Μάχη για το φτηνότερο ηλεκτρικό της Ευρώπης
ΝΕΑΜάχη για το φτηνότερο ηλεκτρικό της Ευρώπης
ΝΕΑΠλέον, η ηλεκτροκίνηση έχει καταλήξει κοινός τόπος. Το νέο στοιχείο είναι ποιος από τους κατασκευαστές θα καταφέρει πρώτος να παρουσιάσει και να διαθέσει το οικονομικά προσιτότερο μοντέλο αυτής της τεχνολογίας.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να επενδύουν και στην εξέλιξη και κατασκευή αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων τα οποία να είναι σχετικά φτηνά σε σχέση με ό,τι ισχύει τώρα.
WHAT CAR
Αυτό γίνεται είτε για ήδη υπάρχοντα μοντέλα (π.χ. το νέο Citroen e-C3) είτε για καινούργια (π.χ. Dacia Spring Electric). Φυσικά, πέραν αυτών, προετοιμάζεται μια πληθώρα άλλων τα οποία θα αρχίσουν να παρουσιάζονται από εφέτος και στα αμέσως επόμενα χρόνια.
Όμως, το θέμα είναι πως έχουν να αντιμετωπίσουν έντονο ανταγωνισμό από τους Κινέζους. Οι τελευταίοι είναι ήδη έτοιμοι και έχουν πολλά αντίστοιχα μοντέλα τα οποία «περιμένουν τη σειρά» τους για να αρχίσουν να διατίθενται στην Ευρώπη.
Πολλά από αυτά δεν πληρούν τα δεδομένα που αναζητούν οι αγοραστές της Γηραιάς Ηπείρου. Ωστόσο, κάποια εξ αυτών είναι ήδη ισότιμα με τα ευρωπαϊκά για τη συγκεκριμένη κατηγορία στην οποία ανήκουν και γι’ αυτά που προσφέρουν.
Το BYD Dolphin (αρχική φωτογραφία) συγκαταλέγεται σε αυτά και είναι ένα από τα καλύτερα της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην κατηγορία του. Το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο με «το βλέμμα στραμμένο στην Ευρώπη».
Βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα «e–Platform 3.0» της εταιρείας και έχει μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου που είναι συγκριτικά φτηνότερες και τις οποίες κατασκευάζει η BYD.
Αρχικά, το Dolphin θα διατίθεται στην Ευρώπη με αυτές που έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 60,4 kWh και δίνουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία 427 χλμ. (κατά «WLTP»). Όπως έχει ανακοινώσει η BYD στη συνέχεια θα διατίθεται και με τη συστοιχία ενεργειακής χωρητικότητας 44,9 kWh.
Στην έκδοσή του με τους μεγαλύτερους συσσωρευτές, το κινεζικό μοντέλο έχει ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 204 ίππων και μέγιστης ροπής 310 Nm. Επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,0 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.
Στην εκδοχή του με τις μικρότερες μπαταρίες, δηλαδή αυτή που θα είναι η φθηνότερη όταν θα αρχίσει να πωλείται στην Ευρώπη, ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 95 ίππους και μέγιστη ροπή 180 Nm. Σε αυτή, η μέγιστη θεωρητική αυτονομία του φτάνει τα 340 χλμ. (κατά «WLTP»).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Θα έρθει Ελλάδα το νέο SUV της BYD; (τιμές)
Και το Fang Cheng Bao 3 είναι έτοιμο
Τι κάνει το κινέζικο BYD Han στον «τάρανδο»; (+ video)