Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Ferrari: Πως θα βάλει κάτω την Red Bull

Ελλάδα 0:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ferrari: Πως θα βάλει κάτω την Red Bull

FORMULA 1

Ferrari: Πως θα βάλει κάτω την Red Bull

FORMULA 1

Οι άνθρωποι της Scuderia δουλεύουν αθόρυβα ώστε να ξαναφέρουν τα κόκκινα μονοθέσια στην κορυφή. Μπορούν οι tifosi να ελπίζουν για το 2024;

Advertisement
Advertisement

Η δημιουργία προσδοκιών πριν την έναρξη της σεζόν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως… σήμα κατατεθέν της Ferrari.

Δεν ήταν λίγες οι φορές κατά τις οποίες οι φίλοι της ομάδας -αλλά και η ίδια η ομάδα- είχαν πάει στον πρώτο αγώνα της χρονιάς με υπέρμετρη αισιοδοξία. Μία αισιοδοξία η οποία τις περισσότερες φορές θα αποδεικνυόταν, εκ των υστέρων, αδικαιολόγητη.

Κατά συνέπεια οφείλουμε να είμαστε πολύ προσεκτικοί κάθε φορά που γράφουμε για την Ferrari πριν αρχίσει η σεζόν.

Advertisement
Advertisement

Εντούτοις παρακολουθώντας τις κινήσεις των ανθρώπων στο Μαρανέλο από την αρχή της περσινής χρονιάς, μπορούμε να βγάλουμε κάποια πρώτα συμπεράσματα. Όχι μόνο για το στιλ διοίκησης του Φρεντ Βασέρ αλλά και για το πώς η Scuderia σκοπεύει να βρεθεί στην κορυφή. Εξάλλου αυτός θα είναι πάντα ο στόχος της πιο ιστορικής ομάδας του grid.

Το πλάνο Βασέρ

Τα πρώτα δείγματα γραφής του νέου επικεφαλής της Ferrari ήταν αρκετά θετικά. Ο Βασέρ είναι ένας άνθρωπος των αγώνων πολύπειρος και εξαιρετικά μεθοδικός. Οι δύο αυτές αρετές του Γάλλου έγιναν εμφανείς ήδη από τις πρώτες ημέρες του στο Μαρανέλο.

Advertisement

Ο Βασέρ δεν πήρε καμία βεβιασμένη απόφαση. Πήρε στην αρχή τον χρόνο του ώστε να καταλάβει επακριβώς τον τρόπο λειτουργίας των πραγμάτων στην Ferrari. Και μόλις απέκτησε την πλήρη εικόνα πήρε και τις απαραίτητες αποφάσεις. Έγκαιρα αλλά όχι εν θερμώ.

Advertisement

Δεν θα μείνουμε τόσο στα πρόσωπα και στις όποιες αλλαγές σε θέσεις εντός της Scuderia. Εξάλλου το καλύτερο παράδειγμα ήταν η απόφαση για την εγκατάλειψη του αρχικού project 675 (από το οποίο είχαν προέλθει οι δύο τελευταίες Ferrari) πολύ νωρίς μέσα στη σεζόν.

Η απόφαση αυτή σήμανε επί της ουσίας την θυσία της περσινής σεζόν από την Ferrari για χάρη της φετινής. Από τον Απρίλιο μέχρι και το καλοκαιρινό διάλειμμα οι της Ferrari είχαν επικεντρωθεί στο να εντοπίσουν τα κυρίως μειονεκτήματα του τότε μονοθέσιου τους.

Advertisement

Ο Βασέρ σε αυτό το χρονικό διάστημα κράτησε ήρεμη την ομάδα και έδωσε στους τεχνικούς τον απαραίτητο χρόνο. Καμία πομπώδης δήλωση, κανένα… κομμένο κεφάλι (προς τέρψιν και του ιταλικού τύπου), καμία σπασμωδική κίνηση. Όλα έγιναν με λογική σειρά.

Progetto 676

Έτσι, με τον Ενρίκο Καρντίλε να ηγείται της προσπάθειας, η Ferrari έφτασε στην σύλληψη του νέου της πρωτοτύπου από το οποίο θα προέλθουν τα μονοθέσια μέχρι και το τέλος του 2025. Ο εσωτερικός κωδικός του στο Μαρανέλο είναι 676 και βρίσκεται εν εξελίξει ήδη από την άνοιξη.

Από το ολλανδικό GP και μετά όλες οι αναβαθμίσεις της SF-23 αφορούσαν περισσότερο στο νέο μονοθέσιο. Ήταν λύσεις που οι σχεδιαστές δοκίμαζαν στις πραγματικές συνθήκες ενός GP. Και εάν κρίνουμε από την άνοδο των επιδόσεων της SF-23 στο δεύτερο μισό της σεζόν, πολλές από αυτές τις επιλογές ήταν ορθές.

Δύο είναι οι κυρίως σχεδιαστικοί άξονες της νέας Ferrari. Καλύτερη και καθαρότερη ροή αέρα από το κάτω μέρος των ψυγείων και η ελάττωση της απόστασης του πατώματος από το οδόστρωμα.

Για να επιτύχει τους δύο αυτούς στόχους, η Ferrari σχεδίασε το νέο της μονοθέσιο από το μηδέν. Η χωροταξία στοιχείων όπως τα ψυγεία ή οι ηλεκτρονικές μονάδες θα είναι διαφορετική φέτος.

Καινούργιο -και μικρότερο- θα είναι το κιβώτιο ταχυτήτων της Ferrari ώστε να βοηθήσει με τη νέα γεωμετρία της πίσω ανάρτησης. Φυσικά, το πάτωμα θα είναι και αυτό ανασχεδιασμένο όπως και ο διαχύτης.

Σε ότι αφορά την PU, η Ferrari δεν μπορεί -λόγω κανονισμών- να προβεί σε αύξηση της ισχύος. Εκείνο που μπορεί να κάνει, όμως, είναι η υιοθέτηση νέων χαρτογραφήσεων.

Χάρη σε αυτές το υβριδικό σύστημα θα αποδίδει πιο ομαλά την ενέργεια. Οι της Ferrari ευελπιστούν ότι αυτό θα βελτιώσει την διαχείριση των ελαστικών στη διάρκεια των αγώνων.

Το Le mans δείχνει τον δρόμο;

Μέσα στα αρκετά αρνητικά του 2023 υπήρξε και κάτι πολύ θετικό για την Ferrari. Η νίκη της 499P στις 24 ώρες του Le Mans ήταν ένα τεράστιο επίτευγμα για την Scuderia.

Το σπορ πρωτότυπο της Ferrari ήταν έναν χρόνο πίσω σε εξέλιξη από ότι εκείνα των Toyota, Glickenhaus και Peugeot. Ωστόσο κατάφερε να πάρει πρώτο την καρό σημαία στο Le Mans και να έχει μία εξαιρετική πρώτη χρονιά γενικότερα.

Αυτό αποδεικνύει καταρχάς ότι η Ferrari έχει το τεχνικό δυναμικό για να επιτύχει μία θεαματική ανάκαμψη, σαν αυτήν που χρειάζεται στην F1. Η ιστορία της 499P έχει και ένα άλλο παρακλάδι, λιγότερο εμφανές.

Το όριο μπάτζετ περιορίζει τους προς διάθεση πόρους των ομάδων για την εξέλιξη των μονοθέσιων τους στη F1. Έτσι, η Ferrari έπρεπε να ψάξει για εναλλακτικές λύσεις. Και μάλλον η εμπλοκή της με τους αγώνες αντοχής -έπειτα από χρόνια απουσίας- δεν έγινε καθόλου τυχαία τώρα.

Δεν θα ήταν απίθανο εάν οι άνθρωποι της Scuderia δοκίμαζαν διάφορες λύσεις στο σπορ πρωτότυπό τους, χωρίς το κόστος αυτών να περνάει στον προϋπολογισμό της F1.

Σημείωση: Δεν ισχυριζόμαστε ότι το κάνουν. Θα μπορούσαν, όμως. Όπως οι Red Bull και Mercedes θα μπορούσαν να κάνουν κάτι αντίστοιχο με άλλα side-projects τους.

Έχουν, λοιπόν, λόγους για να αισιοδοξούν οι tifosi ενόψει του 2024; Πιστεύουμε πως έχουν και μάλιστα αρκετούς! Μπορεί η Ferrari του 2024 να μην μεταμορφωθεί στον… οδοστρωτήρα της περιόδου 2000-2004.

Όλα δείχνουν, όμως, ότι η Scuderia οδεύει προς την σωστή κατεύθυνση. Και κυρίως αρχίζει να υιοθετεί -χάρη και στον Βασέρ- μια πιο λογική προσέγγιση της παρουσίας της στην F1. Το τελευταίο, με δεδομένη την πρόσφατη ιστορία της Ferrari, ίσως να συνιστά και μία τεράστια πρώτη νίκη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ferrari: Ζητείται μισό δευτερόλεπτο!
Βασέρ: Κατά 95% καινούργια η Ferrari του 2024!
Red Bull: Ανανέωσε ο Χέλμουτ Μάρκο