Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Ευρώπη αντιδρά στο σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Tesla

Ελλάδα 20:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Ευρώπη αντιδρά στο σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Tesla

ΝΕΑ

Η Ευρώπη αντιδρά στο σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Tesla

ΝΕΑ

Το νέο και πολύ εξελιγμένο λογισμικό του συστήματος FSD υπόσχεται «θαύματα» στην αυτόνομη οδήγηση. Όμως οι Ευρωπαίοι εξακολουθούν να το αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό.

Advertisement
Advertisement

Το λογισμικό Full Self-Driving (FSD) της Tesla αντιμετώπισε ένα ακόμα εμπόδιο στο ευρωπαϊκό του ντεμπούτο, παρά τη σημαντική πρόοδο που σημείωσε στη Βόρεια Αμερική.

Η ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πέρυσι για την επιτάχυνση των κανονισμών αυτόνομης οδήγησης άφησε προσδοκίες για τη διαθεσιμότητα του FSD της Tesla στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως το 2024.

Ωστόσο, το ρυθμιστικό πλαίσιο, όπως έχει οριστεί, αποτελεί εμπόδιο, καθιστώντας το λογισμικό της Tesla μη λειτουργικό με την προβλεπόμενη ιδιότητά του.

Advertisement
Advertisement

Αντ’ αυτού, οι Ευρωπαίοι οδηγοί μπορούν να περιμένουν πρόσβαση μόνο σε μια τροποποιημένη παλαιότερη έκδοση του λογισμικού FSD Beta, αντί για το προηγμένο FSD V12 με τεχνητή νοημοσύνη.

Η επίτευξη από την Tesla μιας ολοκληρωμένης έκδοσης AI (V12) του λογισμικού της Full Self-Driving αποτέλεσε ορόσημο.

Μετά από θετικά σχόλια, ο Μασκ επέλεξε να αναπτύξει το λογισμικό FSD V12.3 σε συμβατά μοντέλα της Tesla στις ΗΠΑ, προσφέροντας μια δωρεάν δοκιμαστική έκδοση ενός μήνα για να παρουσιάσει την πρόοδο.

Advertisement

Οι δοκιμαστές εγκωμίασαν καθολικά το λογισμικό FSD V12.3 ως μια μεγάλη πρόοδο, που προαναγγέλλει την πορεία προς την αυτόνομη οδήγηση. Αν και εξακολουθεί να απαιτεί ανθρώπινη επίβλεψη, η Tesla το ονόμασε “Supervised FSD.

Ειδικότερα, οι δοκιμαστές παρατήρησαν συμπεριφορά που μοιάζει με ανθρώπινη ακόμα και σε σύνθετα σενάρια κυκλοφορίας, σηματοδοτώντας ένα αρχικό στάδιο πλήρους κατανόησης του περιβάλλοντος από το όχημα.

Advertisement

Παρά τα βήματα της Tesla στη Βόρεια Αμερική, οι Ευρωπαίοι και Κινέζοι πελάτες περιμένουν την ευκαιρία τους να βιώσουν το λογισμικό μερικώς αυτόνομης οδήγησης.

Αν και οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί φάνηκαν έτοιμοι να επιτρέψουν την ανάπτυξη του FSD, προέκυψε τελικά μία ακόμα δυσκολία.

Ο ταχέως προωθούμενος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή “Κανονισμός της UNECE για τα συστήματα υποβοήθησης ελέγχου του οδηγού (DCAS)” έχει οριστικοποιήσει μόνο τη Φάση 1, η οποία τίθεται σε ισχύ φέτος.

Advertisement

Οι κανονισμοί της Φάσης 1, που θα τεθούν σε ισχύ τον Νοέμβριο, αποκλείουν τους ελιγμούς που ξεκινούν από το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, καθιστώντας αναγκαία την έγκριση του οδηγού για σημαντικές ενέργειες.

Κατά συνέπεια, το Supervised FSD της Tesla δεν μπορεί να λάβει πιστοποίηση στην Ευρώπη σύμφωνα με τους κανονισμούς της UNECE.

Οι Ευρωπαίοι οδηγοί ενδέχεται έτσι να αντιμετωπίσουν καθυστερήσεις στην πρόσβαση στις δυνατότητες αυτοματοποιημένης οδήγησης έως ότου οι κανονισμοί της Φάσης 2 επιτρέψουν αυτόνομες λειτουργίες χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.