Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Toyota bZ4X Concept: Έτσι θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό της μάρκας (+video)

Ελλάδα 1:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Toyota bZ4X Concept: Έτσι θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό της μάρκας (+video)

ΝΕΑ

Toyota bZ4X Concept: Έτσι θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό της μάρκας (+video)

ΝΕΑ

Η Toyota αποκαλύπτει το πρωτότυπο bZ4X πάνω στο οποίο θα βασιστεί το πρώτο ευρείας παραγωγής ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας που θα κυκλοφορήσει στην παγκόσμια αγορά από τα μέσα του 2022.

Advertisement
Advertisement

H Toyota περνά σε μια νέα εποχή αφού μετά την υβριδική της κυριαρχία ετοιμάζεται να λανσάρει σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα το πρώτο της mainstream ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο θα έχει το σχήμα ενός SUV και περίπου το μέγεθος ενός RAV4. Το στρατηγικό πλάνο bz (Beyond Zero) περιλαμβάνει παγκοσμίως το λανσάρισμα τουλάχιστον 15 μοντέλων μηδενικών ρύπων έως το 2025.

Advertisement
Advertisement

Σχεδιαστικά οι διαφορές αναμένεται να είναι μικρές ανάμεσα στο πρωτότυπο που βλέπετε στην οθόνη σας και στο μοντέλο που θα δούμε στους δρόμους. Το bZ4X έχει ένα μακρύ στιλ με όχι ιδιαίτερα ψηλό αμάξωμα και αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Τα στοιχεία που το ξεχωρίζουν είναι η εμφατική μάσκα με το μικρό άνοιγμα και τους στενούς προβολείς, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει και μια οριζόντια φωτεινή μπάρα που πολλοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν ως στοιχείο αναγνωρισιμότητας για τα ηλεκτρικά τους μοντέλα (όπως π.χ. η Mercedes στην EQA και στην EQB).

Στο εσωτερικό βλέπουμε μια εξελιγμένη άποψη με το μικρό πίνακα οργάνων να προεξέχει ψηλά στο ταμπλό και πάνω από το τιμόνι (όπως στο Peugeot i-Cockpit) και να κάνει περιττή τη λειτουργία ενός head-up display. Το τιμόνι έχει κανονική διάμετρο (σε συγκεκριμένες αγορές) ή εναλλακτικά αυτό με το στιλ yoke (που είδαμε και στο Tesla) με τα σχετικά χειριστήρια πάνω του. Οι Ιάπωνες θέλουν να διαθέσουν στην παραγωγή ως προαιρετικό το yoke τιμόνι (τεχνολογίας steer-by-wire, αρχικά διαθέσιμο στην Κίνα) ώστε ο οδηγός να έχει περισσότερη ελευθερία κινήσεων.

Advertisement

Πιο δεξιά προς την κεντρική κονσόλα δεσπόζει μια μεγάλη touch-screen με τους διακόπτες στην βάση της και χαμηλότερα το πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο επιλογής κίνησης. Οι χώροι φαίνονται μεγάλοι για έως πέντε επιβάτες. H Toyota κάνει λόγο και για δυνατότητα ηλιακής φόρτισης, ενδεχομένως από πάνελ της οροφής που έχουμε δει και στο Prius.

Advertisement

Από πλευράς μηχανικών μερών το μόνο που έχει ανακοινώσει η Toyota είναι πως το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα e-TNGA και πως έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Subaru (θα δούμε και διάφορα ηλεκτρικά με τα σήματα της τελευταίας).

Advertisement

Προς το παρόν δεν υπάρχουν στοιχεία για τις μπαταρίες και το σύστημα πρόωσης, αλλά η Toyota μιλά για τετρακίνηση οπότε μπορεί να μιλήσει κανείς σίγουρα για μια έκδοση με δύο μοτέρ και μία πιο βασική με ένα. Περισσότερα θα έχουμε να πούμε προσεχώς για το πολύ ενδιαφέρον επερχόμενο πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο χρόνος του Toyota GR Yaris στην «Πράσινη Κόλαση»
Toyota και Lexus λανσάρουν μοντέλα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 (VIDEO)
Αυτό είναι το νέο, σπορ Toyota GR 86