Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Moto Guzzi 1921-2021 Μέρος B: Η νέα εποχή

Ελλάδα 20:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Moto Guzzi 1921-2021 Μέρος B: Η νέα εποχή

NEWSMOTO

Moto Guzzi 1921-2021 Μέρος B: Η νέα εποχή

NEWSMOTO

To 2021 η Moto Guzzi γιορτάζει την επέτειο των 100 χρόνων της θρυλικής ιστορίας της. Ένας αιώνας με μοναδικές μοτοσυκλέτες, αγωνιστικές δάφνες, περιπέτειες και απίστευτες προσωπικότητες, που δημιούργησαν από κοινού την εμβληματική μάρκα του αετού.

Advertisement
Advertisement

Το ιταλικό εργοστάσιο γιορτάζει μάλιστα αυτό το μοναδικό ορόσημο στην ιστορία του σε μια περίοδο που απολαμβάνει μια νέα εποχή νεότητας. Στο πρώτο μέρος του αφιερώματος σάς δείξαμε τη διαδρομή και τα σημαντικότερα μοντέλα της φίρμας του Mandello del Lario μέχρι το 2010 και τώρα θα ασχοληθούμε με την τελευταία δεκαετία, κατά την οποία η Moto Guzzi πέρασε στα χέρια του Piaggio Group.

2011-2021

Advertisement
Advertisement

Η γκάμα μοτοσυκλετών έχει πλέον ανανεωθεί σημαντικά, με την προσθήκη σύγχρονων τεχνολογικών χαρακτηριστικών να διατηρεί ανέπαφες τις αξίες και το στυλ της εταιρείας. Κάθε μοντέλο Moto Guzzi κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Mandello del Lario με τη χειροποίητη δεξιοτεχνία που χαρακτηρίζει τη φίρμα και με προσήλωση σε μια αυθεντική ταυτότητα. Και όπως λένε οι άνθρωποι της Guzzi: “H τέλεια ισορροπία κλασικού στυλ με τεχνολογία αιχμής αντανακλά μια φιλοσοφία κατασκευής που δημιουργεί μια αποκλειστική σχέση μεταξύ μοτοσυκλέτας και αναβάτη”.

Μια πληθώρα νέων μοντέλων έκανε την εμφάνισή της το 2010 στην έκθεση EICMA στο Μιλάνο. Η νέα οικογένεια των τετραβάλβιδων Stelvio 1200/NTX και Norge 1200 παρουσιάστηκε στο κοινό. Την ίδια χρονιά κάνει το ντεμπούτο του το V7 Racer, μια ειδική έκδοση εμπνευσμένη από τo V7 Sport της δεκαετίας του ‘70. Παρουσιάζοντας ένα μικρότερο κινητήρα της ίδιας ισχύος εμφανίστηκε και το Nevada Anniversario, γιορτάζοντας τα είκοσι χρόνια του “baby” Guzzi με μία νεότερη σπορ έκδοση παράλληλα με την πάντοτε δημοφιλή κλασική.

Advertisement

Το 2011 –έτος εορτασμού των 90ων γενεθλίων της– η MG ξεκίνησε με μία ευχάριστη έκπληξη: μια νέα έκδοση του California. Το πρωτότυπο μοντέλο, εξοπλισμένο με έναν ολοκαίνουριο εγκάρσιο κινητήρα 1400cc, έδωσε έμφαση τόσο στην αρχιτεκτονική του κινητήρα όσο και στις “γενναιόδωρες” διαστάσεις της σέλας και του ρεζερβουάρ. Όμως το 2011 είχε πολλά ακόμα συναρπαστικά να παρουσιάσει. Στις 15 Μαρτίου, ο Όμιλος Piaggio γιόρτασε την επίσημη επέτειο από την ίδρυση των εγκαταστάσεων της Moto Guzzi, εγκαινιάζοντας μια σειρά εκδηλώσεων.

Advertisement

Τον Απρίλιο έκανε το ντεμπούτο της η νέα σειρά Stelvio και Norge 8V, που συμμετείχαν στο διεθνές Mandello – Capo Nord Raid ακολουθώντας τη διαδρομή που είχε διανύσει ο Naco Guzzi το 1928. Οι επετειακές εκδηλώσεις τελείωσαν με τη συγκέντρωση 20.000 κατόχων μοτοσυκλετών Guzzi που συνέρρευσαν στο Mandello για τις Παγκόσμιες Ημέρες Guzzi (GMG), όπου και είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για το μέλλον της εταιρείας, τα νέα προϊόντα και τις νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις που χτίστηκαν δίπλα στο διάσημο εργοστάσιο της Via Parodi.

Advertisement

Το 2012 ξεκίνησε με τη νέα γκάμα V7, εφοδιασμένη με έναν ανανεωμένο κινητήρα ικανό να εκτοξεύσει μέσα σε λίγους μήνες το νέο μέσο όρο του εργοστασίου στην κορυφή της κατηγορίας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Σε τρεις εκδόσεις (Stone, Special, Racer) ήταν μια εντελώς νέα μοτοσυκλέτα, πιο ισχυρή, ταχύτερη, πιο οικολογική, περισσότερο εκλεπτυσμένη και πιο άνετη, εξακολουθώντας να διαθέτει άξονα μετάδοσης, εγκάρσιο V90° δικύλινδρο κινητήρα και διπλό πλαίσιο.

Στο μεταξύ, από το Μαϊάμι φτάνουν οι πρώτες εικόνες του California 1400, μιας μοτοσικλέτας cruiser που θα αποτελούσε το σημείο καμπής στην ιστορία της παραγωγής της Moto Guzzi και η οποία μαγνήτισε την προσοχή των “appassionati” σε όλο των κόσμο. Παρουσιάστηκε στην Ευρώπη το 2012 στην έκδοση Touring και στις αρχές του 2013 στην έκδοση Custom, διαθέτοντας ένα νέο V2 κινητήρα 1400cc, τον μεγαλύτερο αυτού του τύπου που παράχθηκε ποτέ στην Ευρώπη. Δεν είναι τυχαίο που ο σκωτσέζος ηθοποιός Ewan McGregor, συλλέκτης ιστορικών Moto Guzzi, επέλεξε να γίνει ο testimonial των νέων California 1400 σε μια εντυπωσιακή διαφημιστική καμπάνια. Με χειροποίητη κατασκευή στις ιστορικές εγκαταστάσεις του Mandello del Lario, αυτή η ναυαρχίδα ήταν το πρώτο cruiser στον κόσμο που διέθετε τεχνολογία “ride by wire” πολλαπλών χαρτογραφήσεων και Led φώτα ημέρας DRL.

Οι καλές μέρες επανήλθαν

Χάρη στην επιτυχία των προϊόντων της, που ήταν αποτέλεσμα μιας επενδυτικής στρατηγικής που ενέπλεξε τόσο τις δραστηριότητες R&D όσο και την ανακατασκευή των ιστορικών εγκαταστάσεων του del Lario, η Moto Guzzi το 2012 –σε άμεση αντίθεση με το ρεύμα της εποχής ως προς την εξέλιξη της ευρωπαϊκής αγοράς μοτοσυκλέτας– κατέγραψε αύξηση 15,3% στις πωλήσεις. Και τους πρώτους μήνες του 2013 η Moto Guzzi συνέχισε την καταπληκτική της ανέλιξη, σημειώνοντας αύξηση 11,2% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο της προηγούμενης χρονιάς. Το Μάιο του 2013 το αμερικανικό περιοδικό Robb Report, που εδώ και σαράντα χρόνια αποτελεί ένα έγκυρο σημείο αναφοράς στον τομέα της πολυτέλειας σε παγκόσμιο επίπεδο, συμπεριέλαβε το California 1400 στο Best of the Best Luxury Portfolio του έτους 2013. Μετά την ομόφωνα θετική υποδοχή σε όλο τον κόσμο, η μοτοσυκλέτα κέρδισε το 2013 μία ακόμα σημαντική αναγνώριση στις ΗΠΑ, κατακτώντας το πρώτο βραβείο στην κατηγορία Cruiser στο διαγωνισμό που διοργάνωσε το Cycle World.

Το 2014 η γκάμα V7 ανανεώνεται εντελώς και περνά στη δεύτερη (σύγχρονη) γενιά της, διατηρώντας ανέπαφη τη στιλιστική προσωπικότητα του προηγούμενου μοντέλου. Ταυτόχρονα και από τεχνικής πλευράς όσον αφορά σε κινητήρα, πλαίσιο, εργονομία, ασφάλεια, ποιότητα κατασκευής και φινίρισμα, η γενιά V7II ήταν μια εντελώς νέα μοτοσυκλέτα. Η έκτη σχέση στο κιβώτιο, το σύστημα πέδησης με ABS και το στάνταρ Traction Control αποτέλεσαν τα σημαντικότερα νέα χαρακτηριστικά του μοντέλου. Η νέα γκάμα V7 γεννήθηκε σε τρεις εκδόσεις με διαφορετική προσωπικότητα: Stone με χαρακτηριστικές αποχρώσεις από τη δεκαετία του ’70, Special στο αρχικό πνεύμα του προγόνου του V750 S3 του 1975 και Racer σε αριθμημένη έκδοση με μονοθέσια σέλα.

Το 2015 έφερε δύο νέες μοτοσικλέτες που αναπτύχθηκαν γύρω από τον δικύλινδρο των 1400cc: Eldorado και Audace. Σύγχρονo και πολυτελές το Eldorado, αποτελεί τον κληρονόμο του θρυλικού 850, το οποίο πριν 40 χρόνια είχε γράψει ιστορία στις ΗΠΑ. Από την πλευρά του, το Audace είναι μια μοτοσυκλέτα με “επαναστατικό” χαρακτήρα, μελετημένη να δίνει έμφαση στις επιδόσεις του κινητήρα με την εγκάρσια διάταξη και ξεχωρίζοντας από την carbon look εμφάνισή της.

Και πάλι στο 2015, όπου ξεκίνησε η μεγάλη πρωτοβουλία “Moto Guzzi Garage”, αφιερωμένη στην αποκλειστική εξατομίκευση. Η Moto Guzzi δημιούργησε για τους “appassionati” μια πλήρη σειρά αξεσουάρ, τόσο μεμονωμένα όσο και σε κιτ, εμπνευσμένα από την ιστορία του σήματος του αετού. Πρόκειται για ειδικά αξεσουάρ και εξαρτήματα που ανέπτυξε η MG δημιουργώντας τέσσερα στυλ για τέσσερις διαφορετικές εμπειρίες οδήγησης: Dark Rider, Scrambler, Legend και Dapper. Σε αυτά τα στυλ ήρθαν να προστεθούν το 2016 η Lady Guzzi (αφιερωμένη στο γυναικείο κοινό), η Alce και η Clubber, που παρέπεμπαν στα μυθικά Café Racer της δεκαετίας του ’60.

Το 2016 ξεκινάει με το εμπορικό λανσάρισμα του Stornello, μια μορφή ελαφρού off-road της γκάμας V7II. Πενήντα χρόνια από τη γέννησή του, επιστρέφει ξανά ένα από τα πιο γνωστά και επιτυχημένα ονόματα της Moto Guzzi, με το μοντέλο να διακρίνεται από τις αναρίθμητες λεπτομέρειες πολυτελούς κατασκευής και την ειδικά αφιερωμένη επιλογή χρωμάτων. Διατέθηκε στην αγορά σε περιορισμένο αριθμό με αρίθμηση, όντας ερμηνευτής της ικανότητας της MG να κατασκευάζει πραγματικές εκδόσεις Special. Το Μάρτιο του 2016, χρονιά που συνέπεσε με την 95η επέτειο της εταιρείας, εμφανίστηκε το V9, ένα νέο custom μεσαίου κυβισμού σε δύο εκδόσεις: Roamer η πιο κλασική και Bobber η πιο sport με τους τροχούς των 16” και τα ογκώδη ελαστικά. Οι μειωμένες γενικές διαστάσεις και το περιορισμένο συνολικό βάρος που δεν ξεπερνούσε τα 200kg, υποδήλωναν την ευκολία σε οδήγηση και συνολικό έλεγχο. Κινητήρια μονάδα ένας δικύλινδρος V 850cc, πάντα εγκάρσιας διάταξης, μελετημένος να λειτουργεί ομαλά και να βγάζει πολλή ροπή. Ο βασικός εξοπλισμός αποδείχθηκε ιδιαίτερα πλούσιος, περιλαμβάνοντας ABS, ρυθμιζόμενο traction control με δυνατότητα απενεργοποίησης, immobilizer και θύρα USB.

 

Για το 2016 το πιο σημαντικό νέο ήταν το MGX-21, το πιο εκκεντρικό, πλούσια εξοπλισμένο και τεχνολογικά προηγμένο cruiser 1400 που κατασκευάστηκε ποτέ στο Mandello del Lario. Ένα μοναδικό bagger ως προς τη σχεδίαση, τον τεχνολογικό εξοπλισμό, την ποιότητα κατασκευής και τη φροντίδα στη λεπτομέρεια, αφιερωμένo στους λάτρεις των αποκλειστικών μοτοσυκλετών. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ο μεγάλος μπροστινός τροχός των 21” και η κόκκινη βαφή στα αλουμινένια καπάκια των κεφαλών.

Το 2017, για να γιορτάσει τα πενήντα χρόνια από τη γέννηση του πρώτου V7, η Moto Guzzi εισήγαγε τη νέα γκάμα V7 III. Η τρίτη γενιά του μοντέλου, παγκοσμίως πλέον και η πιο αγαπημένη, μας ήρθε πλήρως ανακαινισμένη και αφήνοντας αμετάβλητη την αυθεντικότητα που χαρακτηρίζει αυτή την εμβληματική μοτοσυκλέτα. Από το 1967, όταν ξεκίνησε η πώληση των πρώτων πρωτοτύπων στην Ιταλία, το V7 έχει γίνει ο ακρογωνιαίος λίθος της σειράς. Και από το 2009, έχει τις υψηλότερες πωλήσεις της μάρκας και αποτελεί το εισαγωγικό μοντέλο στον κόσμο της Moto Guzzi. Σε εκδόσεις Stone, Special και Racer, σημείωσε εξαιρετικές πωλήσεις πριν παραδώσει τα ηνία -από εφέτος- σε μια τελείως νέα μοτοσυκλέτα, ονόματι V7 (σκέτο) . Παράλληλα, αποτίοντας φόρο τιμής στα πενήντα χρόνια V7 (και μόνο για το 2021), παρουσίασε και επετειακό μοντέλο, εντάσσοντάς το στην αριθμημένη και περιορισμένης παραγωγής σειρά Anniversario . Όμως, το 2021 επιφύλασσε σημαντική αναβάθμιση και για τα V9 Roamer/Bobber , που με τη σειρά τους αποκτούν το νέο κινητήρα των 850cc.

Αφήσαμε τελευταίο το V85 TT, το πρώτο modern classic μοντέλο της κατηγορίας On/Off Adventure, που δημιούργησε αίσθηση από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε (2019). Αποκτώντας από το 2020 και έκδοση Travel, για όσους αρέσκονται στις μακρινές διαδρομές, είναι αυτό που αυξάνει ανελλιπώς τις πωλήσεις της εταιρείας στο διεθνές στερέωμα. Μια πραγματική On/Off μοτοσυκλέτα, στιβαρή και σκληροτράχηλη, που εντυπωσιάζει όποιον βρεθεί στη σέλα της. Με πλήρως ανανεωμένα τα μοντέλα των σειρών V7, V9 και V85 TT, αναμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε τι μέλλει προκύψει από το 2022. Ήδη η φίρμα του αετού μας έχει προϊδεάσει για την έλευση ενός νέου Sport Touring, αλλά εμείς δεν αρκούμαστε σε αυτό και ευελπιστούμε να δούμε εξελίξεις και στην υπόλοιπη γκάμα της εταιρείας (California, Eldorado, MGX-21, Audace).

Πριν κλείσουμε το αφιέρωμά μας, αξίζει να σημειώσουμε πως σήμερα υπάρχουν πάνω από 25.000 ενεργά μέλη παγκοσμίως που ανήκουν στο club της Moto Guzzi (ο μεγαλύτερος αριθμός των οποίων βρίσκεται στις ΗΠΑ, αριθμώντας 52 διαφορετικές ενώσεις σε όλη τη χώρα) και περισσότερες από 70 διαδικτυακές ιστοσελίδες αφιερωμένες στη μάρκα.

Διαβάστε επίσης:

MotoGP, Portimao: Επιβλητική νίκη για Quartararo

Triumph Trident 660: Άφιξη Ελλάδα και η διαμόρφωση στο επίκεντρο

KTM Central Store: Μια νέα εμπειρία στην επιλογή