Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Red Bull: Ο κύκλος των χαμένων… οδηγών!

Ελλάδα 1:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Red Bull: Ο κύκλος των χαμένων… οδηγών!

FORMULA 1

Red Bull: Ο κύκλος των χαμένων… οδηγών!

FORMULA 1

Ο Νικ ντε Βρις έγινε το πιο πρόσφατο μέλος στον ιδιότυπο κύκλο των χαμένων… οδηγών των Χέλμουτ Μάρκο και Red Bull. Ήταν δικαιολογημένη η αποπομπή του από την AlphaTauri;

Advertisement
Advertisement

Τι κοινό έχουν οι Ντανιίλ Κβίατ, Πιέρ Γκασλί, Αλεξάντερ Άλμπον, Ζαν-Ερίκ Βερν, Σεμπαστιέν Μπουεμί και Μπρέντον Χάρτλι με τον Νικ ντε Βρις; Μα φυσικά το ότι έχουν όλοι οδηγήσει για κάποια εκ των Red Bull ή AlphaTauri στη διάρκεια της καριέρας τους.

Άλλοι για μικρότερο και άλλοι για μεγαλύτεροι χρονικό διάστημα. Κάποιοι ανήκαν από τον καιρό που αγωνίζονταν στα καρτ στο διαβόητο πρόγραμμα οδηγών της Red Bull ενώ κάποιοι άλλοι είχαν την «τύχη» να προσχωρήσουν σε μεγαλύτερη ηλικία στην Red Bull ως ελπιδοφόρες μεταγραφές.

Advertisement
Advertisement

Η κατάληξη, όμως, της ιστορίας των παραπάνω οδηγών με την αυστριακή ομάδα ήταν κοινή. Πρόωρη αποχώρηση από μία εκ των δύο ομάδων που ανήκουν στην αυστριακή εταιρία ενεργειακών ποτών. Είτε λόγω του ότι δεν υπήρχαν διαθέσιμες θέσεις είτε επειδή θεωρήθηκαν έπειτα από ένα χρονικό σημείο ανεπαρκείς.

Ντε Βρις

Ο Νικ ντε Βρις ανήκει αναμφίβολα στην δεύτερη αυτή υποκατηγορία. Ο 28χρονος Ολλανδός είχε εντυπωσιάσει πέρσι στην Μόντσα, όταν οδηγώντας εκτάκτως για την Williams στη θέση του Άλμπον είχε καταφέρει να βαθμολογηθεί στο ντεμπούτο του.

Advertisement

Η εμφάνιση του αυτή σε συνδυασμό με το πλούσιο αγωνιστικό βιογραφικό του -μιλάμε για έναν οδηγό ο οποίος έχει αναδειχθεί πρωταθλητής σε F2 και formula e- έκαναν πολλά κεφάλια να γυρίσουν στο paddock. Ένα από αυτά ήταν και εκείνο του «δύσκολου» Χέλμουτ Μάρκο.

Βλέπετε ο Αυστριακός έπρεπε να καλύψει την θέση της AlphaTauri που θα έμενε κενή, μετά την συμφωνία του Γκασλί με την Alpine. Πρώτη επιλογή της Red Bull ήταν ο Αμερικανός Κόλτον Χέρτα. Ωστόσο ο Χέρτα δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει την απαραίτητη super licnece της FIA.

Advertisement

Έτσι ο Μάρκο έπεισε τον διστακτικό εξ αρχής Κρίστιαν Χόρνερ για το δυναμικό του Ολλανδού. Το hype γύρω από το όνομα του Ντε Βρις ήταν πολύ μεγάλο. Ορισμένοι αναλυτές τον είχαν χρίσει, μάλιστα, ως εν αναμονή οδηγό της μεγάλης ομάδας!

Η σκληρή πραγματικότητα

Ωστόσο η πραγματικότητα αποδείχθηκε σκληρή για τον Νικ. Πιο σκληρή από όσο θα περίμενε και ο πιο απαισιόδοξος οπαδός του. Ο Ντε Βρις σε δέκα αγώνες έχασε ξεκάθαρα από τον Τσουνόντα τόσο σε κατατακτήριες όσο και στον αγώνα.

Επιπλέον, υπέπιπτε αρκετά συχνά και σε λάθη. Λάθη τα οποία εκνεύριζαν την ιεραρχία της Red Bull. Η αντίστροφη μέτρηση είχε αρχίσει ήδη μετά το Μπακού. Επισήμως όλοι δήλωναν ότι η θέση του Ντε Βρις ήταν ασφαλής. Ωστόσο έχουμε δει πολλές φορές το συγκεκριμένο έργο με την Red Bull εδώ και δύο δεκαετίες σχεδόν.

Φυσικά, όταν ο Μάρκο δήλωνε πριν το αυστριακό GP ότι ίσως ήταν λάθος η επιλογή του Ολλανδού, όλοι καταλάβαμε τι εννοούσε. Η αντικατάσταση του Ντε Βρις ήταν απλώς θέμα χρόνου. Έτσι, δεν ήταν ακριβώς έκπληξη η χθεσινή ανακοίνωση του Ρικιάρντο στη θέση του Ολλανδού.

Advertisement

Γιατί, όμως, δεν πήρε μεγαλύτερη πίστωση χρόνου ο Ντε Βρις, όπως συνέβη, ας πούμε, με τον Τσουνόντα. Πιστεύουμε ότι η εξήγηση είναι απλή. Καταρχάς ο Τσουνόντα είναι υπό την προστασία της Honda. Είναι δηλαδή κατά έναν τρόπο pay driver. Κατά συνέπεια υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ελαστικότητα έναντί του από την ηγεσία της Red Bull.

Fast track

Επιπλέον, μπορεί ο Ντε Βρις να ήταν rookie στην F1 φέτος. Ωστόσο, δεν είναι και τόσο μικρός ηλικιακά. Είναι ένας αρκετά έμπειρος οδηγός για τον οποίον και οι απαιτήσεις ήταν μεγαλύτερες. Ο Μάρκο είχε «πάρει πάνω του» την πρόσληψη του Ολλανδού, περιμένοντας τον να ηγηθεί της AlphaTauri.

Μόλις έγινε εμφανές ότι μέσα στο προβληματικό περιβάλλον της ιταλικής ομάδας αυτό ήταν αδύνατον, ο Αυστριακός απέσυρε εν ψυχρώ την υποστήριξή του. Τα πάντα έγιναν… fast track.

Το πρωί της Τρίτης ο Χόρνερ τηλεφωνεί στον Μάρκο, ενημερώνοντάς τον για τους χρόνους που σημείωνε ο Ρικιάρντο στο τεστ της Pirelli με την RB19. Μία ώρα αργότερα ο Μάρκο τηλεφωνούσε στον επικεφαλής της Red Bull για να του επιβεβαιώσει ότι είχε λυθεί η συνεργασία τους με τον Ντε Βρις.

Η Red Bull ήθελε να το ανακοινώσει στον τύπο αργότερα μέσα στην εβδομάδα. Όμως η οικογένεια του Ντε Βρις το διέρρευσε στον ολλανδικό τύπο. Το σύντομο πέρασμα του Ολλανδού από την F1 ολοκληρώθηκε όπως ακριβώς είχε ξεκινήσει: αστραπιαία.

Τα υπόλοιπα είναι γνωστά. Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ανέλαβε να ολοκληρώσει την σεζόν του 2023 στην AlphaTauri. Λόγω της δυσκολίας της κατάστασης και του μη ανταγωνιστικού μονοθέσιου, η Red Bull προτίμησε τον Αυστραλό από τον νεαρό Λίαμ Λώσον. Φυσικά, ο Ντάνιελ έχει και μεγαλύτερη αξία… μάρκετινγκ από τον Λώσον, πράγμα που επίσης έπαιξε ρόλο.

Αξιοκρατία ή ανθρωποφαγία;

Πολλοί έχουν κατηγορήσει πρόγραμμα οδηγών της Red Bull ως «ανθρωποφάγο». Ότι απορροφά νεαρούς και ταλαντούχους οδηγούς τους οποίους στη συνέχεια πετάει ως… στυμμένες λεμονόκουπες. Εντούτοις πιστεύουμε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι δίκαιο.

Μπορεί ο Μάρκο να μην είναι ο πιο συμπαθής άνθρωπος στο paddock. Μπορεί τα σχόλια του να είναι πολλές φορές από χοντροκομμένα έως αγενή. Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει δώσει μερικούς από τους καλύτερους οδηγούς των τελευταίων ετών στην F1.

Οι καριέρες των Μαξ Φερστάπεν, Σεμπ Φέτελ και Ντάνιελ Ρικιάρντο αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα του. Ακόμη και οι Γκασλί-Άλμπον κατάφεραν τελικά να βρουν θέσεις σε άλλες ομάδες έχοντας πρώτα αποδείξει την αξία τους στην Red Bull.

Καμία άλλη ομάδα δεν μπορεί να υπερηφανευτεί ότι έχει βγάλει τόσους κορυφαίους οδηγούς μέσα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Σίγουρα έχουν γίνει λάθη. Για παράδειγμα, η πλαισίωση του Φερστάπεν από έναν έμπειρο οδηγό όπως ο Πέρεζ έπρεπε ίσως να είχε γίνει αρκετό καιρό πριν, ώστε να μην «καούν» σχεδόν οι Γκασλί και Άλμπον.

Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι οι οδηγοί αυτοί πήραν τις ευκαιρίες τους. Απλώς είχαν την ατυχία να πέσουν πάνω στο φαινόμενο του Μαξ Φερστάπεν. Τι θα ήταν προτιμότερο δηλαδή; Να επέλεγε η Red Bull εξ αρχής έναν Μπαριτσέλο ή έναν Μπότας; Ή να έδινε -όπως και έκανε εν τέλει- την ευκαιρία σε κάποιον νέο οδηγό να μετρηθεί με τον Φερστάπεν;

Στην πραγματικότητα το πρόγραμμα οδηγών της Red Bull δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια μικρογραφία της F1. Πληθώρα ταλαντούχων οδηγών διαγωνίζεται για να καλύψει τις ελάχιστες διαθέσιμες θέσεις. Μόνο οι καλύτεροι των καλύτερων -εξαιρώντας το αναγκαίο κακό των pay drivers- θα τα καταφέρουν στο τέλος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Πότε θα δούμε ξανά γυναίκα οδηγό;
F1 GP Μ. Βρετανίας: Το τίμημα της ανελαστικότητας (+video)
Ρικιάρντο: Αντικαθιστά τον Ντε Βρις στην AlphaTauri!