Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Γαλλίας: Οι καθοριστικές στιγμές (+video)

Ελλάδα 8:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Γαλλίας: Οι καθοριστικές στιγμές (+video)

FORMULA 1

F1 GP Γαλλίας: Οι καθοριστικές στιγμές (+video)

FORMULA 1

Το γαλλικό Grand Prix ολοκληρώθηκε με τον Max Verstappen να κερδίζει για έβδομη φορά φέτος. Αντιθέτως, o Leclerc είχε έναν καταστροφικό αγώνα παρά την έβδομη φετινή του pole. Ας θυμηθούμε τις στιγμές που καθόρισαν το τελικό αποτέλεσμα του αγώνα.

Advertisement
Advertisement

Εκτός από την -σύντομη τελικά- μάχη για την πρώτη θέση υπήρξαν αρκετές εντυπωσιακές στιγμές κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Carlos Sainz Jr ξεκινώντας από την 19η θέση συμμετείχε σε πολλές από αυτές στην προσπάθειά του για ένα podium.

Η Mercedes, όπως είχαμε προβλέψει, ήταν πιο ανταγωνιστική σε συνθήκες αγώνα από ότι στις κατατακτήριες. Όχι, όμως, αρκετά ώστε ο Hamilton να προβληματίσει τον Verstappen μετά την εγκατάλειψη Leclerc. Ωστόσο, ο George Russell θα είχε μία μεγάλη μονομαχία με την άλλη Red Bull του Sergio Perez.

1. Leclerc εναντίον Verstappen

Η πίεση που άσκησε ο Verstappen στον Leclerc κατά τους πρώτους γύρους ήταν ασφυκτική. Όμως, ο οδηγός της Ferrari κατάφερε να αμυνθεί σωστά όσες φορές χρειάστηκε. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο Verstappen να υποχωρήσει μετά τον 12ο γύρο ώστε να διαφυλάξει τα εμπρός ελαστικά του. Τελικά, στον 16ο γύρο η Red Bull θα φώναζε τον Ολλανδό στα pits επιχειρώντας το undercut στον Leclerc.

Advertisement
Advertisement

Η Ferrari δεν είχε άλλη επιλογή από το να παρατείνει όσο γινόταν το πρώτο stint του Μονεγάσκου. Λογικά, ο Leclerc θα έμπαινε λίγο μετά τον 20ο γύρο για την δική του αλλαγή. Θα έβγαινε πίσω από τον Verstappen αλλά με ελαφρώς πιο φρέσκια σκληρή γόμα. Το πιθανότερο ήταν πως οι δύο οδηγοί δεν θα έκαναν δεύτερη στάση στα pits και θα μονομαχούσαν μέχρι τον τελευταίο γύρο για τη νίκη. Όμως, το λάθος του Leclerc στην Beausset μας στέρησε μία ακόμη μάχη μεταξύ των δύο οδηγών φέτος.

2. Το “κολλημένο” γκάζι

Μετά την έξοδό του, ο Leclerc προσπάθησε να επανέλθει στην πίστα βάζοντας την όπισθεν. Όμως, η F1-75 δεν ανταποκρινόταν στις εντολές του οδηγού της. Τότε ο Μονεγάσκος βγήκε στην ενδοεπικοινωνία και φώναξε: “I cannot go ON throttle”. Αυτό το μήνυμα παρερμηνεύτηκε από τους περισσότερους ως “I cannot go OFF throttle”. Σίγουρα σε αυτό βοήθησε και το κολλημένο γκάζι του Leclerc στον προηγούμενο αγώνα της Αυστρίας.

Advertisement

Αυτή η παρεξήγηση οδήγησε πολλούς σε διάφορες γοητευτικές θεωρίες συνωμοσίας. Σύμφωνα με αυτές, η Ferrari δεν είχε φτιάξει το πρόβλημα στο γκάζι του Leclerc και λόγω αυτού ο Charles εγκατέλειψε. Οι συνωμοσιολόγοι δεν πτοήθηκαν ακόμη και όταν ο ίδιος ο Leclerc ανέλαβε την ευθύνη της εξόδου λίγα λεπτά μετά. Υποτίθεται ότι ο Μονεγάσκος είχε πιεστεί από την Scuderia να πει ψέματα ώστε να συγκαλυφθεί (!) το λάθος της ομάδας. Όποιος κάνει τον κόπο, όμως, να δει το onboard του Leclerc από την στιγμή του ατυχήματος θα καταλάβει γρήγορα πόσο εκτός πραγματικότητας είναι όλα αυτά.

3. Ο… διψασμένος Hamilton

Ο Lewis Hamilton στο 300ο Grand Prix της καριέρας του κατάφερε να πετύχει το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα. Είχε μία εξαιρετική εκκίνηση υποσκελίζοντας γρήγορα τον Perez για την τρίτη θέση. Αυτή μετατράπηκε σε δεύτερη μετά την εγκατάλειψη του Leclerc.

Advertisement

Ο ρυθμός αγώνα της W13 ήταν αξιοπρεπέστατος και ο Hamilton δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο σοβαρά από τον Perez που βρισκόταν πίσω του. Από έξω όλα φαίνονταν εύκολα. Όμως, με το σύστημα νερού στο μονοθέσιο του να μην λειτουργεί, ο Βρετανός έπρεπε να βγάλει τα 300+ χιλιόμετρα του αγώνα χωρίς σταγόνα νερό! Μετά από έναν εξαντλητικό αγώνα, ο Lewis αποφάσισε, μάλιστα, να ξαπλώσει για λίγο στο cooldown room λίγο πριν την απονομή.

4. Ισπανική επίθεση

Ο Carlos Sainz Jr ήταν αναγκασμένος να ξεκινήσει από την 19η θέση λόγω των ποινών που πήρε για τα νέα στοιχεία PU. Ο Ισπανός, όμως, οδήγησε εξαιρετικά από την αρχή κερδίζοντας αρκετές θέσεις παρά το ότι αρχικά είχε την hard γόμα. Το Safety Car που προκάλεσε η έξοδος του Leclerc ήρθε σε άσχημο χρονικό σημείο για τον Carlos.

Αναγκάστηκε να μπει στα pits περνώντας στα medium νωρίτερα από ότι επιθυμούσε. Τα πράγματα χειροτέρεψαν όταν η Ferrari απελευθέρωσε τον Sainz από το box σχεδόν επάνω στον επερχόμενο Albon. Κατά συνέπεια στον Carlos επιβλήθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων. Με τους πρωτοπόρους να βρίσκονται στα hard ο Sainz κατάφερε να τους ασκήσει πίεση. Οι μονομαχίες του με τους Russell και Perez ήταν φανταστικές.

Θα ανέβαινε μέχρι και την τρίτη θέση με 12 γύρους να απομένουν. Η Ferrari αποφάσισε να τον φωνάξει για δεύτερη αλλαγή σε medium θεωρώντας ότι το τρέχον σετ του Carlos δεν θα έβγαζε την απόσταση. Έτσι, ο Sainz θα τερμάτιζε τελικά στην 5η θέση παίρνοντας και τον βαθμό του ταχύτερου γύρου. Ίσως η Ferrari θα μπορούσε να ρισκάρει λίγο παραπάνω με τον Sainz. Τουλάχιστον δοκιμάζοντας να περάσει την soft γόμα στον Ισπανό για το τελευταίο του stint.

5. Russell εναντίον Perez

Η μονομαχία των δύο οδηγών για την τελευταία θέση του podium ήταν επίσης δραματική. Ο Russell πίεζε συνεχώς τον Perez, ο οποίος είχε ένα μάλλον μέτριο τριήμερο στην Γαλλία. Πλησιάζοντας στο τέλος της πρώτης Mistral ο George επιχείρησε μία divebomb στην εσωτερική του Checo. Ο Μεξικανός άφησε χώρο στον Russell αλλά εκείνος δεν μπόρεσε να αποφύγει μία μικρή επαφή με την Red Bull.

Αναγκαστικά, ο Perez βγήκε στην έξοδο διαφυγής κρατώντας την θέση του. Ο Russell επέμενε στο teamradio ότι έπρεπε να πάρει την θέση λόγω του ότι ο Checo “έκοψε δρόμο”. Το επιχείρημά του ήταν ότι σύμφωνα με τους κανόνες εάν έχει κάποιος τον μπροστά άξονα του μονοθέσιου του στον πίσω άξονα του προπορευόμενου τότε η θέση του ανήκει.

Ίσως, ο George θα έπρεπε να ρίξει μια ματιά στους κανονισμούς. Κατά το προσπέρασμα από την εσωτερική, το αυτοκίνητο που επιτίθεται οφείλει να βρίσκεται απολύτως δίπλα σε εκείνο που αμύνεται μέχρι το apex της στροφής. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη ποτέ. Συνεπώς ήταν ορθή η απόφαση των αγωνοδικών να μην τιμωρήσουν τον Perez. Τελικά, ο Russell θα έπαιρνε την τρίτη θέση μετά την επανεκκίνηση από το VSC. Μία δυσλειτουργία του συστήματος ειδοποίησης στο τιμόνι του Perez- σύμφωνα με τον ίδιο- καθυστέρησε τον Checo, κοστίζοντάς του τελικά το τελευταίο σκαλί του podium. Ο Helmut Marko από την άλλη πιστεύει ότι ο Μεξικανός ίσως είχε πιει τεκίλα το προηγούμενο βράδυ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Weber: Ψεύδεται η οικογένεια του Michael Schumacher
F1 GP Γαλλίας: Άνετη επικράτηση Verstappen- Καταστροφή για Leclerc
F1 GP Γαλλίας: Η πολυπόθητη σταθερότητα (+ video)