν επιδιώξεις να ζητάς περισσότερα απ’ όσα είναι σε θέση να παρέχει. Για παράδειγμα, το κιβώτιο ταχυτήτων αργεί σχετικά να αλλάξει σχέσεις, ακόμα και όταν ενεργοποιήσεις τη διαμόρφωση «Sport» στο πρόγραμμα «4 Modes» (συνολικά, τέσσερις επιλογές: «Efficient», «Expressive», «Sport» και «Personal»). Πάντως, σε αυτή την εξοπλιστική έκδοση διατίθεται και με μοχλοδιακόπτες με τους οποίους μπορείς να αλλάζεις ο ίδιος ταχύτητες.

Ο ηλεκτροκινητήρας κάνει αποτελεσματικά το έργο του όσο ο οδηγός προσπαθεί να εκμεταλλεύεται την ύπαρξή του για τις ρεπρίζ. Σε αυτή την περίπτωση, η εν κινήσει επιτάχυνση της 220i Active Tourer είναι ικανοποιητικότατη και αλλάζει τα δεδομένα που αφήνει λειτουργία του κιβωτίου.

Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή και στην εξοπλιστική έκδοση «M Sport» κατά 1,5 εκατοστό χαμηλότερη σε ύψος συγκριτικά με αυτή στις υπόλοιπες διαθέσιμες. Ωστόσο, απορροφά με πολύ ικανοποιητικό τρόπο τις ταλαντώσεις στην πλειονότητα των περιπτώσεων και με τον τρόπο που αναμένεις από μια BMW. Σύμφωνα με την εταιρεία, η γωνία κάστερ στον εμπρός άξονα έχει αυξηθεί κατά 15% σε σχέση με πριν για καλύτερη πληροφόρηση του οδηγού.

Το νέο μοντέλο διαθέτει το νέο σύστημα infotainment της εταιρείας το οποίο είναι εντυπωσιακό αλλά σχετικά περίπλοκο και χρειάζεται χρόνο για να το συνηθίσεις και απαιτεί περισσότερες κινήσεις των χεριών.

Εν κατακλείδι, η καινούργια 220i Active Tourer είναι ένα πολυτελές και καλοκατασκευασμένο όχημα, με στοιχεία πρακτικότητας και απευθύνεται σε όσους δεν θέλουν ένα ακόμα crossover/SUV. Η μέση κατανάλωσή της ήταν κοντά στα 8,0 λίτρα/100 χλμ. Με συνετό ρυθμό, μετρήσαμε 7,8 λίτρα/100 χλμ., ενώ με λίγο πιο ελεύθερο στυλ οδήγησης αυξήθηκε στα 8,3 λίτρα/100 χλμ. Αξίζει τα τουλάχιστον 36.450 ευρώ που απαιτούνται για την απόκτησή της; Αναμφισβήτητα, ναι.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – BMW 220i Active Tourer 170 PS Steptronic 48V
Κινητήρας: τρικύλινδρος 1.499 cc
Ισχύς: 170 PS (Συνδυαστικά)
Pοπή: 280 Nm (Συνδυαστικά)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,1 sec
Τελική ταχύτητα: 221 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,9/7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 139 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.386/1.824/1.576 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Βάρος: 1.520 kg
Χώρος αποσκευών: 415-1.405 lt
Τιμή: Από 36.450 ευρώ («Steptronic»)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Αυτή είναι η νέα BMW M2
Η νέα BMW X2 που έρχεται θα είναι αλλιώς
BMW: Θα αγωνιστεί στο Le Mans το 2024 με την M Hybrid V8 LMDh (+video)