Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Τα φτηνά ηλεκτρικά είναι η νέα τάση

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Μεγάλη μερίδα των οδηγών δείχνει πως αποφεύγει τα ηλεκτρικά όπως… ο διάβολος το λιβάνι. Η μείωση, ωστόσο, των τιμών τους ίσως είναι αρκετή ώστε να αναθεωρήσουν.

Με την ηλεκτροκίνηση να επελαύνει, οι κατασκευαστές να λανσάρουν με αδιάκοπους ρυθμούς σχετικού τύπου μοντέλα, την ίδια ώρα που αναγγέλλουν το οριστικό τέλος των θερμικών μοτέρ. Οι ραγδαίες εξελίξεις στον κόσμο της αυτοκίνησης φυσικά επηρεάζει άμεσα τους οδηγούς, οι οποίοι είτε τάσσονται υπέρ των ηλεκτρικών, είτε τα δαιμονοποιούν.

Ένας από τους λόγους που τα μηδενικών ρύπων μοντέλα έχουν αποκτήσει ορκισμένους εχθρούς είναι η τιμή τους που στις περισσότερες περιπτώσεις υπερβαίνει κατά πολύ αυτές των συμβατικών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, βέβαια, δεν μένουν με… σταυρωμένα τα χέρια και καλούν να γεφυρώσουν το χάσμα με ποικίλους τρόπους, όπως είναι η μείωση του κόστους εξέλιξης των μπαταριών. Σύμμαχός τους και οι κυβερνήσεις οι οποίες παρέχουν χείρα βοηθείας στους καταναλωτές μέσω επιδοτήσεων και φοροελαφρύνσεων.

Από την άλλη, υπάρχουν και αυτές οι εταιρείες οι οποίες μόλις από το… ντεμπούτο τους στο νέο καθεστώς της αυτοκίνησης, έχουν επιχειρήσει να εκδημοκρατίσουν πλήρως την ηλεκτρική κινητικότητα. Και τα έχουν καταφέρει πολύ καλά.

Διαβάστε επίσης: Πότε θα φούμε φθηνά ηλεκτρικά στην Ευρώπη;

Το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα ίσως είναι η Dacia, με το πρώτο της ηλεκτρικό, Spring. Το mini crossover βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-A και ενσωματώνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 45 PS. Αυτό παίρνει ζωή από μια μπαταρία ιόντων λιθίου που προσφέρει έως και 305 χλμ. αυτονομίας.

Η ενεργειακή χωρητικότητα των συσσωρευτών και τα χιλιόμετρα που μπορούν να διανυθούν με μια φόρτιση, σίγουρα δεν εντυπωσιάζουν. Και αναμφίβολα υπάρχουν μοντέλα που είναι ικανότερα στους συγκεκριμένους τομείς. Τα «μειονεκτήματα» ωστόσο του Spring λησμονούνται γρήγορα όταν αναλογιστεί κανείς την τιμή του.

Στη Βόρεια Αμερική η Dacia αξιώνει 20.300 δολάρια, ενώ αν συμπεριληφθεί η κρατική επιδότηση, η τιμή πέφτει στα 13.200. Ιδιαίτερα προσιτό αναμένεται να είναι και στη χώρα μας, όπου αναμένεται το προσεχές φθινόπωρο με τιμή μικρότερη των 15.000 ευρώ (μαζί με την επιδότηση). Τι κερδίζει ο κάτοχός του; Ένα value for money αυτοκίνητο με αξιοπρεπείς τεχνολογίες και αρκετή αυτονομία για την άνετη διεκπεραίωση των καθημερινών του υποχρεώσεων.

Η Dacia, όμως, δεν είναι η μόνη που προσβλέπει στην εξέλιξη προσιτών ηλεκτρικών. Μέχρι το 2025 αναμένεται να συστηθούμε με πολλά αυτοκίνητα πόλης που η τιμή τους θα είναι κοντά στα 20.000 ευρώ. Ένα από αυτά θα έχει την υπογραφή της Seat και ένα ακόμη της αδελφής μάρκας Skoda.

Το παράδειγμα, επίσης, δίνουν και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες εξ ανατολών. Μην ξεχνάμε το μικροσκοπικό δίθυρο Hong Guang Mini, ένα μοντέλο που κατασκευάζεται στο πλαίσιο της κοινοπραξίας μεταξύ των SAIC Motor, Wulling Motor και της αμερικανικής General Motors, με την τιμή του να είναι μόλις 3.700 ευρώ (4.500 δολάρια). Η αυτονομία είναι 170 χλμ. η ιπποδύναμη μόλις 17,4 PS και είναι… απογυμνωμένο από αερόασκους.

Μολονότι οι ποιοτικές του διαφορές με το ηγεμονεύον στην Κίνα Model 3 είναι… χαώδεις, οι οδηγοί της ασιατικής χώρας δείχνουν πως αγκαλιάζουν το μικροσκοπικό μοντέλο. Και πως η τιμή είναι καθοριστικός παράγοντας ώστε να αγκαλιάσουν την ηλεκτροκίνηση. Πώς εξηγείται διαφορετικά το γεγονός πως στις αρχές του έτους οι πωλήσεις του Hong Guang Mini, ήταν σχεδόν διπλάσιες από το Model 3;

Τα ηλεκτρικά, λοιπόν, μπορούν να γίνουν φθηνά. Και εφόσον το καταφέρουν τότε δεν αποκλείεται να εξελιχθούν στη νέα τάση της αυτοκίνησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα 10 πιο γρήγορα προσιτά ηλεκτρικά
Ποιοι λένε ΟΧΙ στο τέλος των θερμικών μοτέρ
Toyota: Είναι πολύ νωρίς για τα ηλεκτρικά

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto