Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πώς θα προστατεύονται τα συνδεδεμένα οχήματα;

Ελλάδα 10:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πώς θα προστατεύονται τα συνδεδεμένα οχήματα;

ΝΕΑ

Πώς θα προστατεύονται τα συνδεδεμένα οχήματα;

ΝΕΑ

Έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές εδώ στο NewsAuto.gr για τα πόσο «ευάλωτα» απέναντι σε κακόβουλες ενέργειες είναι τα αυτοκίνητα που φέρουν τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης αλλά και συστήματα διασύνδεσης με το περιβάλλον. Οι κατασκευαστές θα προσπαθήσουν να… αμυνθούν και όπως έχει δηλώσει ο Πρόεδρος της Volvo, Hakan Samuelsson, αναπτύσσουν ειδικό λογισμικό που θα προστατεύει το αυτοκίνητο από επιθέσεις χάκερς.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ

Από την πλευρά της η Magna συνεργάζεται με την ισραηλινή Argus Cyber Security για τη δημιουργία όχι μόνο τοίχους προστασίας (firewall) αλλά και συστήματος που θα παρακολουθεί συνεχώς για ύποπτη δραστηριότητα και θα επεμβαίνει πριν εκδηλωθεί η επίθεση των χάκερς.

Προς το παρόν δεν έχει εκδηλωθεί πραγματική κακόβουλη ενέργεια έναντι κάποιου οχήματος, πέρα από σχετικές δοκιμές που πραγματοποιούν εταιρείες και ερευνητές σε ελεγχόμενο περιβάλλον. Όμως όλο και περισσότεροι αγοραστές νέων μοντέλων ανησυχούν μήπως πέσουν θύμα κυβερνοεπίθεσης, ενώ οδηγούν.

Advertisement
Advertisement

Η εταιρεία Harman που ειδικεύεται στα ηλεκτρονικά συστήματα για αυτοκίνητα ανακοίνωσε ότι δημιουργεί 5+1 επίπεδα προστασίας. Όχι μόνο για λειτουργίες όπως το τιμόνι, το γκάζι ή το φρένο, αλλά και για ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, όπως π.χ. οι κωδικοί της πιστωτικής κάρτας, καθώς μία πληρωμή θα μπορεί να γίνει μέσω του συστήματος infotainment.

Το πρώτο (εξωτερικό) αφορά τη διαρκή ανανέωση εξ αποστάσεως του λογισμικού συστημάτων όπως η πλοήγηση, η διαχείριση του κινητήρα, το σύστημα πολυμέσων. Έτσι θα καθίσταται δύσκολη η εξωτερική παρεμβολή.

Το δεύτερο επίπεδο προστασίας θα ελέγχει τη ροή πληροφοριών από και προς το αυτοκίνητο, αναζητώντας ίχνος «εισβολής». Κάτι δηλαδή σαν το αποκλεισμό των spam από τα εισερχόμενα μηνύματα στο λογαριασμό μας των email.

Advertisement

Ακολουθεί στο τρίτο επίπεδο η λειτουργία sandbox. Αυτή δεν επιτρέπει σε πρόσφατα κατεβασμένες εφαρμογές (π.χ μέσω του κινητού στο σύστημα ψυχαγωγίας) να έρθουν σε επαφή με τον «πυρήνα» του συστήματος. Παραμένουν απομονωμένες και σε περίπτωση που βρεθούν ότι περιέχουν κακόβουλο λογισμικό διαγράφονται.

Στο επόμενο, τέταρτο επίπεδο, θα ελέγχεται η πρόσβαση στη μνήμη, τους χώρους ηλεκτρονικής αποθήκευσης και τα περιφερειακά συστήματα. Αν π.χ. διαπιστωθεί ότι το CD player θέλει να… ελέγξει τα φρένα, είναι μία καλή ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά.

Advertisement

Στο πέμπτο επίπεδο θα υπάρχει «επιτηρητής», ο οποίος δεν θα επιτρέπει στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να έρχεται σε επαφή με κρίσιμες λειτουργίες του οχήματος. Θα «τρέχουν» ταυτόχρονα δύο ξεχωριστά λειτουργικά συστήματα, ώστε αν υπάρχει «ιός» στο ένα να μην… μολύνει και στο άλλο.

Στο τελευταίο και βαθύτερο επίπεδο, σε μία πλατφόρμα θα αποθηκεύονται όλοι οι κωδικοί ασφαλείας, ώστε να καθίσταται αδύνατη η αποκρυπτογράφησή τους από τους χάκερς.

Η Harman έχει δημιουργήσει τη ηλεκτρονικά συστήματα στο πρωτότυπο αυτόνομο Etos της ελβετικής Rinspeed, το οποίο βασίζεται στο BMW i8.

Η Harman έχει δημιουργήσει τα ηλεκτρονικά συστήματα στο πρωτότυπο αυτόνομο Etos της ελβετικής Rinspeed, το οποίο βασίζεται στο BMW i8.