F1 GP Κατάρ: Γιόρτασε κερδίζοντας ο Φερστάπεν
FORMULA 1F1 GP Κατάρ: Γιόρτασε κερδίζοντας ο Φερστάπεν
FORMULA 1Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε την κατάκτηση του τρίτου του πρωταθλήματος χθες με μία ακόμη νίκη σε αγώνα το 2023. Στο 2-3 οι McLaren, σύγκρουση για τις Mercedes!
Φυσικά κανείς δεν εξεπλάγη από την σημερινή νίκη του Μαξ. Ο Ολλανδός κυριάρχησε πλήρως και πήρε την 14η φετινή του νίκη.
Ξεκίνησε από την pole, πήρε τη νίκη και σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Οι McLaren απέδειξαν ότι ήταν τα δεύτερα καλύτερα μονοθέσια στο Κατάρ. παρά τις σχετικά χαμηλές θέσεις εκκίνησής τους, οι Πιάστρι και Νόρις κατάφεραν να τερματίσουν στο podium με σχετική άνεση. Τέταρτος ο Ράσελ ο οποίος στην εκκίνηση συγκρούστηκε με τον Χάμιλτον. Πέμπτη θέση για τον Λεκλέρ με την Ferrari να υστερεί σημαντικά σε ρυθμό.
Ο αγώνας είχε έντονο παρασκήνιο αρκετές ώρες πριν την έναρξή του. Η FIA αποφάσισε τελικά να θέσει μέγιστο επιτρεπτό αριθμό γύρων σε stint. Αυτός ορίστηκε στους 18 γύρους, ώστε να υποχρεώσει τις ομάδες σε τρία pit-stops για την αποφυγή πιθανών αστοχιών στα ελαστικά της Pirelli.
Μία ώρα πριν την εκκίνηση η Ferrari ανακοίνωσε ότι ο Κάρλος Σάινθ δεν θα ξεκινούσε το GP. Αιτία ήταν μία βλάβη στην αντλία καυσίμου η οποία δεν γινόταν να διορθωθεί εγκαίρως. Έτσι είχαμε την πρώτη εγκατάλειψη οδηγού πριν την εκκίνηση ακόμη.
BREAKING: Carlos Sainz will not take part in the Qatar Grand Prix due to a fuel system issue on his car#QatarGP #F1 pic.twitter.com/YEwAPIgRFc
— Formula 1 (@F1) October 8, 2023
Άσχημα ήταν τα πράγματα και για τον Σέρχιο Πέρεζ όμως. Η Red Bull είχε σπάσει το καθεστώς parc-ferme για να επιδιορθώσει την RB19 του από το χθεσινό ατύχημα που είχε στο Sprint. Έτσι ο Τσέκο θα ξεκινούσε από το pitlane.
Έπειτα από το χθεσινό Sprint η μέση γόμα ήταν ξεκάθαρα η καλύτερη για την πίστα της Lusail. Τα τέσσερα stints στον αγώνα θα γίνονταν κυρίως με αυτήν και την σκληρή γόμα. Η μαλακή γόμα ήταν το αουτσάιντερ λόγω της γρήγορης φθοράς της.
Εκκίνηση
Παρά ταύτα ο Χάμιλτον ήταν ο μόνος οδηγός που επέλεξε την μαλακή γόμα για την εκκίνηση, σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών που είχε στραφεί προς την μέση. Τα soft Pirelli έδωσαν στον Χάμιλτον μία εξαιρετική εκκίνηση από την τρίτη θέση.
Καθώς τα μονοθέσια πλησίαζαν την πρώτη στροφή ο Βρετανός μπόρεσε να φρενάρει πολύ αργότερα από τους Φερστάπεν και Ράσελ, μπροστά του. Βρέθηκε στιγμιαία μπροστά από τον teammate του, ωστόσο έκανε λάθος κλείνοντας υπερβολικά την τροχιά του.
Το αποτέλεσμα ήταν ο Ράσελ να μην έχει καθόλου χώρο και οι δύο W14 να ακουμπήσουν. Εκείνη του Χάμιλτον βγήκε στην αμμοπαγίδα και έχοντας χάσει έναν τροχό, εγκατέλειψε επί τόπου. Η άλλη Mercedes μπήκε στα pits για να πάρει φρέσκο σετ μέσης γόμας και να ελέγξουν οι μηχανικοί το μονοθέσιο.
Στο team radio ο Χάμιλτον έριξε την ευθύνη στον Ράσελ λέγοντας ότι τον έβγαλε έξω ο ίδιος ο team mate του. Ο Ράσελ από την άλλη ισχυρίστηκε ότι ο Χάμιλτον δεν του άφησε καθόλου χώρο.
Πιστεύουμε ότι η ευθύνη για την επαφή βαραίνει κυρίως τον Χάμιλτον ο οποίος δεν έκανε υπομονή στην πρώτη στροφή και έκλεισε υπερβολικά προς την εσωτερική όπου βρίσκονταν δύο ακόμη μονοθέσια. Ο ίδιος ο Βρετανός έχοντας δει το ριπλέι ανέλαβε την ευθύνη στην συνέντευξή του μετά τον αγώνα.
Αυτοκίνητο ασφαλείας
Αμέσως ο αγώνας τέθηκε σε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Η επανεκκίνηση δόθηκε στον 5ο γύρο με την σειρά να είναι Φερστάπεν, Πιάστρι, Αλόνσο, Λεκλέρ και Οκόν. Ο Ράσελ επιδόθηκε σε απανωτά προσπεράσματα ώστε να κερδίσει το χαμένο έδαφος από την εκκίνηση.
Με τον μέγιστο επιτρεπτό αριθμό γύρων ανά stint αυστηρά καθορισμένο στους 18 γύρους, ο Φερστάπεν ήταν υποχρεωμένος να μπει στον 17ο καθώς τα δικά του ήταν χρησιμοποιημένα. Τελευταίος από όλους μπήκε ο Άλμπον στον επόμενο γύρο, έχοντας οδηγήσει τον αγώνα για έναν γύρο!
Με όλους τους οδηγούς να έχουν ολοκληρώσει τις πρώτες στάσεις τους η σειρά ήταν Φερστάπεν, Πιάστρι και Αλόνσο, Νόρις και Λεκλέρ. Ο Λάντο είχε περάσει τον Λεκλέρ μετά το pit-stop του και ήταν τέταρτος.
Υπό έλεγχο
Εν τω μεταξύ ο Φερστάπεν έλεγχε απόλυτα τον ρυθμό του αγώνα. Μέχρι τον 23ο γύρο είχε ανοίξει διαφορά 8 δευτερολέπτων από τον Πιάστρι. Πιο πίσω ο Νόρις μείωνε αργά αλλά σταθερά την διαφορά του από τον Αλόνσο στην μάχη για την τρίτη θέση.
Ο Ράσελ είχε εξαιρετικό ρυθμό με την W14 και μέχρι τον 25ο γύρο είχε ανέβει στην 7η θέση, ανάμεσα στις Alpine των Οκόν και Γκασλί. Ένα γύρο αργότερα θα ανέβαινε 4ος όταν θα σταματούσαν για αλλαγές οι Πιάστρι, Οκόν και Λεκλέρ.
LAP 28/57
That's Checo Perez, and that's his fourth time outside track limits this evening
Stewards hand the Mexican a five-second time penalty #F1 #QatarGP pic.twitter.com/7ptU2frYmg
— Formula 1 (@F1) October 8, 2023
Ο Αλόνσο ήταν δεύτερος σε εκείνο το σημείο. Ωστόσο αντιμετώπιζε προβλήματα με το κάθισμά του το οποίο είχε υπερθερμανθεί. Ακόμη χειρότερα, όμως, πήγαιναν τα πράγματα για τον Πέρεζ. Το race control του είχε δείξει αρχικά την ασπρόμαυρη προειδοποιητική σημαία για παραβίαση των ορίων της πίστας. Ο Τσέκο, όμως, υπέπεσε και σε άλλο παράπτωμα και τότε πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων.
1.8 seconds. 🔥 🔥 🔥
Blink and you miss it!
What a pit-stop on Lando's car.#QatarGP 🇶🇦 [Lap 29/57] pic.twitter.com/FagQYh5tmW
— McLaren (@McLarenF1) October 8, 2023
Οι περισσότεροι οδηγοί είχαν αφήσει την σκληρή γόμα για το προτελευταίο stint τους. Το πρόβλημα, όμως, ήταν ότι εκείνη αργούσε πολύ να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας. Αυτό το κατάλαβε ο Αλόνσο στον 33ο γύρο όταν είχε έξοδο στην στροφή 2 με αποτέλεσμα να τον περάσουν οι Λεκλέρ και Νόρις.
LAP 33/57
Alonso is off at Turn 2 😮
He gets back on track just in front of Leclerc but the Ferrari driver overtakes immediately #F1 #QatarGP pic.twitter.com/pF3ZoCrOId
— Formula 1 (@F1) October 8, 2023
Επιπλέον ο Ισπανός είχε επιστρέψει στην πίστα παράτυπα και βρισκόταν υπό διερεύνηση από τους αγωνοδίκες. Το ίδιο συνέβη -και πάλι- για τον Πέρεζ ο οποίος είχε ένα πολύ κακό αγώνα και δεν μπορούσε να κρατήσει το μονοθέσιο του εντός ορίων. Τελικά οι αγωνοδίκες θα του επέβαλλαν και δεύτερη ποινή 5 δευτερολέπτων.
Κυρίαρχος
Με ένα pit-stop να απομένει σε όλους τους οδηγούς η σειρά είχε παγιωθεί. Ο Φερστάπεν ήταν άνετα πρώτος έχοντας τους Πιάστρι και Νόρις πίσω του. Ο Ράσελ ήταν 4ος και ο Λεκλέρς 5ος μπροστά από τον Αλόνσο. Στον 42ο γύρο ο Σάρτζεντ, ο οποίος αγωνιζόταν άρρωστος, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει καθώς δυσκολευόταν να οδηγήσει το μονοθέσιο.
Η McLaren ήταν η μόνη ομάδα που είχε αφήσει την σκληρή γόμα για το τελευταίο stint και των δύο οδηγών της. Έπειτα από τα pit-stops ο Πιάστρι βγήκε μπροστά από τον Νόρις ο οποίος, όμως κινούταν πιο γρήγορα. Η Mclaren επιχείρησε να δώσει team orders στον Λάντο. Εκείνος αν και αρνήθηκε… ευγενικά στην αρχή, μάλλον υπάκουσε στο τέλος εάν κρίνουμε από τον ρυθμό του.
MAX VERSTAPPEN WINS IN QATAR!!!
An incredible 14th win of the season 💪
Piastri finishes P2, Norris P3 🙌#F1 #QatarGP pic.twitter.com/zcTrZME2ru
— Formula 1 (@F1) October 8, 2023
Η κατάταξη δεν άλλαξε μέχρι το τέλος. Ο Φερστάπεν πήρε μία άνετη νίκη με τους Πιάστρι (υψηλότερος τερματισμός σε GP στην καριέρα του), Νόρις, Ράσελ και Λεκλέρ να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα. Εξαιρετική η προσπάθεια και του Ζου που πήρε την 10η θέση έχοντας ξεκινήσει 21ος.
Η τελική κατάταξη στο GP στο Κατάρ
Θέση | Οδηγός | Χρόνος |
---|---|---|
1 | 1:27:39.168 | |
2 | +4.833s | |
3 | +5.969s | |
4 | +34.119s | |
5 | +38.976s | |
6 | +49.032s | |
7 | +62.390s | |
8 | +66.563s | |
9 | +76.127s | |
10 | +80.181s | |
11 | +81.652s | |
12 | +82.300s | |
13 | +91.014s | |
14 | +1 lap | |
15 | +1 lap | |
16 | +1 lap | |
17 | +1 lap | |
NC | DNF | |
NC | DNF | |
NC | DNF |
Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών
Θέση | Οδηγός | Αυτοκίνητο | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 433 | |
2 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 224 | |
3 | MERCEDES | 194 | |
4 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 183 | |
5 | FERRARI | 153 | |
6 | FERRARI | 145 | |
7 | MCLAREN MERCEDES | 136 | |
8 | MERCEDES | 132 | |
9 | MCLAREN MERCEDES | 83 | |
10 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 47 | |
11 | ALPINE RENAULT | 46 | |
12 | ALPINE RENAULT | 44 | |
13 | WILLIAMS MERCEDES | 23 | |
14 | ALFA ROMEO FERRARI | 10 | |
15 | HAAS FERRARI | 9 | |
16 | ALFA ROMEO FERRARI | 6 | |
17 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 3 | |
18 | HAAS FERRARI | 3 | |
19 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 2 | |
20 | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
21 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 | |
22 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 |
Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 657 |
2 | MERCEDES | 326 |
3 | FERRARI | 298 |
4 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 230 |
5 | MCLAREN MERCEDES | 219 |
6 | ALPINE RENAULT | 90 |
7 | WILLIAMS MERCEDES | 23 |
8 | ALFA ROMEO FERRARI | 16 |
9 | HAAS FERRARI | 12 |
10 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 5 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στρολ: Η αποτυχία φέρνει νεύρα (+video)
Pirelli: Αποκλειστική προμηθεύτρια της F1 μέχρι και το 2028
F1 GP Κατάρ: Νικητής Όσκαρ, πρωταθλητής Μαξ! (+video)