Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ανανεωμένο Mazda 2 SkyAktiv G-90 Auto

Ελλάδα 10:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ανανεωμένο Mazda 2 SkyAktiv G-90 Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ανανεωμένο Mazda 2 SkyAktiv G-90 Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με βελτιωμένο κινητήρα, ήπια υβριδικές προτάσεις, νέα επίπεδα εξοπλισμού και αυτόματο κιβώτιο, το ανανεωμένο Mazda 2, διεκδικεί με περισσότερες αξιώσεις την προσοχή του κοινού.

Advertisement
Advertisement

«Το Mazda 2 μπορεί να είναι το μικρότερο αυτοκίνητο που παράγουμε, αλλά έχει στην καρδιά του τις ίδιες αξίες – στιλ, οδηγική συμμετοχικότητα και ποιότητα – με τα υπόλοιπα οχήματά μας». Αυτά τα λόγια επέλεξε η ιαπωνική εταιρεία για τις ανάγκες γνωριμίας του κοινού με την ανανεωμένη έκδοση του γνωστού supermini, το οποίο καλείται να σταδιοδρομήσει στην ασφυκτικά γεμάτη αρένα του B-segment.

Στο πλαίσιο αυτό, οι μηχανικοί της Mazda ξεκίνησαν από τα… βαθιά, επεμβαίνοντας χειρουργικά στην «καρδιά» του μοντέλου, που είναι ο γνωστός 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.500αρης Skyactiv-G.

Η σχέση συμπίεσης αυξήθηκε από 13:1 σε 15:1, η διάταξη της πολλαπλής εξαγωγής άλλαξε από 4-1 σε 4-2-1 και το σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων EGR έτυχε βελτιωτικών επεμβάσεων. Ο κατασκευαστής, λοιπόν, ανακοινώνει μείωση των εκπομπών CO2 κατά 9-12% και μετριασμό της κατανάλωσης καυσίμου κατά 6,8%.

Advertisement
Advertisement

Αναφορικά με τις εκδόσεις, ο Skyackiv-G επανέρχεται με ισχύ 75 ίππων και 6άρι μηχανικό κιβώτιο, την ίδια ώρα που υπάρχει και η ισχυρότερη παραλλαγή με τα 90 PS.

Αυτή συνδυάζεται είτε με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και υποχρεωτικά την ήπια υβριδική τεχνολογία “M Hybrid” – που υπόσχεται περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης και πιο άμεσες επιταχύνσεις –  είτε με αυτόματο κιβώτιο ισάριθμων σχέσεων, ελλείψει όμως του mild hybrid συστήματος. Η τελευταία είναι και η έκδοση της δοκιμής μας.

Advertisement

Με τη μέγιστη ισχύ του να αποδίδεται στις 6.000 σ.α.λ., αλλά τα 151 Nm ροπής να «έρχονται» νωρίτερα στις 3.500 σ.α.λ. (αντί 4.000 σ.α.λ.) το μοτέρ αποδεικνύεται απόλυτα γραμμικό, με ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Και παρ’ όλο που απουσιάζουν οι… τούρμπο εξάρσεις, είναι γεμάτο σε ολόκληρο το εύρος λειτουργίας του και πρόθυμο να επιταχύνει το 1.037 κιλών αμάξωμα από αρκετά χαμηλά.

Advertisement

Τη ραφιναρισμένη λειτουργία του κινητήρα υπερτονίζει το ιδιαίτερα ικανό 6άρι αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, που προσφέρει ανεπαίσθητες αλλαγές σχέσεων, ακριβώς εκεί που τις θέλει ο οδηγός για άνετες μετακινήσεις εντός της πόλης.

Κιβώτιο και μοτέρ αποδεικνύονται εύστροφα και συνεργάζονται αρμονικά, και στο ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο: Αναμφίβολα, δεν ενδείκνυνται για… επίσημα χρονομετρημένα, αλλά το κιβώτιο υπακούει ευλαβικά σε κάθε έντονο πάτημα του δεξιού πεντάλ, επιλέγοντας την κατάλληλη σχέση για το προσπέρασμα. Επιπλέον δόσεις σπιρτάδας σερβίρει και το πρόγραμμα οδήγησης “Sport” που απελευθερώνει περισσότερη δύναμη και κρατά περισσότερο τις σχέσεις.

Advertisement

Χαρακτηριστικό είναι, μάλιστα, ότι σε ορισμένες περιπτώσεις το Mazda 2 της δοκιμής μας φαντάζει γρηγορότερο απ’ ό,τι υποδηλώνουν τα 12,1 δλ. για την ολοκλήρωση του σπριντ 0-100 χλμ./ώρα, που δίνει η εταιρία. Όχι, όμως, και οικονομικότερο απ’ ό,τι μαρτυρά η τιμή της μεικτής κατανάλωσης που ανακοινώνει ο κατασκευαστής (5,4 λτ./100 χλμ.) καθώς καταγράψαμε 7,0 λτ./100 χλμ.

Στον δρόμο
Λίγα λεπτά συμβίωσης με το Mazda2 κρίνονται υπεραρκετά προκειμένου να σε πείσει πως κάθεσαι πίσω από το τιμόνι μιας προσεγμένης τετράτροχης κατασκευής. Το πλαίσιο δεν παύει να εκπλήσσει με τη στιβαρότητά του, η κύλιση παραπέμπει σε μεγαλύτερες κατηγορίες, και το σύστημα διεύθυνσης «παντρεύει» το σωστό βάρος με την ακρίβεια. Κορυφαία είναι και η ηχομόνωση που εξασφαλίζει στους επιβάτες ένα πραγματικά ήσυχο -για τα δεδομένα του segment- ταξίδι.

Από κοντά και η απόλυτα ισορροπημένη ανάρτηση (χρήση ουρεθάνης στις βάσεις των πίσω αμορτισέρ), η οποία εντός της πόλης φιλτράρει ικανοποιητικά τους κραδασμούς, και σε δρόμους με στροφές συνδράμει αποφασιστικά στην ευστάθεια του αυτοκινήτου.

Χείρα βοηθείας στην τελευταία περίπτωση προσφέρει και το σύστημα G-Vectoring Control Plus που στη διάρκεια μιας στροφής φρενάρει ελαφρώς τους εξωτερικούς τροχούς, ώστε –κατά την έξοδο- το όχημα να επιστρέψει με μεγαλύτερη σταθερότητα σε ευθεία πορεία.

Πιστό στην ίδια στιλιστική συνταγή
Το ανανεωμένο Mazda 2, δεν επιδίδεται σε ριζοσπαστικά σχεδιαστικά τολμήματα και ακολουθεί τη φιλοσοφία Kodo για εξέλιξη μοντέλων που προκαλούν έντονους δεσμούς με τους οδηγούς, με όσο το δυνατόν λιγότερα στιλιστικά στοιχεία. Στο πλαίσιο αυτό, ακολουθείται η ίδια συνταγή, με τα αιχμηρά στάνταρ LED φώτα, «υπογραμμισμένα» από μια χρωμιωμένη επιφάνεια που αγκαλιάζει τη μεγάλη μάσκα. Λιτότητα αποπνέει και το πίσω μέρος με τα όμορφα φωτιστικά σώματα δύο τμημάτων και τη νέα αεροτομή.

Στον αντίποδα, οι άνθρωποι της Mazda επενέβησαν στη χρωματική παλέτα, προσθέτοντας τις –ομολογουμένως- εντυπωσιακές επιλογές Mica Deep Crimson και το μεταλλικό Platinum Quartz (βλ. φωτογραφίες), με τις συνολικές αποχρώσεις να φτάνουν πλέον στις 12. Ακόμα καλωσόρισαν την ειδική εξοπλιστική έκδοση Homura που δοκιμάζουμε, η οποία ενισχύει τον σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου με μαύρες ζάντες 16”, μαύρη κεραία «πτερύγιο καρχαρία», φιμέ τζάμια και μαύρα καλύμματα καθρεπτών.

Εργονομικό με ήπιες νέες αφίξεις
Σχεδόν αναλλοίωτο έχει διατηρηθεί και το εσωτερικό, που ευθυγραμμίζεται με τη θεμελιώδη αρχή των Ιαπώνων για εργονομικά προϊόντα. Η θέση οδήγησης προμηνύει ευχάριστες μετακινήσεις, η στάνταρ «ελεύθερη» οθόνη για το infotainment (υποστηρίζει Apple & Android) είναι εύκολα ελεγχόμενη από διακόπτες στη βάση της κεντρικής κονσόλας και τα πλαστικά έχουν καλή συναρμογή, συνδράμοντας στη δημιουργία ενός αρκετά θελκτικού διάκοσμου.

Ο τελευταίος προσφέρεται προς εξατομίκευση, ανάλογα με την έκδοση –Emotion, Challenge, Homura και Revolution- που θα επιλέξει ο αγοραστής. Στην Homura τα καθίσματα φέρουν μαύρες υφασμάτινες επενδύσεις, με κόκκινες διακοσμητικές ραφές και ομόχρωμες στιλιστικές πινελιές στους αεραγωγούς, που «σπάνε» το μαύρο μονοπώλιο. Όσοι, από την άλλη θέλουν να δώσουν… χρώμα στο Mazda2 τους, θα καταλήξουν στην κορυφαία Revolution με τα δερμάτινα καθίσματα μπλε-γκρι απόχρωσης.

Σε επίπεδο χώρων, αυτοί ικανοποιούν τέσσερις ενήλικες, μεσαίου αναστήματος, την ίδια ώρα που ο χώρος αποσκευών κρίνεται απλά ικανοποιητικός στα 250 λτ.

Περί εξοπλισμού, η βασική Emotion προσφέρει αρκετές από τις “must” τεχνολογίες, όπως είναι οι μπροστινοί, πλευρικοί και τύπου κουρτίνας αερόσακοι, το κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και τα ηλεκτρικά παράθυρα μπρος πίσω.

Η Homura, που μας συντρόφευσε για αρκετά μερόνυχτα, είναι εμφανώς πλουσιότερη και εφοδιάζεται με αισθητήρες φωτός και βροχής, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control και σύστημα ειδοποίησης για παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας (+διατήρηση).

Συμπέρασμα
Παρασημοφορημένο ως ένα από τα πιο εργονομικά και στιβαρά supermini της αγοράς, το ανανεωμένο Mazda 2 διευρύνει το οπλοστάσιό του με τον αναβαθμισμένο βενζινοκινητήρα SkyActive-G και τα νέα επίπεδα εξοπλισμού που φρεσκάρουν την εικόνα του. Στην εξίσωση προστίθεται και το άρτιο 6άρι αυτόματο κιβώτιο το οποίο διευκολύνει σημαντικά την καθημερινότητα του οδηγού.

Η τιμή εκκίνησης του φρεσκαρισμένου Mazda2 ξεκινά από 13.934, όταν για την έκδοση της δοκιμής μας (Homura) με τους 90 ίππους και το αυτόματο σασμάν η εταιρεία αξιώνει 19.103 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Νέο Mazda 2 SkyAktiv G-90 Auto
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζίνης, 1.496 cc
Ισχύς: 90 PS/ 6.000 rpm
Ροπή: 151 Nm/ 1.600 – 3.500 rpm
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,1 δλ.
Τελική ταχύτητα: 177 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,4/ 7,0 l/100 km
Εκπομπή CO2: 122 gr/km
Βάρος: 1.037 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.065 x 1.695 x 1.495 mm
Χώρος αποσκευών: 250 lt
Τιμή: 19.130 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mazda RX-7 Widebody: Από την οθόνη του υπολογιστή στην παραγωγή (+video)
Νέο Mazda MX-5: Αναβαθμισμένο και πιο «στριφτερό»
Mazda και Mizuno δημιουργούν τα αθλητικά παπούτσια Kodo (+video)