F1 GP Ιταλίας: Προεπισκόπηση
FORMULA 1F1 GP Ιταλίας: Προεπισκόπηση
FORMULA 1Μετά τον δραματικό αγώνα της Ολλανδίας οι ομάδες μεταβαίνουν στην Ιταλία για τον 16ο γύρο του πρωταθλήματος. Η πίστα που θα τον φιλοξενήσει δεν είναι άλλη από την θρυλική Monza.
Η Ferrari αποφάσισε να γιορτάσει τα 75 χρόνια συμμετοχής της στους αγώνες με ένα επετειακό livery σε μονοθέσια και προσωπικό. Το giallo Modena (το κίτρινο της Modena δηλαδή) θα κυριαρχεί στις στολές οδηγών και μηχανικών.
WHAT CAR
Επιπλέον, έντονη θα είναι η παρουσία του και στον χρωματισμό των ιταλικών μονοθεσίων κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Σε ότι αφορά τον αγωνιστικό τομέα η Scuderia επιθυμεί όσο τίποτε άλλο μία καλή εμφάνιση εντός έδρας έπειτα από τα άσχημα αποτελέσματα σε Βέλγιο και Ολλανδία.
Το ιταλικό GP μπορεί να είναι ο εντός έδρας αγώνας της Ferrari. Ωστόσο, η χάραξη της πίστας θα λέγαμε ότι ταιριάζει περισσότερο στα χαρακτηριστικά της RB18 παρά της F1-75. Συνεπώς, ο Verstappen είναι το λογικό φαβορί και για αυτόν τον αγώνα. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε την υστέρηση της Mercedes σε σχέση με τις Red Bull και Ferrari στην Monza.
Σίγουρα η W13 δεν θα μπορεί να είναι το ίδιο ανταγωνιστική όπως στην Ολλανδία. Όμως, εάν βρίσκεται κοντά στην F1-75 σε συνθήκες αγώνα, τότε θα έχουμε μία επιβεβαίωση της βελτίωσης του γερμανικού μονοθέσιου. Ανταγωνιστική θα πρέπει να περιμένουμε και την McLaren, η οποία πέρσι είχε σημειώσει το 1-2 στην Ιταλία.
Λόγω του ότι πρόκειται για μία πίστα η οποία ευνοεί τα προσπεράσματα θα είχε νόημα για πολλούς οδηγούς να “φορτωθούν” με ποινές λόγω νέων στοιχείων PU. Υπενθυμίζουμε ότι από την 1η Σεπτεμβρίου έχουν απαγορευτεί όλες οι αναβαθμίσεις στις PU -πλην όσων αφορούν σε θέματα αξιοπιστίας μέχρι και το τέλος του 2025.
Χαρακτηριστικά σιρκουί
Το τρίτο παλαιότερο σικρουί στον κόσμο κατασκευάστηκε το 1922 και έχει φιλοξενήσει έκτοτε αμέτρητους αγώνες διαφόρων κατηγοριών. Στην Formula 1 όλα τα ιταλικά Grand Prix, εκτός από εκείνο του 1980, έχουν διεξαχθεί εκεί. Η Monza είχε κατά το παρελθόν τρεις διαφορετικές διαδρομές -μία εκ των οποίων ήταν οβάλ αλλά η 5,793 χιλιομέτρων χάραξη που χρησιμοποιείται σήμερα είχε λάβει την οριστική μορφή της το 2000. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 53 γύρους.
Πρόκειται για την ταχύτερη πίστα στο πρόγραμμα. Δεν είναι τυχαίος, άλλωστε, ο χαρακτηρισμός “Ναός της ταχύτητας” που της προσδίδεται. Το πέρασμα από τα δύο αργά σικέιν της πίστας δοκιμάζει την μηχανική ευστάθεια των αυτοκινήτων, ενώ οι δύο Lesmo με την Parabolica την αεροδυναμική. Ιδιαίτερα τεχνικό είναι το πέρασμα από την Ascari ενώ η μεγάλη πρόκληση για τους οδηγούς είναι να επιτύχουν υψηλές ταχύτητες εντός των στροφών ενώ φέρουν πολύ λίγο φτερό.
Όμως, η Monza ήταν ανέκαθεν το σιρκουί για τους κινητήρες. Η πίστα-δυναμόμετρο στην οποίαν μία ισχυρή PU μπορεί να σε βάλει στην διεκδίκηση της νίκης. Δεν είναι λίγες οι φορές που είχαμε νικητές-έκπληξη στην Ιταλία. Πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι εκείνα των Gasly και Ricciardo το 2020 και 2021 αντίστοιχα.
Ελαστικά
Οι γόμες που φέρνει η Pirelli στην Ιταλία είναι ένα σκαλοπάτι πιο μαλακές σε σχέση με εκείνες που χρησιμοποιήθηκαν στην Ολλανδία. Έτσι, οι C2, C3 και C4 θα έχουν τους ρόλους των hard, medium και soft αντίστοιχα.
Στην Monza τα ελαστικά καταπονούνται πολύ κατά τη διάρκεια των έντονων φρεναρισμάτων από τις πολύ υψηλές ταχύτητες. Επιπλέον, καθώς τα set-up των αυτοκινήτων είναι χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου, τα ελαστικά ταλαιπωρούνται περισσότερο και στις αλλαγές διεύθυνσης.
Συνήθως, ο αγώνας βγαίνει με μία στάση στα pits. Θα έχει ενδιαφέρον, όμως, να δούμε εάν φέτος αυτό θα μπορέσει να επιτευχθεί με συνδυασμό soft-medium.
Τηλεοπτική κάλυψη
Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από την ΕΡΤ αλλά και την Cosmote TV. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:
- Παρασκευή 09/09
15:00: FP1
18:00: FP2 - Σάββατο 10/09
14:00: FP3
17:00: Κατατακτήριες δοκιμές - Κυριακή 11/09
16:00: Αγώνας
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Ολλανδίας: Περί προσαρμοστικότητας
Hamilton: Το ξέσπασμά του μετά το Safety Car (+video)
Ferrari: Κίτρινες οι F1-75 στην Monza;