Oι Κινέζοι, η Ευρώπη και τα μικρά ηλεκτρικά
ΝΕΑOι Κινέζοι, η Ευρώπη και τα μικρά ηλεκτρικά
ΝΕΑΕίναι γνωστό ότι οι Κινέζοι προσπαθούν να κερδίσουν μερίδιο αγοράς στην αγορά αυτοκινήτου της Γηραιάς Ηπείρου. Όπως όλα δείχνουν, μάλλον θα το επιτύχουν με έναν τρόπο που δεν θα έχουν αντίπαλο ή εμπόδιο.
Η Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης δεν ήταν πόλος έλξης μόνο για τους Ευρωπαίους οι οποίοι παρουσίασαν επίσημα εκεί πολλά νέα μοντέλα τους. Ήταν η ευκαιρία και για πολλές εταιρείες της Κίνας να δείξουν τα δικά τους μοντέλα, ιδίως τα μικρών διαστάσεων αμιγώς ηλεκτροκίνητα.
WHAT CAR
Το γεγονός αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από τα στελέχη των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως και αυτών που εκπροσωπούν προμηθευτές. Το παράδειγμα της (κινεζικής) BYD, η οποία είχε στον χώρο τού περιπτέρου της πολλά μικρά και οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά οχήματα, ήταν χαρακτηριστικό.
Με δεδομένα ότι η BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της ασιατικής χώρας, διαθέτει ήδη στην Ευρώπη το crossover/SUV Atto 3, το τετράθυρο Han και το SUV Tang και την πρόθεση των στελεχών της να επεκταθούν σύντομα σε πολλές χώρες αυτής, η εικόνα αρχίζει να γίνεται πιο ευδιάκριτη.
Στη Σαγκάη, η εταιρεία παρουσίασε επίσημα το Seagull (φωτογραφία κάτω), το καινούργιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της το οποίο έχει μήκος 3,78 μέτρα και η τιμή του στην Κίνα ξεκινά από τα 78.000 γουάν (περίπου 10.310 ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία).
Καταλαβαίνουμε ότι η διάθεσή του στην Ευρώπη θα είναι πολύ συμφέρουσα σε σχέση με τα ίδιας τεχνολογίας ευρωπαϊκά μοντέλα, όσο και εάν αυξηθεί η τιμή λόγω των σχετικών δασμών και φόρων.
Οι Κινέζοι θα μπορούν να αυξήσουν σημαντικά τις πωλήσεις τους εάν αρχίσουν να διαθέτουν εδώ τα μικρά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τους. Αυτή είναι η εκτίμηση πολλών Ευρωπαίων αναλυτών της αγοράς αλλά και στελεχών του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ένας από αυτούς είναι και ο Πατρίκ Κολέγ, Διευθύνων Σύμβουλος της Faurecia, του γνωστού προμηθευτή συστημάτων. Σε δήλωσή του στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, στο πλαίσιο της Έκθεσης, είπε με νόημα: «Πιστεύω ότι εάν ένα αυτοκίνητο είναι ελκυστικό για τους Κινέζους αγοραστές θα είναι ελκυστικό και για τους Ευρωπαίους».
Ο Κολέγ, επισήμανε επίσης ότι είχε πολλές συναντήσεις με στελέχη κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι περισσότεροι από αυτούς του δήλωσαν ότι ψάχνουν τον τρόπο να αρχίσουν τις πωλήσεις των μοντέλων τους στην Ευρώπη.
Μάλιστα, εξέφρασε την εκτίμηση ότι επειδή έχουν ένα αφάνταστο συγκριτικό πλεονέκτημα, αυτό του χαμηλού κόστους παραγωγής, θα μπορούν να διαθέτουν έως και ένα εκατομμύριο οχήματα ετησίως στην ήπειρό μας. Βάσει των στοιχείων πωλήσεων της περυσινής χρονιάς, ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 8% των συνολικών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: BYD ETP3
Πόσες εταιρείες θα απαρτίζουν την BYD;
Αυτή η άσφαλτος δεν πιάνει χιόνι…