Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot E-208 156 PS

Ελλάδα 22:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Peugeot E-208 156 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot E-208 156 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πόσο μπορεί να αλλάξει η αισθητική και η εμφάνιση των αυτοκινήτων της Peugeot; Μια απάντηση σε αυτό το ερώτημα έδωσαν οι σχεδιαστές της εταιρείας ανανεώνοντας το supermini τους, κατά συνέπεια και το Ε-208.

Advertisement
Advertisement

Η δεύτερη γενιά του Peugeot 208 επανασχεδιάστηκε με το χαρακτηριστικό τρόπο που προσδιορίζει τη βασική αρχή του γαλλικού στυλ: Με την αφαίρεση περιττών στοιχείων.

Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι λιτό ή απλό. Ανέκαθεν, τα αυτοκίνητα της γαλλικής εταιρείας (αλλά και της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, εν γένει) διακρίνονταν για την εμφάνισή τους.

Όταν χρειαζόταν να αλλάξει ή να παρουσιαστεί ένα καινούργιο μοντέλο, έπρεπε να δείχνει από την πρώτη στιγμή τη γαλατική ταυτότητά του. Φυσικά, αυτό ισχύει και στις ημέρες μας, με τρόπο που είναι χαρακτηριστικός.

Advertisement
Advertisement

Το ανανεωμένο 208 είναι ένα τυπικό παράδειγμα. Ιδίως η αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του η οποία είναι και η πιο αντιπροσωπευτική εφαρμογή της όλης διαδικασίας.

Άλλωστε, είναι αυτή που έκανε τα ανώτατα στελέχη της εταιρείας να επιτρέψουν μεγαλύτερη ελευθερία στους σχεδιαστές της και να εγκρίνουν τις νεωτερικές ιδέες τους, ώστε να φτάσουν ως τη διαδικασία παραγωγής και διάθεσής τους στην αγορά.

Advertisement

Peugeot και ηλεκτροκίνηση
Ένας συνδυασμός ο οποίος δεν είναι πρόσφατος αλλά προϋπάρχει ήδη από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα.

Συγκεκριμένα, το 1902, οκτώ χρόνια έπειτα από την ίδρυση της Société des Automobiles Peugeot, οι άνθρωποί της θα αρχίσουν να πειραματίζονται με τη δημιουργία ηλεκτροκίνητων οχημάτων τα οποία θα τα χρησιμοποιούσαν για τη μεταφορά προϊόντων εντός πόλης.

Advertisement

Κατασκεύασαν έναν μικρό αριθμό από αυτά, όμως εγκατέλειψαν την προσπάθειά τους εξαιτίας των δυσκολιών που αντιμετώπιζαν με τη μικρή αυτονομία και την έλλειψη σταθμών φόρτισης.

Θα επανέλθουν το 1941, με το VLV («Véhicule Léger de Ville»), ένα μικρό, τετράροδο cabriolet όχημα πόλης. Η επόμενη δημιουργία τους θα εμφανιστεί περισσότερο από μισό αιώνα αργότερα, το 1993. Τότε, παρουσίασαν το 106 Électrique το οποίο το 1995 μπήκε σε παραγωγή και άρχισε η εμπορική διάθεσή του.

Advertisement

Στο σήμερα
H επανασχεδίαση του 208, προφανώς αφορά και στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του supermini της Peugeot. Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η εταιρεία, αυτή βασίζεται σε τρεις βασικούς τομείς.

Στην εμφάνιση, όπου ενισχύθηκαν τα στοιχεία του «αιλουροειδούς» με το οποίο τα στελέχη της θέλουν να ταυτίζουν το 208 και η νέα ταυτότητα των φώτων του. Στη δημιουργία εντονότερων συναισθημάτων σε περαστικούς, επιβάτες και οδηγό και -τρίτον- στην υπεροχή του 208 έναντι των ανταγωνιστών του, χάρη στον εξηλεκτρισμό του και στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοσή του.

Η τελευταία, δεν επωφελήθηκε μόνο από την αισθητική ανανέωση του αλλά και σε ό,τι αφορά σε ουσιαστικότερα στοιχεία της. Δηλαδή, στον ηλεκτροκινητήρα που διαθέτει ο οποίος πλέον είναι ισχυρότερος κατά 20 ίππους από πριν. Επίσης, οι (τύπου ιόντων λιθίου) μπαταρίες του έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα συγκριτικά. Η ονομαστική είναι 54 kWh και επιτρέπουν μεγαλύτερη αυτονομία, σε σχέση με πριν.

Το 208, ως μοντέλο, αντιμετωπίζεται από τα στελέχη της Peugeot ως εμβληματικό για τη γκάμα της. Κι αυτό επειδή δεν μόνο ο συνεχιστής της σημαντικής ιστορίας της στην κατηγορία Β ως τις ημέρες μας, αλλά και λόγω του γεγονότος ότι πρωτεύει σε πωλήσεις στην κλάση του στην Ευρώπη.

Στην επίτευξη του τελευταίου συνέβαλε ουσιαστικά και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του 208, η οποία εμφανίστηκε στη αγορά στην κατάλληλη περίοδο. Δηλαδή, όταν άρχισε να διαμορφώνεται ουσιαστικά η επιθυμία απόκτησης καινούργιων αυτοκινήτων αυτής της τεχνολογίας.

Στο νέο E-208, οι σχεδιαστές της γαλλικής εταιρείας έκαναν περιορισμένες αλλά καίριες αλλαγές ώστε να διατηρήσουν το στυλ του και να ενισχύσουν την προσωπικότητά του.

Για παράδειγμα, στο εμπρός μέρος η διαμόρφωση τριών λοξοειδών LED φώτων ημέρας σε κάθε άκρη του εκεί προφυλακτήρα (αντί ενός, ως τώρα), η νέα, ευρύτερη γρίλια στη μάσκα με ενσωματωμένο το καινούργιο σήμα της Peugeot και η επανασχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων είναι τα κύρια στοιχεία αλλαγής.

Στο πίσω μέρος, τα εκεί LED φώτα είναι διαμορφωμένα σε τριπλή εγκάρσια διαστρωμάτωση αντί της ισάριθμής κάθετης παράταξής τους πριν. Επίσης, η μαύρη λωρίδα η οποία παρεμβάλλεται μεταξύ τους ενσωματώνει ολογράφως την ονομασία της γαλλικής εταιρείας και ο εκεί προφυλακτήρας έχει επανασχεδιαστεί.

Επιπλέον, στην εξοπλιστική έκδοση «GT» του E-208 οι θόλοι των τροχών καλύπτονται από λωρίδα λακαρισμένου πλαστικού η οποία αφενός δίνει μια πιο ενδιαφέρουσα εικόνα και αποτελεί στοιχείο πολυτέλειας και αφετέρου προστατεύει το αμάξωμα.

Το τελευταίο (άρα και το αυτοκίνητο) διατίθεται σε επτά χρώματα. Το κάλυμμα των εξωτερικών καθρεφτών του είναι βαμμένο σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, οι τροχοί του είναι νέας σχεδίασης, εξυπηρετώντας τόσο την αισθητική όσο και την αεροδυναμική. Τέλος, η γραμματοσειρά στις ονομασίες της Peugeot και του μοντέλου στο αμάξωμα είναι μεγαλύτερη σε διάσταση και πιο σύγχρονη απ’ ό,τι πριν.

Στο εσωτερικό τα καινούργια δεδομένα έχουν να κάνουν με τη νέα ταπετσαρία που το καλύπτει και την αναβάθμιση της αίσθησης που οι άνθρωποι της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας θέλουν να προσδίδει στον οδηγό το σύστημα και η διαμόρφωση του ονομαζόμενου «i-Cockpit».

Αυτό σημαίνει ότι ο πίνακας οργάνων βρίσκεται λίγο ψηλότερα από πριν και στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις διαθέτει έγχρωμη οθόνη 10 ιντσών με προσομοίωση τρισδιάστατης απεικόνισης των ψηφιακών ενδείξεων. Στις οικονομικά πιο προσιτές (για το επανασχεδιασμένο 208, γενικότερα), οι ενδείξεις είναι αναλογικές και ο πίνακας οργάνων ενσωματώνει οθόνη 3,5 ιντσών.

Η κεντρική οθόνη αφής έχει διαγώνιο επίσης 10 ιντσών η οποία ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, πλέον. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις είναι υψηλής ευκρίνειας, ενώ έχει αναβαθμιστεί και το σύστημα πολυμέσων «Peugeot i-Connect» και «Peugeot i-Connect Advanced», αντίστοιχα. Επίσης, σε όλες υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για το χειρισμό βασικών λειτουργιών, οι οποίοι εκτείνονται από το ταμπλό.

Στο E-208, ο μοχλός ταχυτήτων είναι ένας διακόπτης –κατά το τεχνολογικό πρότυπο του «i-Cockpit». Τέλος, το τιμόνι έχει επίπεδο τμήμα τόσο στο επάνω μέρος του όσο και στο κάτω, ώστε να είναι μικρότερο, να δίνει πιο σπορτίφ αίσθηση στον οδηγό και να επιτρέπει να είναι ορατές οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων.

Πάντως, το τελευταίο δεν έχει βελτιωθεί σε σχέση με πριν και ο οδηγός θα πρέπει να ρυθμίσει τη θέση του και το τιμόνι με τρόπο που να βλέπει τις πληροφορίες αλλά να μην βολεύεται όπως θα ήθελε σχετικά.

Αναφορικά με τις θήκες για μικροαντικείμενα, δεν υπάρχουν διαφορές σε σχέση με πριν. Έτσι, είναι σχετικά ευρύχωρες, τουλάχιστον αυτές στη βάση της κονσόλας και μεταξύ των εμπρός επιβατών.

Η μεγαλύτερη ισχύς
Με την ευκαιρία της επανασχεδίασης του E-208 εφοδιάζεται με τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα που έχει δημιουργήσει ο Όμιλος Stellantis. Είναι σύγχρονος, μόνιμου μαγνήτη και αποδίδει μέγιστη ισχύ 156 ίππων και μέγιστη ροπή 270 Nm.

Σε σχέση με πριν, η απόδοσή του είναι μεγαλύτερη κατά 20 ίππους και η ροπή κατά 10 Nm. Το ηλεκτροκίνητο supermini βασίζεται στην πλατφόρμα «eCMP» η οποία πλεονεκτεί και σε ό,τι αφορά στη δυνατότητα εφαρμογής σύγχρονων συστημάτων ασφάλειας, infotainment και άνεσης.

Στον δρόμο, το επανασχεδιασμένο E-208 είναι ταχύτερο κυρίως στην επιτάχυνση εν κινήσει. Το σύστημα «Drive Mode» που διαθέτει έχει τρία προγράμματα λειτουργίας, τα «Eco», «Normal» και «Sport», ώστε ο οδηγός να επιλέγει αυτό που θέλει αναλόγως της επιθυμίας του ή της εναπομείνασας ενέργειας στους συσσωρευτές, μέχρι την προσεχή φόρτισή τους.

Να σημειώσουμε ότι το επανασχεδιασμένο E-208 έχει καλύτερη διαχείριση ενέργειας από πριν και αυτό σημαίνει την πραγματική αύξηση της αυτονομίας κίνησής του, όπως διαπιστώσαμε.

Η μέση κατανάλωση ενέργειας που μετρήσαμε ήταν 15,7 kWh/100 χλμ. Όμως, ενός πόλης, όπου οι απαιτήσεις είναι λιγότερες, είναι εύκολο να επιτευχθεί τιμή κοντά στις 14,0 kWh/100 χλμ.

Αναφορικά με την οδική συμπεριφορά του, το ανανεωμένο E-208 δεν διαφοροποιείται σε σχέση με πριν. Η ανάρτησή του (γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας με ενσωματωμένη αντιστρεπτική ράβδο πίσω) είναι άνετη, ως γενική αίσθηση.

Λειτουργεί αποτελεσματικά όσο ο δρόμος έχει καλή επιφάνεια, όμως στις κακοτεχνίες του δεν μπορεί να αποσβέσει ικανοποιητικά τις ταλαντώσεις, Παρότι είναι ενισχυμένη για να αντιμετωπίζει το αυξημένο βάρος των μπαταριών, αυτό παίζει το ρόλο του τελικά.

Το ίδιο καταλαβαίνεις και όταν, ως οδηγός, αποφασίσεις να κινηθείς με σβέλτο ρυθμό. Το βάρος του αυτοκινήτου είναι εμφανές και στην διαδοχική αλλαγή κατεύθυνσης, σε δρόμο με απανωτές στροφές.

Η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή με επιλεγμένο το πρόγραμμα «Sport» -μέτρια στις υπόλοιπες δύο επιλογές- ενώ σε ότι αφορά τα φρένα χρειάζεται να πατάς πιο έντονα το πεντάλ του συστήματος πέδησης για να επιβραδύνεις.

Ο εσωτερικός χώρος είναι επαρκής για τέσσερις ενήλικες, με τους πίσω να έχουν οριακό ωφέλιμο μήκος για τα πόδια τους αλλά είναι καλός σε ό,τι αφορά στο πλάτος και ύψος, αντίστοιχα.

Τα καθίσματα είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση. Τα εμπρός στηρίζουν καλά το σώμα, ενώ το πίσω έχει ικανοποιητικό μήκος εδράνου. Όμως, η είσοδος και η έξοδος των επιβατών στο πίσω κάθισμα δεν γίνεται ιδιαίτερα εύκολα εξαιτίας του περιορισμένου διαθέσιμου ανοίγματος και της σχετικά μικρής γωνίας περιστροφής των εκεί θυρών.

Το επανασχεδιασμένο E-208 είναι πιο ενδιαφέρον από πριν, αναμφισβήτητα. Η αισθητική του αμαξώματός του είναι πιο ενδιαφέρουσα και μοιάζει με τη γενικότερη εικόνα που τα στελέχη της Peugeot θέλουν να έχουν τα μοντέλα της εταιρείας, ιδίως τα ηλεκτροκίνητα.

Η μεγαλύτερη ισχύς, οι μπαταρίες με αυξημένη ενεργειακή χωρητικότητα και η καλύτερη διαχείριση ενέργειας είναι τα θετικά στοιχεία του που είναι ευπρόσδεκτα. Αυτά αναμένεται να ενισχύσουν το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών για να το αποκτήσουν.

Μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι τιμές πώλησης του νέου E-208 στη χώρα μας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Peugeot E-208 156 PS restyle

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς: 156 PS
Ροπή: 270 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54 kWh (Ονομαστική)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,2 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής: 14,4 kWh/100 km, 15,7kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: Έως 400 km («WLTP»)
Εκπομπές CO2: 0
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.055/1.745/1.430 mm
Μεταξόνιο: 2.540 mm
Βάρος: 1.455 kg
Χώρος αποσκευών: 265-960 lt
Τιμή: Αναμένεται

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Peugeot E-208 στην Ισπανία
Η μεγάλη ιστορία της Peugeot στα αυτοκίνητα πόλης
Δοκιμή: Peugeot Ε-2008 GT 156 PS 54 kWh