ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Porsche 718 RS Spyder στην Γερμανία

Ελλάδα 14:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε την Porsche 718 RS Spyder στην Γερμανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Porsche 718 RS Spyder στην Γερμανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η εξωφρενική GT4 RS coupé γίνεται topless. Και είναι εξίσου, αν όχι περισσότερο, εξωφρενική.

Advertisement
Advertisement

Η Porsche έχει μια τρομερή παράδοση όσον αφορά τα όπλα RS για την πίστα και τα γοητευτικά roadsters με ανοιχτή οροφή, ωστόσο σπάνια συνδυάζει τα δύο. Αν πρέπει να γίνει κάποια εξαίρεση, τότε είναι λογικό να είναι γι’ αυτή, την τελευταία βενζινοκίνητη Boxster.

Ενώ η 718 Cayman GT4 RS, στην οποία βασίζεται αυτή η ανοιχτή έκδοση, έχει ως στόχο τη μέγιστη κάθετη δύναμη, η RS Spyder εστιάζει στην αεροδυναμική σταθερότητα και την ισορροπία.

Η τεράστια πίσω αεροτομή έχει αντικατασταθεί με μια πιο διακριτική, τύπου ducktail, πίσω από το κάλυμμα με τις διπλές φυσαλίδες. Τα πιο σημαντικά στοιχεία (χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος κατά 30 mm, φαρδύτερο μετατρόχιο, μπροστινός άξονας από τη 991.2 GT3 RS, μονομπούλονες ζάντες) παραμένουν.

Advertisement
Advertisement

Παρά την αφαίρεση της οροφής, δεν έχει προστεθεί καμία παραπάνω ενίσχυση διότι απλώς δεν χρειάζεται, όπως ισχυρίζεται η Porsche, αφού η 718 σχεδιάστηκε από την αρχή για να είναι Spyder.

Με βάρος 1.410 kg ζυγίζει 5 kg λιγότερα από την coupé έκδοση – η αναδιπλούμενη οροφή ζυγίζει μόλις 18,3 kg. Η εξοικονόμηση βάρους δεν είναι, όμως, η μόνη βελτίωση. Η Spyder RS μετριάζει επίσης τις φαρμακερές ρυθμίσεις της ανάρτησης της GT4 RS, μαλακώνοντας τα ελατήρια κατά 55% εμπρός και 43% πίσω και κάνοντας έτσι πιο ήπιο το σετάρισμα των αμορτισέρ.

Advertisement

Οι χρήστες μπορούν ακόμα να επιλέξουν να βελτιώσουν ρυθμίσεις όπως το ύψος από το έδαφος, τη σκληρότητα των αντιστρεπτικών ράβδων και τη γωνία κάμπερ των τροχών (πολλοί αγοραστές της GT4 RS μειώνουν το κάμπερ στο -4 για ακόμα μεγαλύτερη απόδοση στις στροφές), αλλά το βασικό set-up είναι πιο κατάλληλο για δρόμους με σχετικά πιο ανώμαλο οδόστρωμα.

Advertisement

Αυτό που γίνεται πιο αισθητό -εκτός από τη βελτιωμένη άνεση- είναι το πόσο πιο σταθερό εμφανίζεται το πίσω μέρος σε μια γρήγορη διαδοχή ανωμαλιών, δίνοντας στον οδηγό μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση σε τέτοιου είδους επιφάνειες.

Ο ήχος εισαγωγής από τον 4λιτρο flat-six κινητήρα της 911 GT3 είναι δυνατός, ίσως και υπερβολικά δυνατός ανάλογα με τις συνθήκες, όπως αν η οροφή είναι ανοιχτή ή σε λειτουργία «sun sail» (που κρατάει τον ήλιο μακριά από το κεφάλι σας) ή αν χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με το «weather deflector» (για να κρατάει τη βροχή έξω).

Advertisement

Ωστόσο, είναι μια ευπρόσδεκτη τονωτική ένεση σε σχέση με τον μονότονο βόμβο των ηλεκτρικών οχημάτων που αυξάνονται και πληθύνονται. Τραχύς και γεμάτος από τη μουσική βία της εσωτερικής καύσης, είναι αποφασισμένος να γράψει έναν επικό επίλογο για την Boxster ως ένα από τα πιο θορυβώδη αυτοκίνητα δρόμου, τουλάχιστον από μέσα.

Οι γνώστες θα παρατηρήσουν ότι δεν είναι τόσο μελωδικός όσο στη 911 GT3, και μάλιστα χάνει και μερικούς ίππους σε σχέση με τη μεγαλύτερη αδελφή της, λόγω του ότι οι εξατμίσεις πρέπει να καλύψουν μεγαλύτερη απόσταση.

Από την άλλη, όμως, αυτοί είναι μικροί συμβιβασμοί για την ύπαρξη ενός κινητήρα που πραγματικά δεν έχει καμία δουλειά σε ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους.

Οι αντιδράσεις είναι άγριες και ακαριαίες, η επιτάχυνση είναι γρήγορη χωρίς να γίνεται υπερβολική για τους δημόσιους δρόμους και το 7τάχυτο κιβώτιο PDK (διαφορετικό από αυτό της 911 GT3) είναι ίσως το καλύτερο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που πωλείται σήμερα.

Η ικανότητά του να πραγματοποιεί ταχύτατα κατεβάσματα με τέλεια προσαρμογή των στροφών είναι μια απόλαυση από μόνη της. Προβλήματα;

Όπως και στην GT4 RS, το τιμόνι θα μπορούσε να έχει περισσότερη αίσθηση (οι 911 GT με ανάρτηση διπλών ψαλιδιών είναι πλέον καλύτερες από αυτή την άποψη) και η οροφή, αν και καλοσχεδιασμένη, μπορεί να χρειαστεί πάνω από δύο λεπτά για να την ανεβάσεις ή να την κατεβάσεις.

Αξίζει ωστόσο τον κόπο έναντι της GT4 RS με την ίδια τιμή; Απολύτως.

KEY TECH

Το πακέτο Weissach διατίθεται επίσης προαιρετικά για τη Spyder RS. Οι εξαιρετικά ελαφρές, προαιρετικές σφυρήλατες ζάντες μαγνησίου μπορούν να παραγγελθούν σε συνδυασμό με αυτό το ιδιαίτερα εστιασμένο στις επιδόσεις πακέτο εξοπλισμού. Οι απολήξεις του σπορ συστήματος εξάτμισης είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο. Η εμφάνιση είναι εμπνευσμένη από την περιορισμένης έκδοσης 935 του 2018. Ένα οπτικό highlight στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι το επάνω μέρος του ταμπλό που καλύπτεται με αντιθαμβωτικό Race-Tex. Αποκλειστικά διαθέσιμος για τους αγοραστές της Porsche 718 Spyder RS είναι ένας χρονογράφος χειροποίητης κατασκευής Porsche Design Timepieces, ένα ρολόι υψηλής ποιότητας από την εσωτερική ωρολογοποιία της Porsche στο Solothurn της Ελβετίας. Σχεδιασμένο για να ταιριάζει με τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου, η ιδιαίτερα ελαφριά κάσα είναι κατασκευασμένη από τιτάνιο, το καντράν από άνθρακα και το λουράκι από το ίδιο δέρμα που χρησιμοποιείται και στο αυτοκίνητο.

TECH – Porsche 718 RS Spyder
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3.996 cc, flat-six, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, 500 PS/8.400 rpm, 450 Nm/6.750 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε/Π)
0-100 KM/H: 3,4”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 308 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 12,2 lt/100 km (WLTP)
CO2:294 gr/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.418/1.822/1.252 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.482 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 150 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.485 kg
ΤΙΜΗ: €237.440

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρώτη επαφή με το Hyundai Ioniq 5 N
Οδηγούμε το νέο Honda CR-V στην Βρετανία
Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek στην Αυστρία