Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πρώτη η Ελλάδα στην αύξηση των πωλήσεων

Ελλάδα 14:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρώτη η Ελλάδα στην αύξηση των πωλήσεων

ΝΕΑ

Πρώτη η Ελλάδα στην αύξηση των πωλήσεων

ΝΕΑ

Το A’ εξάμηνο του έτους η ελληνική αγορά γνώρισε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκίνητων, σε επίπεδο χωρών ΕΕ- Ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες κυριάρχησαν και ποιο καύσιμο αποτελεί τη δημοφιλέστερη επιλογή;

Advertisement
Advertisement

Απομακρύνονται… για τα καλά τα μαύρα σύννεφα πάνω από την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, όπως καταδεικνύουν οι ταξινομήσεις του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους, οι οποίες έφτασαν στις σχεδόν 5,4 εκ. μονάδες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχειά της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών (ACEA), στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης η ενισχυμένη ζήτηση για νέο αυτοκίνητο μεταφράστηκε σε ποσοστιαία άνοδο της τάξεως των 25,2 μονάδων. Το σύνολο των ταξινομήσεων έφτασε τα 5.361.857 νέα αυτοκίνητα, έναντι 4.281.618 του αντίστοιχου διαστήματος του 2020, όταν η αγορά επλήγη από τα ασφυχτικά μέτρα για την αναχαίτιση της πανδημίας.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως από τις 27 χώρες της ΕΕ, αρνητική επίδοση κατέγραψε μόνο η Ρουμανία (-4,9%), όταν η Ελλάδα αποτέλεσε τη χώρα-πρωταθλήτρια σε επίπεδο ποσοστιαίας ανόδου (+59%). Οι ταξινομήσεις το διάστημα Ιανουάριος-Ιούνιος 2021 στη χώρα μας ανήλθαν σε 58.362, αντί 36.570 για τους ίδιους μήνες του 2020.

Advertisement
Advertisement

Ικανοποιητικά είναι τα νούμερα που κατέγραψαν και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ: Ιταλία (+51,4%), Ισπανία (+34,4%), Γαλλία (+28,9%) και Γερμανία (+14,9%).

Με τις ταξινομήσεις, ωστόσο, στην ΕΕ να παρουσιάζονται μειωμένες κατά 1,5 εκ. μονάδες, συγκριτικά με τους πρώτους έξι μήνες του 2019, αποδεικνύεται πως η επιστροφή στα προ-COVID-19 επίπεδα δεν μπορεί να γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη και πως απαιτείται χρόνος.

Advertisement

Η μάχη των κατασκευαστών

Το Α’ εξάμηνο του έτους, στο πρώτο σκαλί του βάθρου φιγουράρει ο όμιλος VW, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 1,4 εκατομμύρια (+26,5%). Φυσικά, το μεγαλύτερο μερίδιο επιτυχίας πιστώνεται στην VW με 625.094 αυτοκίνητα, έναντι 499.956.

Advertisement

Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει η νεοσύστατη Stellantis (1.237.207, +31%), της οποίας ηγείται η Peugeot με 380.796 ταξινομήσεις (+31,3%). Τρίτος αναδεικνύεται ο όμιλος Renault με 530.668 ταξινομήσεις (+7,7%) και εμπορική αιχμή του δόρατος την ομώνυμη εταιρεία. Ειδικότερα, η Renault ταξινόμησε 347.641 μονάδες, με την ποσοστιαία μεταβολή, συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2020 να ανέρχεται σε +3,6.

Ολίσθηση για βενζίνη  – σταθερή άνοδος για ηλεκτροκίνηση

Advertisement

Οι κινητήρες βενζίνης συνεχίζουν να αποτελούν την επικρατέστερη επιλογή για τους Ευρωπαίους οδηγούς, με τη δημοφιλία τους, όμως, το πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους να ολισθαίνει κατά 10,1 ποσοστιαίες μονάδες, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 (από 52,3% σε 42,2%). Πτωτικές τάσεις και για το diesel που από το 29,9% υποχώρησε στο 23,3%.

Από την άλλη, συνεχή άνοδο γνωρίζουν τόσο τα υβριδικά (full-hybrid και mild hybrid), με σχεδόν δύο στα 10 νέα αυτοκίνητα που ταξινομούνται στην ΕΕ είναι σχετικού τύπου. Συγκεκριμένα το διάστημα Ιανουάριος  – Μάρτιος 2021 κατέλαβαν μερίδιο 18,4%, με την άνοδο να φτάνει τις 9,0 ποσοστιαίες μονάδες.

Όλο και πιο ελκυστική επιλογή γίνονται τα επαναφορτιζόμενα εξηλεκτρισμένα μοντέλα (plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά) που σε ευρωπαϊκό επίπεδο κατέγραψαν μερίδιο 13,9% (+7,1%).

Στη χώρα μας –  σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου- η βενζίνη οδήγησε την κούρσα (52,2%), αν και σημείωσε πτώση 4,5%. Τα υβριδικά αποτέλεσαν τη δεύτερη επιλογή του Έλληνα οδηγού (21,2%) με τα diesel αυτοκίνητα να κατρακυλούν στο 18,7% (από 27,6%).

Το συνδυαστικό μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών δεν ξεπέρασε το 5,5%, κάτι που αποτυπώνει την απόσταση που καλούμαστε να διανύσουμε μέχρι την ολοκλήρωση της ενεργειακής μετάβασης.

Η πρόοδος, ωστόσο, που έχει καταγραφεί συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2020, όταν το μερίδιό τους ήταν μόλις 1,0%, είναι εμφανής.

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: EUROKINISSI

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οικογενειακά SUV που δεν απαιτούν μια περιουσία
EE: Επίσημη πρόταση κατάργησης των θερμικών κινητήρων
Πόσο ηλεκτρικά κυκλοφορούν σήμερα στην Ελλάδα;