Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Pirelli: Αποκλειστική προμηθεύτρια της F1 μέχρι και το 2028

Ελλάδα 2:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Pirelli: Αποκλειστική προμηθεύτρια της F1 μέχρι και το 2028

FORMULA 1

Pirelli: Αποκλειστική προμηθεύτρια της F1 μέχρι και το 2028

FORMULA 1

Αποκλειστική προμηθεύτρια ελαστικών της F1 θα παραμείνει η Pirelli μέχρι και το 2028. Η επίσημη ανακοίνωση από την F1 αναμένεται εντός της επόμενης εβδομάδας.

Advertisement
Advertisement

Μπορεί οι ιθύνοντες του σπορ να καθυστέρησαν σχεδόν τέσσερις μήνες να λάβουν απόφαση σχετικά με το φλέγον θέμα των ελαστικών. Ωστόσο όλα δείχνουν ότι την επόμενη εβδομάδα θα προβάλλει… λευκός καπνός από το Λονδίνο!

Σύμφωνα με πληροφορίες του motorsport.com η F1 θα ανακοινώσει επίσημα μέσα στην επόμενη εβδομάδα την επέκταση της συνεργασίας της με την Pirelli μέχρι και το 2028. Κύκλοι της ιταλικής εταιρίας διαρρέουν ότι αυτό θα είναι το τελευταίο συμβόλαιο της εταιρίας με την F1. Τουλάχιστον στο μεσοπρόθεσμο μέλλον.

Advertisement
Advertisement

Η αιτία που καθυστέρησε η ανακοίνωση του νέου συμβολαίου της Pirelli με την F1 ακούει στο όνομα Bridgestone. Η ιαπωνική εταιρία -η οποία ήταν στην F1 από το 1997 έως το 2010- είχε καταθέσει και εκείνη φάκελο προσφοράς για το συμβόλαιο που θα κάλυπτε την τριετία 2025-2027 με οψιόν ανανέωσης και για το 2028.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, η προσφορά της Bridgestone ήταν αρκετά δελεαστική τόσο από τεχνική όσο και από οικονομικής άποψης. Οι Ιάπωνες είχαν υποσχεθεί να δεσμεύσουν σημαντικά κεφάλαια σε χορηγίες Grand Prix αλλά και για την προώθηση του σπορ γενικότερα.

Advertisement

Ωστόσο όλα δείχνουν ότι η προσφορά της Pirelli ήταν επίσης πολύ γενναιόδωρη και έτσι ο Στέφανο Ντομενικάλι έπειτα από αρκετή σκέψη έδωσε το πράσινο φως για την επέκταση. Το παγκόσμιο συμβούλιο μηχανοκίνητου αθλητισμού ενέκρινε την απόφαση. Απομένει η τυπική δημόσια ανακοίνωσή της.

Advertisement

Η Pirelli αναλαμβάνει την αποκλειστική προμήθεια των ελαστικών στις κατηγορίες F1, F2, F3 μέχρι και το 2028. Μέσα στις υποχρεώσεις της είναι η κατασκευή νέων ελαστικών για το 2025 τα οποία δεν θα χρειάζονται ηλεκτρικές κουβέρτες. Επιπλέον θα πρέπει να κατασκευάσει και έναν ακόμη νέο τύπο ελαστικού για τα μονοθέσια της φόρμουλας του 2026.

Παραλίγο Indy 2005 στο Κατάρ;

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, η Pirelli είχε να αντιμετωπίσει μία νέα πρόκληση στο GP του Κατάρ του τριημέρου αυτού. Έπειτα από το FP1 οι τεχνικοί της ιταλικής εταιρίας βρήκαν αρκετές ανησυχητικές μικροεγκοπές στα πλαϊνά των ελαστικών.

Advertisement

Σύμφωνα με το αφεντικό της Pirelli, Μάριο Ίζολα οι εγκοπές αυτές δεν ήταν ορατές με γυμνό μάτι. Οι τεχνικοί της εταιρίας πιστεύουν ότι υπαίτια για αυτές ήταν τα κερμπ, κυρίως στις τρεις συνεχόμενες δεξιές στροφές 12-14.

Ο Ίζολα πιστεύει ότι λόγω των υψηλών ταχυτήτων που αναπτύσσουν τα μονοθέσια στο συγκεκριμένο σημείο, ήταν ορατός ο κίνδυνος αστοχίας του εμπρός αριστερά ελαστικού κατά τη διάρκεια του αγώνα. Έτσι υπήρξαν φόβοι για επανάληψη του φιάσκου της Ιντιανάπολις του 2005 με τα Michelin.

Αρχικά υπήρξαν σκέψεις για την αναδιαμόρφωση των κερμπ κατά το βράδυ της Παρασκευής. Τελικά, όμως, Pirelli και FIA συμφώνησαν στην μετακίνηση των ορίων της πίστας στο συγκεκριμένο σημείο κατά 80 εκατοστά προς την εσωτερική. Αυτός ήταν και ο κυρίως λόγος για τον οποίον είχαμε το δεκάλεπτο εγκλιματισμού πριν το Sprint Shootout αλλά και τις πολλές ποινές στη διάρκεια αυτού.

Μία ακόμη λύση που ίσως δούμε στον αγώνα θα είναι η μέγιστη επιτρεπτή διάρκεια του stint στους 20 γύρους, με την υποχρεωτική εκτέλεση τριών pit-stops. Η επίσημη ανακοίνωση επί του θέματος αυτού εκκρεμεί ακόμη. Ωστόσο όλα δείχνουν ότι ο Νικόλας Τομπάζης θα δώσει το πράσινο φως, ώστε να μην υπάρξει ο κίνδυνος πολλών αστοχιών στον αυριανό αγώνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Κατάρ: Η pole του αγώνα στον Φερστάπεν!
Στρολ: Η αποτυχία φέρνει νεύρα (+video)
F1 GP Κατάρ: Ο Πιάστρι την pole του Sprint!