Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Honda CR-V στην Βρετανία

Ελλάδα 2:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Honda CR-V στην Βρετανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Honda CR-V στην Βρετανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η έκτη γενιά του Honda CR-V μπαίνει στην πρίζα μεγιστοποιώντας το πλεονέκτημα της υβριδικής τεχνολογίας.

Advertisement
Advertisement

Έχοντας στα χέρια της ένα παγκόσμιο best-seller είναι απόλυτα λογικό η Honda να θέλει για τη νέα -έκτη- γενιά του CR-V μια αντίστοιχα επιτυχημένη καριέρα. Κάτι που σίγουρα απαιτεί όχι μόνο την επικαιροποίηση των δυνατών στοιχείων του χαρακτήρα του, αλλά και την τεχνολογική ενίσχυση σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις της αγοράς.

Σε μεγάλο βαθμό λοιπόν το νέο CR-V έχει υποστεί μια αντίστοιχη μεταμόρφωση με αυτή του τελευταίου Civic, κάτι που σημαίνει πως έχει αποκτήσει μια πιο συμβατική SUV σιλουέτα, ένα πιο λιτό αλλά εξαιρετικά ποιοτικό εσωτερικό και φυσικά κινείται αποκλειστικά από υβριδικό σύστημα.

Advertisement
Advertisement

Η εικόνα του CR-V έχει έρθει πιο κοντά στα κλασικά δεδομένα των SUV, με πιο τετραγωνισμένη σιλουέτα και ένα μακρύ καπό με αρκετά κάθετη μάσκα. Η νέα γενιά είναι 80 mm μακρύτερη σε μήκος και με 40 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο χάρη στο οποίο επιτυγχάνεται περαιτέρω βελτίωση των ήδη πολύ καλών εσωτερικών χώρων.

Το ταμπλό ακολουθεί τη λογική που έχουμε δει στο Civic βάζοντας σε προτεραιότητα τη λειτουργικότητα έναντι της αισθητικής. Βασικά στοιχεία είναι η κεντρική οθόνη 9’’ του συστήματος πολυμέσων, ο μεγάλος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2’’, αλλά και ένας σημαντικός αριθμός φυσικών διακοπτών που ωφελούν την ευχρηστία. Το νέο CR-V διατίθεται σε δύο υβριδικές εκδόσεις οι οποίες βασίζονται στο σύστημα e:HEV που βρίσκουμε και στο Civic.

Advertisement

Ωστόσο, μία από τις δύο εκδόσεις είναι plug-in, κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά στην ευρωπαϊκή γκάμα της Honda. Και στις δύο περιπτώσεις βασικά στοιχεία της υβριδικής μονάδας είναι ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson καθώς και ένα ζεύγος ηλεκτροκινητήρων, από τους οποίους ο ένας έχει την ευθύνη της μετάδοσης και ο δεύτερος λειτουργεί ως γεννήτρια.

Θυμίζουμε ότι στο σύστημα e:HEV ο θερμικός κινητήρας δεν μεταφέρει απευθείας ισχύ στους τροχούς, πέραν λίγων περιπτώσεων σε υψηλές ταχύτητες όπου η εμπλοκή του γίνεται μέσω μιας προκαθορισμένης σχέσης. Σε όλο το υπόλοιπο διάστημα λειτουργεί ως μονάδα ενέργειας φορτίζοντας την μπαταρία μέσω του ηλεκτροκινητήρα-γεννήτριας.

Advertisement

Στο απλό υβριδικό CR-V e:HEV (το οποίο διατίθεται σε προσθιοκίνητη αλλά και τετρακίνητη έκδοση) χρησιμοποιείται η ίδια μπαταρία 1,06 kWh που βρίσκουμε και στα Civic και ZR-V. Στην περίπτωση της plug-in υβριδικής έκδοσης e:PHEV (που είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητη) η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι σημαντικά μεγαλύτερη, φτάνοντας τις 17,7 kWh, και ικανή να δώσει ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 81 km στον τυποποιημένο κύκλο WLTP. Και στις δύο εκδοχές του υβριδικού συστήματος η μετάδοση γίνεται από τον ίδιο βασικό ηλεκτροκινητήρα οπότε και η συνολική απόδοση είναι όμοια (184 PS και 335 Nm ροπής).

Advertisement

Σημεία διαφοροποίησης των δύο συστημάτων είναι το γεγονός πως το ήδη μεγάλο πορτμπαγκάζ, που στην απλή υβριδική έκδοση αγγίζει τα 586 lt, στο plug-in CR-V είναι ακόμα μεγαλύτερο φτάνοντας τα 635 lt, καθώς η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα και όχι κάτω από τον χώρο αποσκευών. Επίσης, το plug-in μοντέλο έχει διπλάσια μέγιστη δυνατότητα ρυμούλκησης (1.500 kg) από τα απλό υβριδικό (750 kg) εξαιτίας της πιο κοντής σχέσης μετάδοσης κατά την εμπλοκή του θερμικού κινητήρα.

Από εκεί και πέρα, στον δρόμο το νέο CR-V αποδεικνύεται ιδιαίτερα ισορροπημένο και η απόδοση της ισχύος σαφώς πιο γραμμική σε σχέση με άλλα plug-in υβριδικά μοντέλα εξαιτίας της συνεχούς τροφοδοσίας από τον ηλεκτροκινητήρα (ανεξάρτητα από το αν ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί ή όχι). Βέβαια, παρόλο που η ισχύς είναι επαρκής μην περιμένετε πως το CR-V θα βάζει φωτιά στην άσφαλτο.

Πάντως, σε αστικές συνθήκες έχει αρκετή ζωντάνια χάρη στην άμεση απόδοση ροπής, ενώ ειδικά στην περίπτωση της plug-in υβριδικής έκδοσης, όπου η λειτουργία του θερμικού κινητήρα είναι πιο αραιή, το CR-V θυμίζει αρκετά ηλεκτρικό μοντέλο σε ό,τι αφορά την άνεση, την αθόρυβη λειτουργία και την ευκολία οδήγησης.

Αναβαθμισμένος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι ο δυναμικός οδηγικός χαρακτήρας που δανείζεται αρκετά στοιχεία από αυτόν του Civic, όπως το καλό σε αίσθηση τιμόνι, τα γραμμικά φρένα και το καλοζυγισμένο πλαίσιο. Μάλιστα σε όλα τα παραπάνω η τετρακίνητη έκδοση προσθέτει και την πολύ υψηλή πρόσφυση ακόμα και σε συνθήκες με μέτριο οδόστρωμα.

Συνολικά, λοιπόν, το νέο CR-V είναι μεγαλύτερο, πιο προηγμένο και καλύτερο από ποτέ. Αν ψάχνετε ένα αξιόπιστο οικογενειακό SUV με άπλετο χώρο, εξαιρετική ενεργειακή διαχείριση, χαμηλή κατανάλωση αλλά και ένα εσωτερικό που δεν θα σας ενοχλήσει ποτέ, τότε το CR-V αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή. Θα θέλαμε βέβαια να είναι λίγο πιο δυνατό και σίγουρα πιο φθηνό, καθώς η τιμή του το απομακρύνει από άμεσους ανταγωνιστές, όπως το Toyota RAV4, και το φέρνει απέναντι σε σαφώς πιο premium μοντέλα, όπως η BMW X3, κάνοντας την αποστολή του πολύ δύσκολη.

KEY TECH

Η αναβάθμιση του οδηγικού χαρακτήρα του νέου CR-V οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας του πλαισίου, η οποία έχει επιτευχθεί χάρη στην υιοθέτηση νέων μεθόδων συγκόλλησης αλλά και στη χρήση ελαφρύτερων αλλά ανθεκτικότερων υλικών, ειδικά στη δομή του εμπρός μέρους. Πρόσθετα σε αυτό, στην απλή υβριδική έκδοση e:HEV χρησιμοποιούνται παθητικά αμορτισέρ με χαρακτηριστικά ενεργητικής λειτουργίας, τα οποία χάρη σε ένα δευτερεύον υδραυλικό κύκλωμα έχουν τη δυνατότητα μεταβολής των δυνάμεων απόσβεσης για περισσότερη άνεση ή μεγαλύτερη ακρίβεια, ανάλογα με τη συχνότητα των φορτίσεων που δέχονται. Αντίστοιχα η έκδοση e:PHEV είναι εφοδιασμένη με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ενεργά αμορτισέρ, τα οποία προσαρμόζουν σε πραγματικό χρόνο τα χαρακτηριστικά λειτουργίας στις συνθήκες του οδοστρώματος αλλά και το στυλ οδήγησης.

TECH – Honda CR-V e:PHEV
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.993 cc, i4, 148 PS/189 Nm, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 184 PS/335 Nm,
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ: 184PS/335Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 17,7 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: e-CVT ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MΑCPHERSON (Ε)/ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π),
0-100 KM/H: 9,4”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 195 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 0,8 lt/100 km (WLTP)
ΗΛ. ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 81 km (WLTP)
CO2: 18 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.706/1.866/1.673 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.701 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 635 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.728 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €59.900 (ΓΕΡΜΑΝΙΑ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το κινεζικό Zeekr X στη Σουηδία
Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek στην Αυστρία
Οδηγούμε το νέο Honda ZR-V στην Ισπανία