Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda 2 1.5 e-Skyactiv G Homura Aka

Ελλάδα 6:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Mazda 2 1.5 e-Skyactiv G Homura Aka

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda 2 1.5 e-Skyactiv G Homura Aka

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η φετινή χρονιά σημαίνει μια επέτειο για το Mazda 2 και τα στελέχη της εταιρείας δεν έχασαν ευκαιρία να τιμήσουν το γεγονός και να προσφέρουν ακόμα περισσότερα στους πελάτες τους.

Advertisement
Advertisement

To 2003, η Mazda ανήκε ακόμα στη Ford. Η ιαπωνική εταιρεία θέλησε να αντικαταστήσει το Demio, το τότε supermini μοντέλο της, και δημιούργησε και παρουσίασε το Mazda 2 (το οποίο βασίστηκε στο πάτωμα του Fiesta εκείνης της εποχής).

Είκοσι χρόνια αργότερα, έκτοτε, η Mazda δεν βρίσκεται πλέον στους κύκλους της Ford (από το 2015). Το Mazda 2 είναι στην τρίτη γενιά του και εφέτος η εταιρεία ανανέωσε τις εξοπλιστικές εκδόσεις του για να γιορτάσει το γεγονός.

Η διαδικασία αυτή είναι μέρος της φιλοσοφίας «Kodo» την οποία εφαρμόζουν στην εταιρεία και αφορά στη διαρκή βελτίωση των μοντέλων της. Πρόκειται για στοχευμένες αλλαγές οι οποίες βελτιώνουν το σχήμα και την υπόσταση των οχημάτων -χωρίς να αλλοιώνουν τον χαρακτήρα τους- και δημιουργούν έντονα συναισθήματα.

Advertisement
Advertisement

Με την ευκαιρία, το μοντέλο διατίθεται με νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου και συνολικά έντεκα χρώματα για το αμάξωμά του. Από αυτά, τα τέσσερα είναι νέα και δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για τη συμπλήρωση των είκοσι ετών εμπορικής παρουσίας του στην αγορά. Επίσης, όσοι το επιθυμούν έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν και μία από τις πέντε διαφορετικές προσφερόμενες διχρωμίες σε αυτό.

Η σημασία της επιλογής «Homura»
Υπό αυτό το πρίσμα, το supermini μοντέλο είναι διαθέσιμο και στην εξοπλιστική έκδοση «Homura». Για το τι είναι και αντιπροσωπεύει αυτή χρειάζεται και πάλι να στραφούμε στα δεδομένα της ιαπωνικής κουλτούρας.

Advertisement

Η λέξη χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει τις ιδιότητες της φωτιάς και της λαμπρότητας σε κάποιο δημιούργημα. Αυτό έχουν ως σκοπό στη Mazda για τα μοντέλα τους τα οποία διατίθενται και με αυτή την εξοπλιστική εκδοχή.

Μεταξύ αυτών είναι και το Mazda 2. Η έκδοση «Homura» είναι από τις καλύτερα εξοπλισμένες, με την κορυφαία να είναι η «Homura Aka». Μεταξύ των δύο, η τελευταία διαθέτει επιπλέον τα εξής στοιχεία:

Advertisement

Εξωτερικά, προβολείς και φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, αναδιπλούμενους καθρέφτες, ασημί απόληξη εξάτμισης και επένδυση με μαύρο φιλμ στην οροφή του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό του υπάρχουν μαύρου χρώματος ημιδερμάτινη ταπετσαρία στα καθίσματα με κόκκινες ραφές στις πλάτες τους, μαύρη επένδυση στο εσωτερικό των θυρών και στο υποβραχιόνιο με κόκκινες ραφές, σουέτ επένδυση στο ταμπλό συνδυαζόμενη επίσης με κόκκινες ραφές και ηλεκτροχρωματικός καθρέφτης.

Το αποτέλεσμα που θέλουν να προσδώσουν οι άνθρωποι της Mazda στο hatchback μοντέλο είναι να συνδυάζει όσο το δυνατόν μια σπορτίφ εμφάνιση με μια πιο έντονη εικόνα πολυτέλειας σε σχέση με τις υπόλοιπες διαθέσιμες εξοπλιστικές εκδοχές του.

Advertisement

Υπάρχουν διαφορές στον δρόμο;
Από τη στιγμή που έχουμε να κάνουμε με μια διαφοροποίηση στον εξοπλισμό, δεν υπάρχουν αλλαγές σε ό,τι αφορά στα μηχανικά μέρη του. Εν προκειμένω, κάτω από το καπό υπήρχε ο 1.5 e-Skyactiv G κινητήρας, δηλαδή ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 90 ίππων με σύστημα ήπιας υβριδικής διάταξης.

Αυτός, συνδυάζεται με ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο έχει «κοντή» κλιμάκωση στις τρεις πρώτες σχέσεις του και overdrive στις τρεις τελευταίες. Επίσης, η τελική σχέση μετάδοσής του είναι ομοίως σχετικά «κοντή» (σημ.: 3,619:1).

Καθώς ο κινητήρας του δίνει έμφαση στην οικονομία καυσίμου, το Mazda 2 είναι σχετικά αργό στον δρόμο, ιδίως σε ό,τι αφορά στην επιτάχυνση εν κινήσει. Πάντως, ο κινητήρας αποδίδει με γραμμικό τρόπο τη ροπή του και αποδεικνύει ότι ο στόχος των ανθρώπων της Mazda με την τεχνολογία Skyactiv έχει επιτευχθεί, για τον λόγο για τον οποίο αυτή εξελίχθηκε.

Ο οδηγός πρέπει να προσαρμοστεί στα δεδομένα του οχήματος και συνηθίσει στον ρυθμό που αυτό επιβάλλει συνήθως. Διαφορετικά, θα πρέπει να πιέζει, κάτι που αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Με κανονικό ρυθμό μετρήσαμε μέση τιμή 6,6 λίτρα/100 χλμ., όμως όταν επιδιώξαμε να κινηθούμε πιο σβέλτα αυτή αυξήθηκε στα 7,4 λίτρα/100 χλμ.

Σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά του είναι πολύ καλή και σε αυτό συμβάλλει η ρύθμιση της ανάρτησης και το πλαίσιο του Mazda 2 το οποίο είναι αξιοσημείωτα στιβαρό για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Πρέπει να θυμόμαστε ότι το μοντέλο είναι δημιουργημένο με τη φιλοσοφία ότι ένα supermini όχημα χρειάζεται να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ και να μην έχει μεγάλες διαστάσεις.

Στο εσωτερικό του θα καθίσουν τέσσερις ενήλικες, όμως οι πίσω επιβαίνοντες δεν έχουν μεγάλο ωφέλιμο μήκος για τα πόδια τους, ιδίως εάν το ύψος τους είναι μεγαλύτερο του μέσου όρου.

Το Mazda 2 είναι καλοκατασκευασμένο και αυτό φαίνεται. Μπορεί να μην έχει φανταχτερή εικόνα στα εσωτερικό του αλλά όλα είναι τόσο προσεγμένα που η ποιότητά του ξεχωρίζει.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Mazda 2 1.5 e-Skyactiv G «Homura»
Κινητήρας: τετρακύλινδρος 1.496 cc
Ισχύς: 90 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 151 Nm στις 3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,8 sec
Τελική ταχύτητα: 183 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 4,7/6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 107 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.080/1.695/1.495 mm
Μεταξόνιο: 2.570 mm
Βάρος: 1.037 kg
Χώρος αποσκευών: 255 έως 887 lt
Τιμή: Από 17.596 ευρώ («Centre-Line»)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Ανανεωμένο Mazda 2 SkyAktiv G-90 Auto
Αντεξε τον τάρανδο το νέο Mazda CX-60; (+video)
To Mazda MX-5 είναι το απόλυτο αυτοκίνητο του καλοκαιριού (+video)