Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Akio Toyoda: Όχι στην κατάργηση των θερμικών κινητήρων – Τι προτείνει

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Ο Πρόεδρος της Toyota… κρούει τα τύμπανα του πολέμου και επιτίθεται σε όσους ζητούν επιτακτικά την κατάργηση των θερμικών μοτέρ –  Τι λέει για τις θέσεις εργασίας και τι προτείνει.

Καταπέλτης ο Πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, για την ηλεκτροκίνηση. Στο πλαίσιο της τακτικής συνεδρίασης της Ιαπωνικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών (JAMA), παρουσία κορυφαίων στελεχών των Honda, Yamaha και Isuzu, ο Toyoda φάνηκε να αποδοκιμάζει την απόφαση της ιαπωνικής κυβέρνησης να επιτύχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μέσω της κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Παράλληλα, προειδοποίησε πως εφόσον η Ιαπωνία ενέδιδε πλήρως στην ηλεκτροκίνηση, θα ωθούσε 5,5 ανθρώπους στην ανεργία και θα μείωνε την παραγωγική δύναμη της χώρας κατά 8 εκ. οχήματα, έως το 2030.

Υπενθυμίζεται πως η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου στοχεύει σε σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030 και με ορίζοντα το 2050 επιδιώκεται η επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας μέσω της παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Toyota, ο οποίος είναι και επικεφαλής της Ένωσης Ιαπώνων Κατασκευαστών, πρέπει να ακολουθηθεί διαφορετική οδός, όπου θα λαμβάνεται υπόψη το παρόν οικονομικό οικοδόμημα πάνω στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Μια απότομη μετάβαση στο καθεστώς της ηλεκτρικής κινητικότητας θα αποδιοργάνωνε πλήρως την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, προσθέτει ο Toyota.

«Η Ιαπωνία είναι μια χώρα που βασίζεται στις εξαγωγές. Επομένως,  η ανθρακική ουδετερότητα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το εργασιακό καθεστώς της χώρας. Ορισμένοι πολιτικοί λένε ότι πρέπει να μετατρέψουμε όλα τα αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά ή ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ξεπερασμένη. Αλλά δεν νομίζω ότι ισχύει αυτό. Για την προστασία των θέσεων εργασίας και της ζωής των Ιαπώνων, πιστεύω ότι είναι απαραίτητο να ευθυγραμμίσουμε το μέλλον μας με τις μέχρι τώρα προσπάθειές μας».

Ο Toyoda σημείωσε πως οι εγχώριοι κατασκευαστές παράγουν περίπου 10 εκ. οχήματα ετησίως, τα μισά εκ των οποίων εξάγονται. Επικαλέστηκε, μάλιστα, προβλέψεις που υποστηρίζουν πως έως και το 2030, οι παραγωγικές μονάδες της χώρας θα συνεχίσουν να παράγουν 8 εκ. οχήματα με θερμικά μοτέρ, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και plug-in υβριδικών.

Μόλις καταργηθούν τα συμβατικά οχήματα, οι κατασκευαστές θα υποστούν ένα δυνατό χτύπημα, και θα βρεθούν μπροστά σε ένα πρωτοφανές δίλημμα: Είτε να μεταφέρουν την παραγωγή του σχετικού τύπου οχημάτων σε άλλες χώρες, είτε να την τερματίσουν εντελώς.

Τι προτείνει ο Akio Toyoda

Ο πρόεδρος της Toyoda δεν περιορίστηκε στην «επίθεση» ενάντια στην ιαπωνική κυβέρνηση, αλλά προχώρησε και στην κατάθεση εναλλακτικών προτάσεων. Ισχυρίστηκε πως ο «δρόμος» προς το ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα θα πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητας της κάθε χώρας ξεχωριστά. Συγκεκριμένα, θεωρεί πως θα πρέπει να υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία στην επιλογή των τεχνολογιών που θα επιφέρουν μείωση των εκπομπών ρύπων, αρκεί να επιτευχθεί ο ίδιος σκοπός: Μια συνολική μείωση των εκπομπών CO2.

«Για την επίτευξη της ανθρακικής ουδετερότητας, ο εχθρός είναι το διοξείδιο του άνθρακα και όχι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης. Για να μειώσουμε τις εκπομπές, είναι απαραίτητο να υιοθετήσουμε λογικές και βιώσιμες πρωτοβουλίες που ευθυγραμμίζονται με τις ιδιαιτερότητες της κάθε χώρας».

Τέλος, ο Toyoda εμμένει στη θέση του πως τα υβριδικά συνδράμουν αποφασιστικά στη μείωση των εκπομπών, παρόλο που εξοπλίζονται με θερμικό μοτέρ. Αυτό διότι τα υβριδικά είναι πιο προσιτά από τα ηλεκτρικά, και μπορούν να διεισδύσουν σε χώρες που οι υποδομές φόρτισης είναι ανύπαρκτες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τουρκικά ηλεκτρικά λεωφορεία στο Μόναχο
TOGG: Προσηλυτίζει τους Τούρκους στα ηλεκτρικά
Ρωσία: «Αέρα» τα ηλεκτρικά από τα διόδια

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto