Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

ΝΕΑ

Toyota: «Είναι πολύ νωρίς για τα ηλεκτρικά»

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Οι μέτοχοι της ιαπωνικής εταιρείας ανακοίνωσαν πως θα συνεχιστεί η διάθεση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ενάντια στη βίαιη μετάβαση στο καθεστώς της ηλεκτροκίνησης είναι η Toyota, όταν η συντριπτική πλειονότητα των κατασκευαστών λανσάρουν σωρηδόν μοντέλα σχετικής τεχνολογίας.

Στο πλαίσιο ετήσιας γενικής συνέλευσης, οι μέτοχοι της μάρκας αποφάσισαν πως μέσα στα επόμενα 30 χρόνια η γκάμα μοντέλων, εκτός από αμιγώς ηλεκτρικές επιλογές, θα περιλαμβάνει και αυτοκίνητα που ενσωματώνουν κινητήρα εσωτερικής καύσης.

«Είναι πολύ νωρίς να εστιάσουμε σε μόλις μία επιλογή», απάντησε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της μάρκας, Shigeki Terashi, ερωτηθείς από επενδυτή για τους λόγους που η Toyota ακολουθεί διαφορετική πολιτική σε σχέση με τη Honda. Υπενθυμίζεται πως η τελευταία ανακοίνωσε πως μέχρι το 2040 όλα τα μοντέλα της θα είναι ηλεκτρικά.

Ο Terashi επισήμανε πως τα επόμενα χρόνια, μέχρι το 2050, τα διαφόρων τύπου συστήματα πρόωσης της μάρκας (συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και των κινητήρων εσωτερικής καύσης), θα επιδοθούν σε μια σκληρή μάχη για την επικράτηση της ιδανικότερης επιλογής.

Η θέση της Toyota είναι πως τα θερμικά μοτέρ θα συνεχίσουν να έχουν «λόγο» στα αυτοκινητικά τεκταινόμενα, καθώς οι οδηγοί δυσκολεύονται να εμπιστευτούν τα ηλεκτρικά.

«Πολλοί αγαπούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (επαναφορτιζόμενα), αλλά άλλοι δεν νιώθουν άνετα με τις υφιστάμενες τεχνολογίες […] Στο τέλος μετράει αυτό που θέλουν οι πελάτες», δήλωσε από τη μεριά του ο επικεφαλής τεχνολογίας της Toyota, Masahiko Maeda.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, όμως, ο έντονος σκεπτικισμός της Toyota απέναντι στα ηλεκτρικά δεν σχετίζεται αποκλειστικά με τα «θέλω» των οδηγών. Σύμφωνα με έρευνες, κατά την παραγωγή ενός ηλεκτρικού εκπέμπεται διπλάσια ποσότητα επιβλαβών αερίων απ’ ό,τι σε ένα αυτοκίνητο με θερμικό μοτέρ, λόγω των μπαταριών.

Η Toyota αναμένεται να καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για τον εξορθολογισμό των παραγωγικών διαδικασιών, προσπαθώντας ταυτόχρονα να μειώσει τις τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων της.

Αντίθετος με την άμετρη υιοθέτηση της ηλεκτρικής τεχνολογίας είναι και ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda. Πριν από μερικούς μήνες είχε δηλώσει πως η απότομη απομάκρυνση των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν βενζίνη ή πετρέλαιο θα οδηγούσε στην κατάρρευση του υφιστάμενου επιχειρηματικού μοντέλου, οδηγώντας στην ανεργία χιλιάδες εργαζομένους στην Ιαπωνία.

Η συγκεκριμένη θέση του Toyoda είχε προκαλέσει δυσαρέσκεια σε ορισμένους μετόχους της μάρκας, κατηγορώντας τον πώς βλάπτει τη διεθνή εικόνα της τελευταίας, και παρεμποδίζει την προσπάθειά της να συμβαδίσει με τις υπόλοιπες εταιρείες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
WRC Ράλι Ιταλίας-Σαρδηνίας: Θριαμβευτικό 1-2 για την Toyota!
Στην Τσεχία η παραγωγή του διαδόχου του Toyota Aygo
Πώς γεννήθηκε το Toyota GR Yaris;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto