Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Lexus NX 450h+ Plug-in Hybrid

Ελλάδα 6:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Lexus NX 450h+ Plug-in Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Lexus NX 450h+ Plug-in Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στο ερώτημα τι είναι το καινούργιο NX 450h+ και τι αντιπροσωπεύει για τη Lexus η απάντηση είναι εύκολη. Ωστόσο, χρειάζεται πρώτα να στραφείς προς την ιστορία της εταιρείας για να την δώσεις.

Advertisement
Advertisement

Η ιστορία της Lexus δεν «χάνεται στον χρόνο», όπως αυτή άλλων άμεσων ανταγωνιστών της στην πολυτελή κατηγορία οχημάτων. Ωστόσο, έχουν περάσει ήδη 33 χρόνια από την ίδρυσή της (το 1989) και η ιαπωνική εταιρεία έχει δημιουργήσει το δικό της κοινό και τη φήμη της ανά τον κόσμο.

Η κύρια διαφοροποίηση των μοντέλων της θα βασιζόταν σε δύο κύριους άξονες: την ιαπωνική φιλοσοφία αναφορικά με τη σχεδίαση και την ποιότητα κατασκευής (αρχικά) και την εφαρμογή της υβριδικής τεχνολογίας (κατόπιν). Οι άνθρωποι της Lexus δεν προσπάθησαν να χτυπήσουν κατά μέτωπο τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες με τα ίδια μέσα που αυτές είχαν όταν αυτή συστήθηκε, επειδή δεν θα είχε ευτυχή κατάληξη η προσπάθειά τους.

Advertisement
Advertisement

Αντιθέτως, ακολούθησαν τον δικό τους δρόμο για να ξεχωρίσουν. Από τον πρώτο καιρό κατάφεραν να εκπλήξουν και να ταρακουνήσουν το «αυτοκινητικό κατεστημένο», να το κάνουν να ανασκουμπωθεί αλλά και να το υποχρεώσουν να τους ακολουθήσει (αργά ή γρήγορα) στον τεχνολογικό δρόμο της υβριδικής διάταξης κινητήρα.

Το νέο Lexus NX
Η πρώτη γενιά του SUV μοντέλου εμφανίστηκε το 2014 ως μια προσιτότερη επιλογή για τους υποψήφιους αγοραστές (σε σχέση με το RX) και μια ευκαιρία για τη Lexus να αυξήσει τις πωλήσεις της. Η βάση για τη δημιουργία του ήταν το τότε Toyota RAV4.

Advertisement

Πέρυσι, η Lexus παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του μοντέλου η οποία είναι προσαρμοσμένη στα δεδομένα της εποχής μας. Το καινούργιο NX είναι το πρώτο Plug-in Hybrid όχημα της εταιρείας, κάνοντας την αρχή για την περαιτέρω διαδικασία εξηλεκτρισμού των αυτοκινήτων της εταιρείας.

Όπως και πριν, έτσι και τώρα το καινούργιο NX βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το παρόν RAV4, δηλαδή την «TNGA» («Toyota New Global Architecture») και συγκεκριμένα στην εκδοχή της «GA-K» («Global Architecture-K»), δηλαδή αυτή που προορίζεται για τα crossover και SUV μοντέλα της εταιρείας στη μεσαία κατηγορία.

Advertisement

Οι διαστάσεις του νέου NX είναι 4.660 χλστμ. μήκος, 1.865 χλστμ. πλάτος και 1.660 χλστμ. ύψος (με τροχούς 18 ιντσών). Αυτό σημαίνει ότι -σε σχέση με αυτό που αντικατέστησε- είναι κατά 20 χλστμ. πιο μακρύ, επίσης κατά 20 χλστμ. ευρύτερο και κατά 5 χλστμ. ψηλότερο. Σε ό,τι αφορά στο μεταξόνιό του φτάνει τα 2.690 χλστμ., δηλαδή είναι κατά 30 χλστμ. μακρύτερο, συγκριτικά. Τέλος, το εμπρός μετατρόχιο είναι κατά 35 χλστμ. πιο ευρύ και το πίσω κατά 55 χλστμ.

Παρότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, διαφέρει ουσιαστικά σε ό,τι αφορά στην κατασκευή του. Όπως ανακοινώθηκε, το νέο NX είναι καινούργιο σε ποσοστό που ξεπερνά το 95% από το προηγούμενο. Για τη σχεδίασή του ακολουθήθηκε η φιλοσοφία την οποία στη Lexus έχουν προσδιορίσει ως «L-Finesse».

Advertisement

Στη συγκεκριμένη περίπτωση δίνουν την έννοια της «Λειτουργικής Ομορφιάς» και έχουν προσπαθήσει να φαίνεται αυτό εξ αρχής αλλά και να επιβεβαιώνεται πρακτικά. Ταυτόχρονα, με αυτόν τον τρόπο προσδιορίζεται άμεσα η εταιρική ταυτότητα του οχήματος και επιβεβαιώνεται η πολυτελής και τεχνολογικά προηγμένη υπόσταση του καινούργιου μοντέλου.

Έτσι, χαρακτηριστικά στοιχεία του νέου NX είναι η διαμόρφωση των φώτων φώτα εμπρός και πίσω, όπως και οι έντονες ακμές στο αμάξωμα, τόσο στο καπό όσο και στο πλάι και προς τα πίσω. Η μάσκα του είναι η ταυτότητά του και αυτή που κάνει το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει, να εντυπωσιάζει και να δείχνει περισσότερο ογκώδες απ’ όσο είναι στην πράξη. Τέλος, η συγκεκριμένη σχεδίαση επιτρέπει αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,34.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Lexus, η δυσκαμψία του πλαισίου στο νέο μοντέλο έχει αυξηθεί κατά 30%, ενώ το κέντρο βάρους του έχει χαμηλώσει κατά 20 χλστμ. συγκριτικά με πριν.

Εσωτερικά
Στη Lexus έδωσαν μεγάλη σημασία και προσοχή στην δημιουργία του καινούργιου NX καθώς θεωρούν ότι αυτό θα αποτελεί τον «πυρήνα» των πωλήσεων της εταιρείας, τουλάχιστον στην ευρωπαϊκή αγορά. Έτσι, είναι το πρώτο μοντέλο της το εσωτερικό του οποίου σχεδιάστηκε και διαμορφώθηκε βάσει της τεχνοτροπίας που ονομάζουν «Tazuna».

Βασική αρχή αυτής είναι η λογική «χέρια στο τιμόνι, μάτια στον δρόμο». Όπως ανακοινώθηκε, κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του καινούργιου SUV μελετήθηκε διεξοδικότατα η πρακτική της οδήγησης. Έτσι, τόσο το ταμπλό όσο και ο τρόπος χειρισμού των διακοπτών για τις επιμέρους λειτουργίες των συστημάτων του οχήματος έχουν σχεδιαστεί και οριστεί, ώστε να ο οδηγός να κάνει τις ελάχιστες απαιτούμενες κινήσεις των χεριών και των ματιών του για να τις πραγματοποιεί και να παραμένει προσηλωμένος στον δρόμο.

Όπως ανακοινώνει η Lexus, η πλειονότητα των επιμέρους λειτουργιών γίνεται μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής που βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας –14 ιντσών στη συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου (σημ.: «F Sport»)- και των διακοπτών στο τιμόνι. Αναφορικά με τους τελευταίους, ο συνολικός αριθμός τους έχει μειωθεί στους 45 από τους 78 που υπήρχαν στο προηγούμενο μοντέλο.

Η ευρυχωρία του νέου NX είναι καλή ακόμα και για πέντε ενήλικες. Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένα, σχετικά σφιχτά σε αίσθηση και στην συγκεκριμένη στηρίζουν καλά το σώμα. Οι πίσω επιβάτες μεταφέρονται άνετα, με την πλάτη του εκεί καθίσματος να έχει αμβλεία γωνία και να επιτρέπει να χαλαρώνεις, ενώ αυξάνεται και το ωφέλιμο ύψος με αυτόν τον τρόπο. Επίσης, ο χώρος για τα πόδια των εκεί επιβαινόντων είναι ικανοποιητικός και η ορατότητά τους προς τα έξω καλή.

Εξοπλισμός
Σε ένα σύγχρονο, πολυτελές SUV αυτής της κατηγορίας αναμένεις να έχει υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και στη Lexus φρόντισαν γι’ αυτό. Το αυτοκίνητο διαθέτει στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του το σύστημα «Lexus Safety System Plus» το οποίο περιλαμβάνει μια μακροσκελή λίστα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας των επιβατών του και λοιπών χρηστών του δρόμου, αλλά και υποβοήθησης του οδηγού.

Ένα από τα βασικά στοιχεία του εξοπλισμού είναι το σύστημα «Safe Assist Exit» το οποίο υπάρχει για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Αυτό χρησιμοποιεί τους αισθητήρες που διαθέτει το αυτοκίνητο και ελέγχει εάν υπάρχει διερχόμενη κίνηση όταν το όχημα είναι σταθμευμένο.

Εάν διαπιστώσει ότι πλησιάζει να προσπεράσει κάποιο όχημα ή κάποιος μοτοσυκλετιστής ή ποδηλάτης, διατηρεί κλειστές τις πόρτες εάν εκείνη τη στιγμή επιχειρήσει να εξέλθει κάποιος από τους επιβάτες του νέου NX. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται ότι δεν θα συμβεί κάποιο ατύχημα. Ουσιαστικά, οι εσωτερικές χειρολαβές είναι ένας ηλεκτρομηχανικός διακόπτης, ενώ οι εξωτερικές ανοίγουν τις πόρτες με μια ελαφριά πίεση του χεριού.

Επίσης, στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται το καινούργιο σύστημα ενημερωδιασκέδασης, το οποίο είναι κατά 2,4 φορές ταχύτερο στη λειτουργία του σε σχέση με πριν, όπως ανακοινώνει η ιαπωνική εταιρεία, η υπηρεσία φωνητικών εντολών «Hey Lexus» και η εφαρμογή «Lexus Link app» (μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται στο κινητό τηλέφωνό του για ό,τι χρειάζεται να μάθει για το αυτοκίνητό του κάθε φορά).

Επιπλέον, το καινούργιο NX διατίθεται και με σύστημα Head-up Display, το οποίο είναι ευκρινές, με σχετικά μεγάλες ενδείξεις οι οποίες είναι εύκολα αντιληπτές από τον οδηγό και δεν τον ενοχλούν κατά την οδήγηση. Μάλιστα, βάσει της φιλοσοφίας «Tazuna», σε αυτό εμφανίζονται και οι διακόπτες που υπάρχουν στο τιμόνι κάθε φορά που ο οδηγός ακουμπά το δάχτυλό του σε κάποιον από αυτούς για να εκτελέσει μια εντολή.

Το Plug-in Hybrid σύστημα
Πρόκειται για την «καρδιά» του καινούργιου NX 450h+ και αποτελεί προϊόν της υψηλής τεχνογνωσίας και της τεχνολογίας που έχουν στη Lexus αναφορικά με το σύστημα υβριδικής διάταξης κινητήρα. Αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό, τετρακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων και από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν εμπρός και έναν πίσω.

Ο θερμικός, είναι υποτετράγωνος (ΔιάμετροςxΔιαδρομή: 87,5×103,4 χλστμ.), λειτουργεί σε κύκλο «Atkinson» και έχει υψηλή σχέση συμπίεσης για βενζινοκινητήρα η οποία είναι 14,0:1. Διαθέτει τεχνολογία «D-4S», δηλαδή έμμεσο και άμεσο ψεκασμό καυσίμου, και έχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων του. Η μέγιστη ισχύς του είναι 185 ίπποι/6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 227 Nm/3.200-3.700 σ.α.λ.

Αναφορικά με τους ηλεκτροκινητήρες είναι σύγχρονοι μόνιμου μαγνήτη. Σύμφωνα με τη Lexus, ο εμπρός έχει μέγιστη ισχύ 182 ίππους και μέγιστη ροπή 270 Nm και ο πίσω μέγιστη ισχύ 54 ίππους και μέγιστη ροπή 121 Nm. Τέλος, η συνδυαζόμενη μέγιστη απόδοση του συστήματος είναι 309 ίπποι.

Η ύπαρξη του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα κάνει το νέο Lexus NX 450h+ Plug-in Hybrid να είναι τετρακίνητο όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες («E-Four)».

Μάλιστα, όταν το αυτοκίνητο ξεκινά, την κίνηση του οχήματος αναλαμβάνει ο πίσω για όσο διάστημα το φορτίο που ασκεί ο οδηγός στο δεξί πεντάλ είναι χαμηλό. Φυσικά, τόσο το υβριδικό σύστημα, όσο και το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης («e-CVT») το οποίο υπάρχει, ελέγχονται από την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα.

Σε ό,τι αφορά στις μπαταρίες του, είναι ιόντων λιθίου, έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 18,1 kWh και η συστοιχία τους αποτελείται από 96 στοιχεία, συνολικά. Όπως ανακοινώνει η Lexus, όταν είναι πλήρως φορτισμένες μπορούν να κινήσουν το νέο NX 450h+ PHEV ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο σε μια απόσταση μεταξύ 69-76 χλμ. σε μεικτό οδικό δίκτυο (βάσει του Πρωτοκόλλου «WLTP»), αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσής του. Όταν η κίνηση αφορά μόνο σε διαδρομή εντός πόλης, η απόσταση αυτή κυμαίνεται μεταξύ 89-98 χλμ. (βάσει του Πρωτοκόλλου «WLTP»). Σύμφωνα με την εταιρεία, το καινούργιο μοντέλο δύναται να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτρικό με ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα.

Για τη φόρτισή τους απαιτούνται περίπου 2,5 ώρες σε παροχή 230 V/32 A και με καλώδιο 6,6 kW. Επιπλέον, μπορούν να φορτίζουν μερικώς και μέσω της αναγεννητικής πέδησης. Σύμφωνα με τη Lexus, το σύστημα έχει εξελιχθεί περισσότερο για να είναι αποτελεσματικότερο.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στη μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου, στο καινούργιο NX 450h+ Plug-in Hybrid κυμαίνεται μεταξύ 0,9-1,1 λίτρα/100 χλμ., ενώ η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα μεταξύ 20-26 γραμ./χλμ.

Εντυπώσεις
Από την πρώτη στιγμή που θα δεις από κοντά το καινούργιο 450h+ Plug-in Hybrid είναι καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις με μια πιο εντυπωσιακή και ποιοτική κατασκευή σε σχέση με πριν. Η σχεδίασή του είναι τέτοια που «κρύβει» τις διαστάσεις του αλλά ταιριάζει με τον δυναμισμό που πρέπει να αποπνέει ως ένα SUV όχημα.

Στο εσωτερικό του, το βλέμμα σου θα επικεντρωθεί στην μεγάλη οθόνη του ταμπλό και στον τρόπο που αυτή αποτελεί το επίκεντρο για να αναπτυχτεί περιμετρικά της τόσο αυτό όσο και η υπόλοιπη κονσόλα.

Η γενικότερη εικόνα είναι αποδεκτή από τους ευρωπαίους υποψήφιους αγοραστές αλλά διατηρεί την ιαπωνική ταυτότητα και έχει τον χαρακτήρα ενός Lexus. Η ποιότητα κατασκευής και των υλικών που υπάρχουν σε κάθε επιφάνεια του εσωτερικού χώρου είναι σε κορυφαίο επίπεδο, κάτι που το καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή.

Ως οδηγός, κάθεσαι σχετικά ψηλά και έχεις καλή ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση -ακόμα και προς τα πίσω, τηρουμένων των αναλογιών. Η θέση και το τιμόνι ρυθμίζονται εύκολα εκεί που θες (ηλεκτρικά και τα δύο, εν προκειμένω) και βολεύεσαι άμεσα.

Το νέο ΝΧ 450h+ Plug-in Hybrid διαθέτει το σύστημα «Hybrid System Drive Modes» με δύο παραμέτρους λειτουργίας, την αμιγώς ηλεκτρική (EV) και την «υβριδική» (HV). Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει κάποια από τις δύο μέσω των αντίστοιχων διακοπτών κάθε φορά. Επίσης, έχει το σύστημα «Drive Mode Select» το οποίο στην έκδοση «F Sport», περιλαμβάνει συνολικά πέντε προγράμματα λειτουργίας («Eco», «Normal», «Sport», «Sport+» και «Custom»).

Μέσω αυτού οποία παραμετροποιούνται τα δεδομένα λειτουργίας του κινητήρα, του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου αυτόματου κιβωτίου CVT και μεταβάλλεται η αίσθηση στο τιμόνι αλλά και η σκληρότητα στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της ανάρτησης. Να σημειώσουμε ότι στο τιμόνι υπάρχουν μοχλοδιακόπτες μέσω των οποίων ο οδηγός δύναται να αλλάζει «σχέσεις» στο κιβώτιο, καθώς υπάρχουν οκτώ προκαθορισμένοι λόγοι μετάδοσης.

Στον δρόμο, το καινούργιο ΝΧ 450h+ Plug-in Hybrid είναι ήσυχο ακόμα και όταν αυξάνεται σχετικά η ταχύτητα κίνησής του. Γενικά, σε προδιαθέτει να οδηγείς με ήρεμο ρυθμό. Όμως, όταν αποφασίσεις να πατήσεις έντονα το δεξί πεντάλ, το σύστημα υβριδικής διάταξης δείχνει τις ικανότητές του και την απόδοσή του.

Σε αυτή την περίπτωση, το αυτοκίνητο επιταχύνεται με σχετικά γρήγορο ρυθμό (ο οποίος γίνεται ακόμα ταχύτερος με επιλεγμένο το πρόγραμμα «Sport+») και με τρόπο που καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις με ένα όχημα με καλές επιδόσεις. Αναφορικά με τις τελευταίες, το αυτοκίνητο επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 200 χλμ./ώρα. Να σημειώσουμε ότι κατά την έντονη επιτάχυνση, ο θόρυβος από τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων γίνεται αντιληπτός.

Η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή για τα δεδομένα του οχήματος -μάλιστα το σύστημα διεύθυνσης έχει κατά 20% πιο «κοντή» κρεμαγέρα σε σχέση με πριν- και το αυτοκίνητο αλλάζει εύκολα κατεύθυνση. Αναφορικά με τα φρένα, η αίσθησή τους είναι σχετικά μέτρια (όπως συμβαίνει με ένα όχημα που διαθέτει σύστημα υβριδικής διάταξης και αναγεννητικής πέδησης), όμως είναι αποτελεσματικά.

Πάντως, ο οδηγός πρέπει να θυμάται πως έχει να κάνει με ένα σχετικά βαρύ όχημα. Σύμφωνα με τη Lexus, το νέο ΝΧ 450h+ Plug-in Hybrid ζυγίζει 1.990 κιλά χωρίς οδηγό και αποσκευές ή 2.065 κιλά συμπεριλαμβανομένων αυτών. Εντούτοις, παρά τον όγκο του, η κατανάλωση καυσίμου είναι σχετικά χαμηλή. Η μέση τιμή της δοκιμής μας ήταν 7,6 λίτρα/100 χλμ., ενώ χρησιμοποιώντας το ως αμιγώς ηλεκτρικό κινηθήκαμε σε μια απόσταση 63 χλμ. σε διαδρομή τόσο εντός πόλης όσο και σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, πριν αποφορτιστούν πλήρως οι μπαταρίες του.

Με το καινούργιο ΝΧ 450h+ Plug-in Hybrid, η Lexus δείχνει έμπρακτα ότι θα ασχοληθεί ενεργότερα με τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της χωρίς να χάσει την ταυτότητά της και τις κατασκευαστικές αρχές της. Το νέο μοντέλο είναι σαφώς βελτιωμένο και πιο σύγχρονο από το προηγούμενο και έχει υψηλό επίπεδο εξοπλισμού. Είναι ένα επί της ουσίας πολυτελές SUV και αυτό σημαίνει ότι έχει και το ανάλογο κόστος για να το αποκτήσεις. Ωστόσο, αξίζει αναμφισβήτητα το ποσό που απαιτείται γι’ αυτό.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  – Lexus NX 450h+ Plug-in Hybrid 309 PS AWD CVT
Κινητήρας: 2.487 cc, δύο ηλεκτροκινητήρες.
Ισχύς βενζινοκινητήρα: 185 PS/6000 rpm.
Ροπή βενζινοκινητήρα: 227 Nm/3.200-3.700 rpm.
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (εμπρός/πίσω): 134 kW/40 kW.
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (εμπρός/πίσω): 270 Nm/121 Nm.
Συνδυαστική ισχύς: 309 PS.
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς.
Κιβώτιο: Αυτόματο, e-CVT.
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,3 sec.
Τελική ταχύτητα: 200 km/h.
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 1,1 lt/100 km – 7,6 lt/100 km.
Ηλεκτρική αυτονομία (Μικτή/Πόλη): 76 km/98 km.
Εκπομπή CO2: 20 gr/km.
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.600×1.865×1.660 mm.
Βάρος: 1.990 kg.
Χώρος αποσκευών: 545 lt.
Τιμή: Από 68.900 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τι κινητήρα θα έχει ο διάδοχος του θρυλικού Lexus LFA;
Η μάσκα του νέου Lexus LX κόβει την ανάσα (+video)
Νέο Lexus UX: Φέρνει πιο κοντά το αύριο…