Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsMOTO | newsautoCHOICE

Newsmoto

Moto Guzzi V7 MY2021: Το πέρασμα στη νέα εποχή

  • του Νίκου Βιτσιλάκη

Η προσαρμογή στο Euro5 είναι αυτή που υπογράφει την αύξηση κυβισμού και ο ιταλός κατασκευαστής προχωρά στη νέα γενιά V7. Το 2021 το ιστορικό εργοστάσιο συμπληρώνει τα 100 του χρόνια και είπε να το γιορτάσει αναβαθμίζοντας σημαντικά το πλέον λαοφιλές μοντέλο στην ιστορία του.

Το μοντέλο V7 είναι ίσως το ορόσημο με τη μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα της φίρμας του αετού, όντας μια μοτοσυκλέτα με ιστορία που ξεπερνά τα 50 χρόνια. Είναι όμως και το best seller της εταιρείας, με τις πωλήσεις της σύγχρονης γενιάς του (2008-2020) να έχουν ήδη ξεπεράσει τις δέκα χιλιάδες. Ο χρόνος όμως είναι αμείλικτος και βάζει όλο και πιο δύσκολα στα εργοστάσια, απαιτώντας από αυτά να εξελίσσονται διαρκώς και να παρουσιάζουν μοντέλα που σέβονται το περιβάλλον. Στην προκειμένη περίπτωση η αδυναμία του υπάρχοντα κινητήρα των 750cc να προσαρμοστεί στις εκπομπές ρύπων του σήμερα είναι ο κύριος λόγος της παρουσίασης του νέου V7. Έτσι λοιπόν βλέπουμε να δέχεται κινητήρα αυξημένης χωρητικότητας και ιπποδύναμης για το 2021, παράλληλα με βελτιώσεις σε πλαίσιο, εξοπλισμό και ανάρτηση. Η ανανέωση είναι τόσο βαθιά, που η προοδευτική αρίθμηση σε ρωμαϊκούς αριθμούς (I, II, III), που είχε χαρακτηρίσει τις διάφορες εξελίξεις του μοντέλου από την επιστροφή του στην αγορά το 2008 δεν υπάρχει πια. Όμως ο χαρακτήρας και η αυθεντικότητα παραμένουν ανέπαφα και ενσωματώνονται στο γενετικό κώδικα που χαρακτηρίζει κάθε μοντέλο της Moto Guzzi.

Τι αλλάζει

Αρχικά, ο εγκάρσιας τοποθέτησης V-2 κινητήρας, ο οποίος παραμένει αερόψυκτος και βασίζεται σε αυτόν του On/Off V85 TT καλύπτοντας τις νέες προδιαγραφές της ΕΕ (Εurο5). Πρόκειται για τo πιο πρόσφατo και συνάμα εξελιγμένο κινητήριο σύνολο που δημιουργήθηκε στο Mandello del Lario, κάτι που εγγυάται καλύτερη απόδοση σε κάθε τομέα, τόσο στις επιδόσεις όσο και στην κατανάλωση. Έχει χωρητικότητα 850cc (από 750cc) και η μέγιστη ισχύς του είναι κατά 25% περισσότερη από πριν. Αποδίδει πλέον 65Hp/6.800rpm (από 52/6.200) και -ομοίως σημαντικά αυξημένη- ροπή στα 73Nm/5.000rpm (από 60/4.250), με περισσότερο από το 80% αυτής να είναι διαθέσιμο από τις 3.000rpm. Το traction control (MGCT) δίνει το παρόν και πάλι, έχοντας πάντα τη δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησής του. Το ακόμα καλύτερο έχει να κάνει με το ότι είναι και ρυθμιζόμενο κατά βούληση του αναβάτη.

Δείχνει πιο στιβαρή κατασκευή

Σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση, η νέα προσθήκη από το Mandello έχει υποστεί μια εμφανή αισθητική διαφοροποίηση, επίδραση θα το λέγαμε, προφανώς λόγω του μεγαλύτερου κινητήρα, του ενισχυμένου άξονα της τελικής μετάδοσης, αλλά και της διαφορετικής σχεδίασης σε λαιμούς και τελικά των εξατμίσεων. Τα αμορτισέρ είναι τελείως καινούργια, προέρχονται πάλι από την Kayaba (KYB) και η έδρασή τους έχει αλλάξει αποκτώντας πιο επικλινή θέση και παρέχοντας μεγαλύτερη διαδρομή στον τροχό. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο δεν έχει αλλάξει μορφή, πλην όμως έχει δεχθεί ενισχύσεις στο λαιμό προκειμένου να ανταποκριθεί στη μεγαλύτερη ιπποδύναμη και να εξαλειφθούν οι όποιες ταλαντώσεις τείνουν να δημιουργηθούν από τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη. Ενισχυμένες όμως εμφανίζονται και οι βάσεις των μαρσπιέ του οδηγού, σε μια προσπάθεια καλύτερης απορρόφησης των κραδασμών του κινητήρα. Η σέλα έχει νέα μορφή και δεν είναι πλέον επίπεδη, διαχωρίζοντας δηλαδή τις θέσεις αναβάτη και συνεπιβάτη υψομετρικά, ενώ στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας τόσο το φτερό όσο και το φωτιστικό σώμα έχουν αποκτήσει μια πιο μινιμαλιστική σχεδίαση. Τέλος, έχει μεγαλώσει η διάσταση της πίσω ζάντας προκειμένου να χρησιμοποιηθεί φαρδύτερο ελαστικό (150/70 από 130/80).

Δύο οι εκδόσεις

Στην προηγούμενη γενιά του το μοντέλο είχε αποκτήσει ούτε λίγο ούτε πολύ οχτώ διαφορετικές εκδόσεις (Racer, Carbon, Milano, Rough, Special, Stone, Stone Night Pack, Stone S). Στη νέα του ξεκινά με “μόλις” δύο, αλλά να είσαστε σίγουροι ότι στο πέρασμα του χρόνου αυτές θα πλαισιωθούν και από άλλες. Οι Stone και Special του 2021 διαφοροποιούνται στις λεπτομέρειες, προκειμένου να αποκτήσουν ξεχωριστούς χαρακτήρες (και αγοραστές). Ας τις δούμε:

 

V7 Stone

O φωτισμός είναι full LED και ο προβολέας διαθέτει φώτα ημέρας (DRL) στο σχήμα του αετού της Moto Guzzi. Το παραδοσιακό αναλογικό όργανο έχει δώσει τη θέση του σε ένα πλήρως ψηφιακό με οθόνη LCD και δύο “αυτάκια” εκατέρωθεν που περιέχουν τις λυχνίες των φλας. Νέες είναι και οι χυτές αλουμινένιες ζάντες, με το μοντέλο να διατίθεται σε τρεις χρωματισμούς, όλους με “satin” φινίρισμα: Nero Ruvido, Azzurro Ghiaccio και Arancione Rame είναι τα ονόματά τους.

V7 Special

Πίσω φωτιστικό σώμα και φλας είναι τεχνολογίας LED, με τον προβολέα να παραμένει συμβατικός. Παραμένουν όμως και τα όργανα με τα αναλογικά στροφόμετρο και ταχύμετρο, όπως και οι ακτινωτές ζάντες (πάντα σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση V7III Special), προκειμένου να ενισχύσουν την πλέον κλασσική εμφάνιση της μοτοσυκλέτας. Τα χρώματα είναι δύο: Blu Formale και Grigio Casual.

Τι λέει η ιστορία για το V7

Το V7 του σήμερα έχει τις ρίζες του στην ομώνυμη έκδοση του 1967. Η αναγέννησή του το 2008 (σαν V7 Classic) οφείλεται στον εορτασμό των 40 χρόνων του θρυλικού V7 του επίσης θρυλικού Ιταλού μηχανικού Giulio Cesare Carcano. Επρόκειτο για μια μοτοσυκλέτα ορόσημο, που έμελλε να αλλάξει δραματικά την πορεία της εταιρείας στο χρόνο. Στην ουσία, ήταν η πρώτη μεγάλη σε κυβισμό ιταλική μοτοσυκλέτα, προϊόν που είδε το φως της ζωής με σκοπό να συμμετάσχει σε διαγωνισμό για την προμήθεια μοτοσυκλετών στην ιταλική αστυνομία! Η επιτυχία αυτού του αερόψυκτου εγκάρσιας διάταξης V2 ήταν άμεση και αποδείχθηκε διαχρονική, αποτελώντας τη βάση για όλα τα μοντέλα του εργοστασίου τις επόμενες δεκαετίες και σε διάφορους κυβισμούς (750-850-1000-1100-1200). Κύρια χαρακτηριστικά του αποτέλεσαν (και ακόμα αποτελούν) η αξιοπιστία, η απλότητα κατασκευής και η ευκολία στη συντήρηση.

Το V7 του 1967 επανήρθε στο προσκήνιο στα τέλη του 2007 και είχα την τιμή να το οδηγήσω στην περιοχή του Κόμο κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης κάπου στις αρχές του 2008, Αν και έχουν περάσει τόσα χρόνια δεν ξεχνώ την πρώτη επαφή μαζί του. Στεκόμουν όρθιος δίπλα του ψηλαφίζοντας κάθε λεπτομέρεια και παίρνοντας άμεσα το μήνυμα της χειροποίητης και μερακλίδικης κατασκευής, αιώνιο σήμα κατατεθέν του εργοστάσιου στο Madello Del Lario.

Η δουλειά που είχε πάνω του θαυμαστή, με προσεγμένη τη σημασία στη λεπτομέρεια σε κάθε σημείο, αλλά και με μια ποιότητα βαφής που δεν άφηνε περιθώρια για κριτικές. Μόνη παραφωνία το ..πλαστικό ρεζερβουάρ καυσίμου, που όμως έγινε μεταλλικό τέσσερα χρόνια μετά, δίνοντας -είναι αλήθεια- ένα μεγαλύτερο κύρος στη μοτοσυκλέτα αλλά και χαμηλότερο βάρος παρά τη σημαντικά αυξημένη χωρητικότητά του!

Νέος κινητήρας από το 2012

Τέσσερα χρόνια μετά την εμφάνιση του σύγχρονου V7, o διαχρονικός εγκάρσιος V-2 άλλαξε στο 70% των συστατικών του, με στόχο αφενός τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη και αφετέρου τη χαμηλότερη κατανάλωση. Οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στα νέα αλουμινένια καπάκια των βαλβίδων, στα νέα έμβολα με «τσέπες» για τις βαλβίδες, στον επανασχεδιασμένο θάλαμο καύσης, στην αύξηση της συμπίεσης και στην ενιαία εισαγωγή για τους κυλίνδρους (σε σχήμα “Υ”).

Στην πραγματικότητα, ο “small block” κινητήρας ήταν ο πρώτος της Moto Guzzi με μονό σώμα ψεκασμού. Χάρη (και) στη βοήθεια δύο αισθητήρων λάμδα, προσέφερε ένα πιο ομοιογενές μίγμα στους κυλίνδρους, συμβάλλοντας στην αύξηση των επιδόσεων, στη βελτίωση της οικονομίας καυσίμου και στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Η μετάδοση είχε επίσης ανανεωθεί, με ένα νέο επιλογέα για ακριβέστερο έλεγχο, ομαλότερη και πλέον αθόρυβη λειτουργία.

2017 και ανανέωσης συνέχεια

Ο εξωτερικός σχεδιασμός έφερε το V7 ακόμα πιο κοντά στο πρώτο μοντέλο, στο θρυλικό V7 750 Special. Οι οπτικές αλλαγές είχαν να κάνουν με σέλα νέας σχεδίασης, διαφοροποιημένα φλας και λογότυπα στα πλαστικά καπάκια, καθρέπτες τοποθετημένους πιο “έξω” για να προσφέρουν καλύτερη ορατότητα και καλύμματα ψεκασμού με σχεδίαση που παρέπεμπε σε …λαιμούς εξάτμισης!

Ειδική μνεία έγινε στο νέο αναλογικό όργανο, που ήταν πιο κομψό και έφερε ψηφιακή οθόνη με συνδεσιμότητα Bluetooth μέσω της εφαρμογής Moto Guzzi Multimedia Platform. Πιο στιβαρό έγινε το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, με ενισχυμένο λαιμό αλλά και νέα γεωμετρία με στόχο τη μεγαλύτερη σταθερότητα στο μπροστινό μέρος. Το ύψος της σέλας χαμήλωσε ελάχιστα και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη τοποθετήθηκαν πιο μπροστά και πιο χαμηλά. Τα δύο αμορτισέρ ήταν πλέον της KYB (Kayaba) και μπορούσαν να ρυθμιστούν ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου τους. Ο αερόψυκτος και παραδοσιακά εγκάρσια τοποθετημένος δικύλινδρος V κινητήρας των 750 κ.εκ πληρούσε τις προδιαγραφές Euro4 στην τρίτη εκδοχή του, αποδίδοντας 51 ίππους και 6,1 κιλά ροπής, τιμές κατά 10% αυξημένες σε σχέση με το V7II. Δέχθηκε αρκετές βελτιώσεις, με τις κυριότερες να εντοπίζονται στον αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο, στην αντλία λαδιού και στον ίδιο τον στρόφαλο.

Οι αλουμινένιες κεφαλές, οι κύλινδροι και τα έμβολα ήταν τελείως νέα και μαζί με το βελτιωμένο σύστημα λίπανσης υπέγραφαν μείωση τιμών σε θερμοκρασία και απώλεια ισχύος. Το 6αρι μηχανικό κιβώτιο που πρωτοείδαμε στο V7II παρέμεινε στη θέση του, πλην όμως με διαφορετική σχέση για την πρώτη και την έκτη, ενώ ενισχύθηκε σημαντικά και ο μονόδισκος συμπλέκτης για αυξημένη αξιοπιστία και αντοχή. Οι νέες χυτές αλουμινένιες ζάντες επέτρεψαν τη μείωση του βάρους κατά 1.440 γραμμάρια μπροστά και 860 πίσω, με αντίστοιχη μείωση της γυροσκοπικής αδράνειας περίπου κατά 30%! Αυτό μεταφράστηκε σε μεγαλύτερη ευελιξία και ταχύτητα εισόδου στις στροφές. Τέλος, στο πακέτο των ηλεκτρονικών προστέθηκε δικάναλο ABS αλλά και στάνταρ traction control με δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησής του (MGTC).

Σύμφωνα με τα λεγόμενα της Moto Guzzi, το νέο V7 θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2021 και σε έκδοση Α2 με περιορισμένη απόδοση στους 47 ίππους. Η άφιξη των Stone και Special V7 στην Ελλάδα αναμένεται να γίνει τον ερχόμενο Ιανουάριο και σε τιμές που δεν έχουν ανακοινωθεί για την ώρα.

Διαβάστε επίσης:

Peugeot Metropolis 400i MY2021: Η 3η γενιά είναι εδώ

MV Agusta Superveloce Alpine: Ιταλίδα με αέρα… Γαλλικό

Honda Forza 750: Mega scooter υπεροχής

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr