Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί η Ιταλία χάνει σταδιακά την αυτοκινητοβιομηχανία της;

Ελλάδα 9:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί η Ιταλία χάνει σταδιακά την αυτοκινητοβιομηχανία της;

ΝΕΑ

Γιατί η Ιταλία χάνει σταδιακά την αυτοκινητοβιομηχανία της;

ΝΕΑ

Οι ιταλικές εταιρείες είναι από τις πιο επιθυμητές στην Ευρώπη αλλά και στις υπόλοιπες αγορές ανά τον κόσμο. Όμως, υπάρχει ο κίνδυνος να συρρικνωθούν περισσότερο και τον λόγο τον εξηγεί ο Κάρλος Ταβάρες.

Advertisement
Advertisement

Η είδηση ότι η Fiat Chrysler Automobiles (FCA) θα θέσει σε αργία τους 2.250 εργαζόμενούς της στο ιστορικό εργοστάσιό της στο Mirafiori για το χρονικό διάστημα από τις 12 Φεβρουαρίου ως τις 3 Μαρτίου δεν είναι ευχάριστη.

Δυσάρεστος και ο λόγος που εξανάγκασε τα στελέχη της εταιρείας να αποφασίσουν κάτι τέτοιο. Δεν είναι άλλος από τη μειωμένη ζήτηση για τα μοντέλα της, ιδίως στην εγχώρια αγορά.

Όπως έγινε γνωστό, η παύση της παραγωγής στο συγκεκριμένο εργοστάσιο θα γίνει για να μην υπάρξει υπερπληθώρα κατασκευασμένων αυτοκινήτων. Από τις εγκαταστάσεις του Mirafiori βγαίνουν το Fiat 500e και οι Maserati Levante, Ghibli, Quattroporte και GranTurismo.

Advertisement
Advertisement

Ο Κάρλος Ταβάρες, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis στον οποίο ανήκει η FCA, αναφέρθηκε στο γεγονός και εξήγησε γιατί αναγκάστηκαν να λάβουν την εν λόγω απόφαση.

Όπως είπε, αυτό ωφελείται στο ότι η ιταλική κυβέρνηση δεν δίνει οικονομικά κίνητρα στους υποψήφιους αγοραστές για να αποκτήσουν ένα καινούργιο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο.

Advertisement

Συγκεκριμένα, δήλωσε: «Από τη Stellantis, τους τελευταίους εννέα μήνες ζητάμε από την ιταλική κυβέρνηση να υποστηρίξει τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Ιταλία παρέχει τα λιγότερα χρήματα σε σχέση με τις υπόλοιπες μεγάλες χώρες της Ευρώπης για να στηρίξει τις πωλήσεις τους.

»Κατά συνέπεια, χάνουμε τον όγκο παραγωγής που θα μπορούσαμε να έχουμε στην Ιταλία (εάν οι συνθήκες ήταν καλύτερες). Ήδη χάσαμε εννέα μήνες από την παραγωγή -από την επιπλέον παραγωγή που θα γινόταν στο Mirafiori».

Advertisement

Ο Ταβάρες είπε επίσης ότι η κυβέρνηση της Ιταλίας πιέζει τη Stellantis να αυξήσει την παραγωγή αυτοκινήτων στο έδαφος της χώρας στο 1.000.000 οχήματα ετησίως από τις περίπου 750.000 μονάδες που ήταν πέρυσι. Όμως, αυτό δεν μπορεί να συμβεί για τον λόγο που εξήγησε.

Ο Όμιλος Stellantis κέρδισε σε σχετικό διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η Sixt, η γνωστή εταιρεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, για 250.000 καινούργια οχήματα που θα εντάξει στον στόλο της παγκοσμίως. Αυτά θα μπορούσαν να κατασκευάζονται και στην Ιταλία, μεταξύ άλλων.

Advertisement

Πάντως, σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, η κυβέρνηση της Ιταλίας πρόκειται να αλλάξει τη στάση της και να παρέχει επιδότηση για αγορά καινούργιων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Όπως αναφέρεται σε αυτό, την 1η Φεβρουαρίου πρόκειται να ανακοινώσει ένα νέο πρόγραμμα για την προώθηση των πωλήσεών τους. Το συνολικό ποσό θα ξεπεράσει τα 900 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το Reuters.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτό το Charger μπορεί να είναι ο ηλεκτρικός General Lee των Dukes
Η Fiat… πατάει off στην παραγωγή του 500e!
Η συμφωνία του αιώνα για την Stellantis