Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

«Εμφύλιος» στην Toyota για τα ηλεκτρικά

Ελλάδα 5:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

«Εμφύλιος» στην Toyota για τα ηλεκτρικά

ΝΕΑ

«Εμφύλιος» στην Toyota για τα ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Πέντε σημαντικοί μέτοχοι της ιαπωνικής μάρκας, εξαπολύουν πυρά κατά του προέδρου, Akio Toyoda, αποδοκιμάζοντας τις θέσεις του για την ηλεκτροκίνηση.

Advertisement
Advertisement

Επιφυλακτική εμφανίζεται η Toyota σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (επαναφορτιζόμενα και με κυψέλες υδρογόνου), προβλέποντας πως το μερίδιο τους στην αμερικανική αγορά, μέχρι το 2030, δεν θα ξεπεράσει το 15%.

Πιο σκληρή ρητορική είχε ακολουθήσει σε πρόσφατες δηλώσεις του ο πρόεδρος του Ιάπωνα κατασκευαστή, Akio Toyoda, κατακρίνοντας τη βίαιη θανάτωση των θερμικών μοτέρ.

«Όταν οι πολιτικοί εκεί έξω λένε “ας ξεφορτωθούμε όλα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν βενζίνη”, καταλαβαίνουν τι ζητούν;», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά, πιστεύοντας πως η απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης και diesel θα επέφερε την κατάρρευση του υφιστάμενου επιχειρηματικού μοντέλου.

Advertisement
Advertisement

Ακόμη είχε κάνει λόγο για δυσθεώρητες επενδύσεις που ενδέχεται να φτάσουν τα 358 εκατ. δολάρια, ενώ είχε δηλώσει πως η κατασκευή ηλεκτρικών επιβαρύνουν το περιβάλλον με εκπομπές CO2.

Η έντονη αμφισβήτηση της ηλεκτροκίνησης από τον Toyoda έχει προκαλέσει τη δυσαρέσκεια πολλών μετόχων της μάρκας, με τους οποίους επικοινώνησε το Reuters. Ο λόγος για τις εταιρείες AkademikerPension, Storebrand Asset Management, Nordea Asset Management, KLP, και Church of England Pensions Board, οι οποίοι, κατηγόρησαν τον επικεφαλής της μάρκας πως «αδυνατεί ν’ αντιληφθεί το τι διακυβεύεται εδώ»

Advertisement

Σημειώνεται πως εκτός από την Church of England Pensions Board, όλες οι υπόλοιπες εταιρείες προέρχονται από Σκανδιναβικές χώρες – δύο από τη Δανία και ισάριθμες από την Νορβηγία- όπου η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας των πολιτικών ηγετών.

Κύριος λόγος ανησυχίας των μετόχων είναι πως οι δηλώσεις του Toyoda ενδέχεται να βλάψουν σημαντικά τη διεθνή εικόνα της μάρκας, η επιχειρηματική δραστηριότητα της οποίας βασίζεται σημαντικά στις εξαγωγές. Ακόμη, η διαφαινόμενη αδράνεια προσαρμογής στο ηλεκτρικό καθεστώς θα αφήσει πολύ πίσω την Toyota συγκριτικά με τους ανταγωνιστές της που έχουν επικεντρωθεί για… τα καλά στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Advertisement

«Ο πλήρης εξηλεκτρισμός των μεταφορών είναι σημαντικός εφόσον θέλουμε να πετύχουμε τους στόχους για το κλίμα και η Toyota θα έπρεπε να ηγείται σε αυτόν τομέα, και όχι να προετοιμάζει την παραγωγή νέων θερμικών μοτέρ, προσφέροντας απλόχερα το μερίδιό της στην αγορά σε άλλες εταιρείες», υπογράμμισε ο Erik Saugestad, Διευθύνων Σύμβουλος της Storebrand Asset Management.

Σημειώνεται πως πέρα από Πρόεδρος της Toyota, ο Toyoda προεδρεύει και στην Ιαπωνική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Πριν από λίγες μέρες, μιλώντας εκ μέρος της είχε αμφισβητήσει την απόφαση της χώρας να απαγορεύσει τα νέα θερμικά μοτέρ έως το 2035.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Toyota αποκάλυψε το Yaris Cross Adventure
Toyota Yaris: Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021
Συγκριτικό: Mazda 2 1.5 VS Nissan Micra IG-T 100 VS Toyota Yaris 1.5