ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Honda Jazz e:HEV Crosstar

Ελλάδα 13:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Honda Jazz e:HEV Crosstar

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Honda Jazz e:HEV Crosstar

ΔΟΚΙΜΕΣ

Όταν συνδυάζεται η ιαπωνική φιλοσοφία με την εταιρική κουλτούρα της Honda το αποτέλεσμα είναι ενδιαφέρον. Το επανασχεδιασμένο Jazz e:HEV είναι μια καλή απόδειξη αυτού.

Advertisement
Advertisement

Σχεδόν τρία χρόνια έπειτα από την παρουσίαση της τέταρτης γενιάς του Jazz, οι ανήσυχοι άνθρωποι της Honda λάνσαραν την επανασχεδιασμένη έκδοσή του. Το supermini μοντέλο ανανεώθηκε αισθητικά, αλλά σε περιορισμένο βαθμό.

Η ουσιαστικότερη αλλαγή αφορά στη μέγιστη ισχύ του υβριδικού συστήματος e:HEV η οποία αυξήθηκε στους 122 ίππους (από τους 109 ίππους που πριν), ενώ η μέγιστη ροπή του παρέμεινε ίδια (σημ.: 253 Nm).

Η κινητήριος δύναμη για την ανανέωση του Jazz e:HEV είναι η στάση των Ιαπώνων απέναντι στα αντικείμενα που χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους. Δεν είναι μόνο ο όποιος συναισθηματικός δεσμός που αναπτύσσεται μεταξύ έμψυχου και άψυχου, είναι και η προσπάθεια για τη βελτίωση της χρηστικότητά τους.

Advertisement
Advertisement

Είναι αυτό που ονομάζουν «γιο νο μπι», μια περιγραφή της βελτίωσης ενός αντικειμένου στο πέρασμα του χρόνου, τόσο για να γίνει πιο όμορφο όσο και πιο πρακτικό και χρηστικό.

Ίσως, εμείς (στην καθ’ ημάς Δύση) να μην μπορούμε να κατανοήσουμε την αναγκαιότητα, τη σημασία και την εμβάθυνση που δίνουν οι Ιάπωνες σε τέτοια θέματα. Όμως, ευχαρίστως αποδεχόμαστε το αποτέλεσμά τους και χαιρόμαστε που το πράττουν, όπως αποδεικνύεται.

Advertisement

Οι αλλαγές
Οι σχεδιαστές της Honda άλλαξαν τη μορφή της γρίλιας και του εμπρός προφυλακτήρα, ενώ αυτόν που βρίσκεται στο πίσω μέρος τον διαμόρφωσαν με πιο αδρό τρόπο, σε σχέση με πριν.

Επιπλέον, στο πλαίσιο των παραθύρων τοποθετήθηκε μαύρο ματ πλαστικό το οποίο κάνει το όχημα να δείχνει πιο σύγχρονο, ενδεχομένως και σπορτίφ, ενώ το κάλυμμα των φώτων είναι πιο σκούρο, συγκριτικά.

Advertisement

Στο Jazz e:HEV Crosstar, η διαφοροποίηση στο εξωτερικό αφορά και στην ενσωμάτωση ανασχεδιασμένων προβολέων ομίχλης στον εμπρός προφυλακτήρα. Επίσης, στο κάτω μέρος αυτού έχει τοποθετηθεί ένα τετράεδρο πλαίσιο, ασημί χρώματος, το οποίο μοιάζει σαν προστατευτικό.

Στο εσωτερικό, το επανασχεδιασμένο Jazz e:HEV έχει καλύτερης ποιότητας ύφασμα, -με πιο πολλές επιλογές χρωμάτων αυτού- και πιο σκούρες αποχρώσεις των υλικών τα οποία δίνουν μια ποιοτικότερη εμφάνιση.

Advertisement

Στο Jazz e:HEV Crosstar, επιπροσθέτως, υπάρχει γυαλιστερό πλαστικό που περιβάλλει τον μοχλό ταχυτήτων, τα καθίσματα είναι επενδεδυμένα με αδιάβροχο ύφασμα και οι άκρες του ταμπλό είναι καλυμμένες με μαύρο γυαλιστερό πλαστικό, το οποίο υπάρχει και σε σημεία στο εσωτερικό των εμπρός θυρών.

Πέραν αυτών, με την ευκαιρία της επανασχεδίασης, διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του μοντέλου το τεχνολογικό σύνολο «Honda Sensing», το οποίο περιλαμβάνει συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού και δέκα αερόσακους, συνολικά.

Επίσης, αναβαθμίστηκε και το σύστημα «Traffic Jam Assist» το οποίο πλέον λειτουργεί από την ελάχιστη ταχύτητα κίνησης, σε περίπτωση που ο κυκλοφοριακός φόρτος στον δρόμο είναι μεγάλος.

Η αυξημένη ισχύς
Όπως προγράψαμε, η ουσιαστικότερη μεταβολή αφορά στην αύξηση ισχύος του επανασχεδιασμένου Jazz e:HEV. Οι τεχνικοί της Honda αύξησαν την απόδοση τόσο του θερμικού κινητήρα όσο και του ηλεκτροκινητήρα ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου.

Θυμίζουμε ότι το υβριδικό σύστημα e:HEV που έχουν εξελίξει εν προκειμένω αποτελείται από τον τετρακύλινδρο 1.5 i-MMD, τεχνολογίας i-VTEC, και από δύο ηλεκτροκινητήρες. Η υβριδική διάταξη συνιστά μία ενιαία μονάδα στην οποία είναι προσαρτημένο και το αυτόματο κιβώτιο μίας σχέσης.

Για το τελευταίο, να διευκρινίσουμε ένα βασικό στοιχείο της ονομασίας του. Συνήθως, αναφέρεται ως CVT (ενδεχομένως και ως e-CVT) αλλά δεν έχει καμία σχέση με την μηχανολογική διάρθρωση ενός τέτοιου τύπου κιβωτίου ταχυτήτων.

Ο συγκεκριμένος προσδιορισμός προσδίδεται για να εξηγήσει τη δυνατότητα να μεταβάλλεται συνεχώς ο λόγος μετάδοσης της ροπής στους τροχούς ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κινείται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Πλέον, ο τελευταίος αποδίδει 107 ίππους (από 97 ίππους μέχρι πριν την ανανέωση του μοντέλου), ενώ ο ηλεκτροκινητήρας ο οποίος κινεί το αυτοκίνητο αποδίδει 122 ίππους (έναντι 109 ίππων). H μέγιστη ροπή έχει παραμείνει ίδια (σημ.: 253 Nm).

Τέλος, σε ό,τι αφορά στην μπαταρία του, είναι ιόντων λιθίου και έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 0,86 kWh.

Στον δρόμο
Κατά κάποιον τρόπο, το Jazz e:HEV Crosstar θα μπορούσε να θεωρηθεί ως η crossover εκδοχή του μοντέλου. Οι μεταλλικού μαύρου χρώματος ζάντες, το μαύρο προστατευτικό πλαστικό στους θόλους των τροχών και στα μαρσπιέ και οι μπάρες οροφής είναι προσδιοριστικά στοιχεία αυτής.

Οι διαφοροποιήσεις στο αμάξωμα το κάνουν να έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 1,6 εκατοστά από το αντίστοιχο του Jazz e:HEV (λόγω διαφορετικής διαμόρφωσης των προφυλακτήρων) και κατά τρία εκατοστά μεγαλύτερο ύψος (λόγω και των μπαρών οροφής), συγκριτικά.

Πέραν αυτών, το Jazz e:HEV Crosstar έχει και κατά ένα εκατοστό αυξημένο ύψος από το έδαφος (146 χλστμ. έναντι 136 χλστμ., συγκριτικά).

Το Jazz e:HEV Crosstar είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο σε εντυπωσιάζει εξ αρχής με την ευρυχωρία του εσωτερικού του, για τα δεδομένα της κατηγορίας, και για την πρακτικότητά του.

Όμως, δεν σου αποκαλύπτεται άμεσα και μοιάζει σαν να σε προσκαλεί να το εκτιμήσεις και όχι να το αποδεχτείς απλώς. Κι αυτό επιτυγχάνεται με έναν τρόπο: Με την ευκολία που σου παρέχει στην καθημερινή μετακίνησή σου.

Από την πρώτη στιγμή που καθίσεις εντός του, είτε είσαι ο οδηγός είτε συνεπιβάτης, νιώθεις οικεία. Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση και με καλή πλευρική στήριξη.

Στο ταμπλό, υπάρχουν δύο έγχρωμες οθόνες, μία 7,0 ιντσών στη θέση του πίνακα οργάνων και μία 9,0 ιντσών, αφής, στο κέντρο του. Οι ενδείξεις είναι ευδιάκριτες και συνηθίζεις εύκολα τον χειρισμό του συστήματος πολυμέσων.

Χαρακτηριστικό είναι το τιμόνι με τις δύο ακτίνες και τους διακόπτες χειρισμού του ηχοσυστήματος και του συστήματος cruise control. Η περιμετρική ορατότητα εντάσσεται στα πλεονεκτήματα και είναι τυπικό στοιχείο του αμαξώματος το διαμορφωμένο τριγωνικό «φινιστρίνι» στην εμπρός κολώνα το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να αντιλαμβάνεται τυχόν εμπόδια και σε εκείνο το τμήμα.

Η αύξηση της ισχύος σε σχέση με πριν δεν άλλαξε τον οδηγικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η βελτίωση σε αυτόν τον τομέα προφανώς είναι καλοδεχούμενη αλλά δεν είναι αυτοσκοπός.

Το Jazz e:HEV Crosstar θα το απολαύσεις εάν προσαρμοστείς στα δεδομένα του. Είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο δημιουργήθηκε για να σε διευκολύνει, όχι για να ικανοποιείς τις όποιες… σπορτίφ αναζητήσεις σου.

Το σύστημα e:HEV είναι αυτό που ορίζει τον χαρακτήρα και αυτό σημαίνει ότι η οικονομία καυσίμου είναι ο βασικός λόγος δημιουργίας του. Εάν ακολουθήσεις τον κανόνα του, τότε θα σε ανταμείψει.

Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε, με τη χρήση του συστήματος κλιματισμού, έφτασε τα 5,9 λίτρα/100 χλμ. Όταν θελήσαμε να πιέσουμε περισσότερο αυξήθηκε στα 6,3 λίτρα/100 χλμ. δηλαδή μικρή η διαφορά.

Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή αλλά παραμένει άνετη και με πολύ καλή ικανότητα να απορροφά τις ταλαντώσεις. Στις στροφές, το όχημα διατηρεί την τροχιά του εάν κινείσαι με αυξημένη ταχύτητα και εάν το «παρακάνεις» το σύστημα ESP αναλαμβάνει δράση από νωρίς, περιορίζοντας την εμφάνιση φαινομένου υποστροφής.

Στη Honda, γνωρίζουν πώς να δημιουργούν οχήματα που είναι καίρια για τη κατηγορία στην οποία ανήκουν. Η τεχνογνωσία και η διάθεση να διαφοροποιηθούν ουσιαστικά είναι ο μπούσουλας των ανθρώπων της, διαχρονικά.

Το Jazz, ως μοντέλο, θα μπορούσε να είναι ένα ακόμα hatchback. Αλλά δεν θα ήταν Honda και δεν θα ήταν Jazz. Θα ήταν κάτι διαφορετικό και σαφώς υποδεέστερο. Και αυτό δεν θα το ήθελε κανείς να συμβεί.

Το επανασχεδιασμένο Jazz e:HEV Crosstar σου παρέχει πολλά περισσότερα από όσα θα ανέμενες από ένα αυτοκίνητο. Βλέπεις ένα όχημα με ενός όγκου αμάξωμα το οποίο μοιάζει σαν να ξέμεινε στην εποχή μας από το σχετικά πρόσφατο παρελθόν.

Όμως, αυτά που δεν βλέπεις εξαρχής είναι τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει. Η ευφυία η οποία υπάρχει πίσω από κάθε εκατοστό δημιουργίας του, η πρακτικότητα, η τεχνολογία του υβριδικής διάταξης συστήματος e:HEV η οποία το κάνει να κινείται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα της κάθε διαδρομής και η ποιότητά του είναι τα δομικά χαρακτηριστικά του. Ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει να κινεί το αυτοκίνητο όταν ο οδηγός βρίσκεται σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, όπου η ταχύτητα είναι αυξημένη.

Είναι ακριβό; Ναι, υπό το πρίσμα του ποσού που απαιτείται για την απόκτησή του. Αξίζει; Αναμφισβήτητα! Η ευκολία με την οποία σου επιτρέπει να μετακινείσαι και η ξεγνοιασιά που σου χαρίζει είναι ανεκτίμητα και δεν μετριούνται με ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda Jazz e:HEV Crosstar
Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς κινητήρα βενζίνης: 107 PS/ 6.000-6.400 rpm
Ροπή κινητήρα βενζίνης: 131 Nm/ 4.500-5.000 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 122 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 253 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 4,8 / 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 108 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.105 x 1.725 x 1.556 mm
Μεταξόνιο: 2.520 mm
Βάρος: 1.248 kg
Χώρος αποσκευών: 304 / 1.205 lt
Τιμή πώλησης: Από 31.700 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Honda Jazz e:HEV: Υβριδικός πολιτισμός
Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type R
Φρεσκάρισμα για τα Honda Forza 750 και X-ADV