Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

Red Bull: Και επίσημα με την Honda μέχρι το 2025

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Η Honda μπορεί να έχει αποχωρήσει τυπικά από την Formula 1. Όχι, όμως, ουσιαστικά. Συνεχίζει να κατασκευάζει τις μονάδες ισχύος των Red Bull και AlphaTauri στις εγκαταστάσεις της στην Sakura. Και όπως επιβεβαίωσαν οι δύο πλευρές σήμερα θα συνεχίσει να το πράττει μέχρι και το 2025.

Αυτή ή εξέλιξη δεν αποτελεί έκπληξη. Ήδη πριν την έναρξη της σεζόν είχε γίνει γνωστό από τους υπεύθυνους των δύο οργανισμών ότι θα υπήρχε επέκταση στην τρέχουσα συνεργασία τους η οποία έληγε αρχικά φέτος. Μπορεί οι PU των Verstappen-Perez να φέρουν τον τίτλο RBPT (Red Bull PowerTrains) όμως επί της ουσίας πρόκειται για τις περσινές ιαπωνικές PU προσαρμοσμένες στα νέου τύπου καύσιμα που χρησιμοποιούνται φέτος.

Η Red Bull είχε ιδρύσει την RBPT -αποσπώντας μάλιστα πολλούς μηχανικούς από αντίπαλες ομάδες- με σκοπό να αναλάβει εξ ολοκλήρου την κατασκευή των PU από το 2023. Όμως, υπήρχαν δύο μειονεκτήματα. Πρώτον, ότι όσο ομαλά και αν γινόταν η μετάβαση θα υπήρχαν σίγουρα κάποια προβλήματα “νεότητας” αρχικά. Δεύτερον, ότι θα έπρεπε να αποκτήσουν τα πνευματικά δικαιώματα των PU από την Honda.

Το δεύτερο πρόβλημα ήταν και το μεγαλύτερο. Εάν η RB αποκτούσε την τεχνογνωσία της Honda τότε δεν θα μπορούσε να λογιστεί ως “νέα συμμετοχή” από το 2026 και μετά. Η χρονιά αυτή είναι σημαντική καθώς τότε θα εφαρμοστεί η νέα φόρμουλα των PU. Και όσες ομάδες θεωρηθούν “νέες συμμετοχές” θα δικαιούνται περισσότερο χρόνο δοκιμών αλλά θα τους επιτρέπεται και η επένδυση μεγαλύτερων κεφαλαίων.

Με την επικείμενη εξαγορά του 50% της RB από την Porsche, η ομάδα από το Milton Keynes ήθελε οπωσδήποτε αυτά τα δύο προνόμια. Έτσι, θα εξακολουθήσει απλώς να προμηθεύεται τις PU από την Honda χωρίς να συμμετέχει με οποιονδήποτε τρόπο στην κατασκευή τους. “Οι κινητήρες θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται στην Ιαπωνία. Εμείς δεν θα τους ακουμπήσουμε καν” σχολίασε ο Helmut Marko.

Προς όφελος και των δύο

Αυτός ο διακανονισμός, όμως, δεν συμφέρει μόνο την Red Bull, αλλά και την Honda. Η ιαπωνική εταιρία εξέφρασε πρόσφατα -μέσω του επικεφαλής της Honda Racing Corporation, Koji Watanabe- το ενδιαφέρον της για επιστροφή της μελλοντικά στην F1 υπό προϋποθέσεις.

Συγκεκριμένα ο Watanabe είχε δηλώσει ότι η πόρτα της F1 δεν είχε κλείσει για την Honda. Προτεραιότητα για την εταιρία, βέβαια, παραμένει η εξέλιξη των μπαταριών στα αυτοκίνητα παραγωγής. Όμως, εφόσον αυτή φτάσει σε ικανοποιητικό επίπεδο τότε μια επιστροφή στους αγώνες της F1 δεν θα έπρεπε να αποκλειστεί.

Κατά συνέπεια, η Honda δεν θα ήθελε να διαρρεύσει η τεχνογνωσία της στην Red Bull εφόσον εκείνη πρόκειται να συνεργαστεί με την Porsche από το 2026 και μετά. Υπενθυμίζουμε ότι η εξέλιξη των PU παγώνει πλήρως από τον φετινό Σεπτέμβριο μέχρι και το τέλος του 2025. Η φόρμουλα για τις PU του 2026 δε, αναμένεται να ανακοινωθεί από την FIA το αργότερο μέχρι τον Οκτώβριο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Hamilton: Το αντίο του στον Vettel-Οι υποψήφιοι αντικαταστάτες
F1 GP Ουγγαρίας: Πώς ο Russell και η Mercedes έκαναν την ανατροπή
Βόμβα: Στην Aston Martin ο Alonso το 2023!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto