Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Νιούι: Προς τα που οδεύει μετά την Red Bull;

Ελλάδα 1:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Νιούι: Προς τα που οδεύει μετά την Red Bull;

FORMULA 1

Νιούι: Προς τα που οδεύει μετά την Red Bull;

FORMULA 1

Αυτή θα είναι η δεύτερη μετακίνηση-βόμβα για φέτος. Εάν τα δημοσιεύματα του διεθνούς τύπου επιβεβαιωθούν ο Άντριαν Νιουί φεύγει σύντομα από την Red Bull. Προς τα που, όμως;

Advertisement
Advertisement

Πριν αναλύσουμε τους πιθανούς προορισμούς για τον ιδιοφυή σχεδιαστή των πρωταθλητών θα πρέπει να σημειώσουμε ορισμένες σημαντικές λεπτομέρειες. Ο Νιούι έχει πρόσφατα υπογράψει επέκταση συμβολαίου με την Red Bull. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της ομάδας η διάρκειά της είναι τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2025.

Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση που ο Νιούι θελήσει να φύγει -χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί κάποια σχετική ρήτρα- δεν θα μπορέσει να το πράξει μέχρι τις αρχές του 2026. Λογικά θα τεθεί σε καθεστώς αναγκαστικής άδειας για όλο το 2025 και δεν θα έχει συμμετοχή στον σχεδιασμό κανενός μονοθέσιου για την πρώτη χρονιά εφαρμογής των νέων κανονισμών που είναι το 2026.

Όπως είναι αυτονόητο η Red Bull δεν θα ήθελε σε καμία περίπτωση να δει τον άνθρωπο επάνω στον οποίον έχει χτίσει όλο το τεχνικό της τμήμα, να πιάνει δουλειά σε ανταγωνίστρια ομάδα σε περίοδο αλλαγής κανονισμών. Αντιθέτως το δέλεαρ του σχεδιασμού μονοθέσιου για το 2026 είναι μεγάλο για όποια ομάδα εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του ιδιοφυούς σχεδιαστή.

Γιατί φεύγει;

Advertisement
Advertisement

Το γιατί να θέλει να φύγει ο Νιούι από την Red Bull, βέβαια, είναι μια άλλη ιστορία. Η εικοσαετία του στο Μίλτον Κινς θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το magnum opus του Νιούι. Πήρε μία νεοσύστατη ομάδα, χωρίς έμπειρα στελέχη και την έκανε πρωταθλήτρια σε δύο διαφορετικές περιόδους του σπορ.

Πολλοί ισχυρίζονται ότι ο Νιούι είναι δυσαρεστημένος από το κλίμα εντός της ομάδας έπειτα από την υπόθεση Χόρνερ. Ωστόσο δεν μπορούμε να μην σημειώσουμε ότι αυτό μοιάζει περισσότερο με πρόφαση. Ή τουλάχιστον ως μια προσπάθεια να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα.

Μέχρι να μιλήσει ο ίδιος ο Νιούι για το θέμα, μόνο εικασίες μπορούν να γίνουν. Η αλήθεια είναι, πάντως, ότι σε αντίθεση με την μετακίνηση Χάμιλτον στην Ferrari, μία φυγή του Νιούι από την Red Bull δεν βγάζει πολύ νόημα.

Advertisement

Η ομάδα πηγαίνει… τρένο, ο Φερστάπεν κερδίζει τον έναν αγώνα μετά τον άλλον και ο Νιούι τυγχάνει καθολικής αναγνώρισης τόσο εντός όσο και εκτός Red Bull. Το μόνο που μπορούμε να υποθέσουμε είναι ότι ο Βρετανός χρειάζεται μια καινούργια πρόκληση στην καριέρα του. Ίσως θεωρεί ότι παρά τις αμέτρητες επιτυχίες του, υπάρχει κάτι ακόμη που μένει να επιτύχει πριν αφήσει οριστικά το paddock. Ας δούμε, λοιπόν, ποια ομάδα μπορεί να του το προσφέρει αυτό.

Mercedes και Aston Martin

Ξεκινούμε με τους δύο λιγότερο πιθανούς προορισμούς για τον Νιούι. Εκ πρώτης όψεως οι δύο ομάδες μπορεί να δείχνουν πολύ πιο κοντά σε αυτά που επιθυμεί ο Βρετανός. Έχουν και οι δύο τις βάσεις τους στην Αγγλία -ο Νιούι δεν ήθελε ποτέ να φύγει από το νησί- και είναι πολύ κοντά σε φιλοσοφία με την Red Bull.

Advertisement

Και οι δύο είναι διατεθειμένες να του δώσουν το μεγαλύτερο συμβόλαιο στην ιστορία της F1 για μηχανικό. H Aston Martin φέρεται, μάλιστα, να του έχει καταθέσει ήδη πρόταση. Επιπλέον και οι δύο ομάδες θα προσπαθήσουν, λογικά, να φέρουν και τον Φερστάπεν παρέα με τον Νιούι.

Θα αναρωτηθεί κανείς που είναι το πρόβλημα σε όλα αυτά. Πιστεύουμε ότι το μειονέκτημα -εάν έχουμε ψυχολογήσει σωστά τον Βρετανό- είναι σε όλα τα παραπάνω. Επί της ουσίας οι δύο αυτές ομάδες προσφέρουν στον Νιούι αυτά που έχει ήδη στην Red Bull με μία γενναιόδωρη αύξηση σαν δέλεαρ.

Ωστόσο γιατί να έφευγε ο Νιούι από το Μίλτον Κινς εάν ήταν να κάνει μία από τα ίδια, απλώς, σε Μπράκλεϊ ή Σίλβερστοουν; Δεν πιστεύουμε ότι ο Νιούι έχει να αποδείξει κάτι σε ένα τέτοιο σενάριο. Έχει επιτύχει, υπό πολύ πιο δύσκολες συνθήκες, στην Red Bull. Κατά συνέπεια πιστεύουμε ότι οι δύο αυτές επιλογές δεν του δίνουν μεγαλύτερο κίνητρο.

Advertisement

Θεωρούμε ότι η μόνη περίπτωση στην οποίαν ο Νιούι θα διάλεγε μία εξ αυτών θα ήταν εάν κάποια από τις δύο του προσέφερε μετοχές της ή τον έχριζε επικεφαλής της. Ενώ το πρώτο θα ενδιέφερε σίγουρα τον Βρετανό, δεν είμαστε τόσο σίγουροι ότι ισχύει το ίδιο και για το δεύτερο. Ωστόσο έχουμε δει και πιο περίεργα πράγματα να συμβαίνουν.

Ferrari

Έτσι, φτάνουμε μοιραία στην επιλογή της Ferrari. Η ιταλική ομάδα έχει προσεγγίσει από τα 90s τουλάχιστον τρεις φορές τον Βρετανό. Πάντα η απάντηση του Νιούι, όμως, ήταν αρνητική. Κυρίως επειδή δεν ήθελε η οικογένειά του να μετακομίσει στην Ιταλία.

Βέβαια, αυτό μπορεί να μην ισχύει πλέον. Εξάλλου τα παιδιά του Νιούι είναι ήδη μεγάλα και ο Άντριαν έχει παντρευτεί την τρίτη του σύζυγο το 2017. Τέτοιου είδους πεποιθήσεις μπορεί να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου.

Επιπλέον η Ferrari συνιστά την μεγαλύτερη δυνατή πρόκληση που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει ο Βρετανός. Να φέρει τον τίτλο έπειτα από χρόνια στο Μαρανέλο. Είναι το μόνο κατόρθωμα, ίσως, που δεν έχει επιτύχει ακόμη ο Νιούι στην λαμπρή του καριέρα.

Υπενθυμίζουμε ότι η Ferrari κέρδισε το τελευταίο της πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2008. Θα έχουν περάσει 16 χρόνια στο τέλος της φετινής σεζόν. Η προηγούμενη μεγαλύτερη περίοδος ανομβρίας για την Scuderia είχε ξεκινήσει το 1984 και έληξε το 1999.

Για πρώτη φορά έπειτα από καιρό η Scuderia δείχνει να πατάει και πάλι γερά στα πόδια της. Ο Βασέρ διορθώνει ένα-ένα τα κακώς κείμενα, η ομάδα διαθέτει τον υπερταλαντούχο Λεκλέρ και από το 2025 τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή Χάμιλτον. Δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη συγκυρία για την μετακίνηση Νιούι στο Μαρανέλο. Μένει να φανεί το εάν και ο Νιούι πιστεύει το ίδιο.