Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo

  • car magazine team

Η Porsche εισάγει νέα δεδομένα στην αυτοκίνηση, αυτή τη φορά με τη στυλάτη crossover έκδοση της Taycan, την Cross Turismo.

Το να δημιουργήσει ένας κατασκευαστής μια νέα τάση στην αγορά δεν είναι και κάτι το σύνηθες. Η Porsche μπορεί να υπερηφανεύεται γι’ αυτό, καθώς μετά την Taycan, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο υψηλών επιδόσεων, έρχεται τώρα να ενισχύσει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά των EV οχημάτων με το λανσάρισμα της έκδοσης Cross Turismo. Και δεν θα μπορούσε να βρει πιο κατάλληλη χρονική στιγμή.

Οι πρώτες σκέψεις της γερμανικής φίρμας σχετικά με την υλοποίηση ενός υπερυψωμένου μοντέλου της μας ταξιδεύουν πίσω στη δεκαετία του ’70, όταν παρουσίασε την ειδικά τροποποιημένη 911 Safari, ενώ στα μέσα των 80s έκανε την εμφάνισή της η αγωνιστική βερσιόν της 959, που συμμετείχε στο σκληροτράχηλο Παρίσι-Ντακάρ, στο οποίο κατέκτησε την πρώτη θέση το 1986. Σχεδόν 35 χρόνια μετά, οι «ανησυχίες» των τεχνικών της φαίνεται ότι συνεχίζονται, καθώς πρόσφατα στο Διαδίκτυο έχουν δημοσιευτεί αρκετές κατασκοπευτικές φωτογραφίες της νέας 911, όπου φαίνεται ξεκάθαρα η υπερυψωμένη ανάρτηση που διαθέτει. Επίσης ας μην ξεχνάμε την μοναδική Singer ACS, η οποία δημιουργήθηκε για έναν πολύ καλό και οικονομικά… ευκατάστατο πελάτη της εταιρείας.

Ολα τα παραπάνω βοηθούν να εξηγήσουμε την ύπαρξη της Cross Turismo, ένα μοντέλο που στη σύντομη γνωριμία μας επί βρετανικού εδάφους μάς καθήλωσε τόσο με την εξωτερική της σχεδίαση, που την καθιστά αναμφισβήτητα ομορφότερη από τη «συμβατική» Taycan όσο και με τα δυναμικά χαρακτηριστικά της. Και αυτό κυρίως διότι σε καμία στιγμή δεν δείχνει τον μεγάλο της όγκο, ούτε το ψηλότερο κέντρο βάρους του αμαξώματος, συγκρινόμενη με την Taycan 4S, από την οποία έχουμε ακόμα «φρέσκιες» τις οδηγικές εντυπώσεις μας.

Η αυξημένη κατά 20 mm διαδρομή της αερανάρτησης της έκδοσης Cross Turismo σε σχέση με τη βασική Taycan πλεονεκτεί σε ό,τι αφορά το φιλτράρισμα του κακοτράχαλου οδοστρώματος που υπάρχει σε αρκετές ποσότητες στο βρετανικό οδικό δίκτυο. Στη δεύτερη ο οδηγός θα πρέπει να προσαρμόσει την ταχύτητα του αυτοκινήτου και να διαφοροποιήσει αρκετές φορές την τροχιά του προκειμένου να αποφύγει τους σωματικούς πόνους που επιφέρει η απόσβεση της ανάρτησης. Με την Cross Turismo τα πράγματα είναι διαφορετικά, με την ανάρτηση να εξαφανίζει κυριολεκτικά τις μικρές ανωμαλίες και να μειώνει πολύ πετυχημένα τις μεγαλύτερες. Τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα όταν τοποθετηθεί το -προαιρετικό- πακέτο Off Road Design, όπως στην έκδοση προ-παραγωγής που οδηγήσαμε, με το οποίο η απόσταση από το έδαφος αυξάνεται ακόμα 10 mm, φτάνοντας έως και τα 30 mm, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Επιπλέον, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να παρακάμψει τις εργοστασιακές ρυθμίσεις, επιλέγοντας ανάλογα με τις ανάγκες του και την απόσβεση των αμορτισέρ (High, Medium, Lowered και Low).

Ξεκινώντας την περιήγησή μας στην αγγλική επαρχία πίσω από το τιμόνι της κορυφαίας από πλευράς ιπποδύναμης και επιδόσεων έκδοσης της Taycan Turbo S Cross Turismo αντιλαμβανόμαστε την ωμή δύναμη των δύο ηλεκτροκινητήρων, έναν σε κάθε άξονα, και την άμεση απόκριση που έχουν στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν εσωτερικές τριβές, απώλειες ή το φαινόμενο της υστέρησης λειτουργίας που παρατηρείται στους συμβατικής τεχνολογίας υπερσυμπιεστές. Στα παραπάνω προσθέστε και την ύπαρξη δύο κιβωτίων, με το πίσω να διαθέτει δύο σχέσεις, επιτρέποντας τη βέλτιστη επιτάχυνση κατά την εκκίνηση και παράλληλα την αποδοτικότητα στις υψηλές ταχύτητες. Ποτέ, με όλη τη σημασία της λέξης, δεν φανταζόμασταν ότι ένα αυτοκίνητο βάρους σχεδόν 2,5 τόνων θα μπορούσε να κινηθεί τόσο γρήγορα. Οι αριθμοί το επιβεβαιώνουν. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η Cross Turismo Turbo S των 625 PS (761 PS με τη χρήση του launch control) αρκείται σε μόλις 2,9” για να επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100 km/h, όντας ταχύτερη από τη νέα McLaren Artura, ενώ για το 0-200 km/h χρειάζεται 9,7”. Και μιλάμε για ένα αμιγώς οικογενειακό μοντέλο.

Ενα εξίσου σημαντικό στοιχείο που διαθέτει η Taycan Turbo S Cross Turismo αφορά το σύστημα πέδησης. Εδώ οι τεχνικοί της Porsche τοποθέτησαν στον στάνταρ εξοπλισμό κεραμικούς δίσκους. Ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών η απόδοσή τους παραμένει ανεπηρέαστη, κάτι που ισχύει και στη σκληρή και απαιτητική χρήση τους. Το πεντάλ διαθέτει εξαιρετική αίσθηση, έχει ιδανική βαθμονόμηση με τρομερή ακρίβεια στην πίεση και σε κάποιες -ελάχιστες ευτυχώς- περιπτώσεις μάς προσέφερε ακαριαία επιβράδυνση. Το άθροισμα όλων των παραπάνω στοιχείων δίνει μια άκρως ισορροπημένη αίσθηση ανάμεσα στην τρομακτική ισχύ και στην ευκολία με την οποία μπορεί να οδηγηθεί το ηλεκτρικό crossover. Επιπλέον, η άνεση και η ποιότητα κύλισης που προσφέρει είναι εξαιρετικές, με ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως ο θόρυβος από τα χειμερινά ελαστικά.

Δυστυχώς, σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις και τη λειτουργία της ανάρτησης σε μη ασφαλτοστρωμένες διαδρομές, δεν έχουμε κάτι να αναφέρουμε, καθώς ο χρόνος μας πίεζε αφόρητα. Πιθανολογούμε, γνωρίζοντας τη συμπεριφορά της απλής Taycan 4S στους καλυμμένους από χιόνι επαρχιακούς δρόμους, ότι η Cross Turismo, έχοντας στη φαρέτρα της την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και την επιλογή «Gravel» της αερανάρτησης, θα είναι σαφώς καλύτερη.

Εδώ να αναφέρουμε ότι οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μεγαλύτερους χώρους, πάντα σε σχέση με την πεντάθυρη Taycan, κυρίως για το κεφάλι, που φτάνει τα +36 mm, καθώς η η ανασχεδιασμένη οροφή έχει αυξημένο ύψος. Ο στιβαρός έλεγχος του αμαξώματος, η εξαιρετική πρόσφυση που προσφέρει η έξυπνη τετρακίνηση, η ακριβής και ζωντανή αίσθηση της ηλεκτρικής κρεμαγέρας και το άψογα ρυθμισμένο σύστημα ευστάθειας, συνθέτουν την εικόνα της Taycan Turbo S Cross Turismo, καθιστώντας την ένα από τα γρηγορότερα και συνάμα ευκολότερα στην οδήγηση αυτοκίνητα που έχω δοκιμάσει. Ενα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Porsche είναι να μετατρέπει καθετί δύσκολο σε πραγματικότητα, παίρνοντας άριστα στην προκειμένη περίπτωση στον τομέα της μετάβασης προς την ηλεκτρική κινητικότητα με πρώτο δείγμα φυσικά την Taycan.

KEY TECH
H Taycan Cross Turismo διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό της το πρόγραμμα οδήγησης Gravel, σε περιπτώσεις κίνησης σε ήπιους χωματόδρομους ή λασπώδεις επιφάνειες. Σε αυτή τη λειτουργία, το ύψος της διαδρομής της ανάρτησης αυξάνεται κατά 30 mm συγκριτικά με την πεντάθυρη έκδοση, τροποποιώντας ανάλογα το ενεργό σύστημα Porsche Active Suspension Management (PASM), το σύστημα τετρακίνησης και το ελεγχόμενο πίσω μπλοκέ διαφορικό με το σύστημα κατανομής ροπής (torque vectoring).

TECH
TAYCAN TURBO S CROSS TURISMO
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΔΥΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, 761 PS, 107 kgm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ, 93,4 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ (Ε), ΔΥΟ ΣΧΕΣΕΩΝ (Π)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ (Π)
0-100 KM/H: 2,9”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 24,4 kWh/100 km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 419 km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.974/1.967/1.409 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.904 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 405 (Π) + 84 (Ε) lt
ΒΑΡΟΣ: 2.320 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 163.000 ευρώ (Μεγ. Βρετανία)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τα ηλεκτρικά θα κυριαρχήσουν νωρίτερα από ότι περιμένουμε
Νέο ρεκόρ από την Porsche Taycan (video)
Η πιο φτηνή Porsche θα είναι ηλεκτρική;

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto