Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Volkswagen ID. Buzz που παραδόθηκε στην Αστυπάλαια

  • newsautoteam

Η πολύ-αναμενόμενη μετενσάρκωση του κλασικού Microbus θα μπορούσε να είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το οποίο επιτέλους θα μπορούσαμε να ταυτιστούμε.

Περιμέναμε πολύ καιρό την άφιξη της ηλεκτρικής μετενσάρκωσης του VW Transporter και να που έρχονται δυο μαζί. Τόσο η επιβατική όσο και η επαγγελματική έκδοση του ID.Buzz θα λανσαριστούν μέσα στους επόμενους μήνες. Και αυτή η έκδοση προπαραγωγής που οδηγούμε μας δίνει κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι και οι δύο θα γίνουν εμπορικές επιτυχίες.

Μάλιστα η VW το παρουσίασε στο Ευρωπαϊκό πράσινο νησί, την όμορφη Αστυπάλαια, παραδίδοντας τέσσερα απο αυτά για αποκλειστική χρήση από τις Ελληνικές αρχές!

Υπό πολλές έννοιες το ID.Buzz βρίσκεται πολύ κοντά στο αρχέτυπο μοντέλο του 1950: ο κινητήρας πίσω, το ίδιο και η κίνηση, με χαμηλό κέντρο βάρους, τα καθίσματα κοντά στο παρμπρίζ και βέβαια συρόμενες πλαϊνές πόρτες. Κάποια άλλα σημεία βέβαια είναι από άλλον πλανήτη: το μοτέρ είναι ηλεκτρικό, οι περισσότερες λειτουργίες εκτελούνται μέσω της οθόνης αφής ή φωνητικών εντολών και το βάρος του πλησιάζει τους 2,5 τόνους. Και βέβαια διαθέτει 204 PS, γεγονός που το καθιστά μακράν πιο γρήγορο από το αρχικό.

Η πενταθέσια επιβατική έκδοση ονομάζεται ID.Buzz. Το βανάκι θα λέγεται ID.Buzz Cargo και θα έχει μια μπροστινή σειρά με τρεις θέσεις. Ενα ατσάλινο παραπέτασμα θα τους χωρίζει από τον χώρο φόρτωσης, ενώ τα υλικά της καμπίνας θα είναι ελαφρώς υποδεέστερα. Και οι δύο εκδόσεις έχουν τις ίδιες διαστάσεις και την ίδια ρετρό εμφάνιση. Μια έκδοση με μακρύτερο μεταξόνιο θα ακολουθήσει σύντομα, η οποία πιθανότατα να είναι και 7θέσια. Επίσης, έχει επιβεβαιωθεί μια έκδοση κάμπερ με την ονομασία ID. Buzz California, ενώ οι άνθρωποι της VW έχουν σιωπηρά επιβεβαιώσει ότι εκδόσεις με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και τετρακίνηση έπονται, πιθανότατα κάτω από το λογότυπο GTX.

Το ID.Buzz βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου, όπως και τα ID.3, ID.4 και ID.5. Θα έχει μακρύτερο μεταξόνιο από τα προαναφερόμενα, στα 2.988 mm, το οποίο προσεγγίζει αυτό του υπάρχοντος Transporter T6.1, με τη διαφορά ότι τα μετατρόχια θα είναι πολύ πιο κοντά, προσομοιάζοντας πολύ οπτικά με τα κλασικά T1 και Τ2. Οι πιο συμπαγείς διαστάσεις επίσης θα επιτρέπουν στο ID.Buzz μεγαλύτερη ευελιξία στο παρκάρισμα.

Με μήκος 4.712 mm, είναι πιο κοντό από το Touareg, ενώ το ύψος των 1.937 mm το καθιστά χαμηλότερο από το VW Multivan. Από την άλλη, βέβαια, είναι πλατύτερο από τα υπάρχοντα βαν της Volkswagen (1.985 mm). Παρά την πιο χαμηλή γραμμή της οροφής, το ID.Buzz διαθέτει γενναιόδωρους χώρους, κυρίως εξαιτίας της βελτιωμένης χωροθέτησης της μπαταρίας, ενώ ο χώρος αποσκευών και με τις πέντε θέσεις κανονικά τοποθετημένες αγγίζει τα 1.121 lt. Η πρακτικότητα έχει την τιμητική της εδώ.

Η έκδοση Cargo διαθέτει 3,9 κυβικά μέτρα χώρο φόρτωσης και μπορεί άνετα να φορτώσει δύο ευρωπαλέτες. Οι παραπάνω τιμές είναι αρκετά μικρότερες από τα 5,8 κυβικά μέτρα που προσφέρει το Transporter T6.1. Στην πραγματικότητα, ίσα που ξεπερνούν τις αντίστοιχες του Caddy Cargo, ενώ τα 585 kg του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους σημαίνουν ότι κάποιοι επαγγελματίες θα πρέπει να στραφούν σε άλλες, λιγότερο στυλάτες, λύσεις. Διότι, κακά τα ψέματα, είναι η εμφάνιση που θα στρέψει τα βλέμματα πάνω στο ID.Buzz, αλλά για να μετουσιωθεί αυτή η προσοχή και σε καλές πωλήσεις θα πρέπει και το περιεχόμενο να είναι ανάλογο και η οδήγηση ικανοποιητική.

Αν προέρχεστε από ένα συμβατικό αυτοκίνητο, θα πρέπει να αλλάξετε κάποιες συνήθειες, δεδομένου ότι το ID.Buzz οδηγείται περίπου όπως ένα βαν. Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα ψηλά και κοντά στο εμπρός παρμπρίζ του αυτοκινήτου, μια τοποθέτηση που ακόμα και πολλά σύγχρονα βαν δεν υιοθετούν πλέον. Και φυσικά πρέπει να έχετε πάντα στο μυαλό σας το σεβαστό απόβαρο του αυτοκινήτου. Το σανίδωμα του γκαζιού από στάση δεν έχει το ίδιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα που συναντά κανείς σε ένα τυπικό ηλεκτρικό μοντέλο. Βέβαια, η άμεσα διαθέσιμη ροπή των 310 Nm είναι αρκετή για να το μεταφέρει από στάση στα 100 km/h σε 9,8”.

Επομένως, υπό το πρίσμα ενός βαν/MPV, το ID.Buzz είναι αρκετά σβέλτο, μολονότι με ηλεκτρονικά περιορισμένη ταχύτητα στα 145 km/h είναι μάλλον απίθανο να δείτε ένα τέτοιο να σας παίζει φώτα στον αυτοκινητόδρομο. Αναμφίβολα το ηλεκτρικό μοτέρ των 204 PS με το κιβώτιο μονής σχέσης δεν βάζει φωτιά στον δρόμο, αλλά τα καταφέρνει μια χαρά στον αστικό ιστό, με επαρκή ευελιξία και χωρίς τις απότομες εκκινήσεις που ενίοτε κάνει ένα DSG κιβώτιο.

Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 82 kWh, αλλά από το επόμενο έτος θα προσφέρεται και η μικρότερη έκδοση με την μπαταρία των 52 kWh με αυτονομία 305 km, καθώς και μια μεγαλύτερη, 111 kWh, με αυτονομία που θα ξεπερνά τα 600 km, ενώ, όπως προείπαμε, υπάρχει η προοπτική τετρακίνητης έκδοσης με δύο ηλεκτρικά μοτέρ που θα αποδίδει 300 PS και θα εξαλείψει τις όποιες γκρίνιες περί επιδόσεων.

Το ID.Buzz με την μπαταρία των 77 kWh (σε καθαρή ενεργειακή απόδοση) που δοκιμάζουμε διαθέτει ορισμένους άσους στο μανίκι που εξισορροπούν ως έναν βαθμό το μεγάλο απόβαρο. Ο πρώτος έχει να κάνει με το χαμηλό κέντρο βάρους που εξασφαλίζει η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Αυτό, σε συνδυασμό με το μακρύ μεταξόνιο και τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, του εξασφαλίζει καλή ποιότητα κύλισης και επαρκή απόσβεση σε εγκάρσιες λακκούβες, σε οδόστρωμα με διαφορετική ποιότητα ασφάλτου ή πάνω από διαβάσεις τρένου ή τραμ.

Ωστόσο, τα πολύ φαρδιά ελαστικά (235/45 R21 μπροστά και 255/20 R21 πίσω) διαταράσσουν κάπως την ισορροπημένη εικόνα και περνούν αρκετό θόρυβο στο εσωτερικό. Πιθανότατα τα ενεργά αμορτισέρ να εξισορροπούσαν την κατάσταση, αλλά το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν τα είχε. Δεν διέθετε επίσης ούτε το μεταβλητό σύστημα διεύθυνσης, ούτε την αντλία θερμότητας που προσφέρονται στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκουν ακόμα τα matrix LED φώτα (τα «κανονικά» LED είναι στάνταρ) και συστήματα όπως το Travel Assist και το Park Assist με λειτουργία μνήμης.

Αυτό το τελευταίο «θυμάται» κάποια αγαπημένα σημεία παρκαρίσματος και μπορεί να κάνει τις ίδιες πολλαπλές κινήσεις, όπως να στριμωχτεί σε οριακές αποστάσεις ή να βγει με την όπισθεν από στενά δρομάκια με στροφές. Στο μεταξύ, το Travel Assist διαθέτει και τη λειτουργία Swarm Data, που σημαίνει ότι παρατηρεί τη συμπεριφορά των οχημάτων που κινούνται δίπλα στο ID.Buzz και αποφασίζει αν θα παραμείνει στο κέντρο της λωρίδας ή θα προσαρμόσει την πορεία σύμφωνα με τα δεδομένα που λαμβάνει. Επίσης, το ID.Buzz είναι το πειραματόζωο της VW όσον αφορά την αυτόνομη υπηρεσία διαμοιρασμού που αναπτύσσει σε συνεργασία με την Argo AI.

Τα περίπου 400 km της αυτονομίας της συγκεκριμένης έκδοσης είναι ακόμα υπό αίρεση, δεδομένου ότι δεν έχουν δοθεί ακριβή στοιχεία. Προφανώς το επιπλέον βάρος και η μεγάλη μετωπική επιφάνεια έχουν ένα τίμημα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε μια μέση κατανάλωση της τάξης των 23,9 kWh/100 km, που δεν τη λες και φοβερή, δεδομένου ότι η μέση ωριαία ταχύτητα μόλις που ξεπέρασε τα 60 km/h. Σε έναν φορτιστή DC 170 kW το ID.Buzz χρειάζεται μισή ώρα για να φορτίσει από το 0% έως το 80%. Που σημαίνει ότι πρέπει να πάρετε διπλό καπουτσίνο και ένα τοστ…

Το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά διαθέτει επαρκή αίσθηση, είναι ευθύβολο και καθόλου νευρικό. Αξιοθαύμαστα μικρός για το μήκος του αυτοκινήτου είναι ο κύκλος στροφής των μόλις 11 μέτρων. Τα φρένα με δίσκους μπροστά και ταμπούρα (ναι, ταμπούρα) πίσω διαθέτουν σωστή αίσθηση στην ανάκτηση ενέργειας, έχουν γραμμικότητα και δεν δείχνουν ότι κουράζονται εύκολα. Σε αντίθεση με άλλα μοντέλα ID, ετούτο εδώ φρενάρει αδιάλειπτα, χωρίς να αλλάζει η πίεση στο πεντάλ. Το πιο σκληροπυρηνικό από τα δύο προγράμματα ανάκτησης προσφέρει λειτουργία του ενός πεντάλ, που σε κάποιους αρέσει πολύ και άλλοι τη βρίσκουν αφύσικη. Τη συγκεκριμένη θα τη θέλαμε να είναι λίγο πιο αναλογική, αλλά συνολικά η όλη εμπειρία δείχνει σωστά στιλβωμένη.

Η εργονομική «ακαταστασία» που υπάρχει στα υπόλοιπα μοντέλα ID, δυστυχώς, έχει κληροδοτηθεί και στο ID.Buzz. Εξακολουθείς να εκκινείς το μοτέρ πατώντας ένα κουμπί, αλλά τον επιλογέα των σχέσεων που ξεφυτρώνει από την κολόνα του τιμονιού δύσκολα τον συνηθίζεις. Η 12 ιντσών οθόνη αφής που βρίσκεται σχετικά μακριά από τον οδηγό, στο κέντρο του ταμπλό, και οι διακόπτες αφής από κάτω εξακολουθούν να συνθέτουν μια εκνευριστική σπαζοκεφαλιά. Οι φωνητικές εντολές είναι μια κάποια λύση, μολονότι δεν ελέγχουν τις λειτουργίες που είναι σχετικές με συστήματα ασφάλειας. Κοντολογίς, παραμένει ανεξήγητο γιατί η VW επιμένει να διατηρεί έναν τόσο δύσχρηστο τρόπο λειτουργίας του συστήματος ελέγχου. Τουλάχιστον οι ιδιοκτήτες των σύγχρονων VW λένε ότι με τον καιρό το συνηθίζεις.

Από την άλλη μεριά, βέβαια, οι χώροι και η πρακτικότητα παίρνουν σχεδόν άριστα. Είναι δύσκολο να μην εκτιμήσεις την ευρύχωρη, φωτεινή και προσεγμένη στη λεπτομέρειά της καμπίνα των επιβατών. Τα καθίσματα (με προαιρετική λειτουργία μασάζ) είναι υπεράνετα, ο χώρος τόσο για τα πόδια όσο και για τα κεφάλια των επιβατών άφθονος, ενώ όταν τα πίσω καθίσματα διπλώνουν δημιουργούν έναν εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης (ή ύπνου). Πρόκειται για ένα εύκολο στη χρήση, συμπαγές, καλοφτιαγμένο και μελετημένο στη λεπτομέρειά του αυτοκίνητο. Το οποίο, παρεμπιπτόντως, διαθέτει και κάποιες χαριτωμένες λεπτομέρειες, όπως το γράφημα του περιγράμματος του αυτοκινήτου στα πλαϊνά των καθισμάτων. Αυτό που δεν διαθέτει είναι η δυνατότητα αφαίρεσης κατά το δοκούν των καθισμάτων ή η μετατόπιση των πίσω καθισμάτων εμπρός-πίσω.

Αυτή η τελευταία ερμηνεία της VW στο φουτουριστικό ρετρό είναι τελικά πολύ ενθαρρυντική. Θα αγγίξει πολύ ειδικά όσους ονειρεύονται από τώρα να αποκτήσουν μία από τις ειδικές εκδόσεις του αυτοκινήτου με τις οποίες σκοπεύουν να κάνουν μεγάλα ταξίδια και να κατασκηνώνουν στη φύση άνετα, ήσυχα και οικολογικά. Και επιπλέον, με μια νότα νοσταλγικής γοητείας.

62 ετών και ακόμα διαχρονικό – Το πιο funky «κουτί» που έχει σχεδιαστεί ποτέ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ: Οποιαδήποτε μορφή κι αν είχαν το Microbus ή το Transporter όταν έφευγαν από το εργοστάσιο, εξακολουθούσαν να εξελίσσονται για να προσαρμοστούν στις ανάγκες των ιδιοκτητών τους. Καθίσματα, κρεβάτια, κεντητές κουρτίνες, βάσεις για σανίδες του σερφ ή για ποδήλατα… οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε κάποιος το έχει κάνει. Με το καινούριο ID.Buzz η VW ξεκίνησε πιο ταπεινά, προσφέροντας για αρχή ένα πενταθέσιο επιβατικό και ένα τριθέσιο επαγγελματικό. Θα ακολουθήσει ωστόσο μια έκδοση με μακρύτερο μεταξόνιο και δυνητικά 7θέσια διάταξη, καθώς και μια έκδοση κάμπινγκ. Και μετά, οι ανεξάρτητοι βελτιωτές θα το κάνουν παγωτατζίδικο, καντίνα και τα σχετικά.

ΜΙΝΙΜΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ: Τα πρώτα Microbus και Transporter είχαν κινητήρες από Beetle τοποθετημένους πίσω, όπως άλλωστε και οι Porsche 912, και φυσικά ήταν πισωκίνητα. Οταν τη δεκαετία του ’90 οι κινητήρες πήγαν στο εμπρός μέρος, η γοητεία έπεσε περίπου 600%! Το ID.Buzz επιστρέφει στις βασικές αρχές, αλλά υπό ηλεκτρικό πρίσμα: μπαταρία στο πάτωμα, ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα, μονή σχέση μετάδοσης, πίσω κίνηση. Βέβαια, η ανάρτηση είναι σαφώς πιο μοντέρνα.

ΣΥΡΟΜΕΝΕΣ ΠΟΡΤΕΣ: Πίσω από την ύπαρξη συρόμενων θυρών υπάρχουν πρακτικά ζητήματα. Αφενός μπορείς να φορτώσεις ή να επιβιβαστείς ακόμα και σε περιορισμένους χώρους, αλλά επίσης αυτές συμβάλλουν και σε ένα διαχρονικό σχέδιο. Οι οριζόντιες γραμμές που ορίζουν τις πόρτες χωρίζουν το αμάξωμα σε επιμέρους τμήματα τα οποία μπορούν να βαφτούν με διαφορετικά χρώματα. Ομοίως, οι πολύ κοντοί πρόβολοι συμβάλλουν στον αναλογικά πολύ μικρό κύκλο στροφής και φυσικά διαμορφώνουν τη συνολική εμφάνιση και στο αρχέτυπο και στη μεταμοντέρνα εκδοχή του.

ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΧΩΡΟ: Με την πλειονότητα των σχεδιαστικών λεπτομερειών να εντοπίζεται στο εμπρός και πίσω μέρος και στις γωνίες, το υπόλοιπο αμάξωμα μοιάζει με λευκό καμβά. Η κατανομή του βάρους είναι ισόποσα διαμοιρασμένη και το κέντρο βάρους χαμηλό, είτε το υπόλοιπο φορτίο είναι μια οικογένεια είτε μια ευρωπαλέτα.

TECH – Volkswagen ID. Buzz

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ 204 PS, 310 Nm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 82 kWh (77 kWh net)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΠΙΣΩ
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 402 km (ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΗ)
ΦΟΡΤΙΣΗ: ΕΩΣ 170 kW (DC), 11 kW (AC). 0%-80% σε 30 λεπτά (170 kW), 7,5 ώρες (11 kW)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 9,8”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 145 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 23,9 kWhlt/100 km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.712/1.985/1.937 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.988 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 1.121 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.500 kg (ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΟ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: VW Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG
Video: Audi Q3 Plug-in Hybrid, ο ηλεκτρικός σας σύντροφος
Δοκιμή: Toyota Aygo X

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto