GP Αυστραλίας: Θρίαμβος Rosberg στην πρεμιέρα (updated)
FORMULA 1GP Αυστραλίας: Θρίαμβος Rosberg στην πρεμιέρα (updated)
FORMULA 1Η μεγάλη ανατροπή που περιμέναμε ήρθε με το Γερμανό Nico Rosberg να σημειώνει μια εμφατική νίκη με τα χρώματα της Mercedes, την 4η στην καριέρα του και την πρώτη στην Αυστραλία.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Βασικό στοιχείο του σημερινού αγώνα η διαφορά δυναμικής που επέδειξε η Mercedes W05 σε σχέση με τον ανταγωνισμό που δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολίας ότι ο poleman Lewis Hamilton θα βρίσκονταν επίσης στο βάθρο αν δεν αντιμετώπιζε μηχανικό πρόβλημα στο ξεκίνημα.
Ένας άλλος Γερμανός λοιπόν, ο Rosberg έσπασε το απίστευτο σερί του Sebastian Vettel (9 νίκες) που σήμερα εγκατέλειψε με πρόβλημα στον κινητήρα. Η Red Bull όμως ανέβηκε στο βάθρο με τον τοπικό ήρωα Daniel Ricciardo που τερμάτισε 2ος.
Μεγάλη έκπληξη από τον Kevin Magnussen που κατόρθωσε να βρεθεί στην 3η θέση στο ντεμπούτο του στη F1 με τη McLaren.
Η πρώτη προσπάθεια για εκκίνηση δεν ολοκληρώθηκε καθώς είχε πρόβλημα ο Max Chilton. Στη δεύτερη προσπάθεια έσβησαν τελικά τα κόκκινα φώτα βρήκε το Χάμιλτον να χάνει την πρώτη θέση από το Rosberg αρχικά και από το Ricciardo μέχρι την 1η στροφή.
Πίσω τους ο Kamui Kobayashi μπλόκαρε τους τροχούς του και αφού ακούμπησε τον Kimi Raikkonen έπεσε πάνω στον Felipe Massa οδηγώντας τον σε εγκατάλειψη. Το ίδιο έγινε και με την Caterham βέβαια, οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν μετά τη λήξη του αγώνα,
Ο ρυθμός άρχισε να βρίσκει ένα ρυθμό με το Rosberg να ανοίγει σιγά – σιγά τη διαφορά και τους Hamilton, Sebastian Vettel να εγκαταλείπουν. Ο Βρετανός είχε πρόβλημα με την λειτουργία ανάφλεξης ενός εκ των έξι κυλίνδρων της W05, πρόβλημα που δεν είχαν αντιμετωπίσει οι Γερμανοί σε κανένα από τα 8 μονοθέσια (Mercedes, McLaren, Force India, Williams) τα οποία χρησιμοποιούν τον κινητήρα τους στις δοκιμές εξέλιξης το χειμώνα. O Vettel είχε θέμα με τη χαρτογράφηση του κινητήρα από χτες στις κατατακτήριες δοκιμές, διαμαρτύρονταν πριν την εκκίνηση και τελικά εγκατέλειψε λίγο μετά απ’ αυτή.
Η εξέλιξη του αγώνα έφερε τον Valtteri Bottas με τη Williams να πιέζει τον Αλόνσο, ο ενθουσιώδης Φινλανδός έκανε λάθος χτύπησε στον τοίχο και τα κομμάτια από το ελαστικό και τη ζάντα υποχρέωσαν τον Charlie Whiting να βγάλει αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Φινλανδός έφτασε στα πιτ άλλαξε ελαστικό κατάφερε να συνεχίσει και τελικά τερμάτισε 6ος δείχνοντας τις δυνατότητες της Williams.
Όταν ο αγώνας βρήκε τον κανονικό του ρυθμό μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Rosberg άρχισε να ξεμακραίνει και ήταν σαφές πως ο Ricciardo πίσω του είχε περισσότερο την προσοχή του σε Magnussen, Hulkenberg, Alonso παρά στη διεκδίκηση της νίκης.
Η Ferrari έβγαλε μετά τη 2η αλλαγή ελαστικών τον Alonso μπροστά από το Hulkenberg αλλά και οι δυο έπεσαν πίσω από το Button που με διαφορετική στρατηγική βρέθηκε να διεκδικεί θέση στο βάθρο παρότι είχε σπασμένο ρύγχος.
Κατά τη διάρκεια του πιτ στοπ ο χειριστής του εμπρός γρύλλου χτύπησε το ρύγχος το οποίο έσπασε! Άγνωστο αν υπήρχε νωρίτερα κάποια επαφή σ’ αυτό το σημείο για τη McLaren.
Η νέα υβριδική εποχή της F1, ξεκίνησε όπως εκτιμούσαμε. Με κυριαρχία Mercedes με προβλήματα αξιοπιστίας, με τη Red Bull να κάνει την έκπληξη καταφέρνοντας να είναι στο βάθρο και τις McLaren, Williams να δίνουν σαφή δείγματα γραφής της δυναμικής τους.
Αρνητική έκπληξη από τη Ferrari, που είχε την αξιοπιστία αλλά όχι την ταχύτητα, είναι χαρακτηριστικό πως δεν υπήρχε μονοθέσιο με μονάδα ισχύος Ferrari στην πρώτη 4αδα και μόνο δυο στην πρώτη δεκάδα έναντι 5 μονοθέσιων με Mercedes και 3 με Renault!
Με το πέσιμο της καρό σημαίας ο Rosberg ακούστηκε να φωνάζει περιχαρής στους μηχανικούς του: “Συγχαρητήρια παιδιά, μου δώσατε απίστευτο μονοθέσιο“. Αμέσως μετά στο βάθρο, απαντώντας σε ερώτηση του γηγενή Alan Jones, πρωταθλητή το 1980 τόνισε: “Δε ξέρω τι συνέβη στο άλλο μονοθέσιο δεν είμαστε ακόμη 100% σίγουροι η ομάδα έκανε εξαιρετική δουλειά στο δικό μου μονοθέσιο. Στις επόμενες δυο βδομάδα πρέπει να βελτιωθούμε στις λεπτομέρειες. Αυτό το τριήμερο είχαμε πολλές αλλαγές στο μονοθέσιο που δε θες να γίνονται ακριβώς πριν τον πρώτο αγώνα. Το μονοθέσιο μου ήταν απίστευτα γρήγορο σήμερα. Ήταν ευχαρίστηση να οδηγείς τόσο σπουδαίο μονοθέσιο, ανυπομονώ να το οδηγήσω ξανά σε επόμενο αγώνα. Θα είναι δύσκολο κα η αξιοπιστία δεν είναι ακόμη δεδομένη έχουμε δουλειά αλλά είμαι ενθουσιασμένος“.
Update: Μετά τη λήξη του αγώνα εξελίχθηκε ένα θρίλερ με την RB10 του Ricciardo. Ο Αυστραλός όπως κατεγράφη ξεπερνούσε σε αρκετά σημεία το όριο στιγμιαίας κατανάλωσης (100kg/ώρα). Ο αλυτάρχης του αγώνα, Charlie Whiting είχε προειδοποιήσει από την Πέμπτη πως δε θα δείξει καμία ανοχή στο συγκεκριμένο θέμα και μετά από 5ωρη εξέταση του συμβάντος από τους αγωνοδίκες, αποφασίστηκε ο αποκλεισμός του Αυστραλού. Η Red Bull κατέθεσε ήδη ένσταση.
Αναλυτικά η κατάταξη:
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1h32m58.710s |
2. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | +24.525s |
3. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | +26.777s |
4. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +30.027s |
5. | Fernando Alonso | Ferrari | +35.284s |
6. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | +47.639s |
7. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | +50.718s |
8. | Kimi Raikkonen | Ferrari | +57.675s |
9. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | +1m00.441s |
10. | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | +1m03.585s |
11. | Sergio Perez | Force India-Mercedes | +1m25.916s |
12. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | +1 γύρο |
13. | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | +1 γύρο |
14. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | +2 γύρους |
15. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | +8 γύρους * |
* Δεν πήρε κατάταξη |