Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Είναι τα ηλεκτρικά η ιδανική λύση; Η Toyota συμφωνεί;

Ελλάδα 16:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Είναι τα ηλεκτρικά η ιδανική λύση; Η Toyota συμφωνεί;

ΝΕΑ

Είναι τα ηλεκτρικά η ιδανική λύση; Η Toyota συμφωνεί;

ΝΕΑ

Η Toyota θεωρεί πως υπάρχουν και άλλες τεχνολογίες πέρα από τα ηλεκτρικά που μπορούν να συνδράμουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Advertisement
Advertisement

Την ίδια ώρα που οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται πυρετωδώς πάνω στην ηλεκτρική κινητικότητα, η Toyota έχει μείνει αρκετά πίσω στην κούρσα, παρά τη σπουδαία πρόοδο που είχε καταγράψει στα υβριδικά, ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’90.

Δεν έλειψαν μάλιστα και οι «αρνητές» εντός της ιαπωνικής μάρκας, με κυριότερο τον πρόεδρο της, Akio Toyoda. Ο τελευταίος είχε αποδοκιμάσει το ενεργειακό αποτύπωμα των ηλεκτρικών αυτοκίνητων, προειδοποιώντας παράλληλα πως η βίαιη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα κόστιζε πολλές θέσεις εργασίας.

H Συμφωνία του Παρισιού, όμως, για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και τα αυστηρά πρόστιμα έχουν δέσει τα χέρια των αυτοκινητοβιομηχανίων, οι οποίες είναι αναγκασμένες να επιταχύνουν την ηλεκτρική τους μετάβαση.

Advertisement
Advertisement

Έτσι, λοιπόν, η Toyota ετοιμάζεται να λανσάρει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό (επαναφορτιζόμενο) της, το οποίο θα συνιστά την έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου bZ4X Concept. Και ταυτόχρονα σχεδιάζει να επενδύσει 11,6 δισ. ευρώ στην εξέλιξη μπαταριών έως και το 2030.

Από την άλλη, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο Ιάπωνας κατασκευαστής είναι πρωτοπόρος στον τομέα των κυψελών καυσίμων, με «σημαιοφόρο» το Toyota Mirai που πριν από λίγες μέρες πέτυχε ρεκόρ αυτονομίας, διανύοντας 1360 χλμ. με μόλις ένα «γέμισμα».

Advertisement

Τα πλεονεκτήματα της κίνησης με κυψέλες καυσίμου είναι αναμφίβολα πολλά, δεδομένου ότι δεν έχουν εκπομπές ρύπων –παρά μόνο νερό- και έχουν υψηλότερη απόδοση συγκριτικά με τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Advertisement

Στον αντίποδα, οι πολέμιοι της τεχνολογίας αναφέρουν πως απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις για τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού, η τιμή του υδρογόνου είναι σημαντικά υψηλή, την ίδια ώρα που εγείρονται και ζητήματα ασφάλειας. Τη συγκεκριμένη τεχνολογία αντιμάχεται και ο ισχυρός άνδρας της Tesla, Elon Musk, που έχει χαρακτηρίσει την ιδέα των υδρογονοκίνητων οχημάτων ως «ανόητη».

Στον αντίποδα, η Toyota δείχνει να μην αποθαρρύνεται από τα αποδοκιμαστικά σχόλια και φαίνεται απρόθυμη να εγκαταλείψει την υδρογονοκίνηση, η οποία θα συνεχίσει να έχει σημαντικό ρόλο δίπλα στα ηλεκτρικά και υβριδικά της μοντέλα.

«Η Toyota πιστεύει σε μια ποικιλομορφία κινητήριων συνόλων. Δεν είμαστε σε θέση να προβλέψουμε ποιa είναι ο ενδεδειγμένη λύση για ή να πούμε ότι μόνο αυτή θα δουλέψει», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής επιστήμονας της εταιρείας, Gill Pratt.

Advertisement

Πρόσθεσε, μάλιστα, πως τα κυβερνητικά κίνητρα πρέπει να στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων και όχι να επιλέγουν ποια τεχνολογία αυτοκινήτων είναι η πιο κατάλληλη για την επίτευξη του συγκεκριμένων στόχων.

Τέλος, ο Pratt αντιτίθεται στην κατάργηση των υβριδικών μοντέλων (σ.σ. επειδή ενσωματώνουν θερμικά μοτέρ), μιας και τα θεωρεί πως διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Gill Pratt

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ιαπωνική χαλυβουργία ζητά 152 εκ. ευρώ από την Toyota
Δείτε τι συμβαίνει μέσα σε έναν κινητήρα Toyota Prius με 500.000 χιλιόμετρα (+video)
Τεράστια επένδυση για μπαταρίες από την Toyota