Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Seat Ibiza 1.0 EcoTSI vs Suzuki Swift 1.2 Hybrid

Ελλάδα 7:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Seat Ibiza 1.0 EcoTSI vs Suzuki Swift 1.2 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Seat Ibiza 1.0 EcoTSI vs Suzuki Swift 1.2 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δύο προτάσεις που εστιάζουν με ένα παραδοσιακό τρόπο στις ανάγκες του αγοραστικού κοινού, από τη Seat και τη Suzuki που αν μη τι άλλο γνωρίζουν διαχρονικά πώς να προσφέρουν ικανές εμπορικά προτάσεις στην κατηγορία.

Advertisement
Advertisement

Κόντρα στη μόδα της «premium» προσέγγισης, οι δύο προτάσεις που έχουμε εδώ, έρχονται να καλύψουν με αρκετά προτερήματα τις βασικές ανάγκες μετακίνησης.

Μιλάμε για δύο προτάσεις που «ταιριάζουν» οικονομικά και πηγαίνουν σχεδόν «χέρι-χέρι» στον τιμοκατάλογο, από τις βασικές, έως τις κορυφαίες τους εκδόσεις. Με τον τρόπο τους, μπορούν να δώσουν διέξοδο στην ανάγκη για αγορά ενός αυτοκινήτου που μπορεί να παίξει μια μεγάλη γκάμα ρόλων ανάλογα με τις ανάγκες.

Δύο προτάσεις, που αν αναλογιστούμε την ιστορία τους και την παράδοση που έχουν δημιουργήσει, θα μπορούσαμε να πούμε πως έχουμε να κάνουμε με δύο διαχρονικά σύμβολα νεότητας, μια και ανέκαθεν αποτελούσαν νεανικές επιλογές, άσχετα με το αν σήμερα θα κληθούν να παίξουν και το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Στις εκδόσεις που έχουμε εδώ, τα αυτοκίνητα δεν μπορούν να συγκριθούν απευθείας αλλά έχουμε τη δυνατότητα να δούμε τι είναι αυτό που τα κάνει να στέκονται στην αγορά, προσφέροντας πολύ ενδιαφέροντα πακέτα εξοπλισμού, με κορυφαίο hardware και software, αυτά που θεωρούνται απολύτως απαραίτητα για να διαμορφωθεί ένα πλήρως σύγχρονο πακέτο που θα προσελκύσει τον αγοραστή.

Από τη μια το Ibiza στην έκδοση FR με τη σπορ διάθεση και από την άλλη το Swift, που με το λανσάρισμα των υβριδικών εκδόσεών του, έχει ανανεωθεί σημαντικά και θέτει ως προτεραιότητα τις οικονομικές μετακινήσεις. Άλλωστε, το Swift για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω σε επίπεδο επιδόσεων, διατίθεται στην έκδοση Sport που έχει άλλο προσανατολισμό και στοχεύει σε όσους θέλουν να έχουν επιδόσεις και συμπεριφορά πιο παιχνιδιάρικη.

Advertisement

Όπως και το Ibiza αντίστοιχα, που έχει βασική έκδοση με τον 1.000άρη κινητήρα στην ατμοσφαιρική του έκδοση που αποδίδει 80 ίππους και έχει στο στόχαστρο όσους θέλουν να καλύψουν απλώς τις βασικές ανάγκες μετακίνησης, με ένα ποιοτικό μικρό μοντέλο, χωρίς αξιώσεις επιδόσεων. Αξίζει να αναφέρουμε πως η Seat, προσφέρει το αειθαλές της μοντέλο και με μια ενδιάμεση έκδοση, με τον ίδιο TSI χιλιάρη κινητήρα και απόδοση 95 ίππους.

Είναι δύο περιπτώσεις αυτοκινήτων που μπορούν άνετα να θεωρηθούν «σημείο εισόδου» για την αγορά. Βλέπετε η τιμή βάσης, είναι για αμφότερα τα αυτοκίνητα κοντά στα 16.000 ευρώ, γεγονός που τα καθιστά και δύο από τις πλέον οικονομικές προτάσεις της αγοράς. Τα θέλγητρά τους; Η προηγμένη τεχνολογία που χρησιμοποιούν, προκειμένου να προσφέρουν στο κοινό, όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο 5θυρο μοντέλο του B-segment.

Advertisement

Αυτό δεν είναι μόνο κάτι που αφορά στην εξωτερική εμφάνιση των δύο μοντέλων με τα LED φώτα ημέρας και τα προηγμένα συστήματα φωτισμού. Κυρίως, το εισπράττει κανείς από την καμπίνα, εκεί που τα σύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας, με τις οθόνες αφής (7,0 ίντσες του Swift, 8,25 ίντσες του Ibiza) που δεσπόζουν στο κέντρο του ταμπλό και την υποστήριξη μιας πλειάδας ηλεκτρονικών βοηθημάτων για την ασφαλέστερη μετακίνηση, δίνουν τον απόλυτα σύγχρονο «αέρα» στα δύο μοντέλα.

Η ποικιλία των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας του Swift, μπαίνει κάτω από την «ομπρέλα» Suzuki Safety Support και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την προειδοποίηση και το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Μοιάζει πολύ φυσικό το ότι υπάρχουν επίσης τα συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, το προσαρμοζόμενο (Adaptive) cruise control αλλά και το Dual Sensor Brake Support (DSBS) αυτό που παίρνει μέτρα σε περίπτωση που ο οδηγός αστοχήσει.

Advertisement

Αντίστοιχη είναι και η υποστήριξη που απολαμβάνει ο οδηγός του Ibiza, με το αειθαλές μοντέλο της πάλαι ποτέ ισπανικής εταιρείας, να δείχνει λίγο πιο ραφιναρισμένο στις αυτόματες αυτές παρεμβατικές λειτουργίες, προφανώς λόγω πιο σύγχρονου software. Η συνδεσιμότητα με Bluetooth και η υποδομή για χρήση των Android Auto και Apple CarPlay είναι κοινός τόπος και εδώ που τα λέμε, δε θα μπορούσαν να λείπουν από οποιαδήποτε σύγχρονη πρόταση ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Προφανώς και ο κάθε κατασκευαστής έχει το δικό του «κώδικα» αισθητικής αλλά και υλικών. Από τη μια η Seat με τα πιο μαλακά πλαστικά στην καμπίνα και τον αέρα της πρόσφατης ανανέωσης που έφερε περισσότερο χρώμα, όπως αυτό στο περίγραμμα των αεραγωγών, δίνει ένα τελείως διαφορετικό ύφος, το οποίο βασίζεται και στο σκούρο χρώμα των επενδύσεων που συναντά κανείς στην καμπίνα.

Αντίθετα, το Swift εμφανίζεται πιο «παιχνιδιάρικο» με διάθεση να προσεγγίσει πιο εύκολα μεγαλύτερη μερίδα αγοραστικού κοινού. Αυτό αντανακλάται και στην ευκολία των χειρισμών, στα χειριστήρια που μοιάζουν «πούπουλα» ενώ ταυτόχρονα έχουν την αίσθηση της heavy duty κατασκευής, που θα είναι «εκεί» και θα λειτουργούν όπως την πρώτη μέρα, για πάρα πολλά χρόνια.

Αυτή είναι και η ειδοποιός διαφορά στην προσέγγιση, μια και το μοντέλο της Suzuki είναι θα μπορούσαμε να πούμε «αυτόφωτο» απέναντι στο Ibiza, που έχει να διαχειριστεί ένα πιο «βαρύ φορτίο» που προκύπτει από το όνομα του Ομίλου που εκπροσωπεί και λόγω αυτού, είναι «δέσμιο» ενός πιο συντηρητικού συνολικού προφίλ. Αυτό αν θέλετε, αντανακλάται και σε επίπεδο μηχανικών μερών, με το μοντέλο της Suzuki να κάνει τη διαφορά προσφέροντας ένα ικανό υβριδικό σύνολο.

Μπορεί να φαίνεται light, είναι όμως όπως πρέπει στον τομέα της απόδοσης. Η συμβολή του ηλεκτροκινητήρα, έρχεται να υποκαταστήσει το turbo στη βοήθεια του κινητήρα εσωτερικής καύσης από τις χαμηλές στροφές. Αποπνέει μια ευχάριστη σπιρτάδα το μοτέρ του Swift, μασκάροντας αποτελεσματικά έως ένα βαθμό, με τη συνδρομή και των κοντών σχέσεων του κιβωτίου, το έλλειμμα ισχύος.

Η ανάλαφρη εικόνα του Swift συμπληρώνεται και από την ευφυή σχεδίασή του, που έχει επιτρέψει στους μηχανικούς της Suzuki να μείνουν πολύ κάτω από τα 1.000 κιλά, ακόμα και τις πιο πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις του. Η διάταξη της ανάρτησης με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, έχει πολύ «στρογγυλεμένα» τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του είδους, χωρίς όμως να τα έχει τελείως εξαλείψει.

Έτσι έχουμε κάποιες αναπηδήσεις από την έτσι και αλλιώς (μάλλον αχρείαστα) σφιχτή ανάρτηση, που λόγω κοντού μεταξονίου, έρχονται μέχρι μπροστά και φτάνουν στα χέρια του οδηγού. Στον αντίποδα, το πιο μεγάλο σε διαστάσεις Ibiza, προφανώς τις καταστάσεις αυτές τις διαχειρίζεται αρκετά καλύτερα. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως παρά τις 17άρες ζάντες αλουμινίου της έκδοσης FR που είχαμε στη διάθεσή μας, το Ibiza δεν έδειξε να κουράζει και να ταλαιπωρείται πουθενά.

Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι και στις δύο περιπτώσεις, περιορίζει το πλήθος των πληροφοριών που φτάνουν στα χέρια του οδηγού. Στο μοντέλο της Seat, αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά του μεγέθους από τον τρόπο με τον οποίο το αυτοκίνητο ταξιδεύει. Εδώ έρχεται και «κουμπώνει» λίγο καλύτερα η αίσθηση του μεγαλύτερου αυτοκινήτου, που ας το κρατήσουμε ως σημείωση, μια και παίζει ρόλο στη διαμόρφωση της συνολικής εικόνας.

Ο EcoTSI τρικύλινδρος των 999 κ.εκ., στην προκειμένη περίπτωση του FR αποδίδει 110 ίππους και με τη συνδρομή του κιβωτίου των ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις, κάνει το Ibiza παραπάνω από επαρκές σε ό,τι έχει να κάνει με τις επιδόσεις που του προσφέρει. Λειτουργεί σημαντικά πιο ξεκούραστα, ενώ χάρη στο turbo, δε χρειάζεται να στροφάρει ψηλά για να δώσει τον καλύτερό του εαυτό κι αυτό με τη σειρά του συμβάλλει στην πιο πολιτισμένη εικόνα που επιδεικνύει στον οδηγό και τους επιβάτες. Στην πραγματικότητα, το πλεονέκτημα της ισχύος δίνει στο Ibiza τη δυνατότητα να καλύπτει με άνεση το επιπλέον βάρος και να σημειώνει αρκετά καλές επιδόσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Ο τομέας που το Seat θα κερδίσει την προσοχή όλων, έχει να κάνει με τους χώρους που προσφέρει για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Μια ματιά στα χαρακτηριστικά και δε μένει καμία αμφιβολία για το αν το Ibiza υπερτερεί και μπορεί να παίξει καλύτερα το ρόλο του οικογενειακού αν χρειαστεί. Το Swift μπορεί να μένει λίγο πίσω αλλά προβάλλει ως προτέρημα τη συγκριτικά μεγαλύτερη ευελιξία, που δεν είναι καθόλου αμελητέα ποσότητα ως χαρακτηριστικό.

Συνολικά τώρα, έχοντας κανείς απέναντί του δύο κάθε άλλο παρά βασικές προτάσεις σε ό,τι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό αλλά και την τεχνολογική τους υπεροπλία, οι λόγοι για να καταλήξει στην τελική επιλογή, είναι μάλλον ξεκάθαροι. Θυμίζουμε πως οι δύο προτάσεις, είναι «απέναντι», από τις βασικές, έως τις κορυφαίες τους εκδόσεις και η τελική επιλογή έχει να κάνει μόνο με το τι ζητά κανείς από το αυτοκίνητό του και τι προτεραιότητες θέτει.

Αντικειμενικά πάντως, όσο αυτό είναι εφικτό, το μεγαλύτερο σχεδόν πάντα κερδίζει, μια και δικαιώνει εν τοις πράγμασι το παλιό διαφημιστικό σλόγκαν, «περισσότερο αυτοκίνητο για τα λεφτά σας». Αυτό που εμείς καταθέτουμε ως τη δική μας αλήθεια, είναι πως και με τα δύο αυτοκίνητα, οι διαδρομές είναι χωρίς άγχος, ξεκούραστες και υπό συγκεκριμένες συνθήκες, μπορεί να γίνουν έως και πολύ διασκεδαστικές.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Seat Ibiza 1.0 FR
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 110 PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 200 Nm/ 2.000- 3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 5,4 λτ./100 χλμ. – 6,3 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 122 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.059/1.780/1.444 mm
Βάρος: 1170 kg
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Τιμή: Από 19.990 € 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Suzuki Swift 1.2 Hybrid
Κινητήρας: 1.197 cc
Ισχύς: 83 PS/6.000 rpm
Ροπή: 10,9 kgm/2.800 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13,1 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 4,8 lt/100 km – 5,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 88 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €- 80,6 € (Sport)
Βάρος: 911 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.845/1.735/1.495 mm
Μεταξόνιο: 2.450 mm
Χώρος αποσκευών: 265 lt
Τιμή: από 15.080 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρχεται σπορ έκδοση για το Toyota Prius
Αφιέρωμα: Μicrocars, το μέλλον της αστικής μετακίνησης
Haas VF23: Tο νέο μονοθέσιο